Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Har ikke lige kunnet finde noget via søg, så here goes... Findes der en svensk pendant til eks Dansk Autohjælp eller Falck, som henter ens bil til nærmeste værksted hvis man havarerer, eller er det en del af eks. forsikring? Hvad nu hvis man havarerer i DK, er det så bare til pengepungen, eller er der nogle som dækker DK/SE sammen? Thomas

Besvaret

Assistans er et tilvalg på de fleste forsikringer, tror vi giver ca 350 sek pr år. Desuden dækker det til "nærmeste mærkeværsted" hvilket betyder at holder du stille i København bliver du ikke slæbt over broen..trust me I know:cry: Bemærk at kører du VW/Audi/Skoda så og har mobilitetsgaranti så dækker den også og du får gratis hyrebil i optil 5 dage og alt muligt andet.. trust me again.. I know :cry::cry:

Besvaret

Jow Jow Thomas, den kom også til mig EFTER at have skrevet det. :D Nu kan jeg jo bare få lidt mere brugerfeedback herinde så håber på lidt goodwill selvom jeg spurgte... ;) Moerke, det virker som om du har lært det "the hard way", selvom lånebil jo ikke er nogen dårlig idé? Hilsen en anden Thomas...

Besvaret
Moerke, det virker som om du har lært det "the hard way", selvom lånebil jo ikke er nogen dårlig idé?
Næ ikke the hard way, jeg havde både assistance og mobilitetsgaranti.. men de slæber stadig kun til nærmeste værksted og SMC biler er bare ikke de billigste i verden...forsøgte at få slæbt bilen over broen men det kunne ikke lade sig gøre for under 3000 sek. Lånebilen er fantastisk, men jeg anede ikke vi havde den mulighed før jeg tilfældigt faldt over det på Audi's hjemmeside.. så jeg ville lige kippe med flaget for mobilitetsgarantien. Gælder iøvrigt kun ved driftsstop ikke ved ulykker og lign.
Besvaret
Arghhhh.....Ørnen forfølger mig....HJÆÆÆÆLLPPPP :laugh:
Er Københavns Brand da ved at blive overtaget af Ørnen...hva???? ;) Jeg troede ikke det var lovligt at indtage psykedeliske stoffer på jobbet Bjarne! Godt vi ikke har brug for dine kollegaer fra Frederikssundsvej nu!!!!! :eek:
  • 4 years later...
Besvaret
Der er indtil flere selskaber' date=' der også dækker Europa generelt sammen med DK. Det vil måske løse problemet, jeg ved ikke lige om der er en svensk pendant til dansk autohjælp, men der er en oversigt over nogle danske selskaber her [url']http://www.dansk-autohjaelp.net
ved ikke om du har set det, men du svare på en ca 5 år gammel tråd :-)
Besvaret
ved ikke om du har set det' date=' men du svare på en ca 5 år gammel tråd :-)[/quote'] ... som jo viser, at emnet stadig er aktuelt - og at søgefunktionen virker :p Mangler selv en autohjælp aftale. Er der nogen der har erfaring med om det kan betale sig at tegne den gennem forsikringsselskabet? I dette tilfælde Vesta. Mener at jeg havde det gennem forsikringen i Danmark.
Besvaret
... som jo viser, at emnet stadig er aktuelt - og at søgefunktionen virker :p Mangler selv en autohjælp aftale. Er der nogen der har erfaring med om det kan betale sig at tegne den gennem forsikringsselskabet? I dette tilfælde Vesta. Mener at jeg havde det gennem forsikringen i Danmark.
Motormænnerne har en autohjælp for 195,-. Altså hvis man er medlem - det koster godt 3oo,- pr år. Autohjælp gælder over hele Europa. Billigt, ikk? Hilsener Thage
Besvaret

Hvis man har fuld kasko, har man også tit autohjælp med.... Det fandt jeg ud af da Falck via chrysler kom med et tilbud om at jeg kunne betale 300 sek for 1 års autohjælp hos dem, det gjorde jeg og dagen efter kom en kollega som havde vestas og sagde at han havde det via sin fuld kasko, hvilket jeg så fandt ud af at også havde, så nu er jeg dobbelt dækket :-) ( :( )

• 3 weeks later...
Besvaret
... som jo viser, at emnet stadig er aktuelt - og at søgefunktionen virker :p Mangler selv en autohjælp aftale. Er der nogen der har erfaring med om det kan betale sig at tegne den gennem forsikringsselskabet? I dette tilfælde Vesta. Mener at jeg havde det gennem forsikringen i Danmark.
Hvis du har kasko, har du vejhjælp når du kører i udlandet, men ikke herhjemme i Danmark. Hvis du vil have autohjælp når du kører i Danmark, skal dette tegnes direkte hos DAH eller Falck. Det kan også være dit forsikringsselskab har en rabataftale med et af de nævnte firmaer, så grib knoglen og ring. Prisforskellene ved direkte tegning er meget små, som du kan se her: http://vejassistance.dk/prissammenligning Jeg har personligt haft begge, og det fungerer sku fint hos begge to.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...