Jump to content

Danskerne presser huspriserne op i Malmø

Recommended Posts

Besvaret

Så er det altså nu man skal slå til, hvis man går med tanken om en bopæl i Malmø. Nåede selv lige at købe en Bostadsrättslägenhet for 3 uger siden til 1,5 mill kr. Har efterfølgende fået at vide at vi åbenbart har haft heldet med os, da man sjældent kan købe en herskabslejlighed top renoveret på 135 m2 (svensk mål) - 500 m fra centrum til den pris. Det skal så siges at vi hele den dag brugte tiden på at byde over. Det var et mareridt. Der gik 4 dage fra vi så lejligheden første gang til vi skrev under. Vi søgte om lån i Sverige som mægleren selv anbefalede og henviste til en bestemt bankrådgiver fra Handelsbanken, som de samarbejder med. Det er en kæmpe fordele, tror jeg. Der gik i hvert fald kun 2 dage så var det hele på plads mht. lånet. Så alt i alt har vi virkelig været mega heldig med købet. :th2:

Besvaret
Så er det altså nu man skal slå til' date= hvis man går med tanken om en bopæl i Malmø. Nåede selv lige at købe en Bostadsrättslägenhet for 3 uger siden til 1,5 mill kr. Har efterfølgende fået at vide at vi åbenbart har haft heldet med os, da man sjældent kan købe en herskabslejlighed top renoveret på 135 m2 (svensk mål) - 500 m fra centrum til den pris. Det skal så siges at vi hele den dag brugte tiden på at byde over. Det var et mareridt. Der gik 4 dage fra vi så lejligheden første gang til vi skrev under. Vi søgte om lån i Sverige som mægleren selv anbefalede og henviste til en bestemt bankrådgiver fra Handelsbanken, som de samarbejder med. Det er en kæmpe fordele, tror jeg. Der gik i hvert fald kun 2 dage så var det hele på plads mht. lånet. Så alt i alt har vi virkelig været mega heldig med købet. :th2:
Tillykke med lejligheden Pam.. Jeg har selv lige været ignenem en budkrig, det er ganske forfærdeligt, men hvilken glæde når man finder ud af man har vundet =) Ja jeg tror bestemt ikke man brænder hænderne på huskøb i Malmø =)
Besvaret

Hvordan foregik jeres krig? Vores konkurrent befandt sig et sted i Spanien (på ferie) derfor måtte de afgive deres bud pr. sms, mens vi løbende blev ringet op af mægleren. Skal det foregå sådan? I princippet kan jeg jo slet ikke være sikker på at den anden part overhovedet har eksisteret, det kunne lige så vel være mægleren selv der prøvede at for prisen lidt højere op. Men nu var lejligheden så fantastisk at jeg ikke turde andet end at byde over hele tiden. Men er det normalt den måde vi gjorde det på?

Besvaret
Hvordan foregik jeres krig? Vores konkurrent befandt sig et sted i Spanien (på ferie) derfor måtte de afgive deres bud pr. sms' date=' mens vi løbende blev ringet op af mægleren. Skal det foregå sådan? I princippet kan jeg jo slet ikke være sikker på at den anden part overhovedet har eksisteret, det kunne lige så vel være mægleren selv der prøvede at for prisen lidt højere op. Men nu var lejligheden så fantastisk at jeg ikke turde andet end at byde over hele tiden. Men er det normalt den måde vi gjorde det på?[/quote'] Jaa vi gjorde det på samme måde. Vi gav et bud 100.000 under, men det ville sælger ikke, så sagde vi at vi ville give udgangsprisen og så blev der lukket for flere visninger af mælger og så var vi 7 par, hvor af 5 af dem fik nej fra banken og så var vi 2 par, hvor vi bød mod dem og så bød de mod os, mælger holdte os opdateret via telefonen. Det er meget normal praksis og jeg må indrømme jeg bedre kan lide den model end den lukkede danske budrunde, hvor du har en chance og kan ende med at miste dit drømmehus til en som har budt 10.000 kroner over. Men jeg tror bare, det vigtigeste er at man sætter sig et maks bud inden man går igang, for lige pludselig går det stærkt og man kan finde på at byde bare for at vinde og det er ikke smart.
Besvaret
Det er kun "jyder" som flytter til Malmø:-)
Hvordan skal det forståes? =) .. Men det kunen da være man skulle overveje det, de har jo fantastiske motorveje derovre..
Besvaret

Jeg er helt enig med at dansk metode sucks. Med vores lejlighed var der i forvejen 1 par som bød 50.000-100.000 under den oprindelige pris. Da vi så lejligheden accepterede vi med det sammen den oprindelige pris og regnede 90 % med at den var hjemme. Dagen efter bød den anden part over med 5000 kr., hvilket vi synes var lidt useriøst, derfor bød vi 20.000 over for at få en ende på købet, men sådan skulle det ikke gå. De bød så 10.000 over os. Og sådan fortsat vores dag. Til sidst gav de op, men jeg må altså også indrømme, at hvis de ikke gav op, kunne vi nok heller ikke gå højere op. Lejligheden steg til sidst med 100.000 sv.kr. Det er da til at overleve. Men pisse irriterende!!! :fight:

Besvaret
Jeg er helt enig med at dansk metode sucks. Med vores lejlighed var der i forvejen 1 par som bød 50.000-100.000 under den oprindelige pris. Da vi så lejligheden accepterede vi med det sammen den oprindelige pris og regnede 90 % med at den var hjemme. Dagen efter bød den anden part over med 5000 kr.' date=' hvilket vi synes var lidt useriøst, derfor bød vi 20.000 over for at få en ende på købet, men sådan skulle det ikke gå. De bød så 10.000 over os. Og sådan fortsat vores dag. Til sidst gav de op, men jeg må altså også indrømme, at hvis de ikke gav op, kunne vi nok heller ikke gå højere op. Lejligheden steg til sidst med 100.000 sv.kr. Det er da til at overleve. [b']Men pisse irriterende!!! :fight:
Ja.. Det er en god strategi at starte med at byde under prisen, så kan man byde over det første bud, for man er jo næsten sikker på, at de næste der så byder, vil byde udgangsprisen og den kan man jo godt "slå".. Vi endte 300.000 SEK over udgangsprisen, men det er forholdsvis normalt og så ville vi også bare have huset. Men ventetiden er forfærdelig.. Efter vi havde afgivet det sidste bud, gik der 2½ time før vi hørte noget og man sidder bare der med dårlige nerver og så ringede mælger og sagde "gratis" :)
Besvaret

Vi slap med 75.000 over udgangsprisen og havde overhovedet ikke troet at vi var færdige på det tidspunkt... Gav buddet tirsdag eftermiddag og kørte så rundt og kiggede på andre huse og var lidt lettere utålmodige - holdt frokostpause hos IKEA og midt i cafeteriakøen ringede mægleren og spurgte om vi sad godt, for nu havde vi købt et hus :D Jeg var omtrent ved at gå i brædderne - og der sad vi med plasticsandwich og sodavand og havde nærmere trang til champagne :lol: hvilket vi så indhentede senere på aftenen, altså...

Besvaret

Hmmm.... Her kommer så min historie Udgangsprisen på vores bostadsrätt var 650.000 SEK. Mægleren sagde så vi kunne få den for 600.000 hvis vi kunne flytte ind omgående. Besindig Jyde som jeg er fik jeg selvfølgelig lige svigerfar med over og kigge før jeg slog til. Jeg havde aftalt med konen at vi startede med 575.000, men ville købe til 600.000 hvis ikke de gik med på det! Efter en grundig flueknepning af ejendommen satte jeg mig ned ved køkkenbordet sammen med mægleren, og hun sagde: I kan få den for 550.000 og så er det nu! :confused::confused: SHIT, nu havde jeg jo planlagt at starte på 575.000 og så kører hun lige den der af.... KØBT! :th2: 133 m2 i to plan med to badeværelser og have, 25 min fra arbejde i KBH, uden at overskride fartgrænserne... (Men jeg drejer godt nok ulovligt til højre ved strandvejen :p ) Kan virkelig anbefale Marianne Berg fra http://www.maklarlinjen.se/. Hun var smaddersød, og hentede og bragte mig fra Svågertorp da vi skulle i banken Mvh Soap P.S. Naboen har lige solgt hans som er magen til min for 900.000 SEK, og han skulle bare af med den.

