Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Strange!! I'm confused :confused: Nu har jeg slået det trådløse netværk fra og skiftet fra trådløs telefon til en almindelig telefon.. sat adaptoren direkte til modemet og sat den bærbare til adaptoren.. og nu kan jeg slet ikke bruge den testside?? Why?? desuden virker telefonen langt bedre nu uden forsinkelse.... Men hvordan får jeg den trådløse telefon til at virke? Vi bor i 2 plan og bredbåndsudtaget er øverst og jeg er altså for doven anlagt til at løbe ovenpå hver gang den ringer... :rolleyes: help please..
Jeg skal gerne kigge på det en af dagene:-) Og grunden til at du ikke kan se den side er muligvis at din pc ikke får nogen ipadresse. Kan du se andre sider når din PC er sat til adaptoren?
  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Willerup\ Ja pc'en fungerer helt normalt når jeg sætter adaptoren til direkte i modemet og tilslutter pc'en fra adaptoren. Fik fat i Telsomes kundeservice igår og han kunne ikke forklare hvorfor jeg ikke kunne teste direkte i modemet, men det er da rigtigt at mit delte l.. net giver lidt knald med ip-adresserne som det trådløse netværk ellers tildeler internt... Men nu har jeg ændret min opsætning så jeg har rykket adaptoren frem før det trådløse netværk og det synes umiddelbart at fungere bedre.. tør ikke tro helt på det endnu...

Besvaret

Jeg vil anbefale musimi.dk, hvis ikke i har et nummer i vil have med.Vil antale at det kører 95-99% af tiden, nok nærmer 99 end 95... Jeg har haft et par problemer, men det var ved mig selv. Ellers har det været nede et par få gange fra musimi's side. Det se dog ud til at de ikke har nogen nummer pt. :( Hold øje med deres driftstatus side, for at se hvornår der kommer nogen...

Besvaret

Moerke -> Det kan sagtens passe at det kører bedre den anden vej rundt... Noget hardware har svært ved at snakke sammen med andet hardware, til trods for at der ikke burde være nogle problemer. Når man så endelig finder en løsning, og har rykket rundt på det hele, så er det ikke altid at det lige giver mening:-) Anyway, det er lidt svært at give en fornuftig forklaring da jeg ikke kender jeres setup, men hvis det ikkke fungerer så skal jeg gerne tage et kig på det:-)

Besvaret
Moerke -> Det kan sagtens passe at det kører bedre den anden vej rundt... Noget hardware har svært ved at snakke sammen med andet hardware, til trods for at der ikke burde være nogle problemer. Når man så endelig finder en løsning, og har rykket rundt på det hele, så er det ikke altid at det lige giver mening:-) Anyway, det er lidt svært at give en fornuftig forklaring da jeg ikke kender jeres setup, men hvis det ikkke fungerer så skal jeg gerne tage et kig på det:-)
Ja det med de fornuftige forkaringer har jeg sgu opgivet forlængst;) Mht musimi så er jeg helt overbevist om det ikke er mit ip selvskab men min udbyder samt den opsætning af hardware jeg har der er skyld i mine problemer. (dermed ikke sagt at Telefin var uskyldig, min forbindelse blev 200 % bedre da jeg skiftede til Telsome. Nu er det kun mindre pulserende udfald jeg har i lyden før afbrød den forbindelsen hver 3 minut hvilket gjorde telefonen ubrugelig) Jeg tester lige et par dage om min omrokering har hjulpet ellers vil jeg gerne byde på en kop kaffe.
Besvaret

jeg bruger JubiiGOIP, og har brugt dem i lidt over 1 måned, og det har virket upåklageligt! - har lige testet den på testyourvoip.com med et resultat på 4.4. De kan kun anbefales....

Besvaret

Nu har jeg også lige snuset lidt til IP telefoni gennem Telefin, for de havde lige et tilbud. Jeg synes ikke lydkvaliteten er god. Er der nogen der har erfaringer med Telefin kontra de andre ? eller er IP-telefoni bare ikke bedre endnu ? Jeg har foreløbigt kun prøvet på PC'en da jeg ikke gider at investere i adapter, hvis ikke det dur. Er lyden bedre med adapter/normal telefon eller er det detsamme ?

Besvaret

SteenElm: Jeg har hørt fra flere som både har telefin og musimi, at Musimi giver bedre lyd, desværre kan man ikke portere sit danske fastnet nummer dertil. jeg har selv Musimi, og lyder er helt i top. Jeg har en bostream "100Mbit forbindelse", via foreningen. Og har en SPA1001 adapter

Besvaret

Jeg bruger Telefin, og lydkvaliteten er ok. Jeg har dog også sat prioritet på netop den trafik, så hvis du har mulighed for at teste med højere prioritet på voip trafik, kan det være at du kan opnå en bedre lyd.

Guest Trine
Besvaret
Nu har jeg også lige snuset lidt til IP telefoni gennem Telefin' date=' for de havde lige et tilbud. Jeg synes ikke lydkvaliteten er god. Er der nogen der har erfaringer med Telefin kontra de andre ? eller er IP-telefoni bare ikke bedre endnu ? Jeg har foreløbigt kun prøvet på PC'en da jeg ikke gider at investere i adapter, hvis ikke det dur. Er lyden bedre med adapter/normal telefon eller er det detsamme ?[/quote'] Hej Steen Min linie fungerede meget bedre med Telsome end Telefin. Når det virker så er lyden 100 % lig en normal telefon, faktisk bedre end den Telia linie vi havde i starten. I perioder hvor mit netværk (bolina) er meget belastet oplever jeg små lydudfald, som når man taler i mobiltelefon med lidt dårlig forbindelse. Men da du ikke lider under et fælles netværk skulle lyden være klar hele tiden. Jeg har ikke prøvet Telefin via PC kun Skype og det var markant dårligere end Telsome. Hvis du er interesseret kan jo "låne" min adapter eller jeg kan ringe dig op så du kan høre lyden..
Guest Supermule
Besvaret

Jeg har som sagt bestilt hos redspot.dk Jeg har fået et dansk fastnet nr. Det blev aktiveret igår. Man kan godt portere sit nr til Redspot. Min kone er på posthuset i dk og hente en zyxel prestige 2002L med 2 pots porte. Der kan du tilknytte 2 alm tlf. Den håndterer alle udkald og har QoS.(Quality of service). Det garanterer en hvis båndbredde til IP tlf, således det ikke går ud over kvaliteten af samtalen. Næste projekt er at få den sat op, således den kan køre sammen med den zyxel boks der bliver leveret med en Telia 24mbit forbindelse. Det finder jeg ud af iaften. Såfremt det komme op og kører, så har det taget mindre end 1 uge, fra jeg bestilte mit nr, til jeg havde IP tlf. Glæder mig sgu til at kunne ringe flat rate for 89,- til hele skandinavien. Det betyder sgu lidt når man sidder herhjemme og sælger CMS løsninger... :laugh:

Guest Supermule
Besvaret

Nu fik jeg så endelig boksen hjem. Det spiller bare maks!!! Lyden er god. Dog kan det skratte lidt til mobiltlf. Til fastnet er der ingen problemer overhovedet!! Jeg har 2 B&O telefoner koblet op på en Zyxel prestige 2002L og det funker bare skidegodt når man lige grejer installationen. Man skal nemlig ændre sin IP adresse på computeren til 192.168.5.xxx for at komme i kontakt med zyxel'en. Derfra er det en leg... Det virker med det samme! Overvejer lidt et svensk nr på den ene tlf, men det synes jeg egentlig ikke er noget problem...Så det bliver nok ved tanken.

Så blev jeg noget klogere :thumbup: Nu er det jo heller ikke overraskende for en gammel dating.dk bruger hvis Telefin ikke skulle spille så godt;) . Man kunne jo også prøve sådan en fætter: http://estation.dk/product.asp?product=497&page=1 Det er de rimelig genialt at man så kan have både en dansk og en svensk linie i samme telefon.
  • 2 weeks later...
Besvaret

Gider dem virkelig ikke mere Jeg gider dem snart ikke mere. Min Telefin har ikke kørt siden engang i går - adapteren står bare og blinker rødt. De har ikke svaret på minE henvendelser, de har intet skrevet på deres driftstatus. Skod Telefin..... :fight:

Guest Supermule
Besvaret

Så kan jeg kun sige et ord... www.redspot.dk

Jeg gider dem snart ikke mere. Min Telefin har ikke kørt siden engang i går - adapteren står bare og blinker rødt. De har ikke svaret på minE henvendelser, de har intet skrevet på deres driftstatus. Skod Telefin..... :fight:
Besvaret
Jeg gider dem snart ikke mere. Min Telefin har ikke kørt siden engang i går - adapteren står bare og blinker rødt. De har ikke svaret på minE henvendelser, de har intet skrevet på deres driftstatus. Skod Telefin..... :fight:
Jeg skrev til dem i mandags - telefonen ringer aldrig, men jeg kan godt ringe ud. Har stadig ikke fået svar :(
Guest Trine
Besvaret

Det er trist at høre, men kors jeg glæder mig over jeg gav dem kniven.... Mit Telsome kører stadig godt, og samlet set har det kostet mig 100 kr i nyoprettelse hos Telsome. Adaptoren er let at ændre opsætningen på og ellers er Telsome's kundeservice lette at få fat på.

Besvaret

Det bliver nok Telsome, har i hvert fald lige oprettet mig som ny bruger hos dem. Hvilken adapter bruger du Moerke? Var det nemt at flytte fra Telefin til Telsome - rent opsætningsmæssigt?

Besvaret

Jeg vil da lige slå et lille slag for Redspot også. Ser jeg bort fra deres kraftige begyndervanskeligheder (jeg var en af de første kunder), så må jeg sige det efterhånden kører godt. Som adapter købte jeg en Grandstream286, som har fungeret ganske ok, når man lige lærer den at kende. (bl.a. er det sjældent en go´ idé at sætte den op til at hive ny FW ned automatisk *g*) Redspot er også rimelig krigeriske med deres prispolitik - men det kan i læse en del mere om på www.redspot.dk Og..ok, deres valg af gateway til mobiltelefoni syntes nogle er mindre heldig, da der nu ikke er A-nummerpræsentation (vis-nummer) dén vej længere. Men skiftet ga´ en prisreduktion på 50% ved opkald til det mobile net...så der var mening med galskaben. Skulle jeg vælge adapter idag, så faldt valget på en Sipura - uden tvivl.

Guest Trine
Besvaret
Det bliver nok Telsome, har i hvert fald lige oprettet mig som ny bruger hos dem. Hvilken adapter bruger du Moerke? Var det nemt at flytte fra Telefin til Telsome - rent opsætningsmæssigt?
Jeg har en Grandstream486 og det er helt vildt nemt. Du skal bare logge på Telsome, aktivere din adaptor, løfte røret og taste * eller # også en ny ip-adresse. Også virker den med det samme.... Kan ikke huske præcist hvad du skal taste, men det står vist på hjemmesiden, ellers kan de fortælle dig det hos kundeservice.
Guest carspar
Besvaret

Hej Steen og andre, jeg har prøvet Telefin, Skype og har nu fået installeret Unifon. Telefin var ikke god og det kan jeg se at andre har samme mening Skype kunne jeg ikke bruge da talen hakkede meget specielt midt på dagen og jeg arbejder hjemmefra fra her i Lund. Unifon har hele tiden ( i 3 uger) haft en klingende klar lyd. Her bruger jeg en IP telefon Grandstream 100. Jeg har bestilt en adapter for at teste den på en pstn linie med en almindelig telefon. Men Unifon kommer først ud til offentligeheden her til juni. Jeg er testperson for dem, men klart imponeret. Jeg har selv rodet lidt med professionel IP telefoni, med QoS på MPLS som der ikke finden på de net vi taler om her i forummet. Hos Unifon kommer de med et betaligssystem som er forudbetalt via nettet så kan alle udlandsdanskere være med uanset hvor de bor. Denne telefon beholder jeg og dertil vil jeg også have en Svensk IP telefon med så lille abonnement som muligt. Hav det godt

Besvaret
Men Unifon kommer først ud til offentligeheden her til juni. Jeg er testperson for dem, men klart imponeret. Jeg har selv rodet lidt med professionel IP telefoni, med QoS på MPLS som der ikke finden på de net vi taler om her i forummet. Hos Unifon kommer de med et betaligssystem som er forudbetalt via nettet så kan alle udlandsdanskere være med uanset hvor de bor.
Lækkert at høre det lyder fint...men nu er der jo heller ikke et realistisk load på deres servere og gateways, eftersom i kun er en lille gruppe betatestere der bruger systemet. Situationen kan meget vel se en del anderledes ud, når produktet kommer i handelen, og der pludselig kommer pres på deres infrastruktur. M.h.t. QoS...så er det jo pokkers svært, eftersom vores IP-telefoni trafikerer det almindelige Internet. Vi kan håndhæve QoS internt på vores egne Net - udbyderen af IP-telefonien kan gøre det på hans sub-net....men så snart opkaldet routes ud i det anarkistiske helvede af et Internet, så vælter tingene ofte. For at QoS skal have en funktion, så skal det implenteres HELE vejen fra punkt A til B. Hverken mere eller mindre. Men jow...hvis vi hver især sørger for at prioritere vores trafik så godt vi kan, så kan problemerne kun blive mindre. Helt enig dertil. :thumbup:
Guest carspar
Besvaret

Det kører på Telias teknik og net og Telia er blandt de 10 største internetudbydere i verden, så det "hul" der skal være igennem er normalt stort nok uden QoS, derfor valgte jeg dem. :fight:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...