Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har lige været i kløerne hos Told&Skat for at få min danske bil vurderet til eksport, så jeg kan få registreringsafgiften tilbage + sælge den i Sverige (eller bruge den til bane race) Det er en 1986 Porsche 944 med 200k på tælleren. T&S har vurderet den til at være 140k værd. Mit Porsche værksted i DK har vurderet den til ca. 200k, og tæt på alle importerede 944'er fra 85->87 har været vurderet til en 160->180 De skriver ingen begrundelser eller andet, og nu er det gode spørgsmål om det nytter at klage - eller om det er spild af tid. Jeg mener naturligvis den burde være en 30-40k højere i vurdering, men min mening tæller vist ikke så meget i den henseende. Hvad er jeres erfaringer?

Besvaret

Yes - total røveri. Men markedet for 944'er i DK er meget lille. Så jeg ville hellere tage pengene i lommen nu end at måske vente 4-5-6 måneder på en køber. Der er dog grænser for, hvor meget jeg vil forære en god bil væk for - derfor spørgsmålet.

Besvaret

Ved eksport ud af landet bliver du taget i r****, for at sige det mildt. Og hvis du, to dage efter eksport, vælger at importere den samme bil til DK igen - så skal du se den komme op i det "rigtige" leje. Det er, mildt sagt, svineri fra statens og T&S´ side - og jeg fatter ikke de kan slippe afsted med det. :sad:

Besvaret

Om I har dokumentation for denne "prisregulering" kunne man måske lade en tråd eller 2 slippe til et af forbrugerprogrammerne på de landsdækkende kanaler. Dette er jo totalt urimeligt, da der jo nok er mange danskere som flytter frem og tilbage mellem SWE og DK.

Besvaret

Denne sag bliver taget op igen og igen, og af en eller anden (politisk lobbyisme/indbyrdes ned-tysning og "aftaler-på-mørke-gange")-grund, så ender de op som syv linier på side 12 i dagspressen - og bliver derfor forbigået i stilhed. Jeg har flere gange haft fat i mine politiske/journalistiske bekendtskaber, og spurgt dem om hvordan hulen de, fortsat, kan blive ved med at fuske så groft, og slippe afsted med det. (...mener jo der er en fantastisk historie i det) Hvér gang får jeg et rul med øjnene efterfulgt af et suk, og en forklaring om at "...politikere og journalister taler sammen" m.m. Og da det ikke berører dem direkte eller inddirekte, så lader de simpelthen som ingenting. Ikke om jeg FATTER hvordan sådan noget kan få lov at foregå i et ellers sundt demokratisk samfund. *grrr*

Besvaret

Helt enig Gio - ufatteligt. Ved at vurdere min bil ca 40k lavere end markedsprisen har de jo lige "sparet" en 20-25k. Gad vide om de har returkommision med T&S..... Men for lige at få den tilbage på sporet. Har i - eller kender i nogen - som har klaget og faktisk fået noget ud af det? Jeg kan jo læse diverse historier her på sitet om folk som næsten ville gå i retten.

Besvaret

Hej Thomas. Der er en længere tråd et andet sted her i forrummet hvor jeg selv og et par andre har forsøgt os af klagevejen. Jeg selv har haft advokat og det hele på, men TIL INGEN VERDENS nytte. Jeg kan ikke huske hvad tråden hedder.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...