Besvaret
Så er det altså nu man skal slå til' date= hvis man går med tanken om en bopæl i Malmø. Nåede selv lige at købe en Bostadsrättslägenhet for 3 uger siden til 1,5 mill kr. Har efterfølgende fået at vide at vi åbenbart har haft heldet med os, da man sjældent kan købe en herskabslejlighed top renoveret på 135 m2 (svensk mål) - 500 m fra centrum til den pris. Det skal så siges at vi hele den dag brugte tiden på at byde over. Det var et mareridt. Der gik 4 dage fra vi så lejligheden første gang til vi skrev under. Vi søgte om lån i Sverige som mægleren selv anbefalede og henviste til en bestemt bankrådgiver fra Handelsbanken, som de samarbejder med. Det er en kæmpe fordele, tror jeg. Der gik i hvert fald kun 2 dage så var det hele på plads mht. lånet. Så alt i alt har vi virkelig været mega heldig med købet. :th2:
Vi er også ude at kigge efter en bolig i Malmø. Det er lidt svært da man ikke helt kender prisniveauet der. Men 1.5 mill for 135 kvm. lyder godt. Må man så spørge om hvor meget I skal give i månedlig afgift?
Besvaret

Nu blir jeg jo helt stresset. Jeg har i de sidste måneder overvejet at flytte til Malmø igen. Jeg boede der i perioden 2003-2004 på Möllevångsgatan, men måtte flytte pga. for lang transporttid frem/tilbage. Nu arbejder jeg dog i midtbyen og kan derfor bedre overskue at skulle bruge den ekstra rejsetid til fordel for en tilgængelig og billig lejlighed. Og selvfølgelig vil jeg også gerne flytte tilbage, da jeg elsker Malmö:-) Jeg vil gerne købe en bostandsrätt, men må afvente min lønstigning på jobbet, som finder sted til september, før jeg har penge nok til at købe for. Regner med af få ca. 18-20t før skat. Med det burde det være muligt, at købe en yderst central lejlighed derovre. Jeg har dog netop i dag fået tilbudt et lejelejlighed, som jeg kan flytte ind i omgående. Det er en 2V på 55m2 til 4600SEK/mdr. og ligger ovenpå Caroli City, så den er meget central og lyder til at være rigtig lækker. Jeg blir dog helt stresset af at høre, at priserne stiger med op til 30% om året! Og er også i tvivl om hvor meget ekstra man skal byde for en størrelse 60+ lejlighed beliggende tæt på Centralstationen. Jeg vil helst købe, da det jo er en god investering og 55m2 er ikke så fremtidssikret mht. størrelse, selvom jeg er single. Skal jeg så forvente, at skulle lægge 200.000-300.000SEK oveni de lejlighedspriser jeg kigger på nu? I så fald blir jeg jo nødt til at købe hurtigst muligt, hvis jeg skal have en lækker lejlighed i midtbyen der er til at betale. Jeg er virkelig glad for at dette forum eksisterer og benyttede det meget sidst jeg flyttede til Malmö. Uden det ville man være på herrens mark! Så tak for initiativet og tak til alle de hjælpsomme folk der findes herinde.

Guest Supermule
Besvaret

KØB NU!!! Om 1 år køber jeg Portugal for de penge jeg har tjent herovre... Så laver jeg topløs badestrand og river hele Lissabon ned med det formål at lave DRIVEIN HAWAII Bio.... ;) JOKE....

Besvaret
Nu blir jeg jo helt stresset. Jeg har i de sidste måneder overvejet at flytte til Malmø igen. Jeg boede der i perioden 2003-2004 på Möllevångsgatan, men måtte flytte pga. for lang transporttid frem/tilbage. Nu arbejder jeg dog i midtbyen og kan derfor bedre overskue at skulle bruge den ekstra rejsetid til fordel for en tilgængelig og billig lejlighed. Og selvfølgelig vil jeg også gerne flytte tilbage, da jeg elsker Malmö:-) Jeg vil gerne købe en bostandsrätt, men må afvente min lønstigning på jobbet, som finder sted til september, før jeg har penge nok til at købe for. Regner med af få ca. 18-20t før skat. Med det burde det være muligt, at købe en yderst central lejlighed derovre. Jeg har dog netop i dag fået tilbudt et lejelejlighed, som jeg kan flytte ind i omgående. Det er en 2V på 55m2 til 4600SEK/mdr. og ligger ovenpå Caroli City, så den er meget central og lyder til at være rigtig lækker. Jeg blir dog helt stresset af at høre, at priserne stiger med op til 30% om året! Og er også i tvivl om hvor meget ekstra man skal byde for en størrelse 60+ lejlighed beliggende tæt på Centralstationen. Jeg vil helst købe, da det jo er en god investering og 55m2 er ikke så fremtidssikret mht. størrelse, selvom jeg er single. Skal jeg så forvente, at skulle lægge 200.000-300.000SEK oveni de lejlighedspriser jeg kigger på nu? I så fald blir jeg jo nødt til at købe hurtigst muligt, hvis jeg skal have en lækker lejlighed i midtbyen der er til at betale. Jeg er virkelig glad for at dette forum eksisterer og benyttede det meget sidst jeg flyttede til Malmö. Uden det ville man være på herrens mark! Så tak for initiativet og tak til alle de hjælpsomme folk der findes herinde.
Jeg vil sige som Brian KØB NU.............Ellers køber han vel resten af Malmö om 3 til 4 år.....og så er der kun hyrä tilbage.
Besvaret

