Guest Jan Skrevet September 11, 2005 Rapporter Skrevet September 11, 2005 Hvor tit har i forskellige været ude for at broen er lukket? Når broen lukker, er det så kun for de kørerne, eller gælder det også togene?
Guest Supermule Besvaret September 11, 2005 Rapporter Besvaret September 11, 2005 2 gange på 2 og et halvt år... Den ene gang pga storm og den anden var den gang hele sjælland og sydsverige gik i sort... Så det sker ikke så tit! ;)
ulmus Besvaret September 12, 2005 Rapporter Besvaret September 12, 2005 De samme 2 gange på 4½ år, det forhindrede dog ikke, at man kunne komme på arbjede, da det først var om eftermiddagen. Jeg mener også, der var en gang, hvor broen var lukket og toget ikke kørte p.gr.a. sne, og jeg måtte ringe til arbejdet og meddele, at jeg ikke kunne komme. Men een gang altså, det er billigt sluppet.
dan Besvaret September 12, 2005 Rapporter Besvaret September 12, 2005 Og så har det også været en busulykke og en anden ulykke som lukkede broen i nogle timer.
Guest Trine Besvaret September 12, 2005 Rapporter Besvaret September 12, 2005 Ja og der er ofte lukket fra vindfølsomme køretøjer i efteråret, men generelt er det da ikke et problem.. Den dag strømmen gik var det jo over hele Sjælland, og i stormen var der jo kørselsforbud i de fleste politikredse...
Danielsito Besvaret September 13, 2005 Rapporter Besvaret September 13, 2005 De havde også lukket for al overfart i nogle timer, en aften de havde beredskabsøvelse på broen. Jeg er aldrig kommet til broen og ikke har kunnet komme over. Jeg har boet i Malmö siden 2002. Mvh Daniel
Guest Trine Besvaret September 13, 2005 Rapporter Besvaret September 13, 2005 Egentlig ville jeg være mere bekymret hvis jeg var afhængig af DSB end Øresundsbron:lol:
Guest Jan Besvaret September 14, 2005 Rapporter Besvaret September 14, 2005 stadig dansker Jeg takker for svarerne. Men jeg mangler lige svar på om togene kører når broen er lukket for biler, pga af for meget vind. Er der nogen som har erfaring med dette?
Guest Trine Besvaret September 14, 2005 Rapporter Besvaret September 14, 2005 Jeg takker for svarerne. Men jeg mangler lige svar på om togene kører når broen er lukket for biler' date=' pga af for meget vind. Er der nogen som har erfaring med dette?[/quote'] Svaret er at broen yderst sjældent er lukket for alle køretøjer grundet vind... det er kun under orkanen i januar jeg har oplevet det, og der kørte togene vist heller ikke. Om det så skyldes væltede træer ved jeg ikke.
ulmus Besvaret September 14, 2005 Rapporter Besvaret September 14, 2005 Det skyldtes, at vinden stod på tværs af broen, som så kunne komme i voldsomme svingninger. Som hovedregel skal vindstyrken være 33ms, så lukker broen, men det sker meget sjældent og er som vi allerede har nævnt kun sket een gang i 4½ år, og det var kun nogle timer om eftermiddagen.
Guest Supermule Besvaret September 14, 2005 Rapporter Besvaret September 14, 2005 Jeg tror der var lidt humor indblandet der Ulmus.... ;) Men tak for info omkring vindstyrke.... :)
ulmus Besvaret September 15, 2005 Rapporter Besvaret September 15, 2005 Jeg takker for svarerne. Men jeg mangler lige svar på om togene kører når broen er lukket for biler' date=' pga af for meget vind. Er der nogen som har erfaring med dette?[/quote'] Citat:Supermule Jeg tror der var lidt humor indblandet der Ulmus.... Supermule: jeg ser ingen humor i ovennævnte spørgsmål. Hvor finder du den??? Og nej, Jan, togene kører heller ikke, hvis vindstyrken er på 33ms. Men man kan godt lukke for bilerne ved lavere vindstyrke.
