Jump to content

Recommended Posts

• Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

• 7 months later...
Besvaret

Nordnet

Da jeg checkede kurserne var Skandiabankens ca 1.5 % over middelkursen så de tager pænt betalt for at "Gratis" overføre penge. Jeg har til gengæld den ultimative (læs til bedste kurs) løsning for at overføre svenske/danske penge mellem DK/SE. Opret et Nordnet depot, det er gratis. ( www.nordnet.dk ) Der kan du veksle penge til den gældende kurs på valutamarkedet +/- 0,075%. Det betyder at hvis kursen er 80 køber du 100 svenske for 1.00075*80= 80 kr og 6 øre. Bedre end Danske bank og alle de andre. En god løsning når man fx. skal overføre penge til køb af en lejlighed i Sverige. Pengene overføres fra din danske bankkonto til depotet som en almindelig bankoverførsel. Det jeg kan li' med denne løsning, alligevel om den kræver en ekstra overførsel er at vekslingen sker fristående fra overføringen. De svenske pesetas kan stå i din valutakonto i SEK indtil du vælger at overføre dem GRATIS til din svenske bankkonto. Hvis man ber Nordnet i DK tidligt på dagen om at overføre pengene fra valutakontoen i SEK til ens svenske bankkonto har man pengene samme dag!. Valutakurser i realtid kan ses på: http://www.valuta.se/valuta/ShowRealtime.aspx
Ja det ser ud som om Nordnet giver den bedste vekselkurs. Har kigget på deres hjemmeside, men er i tvivl om der er oprettelsesgebyr, depotgebyr eller lignende gebyrer jeg ikke har set?
Besvaret

Jeg prøver lige igen........

Ja det ser ud som om Nordnet giver den bedste vekselkurs. Har kigget på deres hjemmeside' date=' men er i tvivl om der er oprettelsesgebyr, depotgebyr eller lignende gebyrer jeg ikke har set?[/quote'] Jeg står og skal overføre en god sum penge i udbetaling til mit hus og vil derfor høre om der er oprettelsesgebyr, depotgebyr eller lignende gebyrer på nordnet.dk? Jeg synes ikke umiddelbart det fremgår af deres hjemmeside, så er der nogen der selv anvender det og kan svare på førnævnte?
Besvaret
Jeg står og skal overføre en god sum penge i udbetaling til mit hus og vil derfor høre om der er oprettelsesgebyr' date=' depotgebyr eller lignende gebyrer på nordnet.dk? Jeg synes ikke umiddelbart det fremgår af deres hjemmeside, så er der nogen der selv anvender det og kan svare på førnævnte?[/quote'] Mon ikke det bare er hurtigere/lettere for dig at ringe og spørge dem? Nordnet Bank AB Postboks 2307 1026 København K Telefon: 70 20 66 85 Fax: 70 20 66 90 E-mail: :)
Besvaret
Der står at det er gratis at oprette sig.. og depotgebyret er kr. 0. Tog omkring 1 minut at finde og skrive denne besked :)
Det er altså samme pris som hos Forex. :sick: Tog omkring halvanden måned at finde og skrive denne besked. :) Gebyrer, omkostninger og afgifter kan jo komme fra uventede kanter, så personlige erfaringer er vel ikke af vejen... :rolleyes:
Besvaret
Gebyrer' date=' omkostninger og afgifter kan jo komme fra uventede kanter, så personlige erfaringer er vel ikke af vejen... :rolleyes:[/quote'] Ja, personlige erfaringer er altid gode, men når de nu skriver det er gratis (1 klik væk på deres hjemmeside) så burde der jo ikke komme uventede gebyrer mv..
Besvaret
Ja' date=' personlige erfaringer er altid gode, men når de nu skriver det er gratis (1 klik væk på deres hjemmeside) så burde der jo ikke komme uventede gebyrer mv..[/quote'] Næ, det burde der ikke. Det burde heller ikke støvregne, når jeg skal ud at cykle. :rolleye: For eksempel betaler man et vist spread, når man veksler - så er produktet ikke gratis, for så har man betalt noget, men alligevel kalder de det gratis. :(
Besvaret

