Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hollá, Er der nogen der har en 530D og evt. kan give nogle tal på hvor langt sådan en køre km/l?? Vi skal have en diesel bil næste gang og det er helt sikkert en vi ville kigge på. Når jeg søger på nettet for jeg meget forskellige tal fra 12 km/l til 17 km/l Mvh. Johan :new:

• Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Jo, ja, en af hver som jeg plejer at sige.....men jeg må jo nok bide i en 18" alu og sige at vi nok kun har råd til en E39 end til at E61 kommer ned i pris(ville godt have E61'eren)

Besvaret

Ooook fordi det som de havde skrevet i en anmeldelse var at "hvis man holder en fornuftig march hastighed på 180 Km/t ville man stadig køre 10 km/l". Det er jo ret godt da jeg lige nu køre 10,4 Km/l ved 120 km/t i min 528IA.

Guest Supermule
Besvaret

Ja 180 er en god fart... Så føler man at man kommer frem i verden uden at få jetlag...:)

Besvaret
Hollá, Er der nogen der har en 530D og evt. kan give nogle tal på hvor langt sådan en køre km/l?? Vi skal have en diesel bil næste gang og det er helt sikkert en vi ville kigge på. Når jeg søger på nettet for jeg meget forskellige tal fra 12 km/l til 17 km/l
Hov.. Ja så'n en har jeg sørme.. I automatgears-udgaven fra 2002 (193 hk). Iflg. computeren i bilen kører vi på vores 235 sommerdæk omkring 13.5 km/L i gennemsnit. Sidste vinter på 205 vinterdæk (friktion) omkring 14.5 km/L. Vi kører cirka 2 x 110 km om dagen. Vel cirka 35 km landevej (cirka 100 km/t), 65 km motorvej (cirka 125 km/t), og resten by (København). Bruger stort set altid fartpilot og kører rimelig "fornuftigt", hvad det så end er. I ren bykørsel med trafik i København ligger den på 5-6 km/L, hvis du lægger den på 110 km/t på motorvej kan den godt komme op omkring 16-17 km/L. Dejlig bil i øvrigt :)
Besvaret
Ooook fordi det som de havde skrevet i en anmeldelse var at "hvis man holder en fornuftig march hastighed på 180 Km/t ville man stadig køre 10 km/l". Det er jo ret godt da jeg lige nu køre 10' date='4 Km/l ved 120 km/t i min 528IA.[/quote'] Hmm.. Ved omkring 200 km/t kører min omkring 10 km/L så vidt jeg lige husker, det er ikke så farlig tit det sker ;)
Besvaret
...Vel cirka 35 km landevej (cirka 100 km/t)...
Med de ca. fire kilometer ensporet uoverskuelig grusvej, derefter gennem Billinge med 30 kilometer ved skolen og så Stockamöllan med 50 og alle svingene, derefter ud på 113 med alle de små byer - så skal I eddermame ta revanche mellem Eslöv og Gårdstånga... :laugh: :)
Besvaret
Med de ca. fire kilometer ensporet uoverskuelig grusvej' date=' derefter gennem Billinge med 30 kilometer ved skolen og så Stockamöllan med 50 og alle svingene, derefter ud på 113 med alle de små byer - så skal I eddermame ta revanche mellem Eslöv og Gårdstånga... :laugh: :)[/quote'] Hehe.. Ja okay.. Jeg burde nok skrive så 4 km hullet grusvej (som dog lige er blevet lappet igen!! Men stadig fuld af kaniner, fugle, råvildt og andet spændende der gør at man **IKKE** kører stærkt på den, slet ikke her i tågen) En sjat 90, så 70 Billinge og 30 km ved skolen 100 frem til Röstunga 70, så 50 igennem Röstunga Ude på 113 er det da mest den by som jeg ikke lige husker navnet på hvor man skal ned på 50 der bremser. Og så 70 igen når man nærmer sig Eslöv. Aaaaah.. I øvrigt var de 100 egentlig ikke gennemsnitsfarten, men farten når landevejen er pæn og ryddelig :) Til gengæld er vejarbejdet ved Lund så overstået - fin ny og dejlig vej - og slut et par uger før udmeldt tid... Der kunne de lære noget i Danmark ;)
Guest Supermule
Besvaret

Hold da kæft du kører en omvej.... :( Dvs du vender i Röstånga og kører retur igennem Billinge og så ud på 113??? Kan vi ikke lige få den i den rigtige orden.... Ellers bliver jeg helt rundforvirret...