Guest Trine Besvaret September 15, 2005 Rapporter Besvaret September 15, 2005 Svaret er at broen yderst sjældent er lukket for alle køretøjer grundet vind... det er kun under orkanen i januar jeg har oplevet det' date=' og der kørte togene vist heller ikke. Om det så skyldes væltede træer ved jeg ikke.[/quote'] *Jeg tror Supermules kommentar om humoren referer til min post om de væltede træer på øresundsbron;) Er meget ked af hvis det gik helt tabt... synes selv jeg var ret vittig:rolleyes:
Guest Palle... Besvaret September 15, 2005 Rapporter Besvaret September 15, 2005 Det skyldtes, at vinden stod på tværs af broen, som så kunne komme i voldsomme svingninger. Ja, dette skyldes ihvertfald ikke humor, men et fact at en spansk leverandør ikke havde forestillet sig der kunne komme is på stålwirerne. Disse satte broen i svingninger og derfor har broen været lukket. Dette blev afhjulpet med blå nylon reb (!?!?!?), men fejlen er vist rettet nu, så vidt jeg er orienteret.
ulmus Besvaret September 15, 2005 Rapporter Besvaret September 15, 2005 Moerke! Det synes jeg skam også, du var. Og hvorfor skulle der dog ikke kunne vælte træer på broen, når man kan støde på både nøgne nordmænd og mystiske cyklister. Det var bare ikke det Palle svarede på.
Danielsito Besvaret September 15, 2005 Rapporter Besvaret September 15, 2005 Ja, dette skyldes ihvertfald ikke humor, men et fact at en spansk leverandør ikke havde forestillet sig der kunne komme is på stålwirerne. Disse satte broen i svingninger og derfor har broen været lukket. Dette blev afhjulpet med blå nylon reb (!?!?!?), men fejlen er vist rettet nu, så vidt jeg er orienteret. Ja. Støddæmperne på wirerne var tidligere almindelige støddæmpere. Nu er det nogle kasser omkring wirerne fyldt med silikone. Jeg tror det var sådan det hang sammen... Mvh Daniel
Gio Besvaret September 15, 2005 Rapporter Besvaret September 15, 2005 Nu er det nogle kasser omkring wirerne fyldt med silikone.Øresundsbroen har simpelthen fået et boob-job...;)
Guest michaelbo Besvaret September 15, 2005 Rapporter Besvaret September 15, 2005 Hun er da ikke så gammel :)
Gio Besvaret September 15, 2005 Rapporter Besvaret September 15, 2005 Nej...de bliver yngre og yngre...*hmm* *lol*
Persson Besvaret September 15, 2005 Rapporter Besvaret September 15, 2005 Det skyldtes, at vinden stod på tværs af broen, som så kunne komme i voldsomme svingninger. Som hovedregel skal vindstyrken være 33ms, så lukker broen, men det sker meget sjældent og er som vi allerede har nævnt kun sket een gang i 4½ år, og det var kun nogle timer om eftermiddagen. Jeg har da oplevet broen lukket pga vind flere gange indenfor de sidste 2 år, den ene gang var dog en lørdag morgen - så den tæller nok ikke med
Danielsito Besvaret September 16, 2005 Rapporter Besvaret September 16, 2005 Øresundsbroen har simpelthen fået et boob-job...;) Haha!
larscph Besvaret September 16, 2005 Rapporter Besvaret September 16, 2005 Jeg har da oplevet broen lukket pga vind flere gange indenfor de sidste 2 år' date=' den ene gang var dog en lørdag morgen - så den tæller nok ikke med [/quote'] Det talte da med sådan at de så vidt jeg husker krediterede et mindre beløb pga lukningen den dér lørdag. Men derudover var det ret ligegyldigt, ja ;)
ulmus Besvaret September 16, 2005 Rapporter Besvaret September 16, 2005 Persson: Nej selvfølgelig gælder det ikke, når det er en lørdag Men var det iøvrigt ikke kun biler, der ikke måtte køre? Jeg skrev ja netop om toget, og det er kun sket een gang foruden det store strømsvigt.
Gio Besvaret September 16, 2005 Rapporter Besvaret September 16, 2005 Ehh...vi er altså nogle der også arbejder lørdage i ny og næ. For ikke at nævne søndage...juleaften...nytårsaften...osv. Så broen skal bare ikke lukke *bum* ;)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu