boysen Skrevet August 10, 2005 Rapporter Skrevet August 10, 2005 Da vi venter en ydeligere familie forøgelse, og da jeg samtidig har fået et mindre kørselsbehov skal min trofaste Audi A6 sedan, 2.5tdi quattro 180hk fra 2002 udskiftes med en sjov benzin stationcar. Jeg regner med at skal bruge et par dage af min ferie i næste uge på at prøve køre nogle forskellige. Prisen skal ligger i max 200.000-250.000 sek. og min liste består pt. af Audi S6 (årgang 2000 passer med pengene) Passat W8 (årgang 2003 paser ca. med pengene) Hvilke andre er værd at prøve? - (der skal bare være plads til 2 vokse og 2 små + bagage når vi er på familie besøg i nordjylland.....) Kom med jeres bedste bud!!
Peter H. Besvaret August 10, 2005 Rapporter Besvaret August 10, 2005 Vi har en fin Passat w8 du kan pröve :):)
Guest Supermule Besvaret August 10, 2005 Rapporter Besvaret August 10, 2005 Jeg ville helt klart vælge S6'eren. Passat W8 er næsten umulig at komme af med da det er en helt overflødig model af passaten... Bare spørg Tommy H herinde fra. Han har forsøgt i en rum tid nu... Audi oser af kvalitet og er væsentligt hurtigere...
Guest Supermule Besvaret August 10, 2005 Rapporter Besvaret August 10, 2005 Du kunne evt. overveje en tysk importeret E55T. De kan fåes til menneskepenge og det er satme en nice bil med masser af "muller" under hjelmen... ;)
thomas_lund Besvaret August 10, 2005 Rapporter Besvaret August 10, 2005 C32T, selvom C-klassen er lidt..... Men motoren rykker satme. Men jeg har aldrig i mit liv se benzin blive suget ud af tanken så hurtigt, selvom man kører pænt. Tror det er fysisk umuligt at køre mere en 6 km/l
Peter H. Besvaret August 10, 2005 Rapporter Besvaret August 10, 2005 Brian: nu kan det også väre fordi han ikke tar noget i bytte.. Audiérne er også ved at blive gamle...C32 er som thomas sir er en rigtig fed bil men den drikke helt vildt...E210 er en bil man slet ikke kan sälge igen selom det er noget af det bedste jeg har haft for 5 år siden :)..Hvis man ikke skal ha kombi er det klart en M5 e39 ,en s6 kan ingenting ved siden af sådan en...
Jønsson Besvaret August 10, 2005 Rapporter Besvaret August 10, 2005 Jeg kan kun give mine anbefalinger til S6'eren, hold kæft den er lækker! Nu har jeg haft min i en uges tid og jeg glæder mig hver morgen til at gi' den lidt gas..
Guest Supermule Besvaret August 10, 2005 Rapporter Besvaret August 10, 2005 Er din 210'er velholdt og dokumenteret rustfri, så er det intet problem. C32 ville jeg holde mig langt væk fra, da den ikke er stor nok. E55'eren er ubetinget den fedeste staioncar jeg nogensinde har kørt i. Min ML55 kan køre 10 kmpr liter på fartpiloten ved 100-110km/t. Så det kan godt gøres fornuftigt, men man skal ikke trykke til, så sluger den 50L pr. 100km... :(
boysen Besvaret August 10, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret August 10, 2005 Mange tak for inputtet... men E55 er sgu det grimmeste store taxi lokum jeg længe har set.. kan da godt læse mig til at den er hurtig - også hurtigere end s6'eren men.... :thumbdown C32 kan næppe kaldes en stationcar... så :thumbdown M5 - ville ønske at der var plads til udstyret til familien..... eller at de lige kunne have lavet en stationcar udgave.... Men alt andet lige mangler pladsen :thumbdown S6 den er helt sikkert på listen.... glæder mig til at prøve den... :th2: W8 - Peter H, jeg har set du havde en stående... regnede også med at kigge forbi i næste uge! Andre bud?? Mvh Nicolaj
Kim H Besvaret August 10, 2005 Rapporter Besvaret August 10, 2005 Tja - Mercedes, BMW og Audi - fine biler ... Du skriver, at du bare skal have plads til 2 voksne og 2 børn + det løse. Indenfor den ramme, som du giver, kan du jo også få en sprit-ny Skoda Octavia RS Kombi. Den kommer godt nok først i sin nye udgave i løbet af efteråret, men du skriver ikke rigtigt, hvor travlt du har. "Sjov" bliver den i hvert fald med 200 HK.