Besvaret

Der lyder hyggeligt deroppe. Er der ikke nogle der skal have lavet noget IT-support i området? ;) Ellers må jeg jo benytte mig af allemands-retten en dag, og tage teltet under armen. (...til sommer...det er sgu´ for koldt efterhånden :) Og Brizz....ingen kommentarer om "koldt" og "kylling", tak *gg*)

Guest Supermule
Besvaret

Brizz har ikke set sin tissemand længe.... Det er så koldt at den er krøbet i hi.... ;)

Besvaret

Vi kigger på den, men jeg er ret sikker på at det skal være den...........ellllllers skulle man måske kigge på en Audi Allroad 2.5 TDI.......... Det er svært at flytte til sverige der er så mange fede biler at vælge i mellem. Jeg ved ikke om der er andre der har haft det på samme måde, men jeg sad her den anden dag og kiggede på biler i tyskland og på et tidspunkt fangede jeg mig selv i at syntes at en Audi A8 var for normal og kedlig........hvad sker der for mig?? Jeg må været blevet gal........nu er slut med Pripps Blå, de putter noget i dem jeg er sikker....

Besvaret
Hold da kæft du kører en omvej.... :( Dvs du vender i Röstånga og kører retur igennem Billinge og så ud på 113??? Kan vi ikke lige få den i den rigtige orden.... Ellers bliver jeg helt rundforvirret...
Nej, nej... Hehe.. Jeg kører ud af grusvejen hvor jeg bor, som "munder ud" på vejen mellem Billinge og Röstunga - tæt på Röstunga. Den vej hedder 13 - og går igennem Billinge og Stockamöllan. I t-krydset for enden (ved tanken) løber 113 som jeg kører til højre af mod Eslöv. OK?
Besvaret
Der lyder hyggeligt deroppe. Er der ikke nogle der skal have lavet noget IT-support i området? Ellers må jeg jo benytte mig af allemands-retten en dag' date=' og tage teltet under armen. (...til sommer...det er sgu´ for koldt efterhånden Og Brizz....ingen kommentarer om "koldt" og "kylling", tak *gg*)[/quote'] Hehe.. Du er da velkommen - bare pas på hvis du vover dig ind på vores folde, der går hestene jo om sommeren! :) Til gengæld kan du da slå telt op inde i skoven hvis du ikke frygter vildsvin.... :laugh: IT supporten klarer jeg selv, så der kan jeg desværre ikke tilbyde noget... Vi får jo ellers rigtig ADSL her den 21.oct.... Såeeh - mod en lille ekstrabetaling kan jeg tilbyde dig WLAN adgang fra laptoppen mens du sidder i teltet i skoven og tænker over hvordan man får føromtalte vildsvin til at smutte igen... Var det noget?
Besvaret
Vi kigger på den' date=' men jeg er ret sikker på at det skal være den...........ellllllers skulle man måske kigge på en Audi Allroad 2.5 TDI.......... Det er svært at flytte til sverige der er så mange fede biler at vælge i mellem. Jeg ved ikke om der er andre der har haft det på samme måde, men jeg sad her den anden dag og kiggede på biler i tyskland og på et tidspunkt fangede jeg mig selv i at syntes at en Audi A8 var for normal og kedlig........hvad sker der for mig?? Jeg må været blevet gal........nu er slut med Pripps Blå, de putter noget i dem jeg er sikker....[/quote'] Ahh.. Ja så'n Allroad ville ikke være helt dum - jeg syntes bare det ser ud til at de lige æder 3-4 km/L pga 4WD'en det bliver trods alt til et par kroner på årsbasis... En A8'er, jaaaa, den er da lidt ordinær, ikke? :scared: Gør som andre, importøl fra Netto ved lufthavnen giver ikke den slags vildfarelser ;)
Besvaret

Ja det er jo det, men mon ikke at når den "kun" er på 2.5 L og ikke 3.0 som BMW'en går ud på et?? Jeg tror at jeg finder noget andet end netto øl.........dem får man luft i maven af

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...