Og der er jo ingen der siger at man skal bo inde midt i byen, der er altså gode busforbindelser i malmø, og så længe man bor inden for ring 1 så er man da ikke helt lost hvis man ingen bil har

Besvaret

...Også ret godt at købe en lejlighed der skal sælges hurtigt fordi manden er skredet. Jeg gav mit bud og sagde til mægler, sælger skulle beslutte sig inden 24 timer, da jeg ellers tog på ferie. Dagen efter havde jeg lejligheden :D

Besvaret

Hejsa Jeg har lige været ovre og skrive under i dag. Jeg var også ude i en budkrig, dog endte den "kun" 60.000SEK over den udbudte pris. De andre købere bød over med 5.000 hele tiden, hvilket jeg fandt ufrivilligt morsomt og gjorde det samme indtil jeg på 3. opkald ikke gad mere og bød lidt ekstra, så de andre hoppede fra. De var måske hoppet fra lidt før, men sådan er livet. Mvh Mikkel

Besvaret
Hejsa Jeg har lige været ovre og skrive under i dag. Jeg var også ude i en budkrig, dog endte den "kun" 60.000SEK over den udbudte pris. De andre købere bød over med 5.000 hele tiden, hvilket jeg fandt ufrivilligt morsomt og gjorde det samme indtil jeg på 3. opkald ikke gad mere og bød lidt ekstra, så de andre hoppede fra. De var måske hoppet fra lidt før, men sådan er livet. Mvh Mikkel
Tillykke med lejligheden. Ja det vigtigeste er jo også man "vinder" .. Jeg tror vi havde lidt på fornemmelsen at hvis man bød mindre end 25.000 SEK, så kom der lige pludselig mange bud, men okay det var så også en villa vi bød på, så der er måske lidt flere penge involveret eller sådan noget.
Besvaret

skal det være så skal det være NU Hejsa, Vores historie er således: Lejlighed sat til salg for 1.250.000 vi endte med at købe den for 1.350.000 sek Vi grinede hele vejen til banken velvidende om at vi kun havde givet knap 1,1 mill dkk for vores herskabs lejlighed i centrum :-) Sælgerne sagde så at de kun havde givet 230.000 sek for den 5 år forinden.. DAMN siger jeg bare. vi er dog ikke kede af det - vores er - efter et år - vurderet til 1.750.000 så vi klager ikke ;) Mit råd er... køb nu.. renten er lav så bind den i lang tid. /Peter

Besvaret

Det lyder ikke som om, udfra poster vedr. budgivning, at man skal være bange for ekstreme overbud. Men det kommer selvfølgelig an på hvor attraktiv boligen er. Jeg har været i Malmø idag og udfylde en ansøgning til en 2V lejebolig oven på Caroli City (som før nævnt), som skal være min "prøvebolig" indtil jeg køber en bostadsrättslägenhet (hvis der blir råd til det jeg gerne vil have). Dog er jeg afhængig af min lønforhøjelse til september før jeg rigtig kan gå på boligjagt. Tænk at boligerne allerede der er steget adskillige procenter på det tidspunkt...Men det er der jo ikke noget at gøre ved, desværre. 230.000 SEK for en herskabslejlighed. Det er jo slet ikke til at fatte - heller ikke for 5 år siden. Sikke en lejlighed man kunne have ejet den dag i dag, hvis man havde været hurtigt ude.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...