Michael P Besvaret August 10, 2005 Rapporter Besvaret August 10, 2005 Køb en M3er der kan lige være en barnevogn i !!!!!!!!
Peter H. Besvaret August 11, 2005 Rapporter Besvaret August 11, 2005 Michael: LOL.. ja og det er også klart den fedeste bil for pengene :):)
dan Besvaret August 11, 2005 Rapporter Besvaret August 11, 2005 Hvad med opel Signum eller Opel Vectra. Du kan få nogle store motorer til den pris hvis du vælger brugt. Ved godt Opel ikke klinger så godt, men de nye er altså sprøde når de bliver pyntet med tonede ruder, indfarvede dele, alu osv. Jeg kiggede selv på peugeot 407 SW og den koster fra ny 260.000 SEK med ALT i udstyr. Og den er vildt lækker.
Guest Supermule Besvaret August 11, 2005 Rapporter Besvaret August 11, 2005 Undskyld Dan, men lad være med at købe sådan en... Den er ikke til at komme af med herovre. Det er noget af en øjebæ. Svenskerne er ikke vilde med Peugeot og du får en helvedes afskrivning på den... Hvad med opel Signum eller Opel Vectra. Du kan få nogle store motorer til den pris hvis du vælger brugt. Ved godt Opel ikke klinger så godt, men de nye er altså sprøde når de bliver pyntet med tonede ruder, indfarvede dele, alu osv. Jeg kiggede selv på peugeot 407 SW og den koster fra ny 260.000 SEK med ALT i udstyr. Og den er vildt lækker.
Peter H. Besvaret August 11, 2005 Rapporter Besvaret August 11, 2005 Brian: öjebä... Cool udtryk :):)
boysen Besvaret August 11, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret August 11, 2005 Hverken opel vectra eller peugeot har umiddelbart power til at kunne være noget ved ifht. s6 og w8..... Og med Brians kommentar er jeg nu endnu mere sikker på at de ikke er med i overvejelserne!
Guest Trinity Besvaret August 11, 2005 Rapporter Besvaret August 11, 2005 RS6 eller RS4... Efter min målestok de eneste stationcars man kan kalde "sjove", men mindre man er oppe i SUV'er. Til nød kunne jeg gå med til en Mercedes C32 AMG, men som før skrevet i denne tråd kan den dårligt nok kaldes stationcar.
thn Besvaret August 12, 2005 Rapporter Besvaret August 12, 2005 Kan det virkelig passe det er så slemt at komme af med en 407SW? Det var da ellers lige den jeg havde regnet med at skulle have fat i, men det kan väre jeg skulle kigge efter noget andet så Mvh Dennis
Kim H Besvaret August 12, 2005 Rapporter Besvaret August 12, 2005 Med hensyn til omsættelighed af biler i Sverige kan det være en god ide at følge lidt med i salgstatistikkerne. Det svenske AutoMotorSport har regelmæssigt den slags oplysninger. De biler som sælges i stort antal er almindeligvis også dem, som er lettest at sælge videre. Der er selvfølgelig købere til alt - men afskrivningen kan være meget forskellig fra mærke til mærke.
Gio Besvaret August 13, 2005 Rapporter Besvaret August 13, 2005 Et det et blad...eller et website...eller...eller?
thomas_lund Besvaret August 13, 2005 Rapporter Besvaret August 13, 2005 Oh - "...back on the block 1/10 (Nobeltorget, Malmö)" Kunne du ikke holde det ud i det danske mere? ;-) Det er i hvertefald et blad som kan købes i tæt på alle svenske kiosker. De har sikkert også et website
Guest Supermule Besvaret August 13, 2005 Rapporter Besvaret August 13, 2005 Måske http://www.automotorsport.se/ ???? ;)
Gio Besvaret August 13, 2005 Rapporter Besvaret August 13, 2005 Måske http://www.automotorsport.se/ ???? ;)Fantastisk... :) Det var også pæææænt sent da jeg lavede indlægget - så var nok lidt doven *g*
Guest Supermule Besvaret August 13, 2005 Rapporter Besvaret August 13, 2005 Haha just returning from a night out on the town.... :)
ClausB Besvaret September 13, 2009 Rapporter Besvaret September 13, 2009 Sjov stationcar - Chiptunet Volvo Xc70 ? Jeg har en Volvo XC70, som forrige ejer har fået chiptunet. Den kører 9/10 km/l. Er komfortabel og sikker til familien. Du kan prøve den om du vil.
Recommended Posts