Ja ja, men ting er ikke altid hvad de ser ud til........... Jeg har lige ringet til dem og ja der er ikke reelle gebyrer. Til gengæld sagde de, at det er SE-bankens kurser der anvendes hvilken ifølge ham jeg talte med (talte faktisk med 3 forskellige), i dag er estimeret til 81,0 (plus spread). Går man ind på SEB's hjemmeside, er deres købskurs for DK kr 81,16. Til sammenligning er Nationalbanken DK 80,73. Det var ikke muligt, at få flere decimaler på Nordnets kurs, hvilket jo gør det lidt svært, at finde ud af om hvorvidt det kan betale sig at anvende Nordnet eller ej. Alt i alt er jeg nu afklaret mht. gebyrer, men desværre ikke klogere omkring vekselkurser:confused:

Besvaret
Til gengæld sagde de, at det er SE-bankens kurser der anvendes hvilken ifølge ham jeg talte med (talte faktisk med 3 forskellige), i dag er estimeret til 81,0 (plus spread). Går man ind på SEB's hjemmeside, er deres købskurs for DK kr 81,16. Til sammenligning er Nationalbanken DK 80,73. Det var ikke muligt, at få flere decimaler på Nordnets kurs, hvilket jo gør det lidt svært, at finde ud af om hvorvidt det kan betale sig at anvende Nordnet eller ej. Alt i alt er jeg nu afklaret mht. gebyrer, men desværre ikke klogere omkring vekselkurser:confused:
Mht. spread på valutakursen behøver du ikke være urolig. SEB's købkurs er jo SEB's kurs inkl. SEB's spread. Nordnet anvender fixkursen som udgangspunkt, inden de beregner spread.
Besvaret
Mht. spread på valutakursen behøver du ikke være urolig. SEB's købkurs er jo SEB's kurs inkl. SEB's spread. Nordnet anvender fixkursen som udgangspunkt' date=' inden de beregner spread.[/quote'] Ja det er jeg klar over. Men stadig er denne kurs umiddelbart dårligere end f.eks. Nordeas som ville blive 80,73+0,20=80,93. Nordnets ville vel blive et eller andet omkring 81,0+0,06=81,06. Stadig mangler der jo en decimal hvis man skal finde ud af om det kan betale sig. Denne kan de ikke oplyse og ifølge dem fremgår den heller ikke hvis man er kunde.
Besvaret
Ja det er jeg klar over. Men stadig er denne kurs umiddelbart dårligere end f.eks. Nordeas som ville blive 80,73+0,20=80,93. Nordnets ville vel blive et eller andet omkring 81,0+0,06=81,06. Stadig mangler der jo en decimal hvis man skal finde ud af om det kan betale sig. Denne kan de ikke oplyse og ifølge dem fremgår den heller ikke hvis man er kunde.
Nationalbankens kurs for i dag er 80,99, så hvis Nordea tager denne +0,20, så bliver det 81,19. 80,73 var Nationalbankens kurs igår.
Besvaret
Jeg står og skal overføre en god sum penge i udbetaling til mit hus og vil derfor høre om der er oprettelsesgebyr' date=' depotgebyr eller lignende gebyrer på nordnet.dk? Jeg synes ikke umiddelbart det fremgår af deres hjemmeside, så er der nogen der selv anvender det og kan svare på førnævnte?[/quote'] Det er der ikke med mindre du tager nogen af deres dyrere abonnementer. Ellers søg - det er nævnt i tidligere tråde.
Besvaret
Nationalbankens kurs for i dag er 80,99, så hvis Nordea tager denne +0,20, så bliver det 81,19. 80,73 var Nationalbankens kurs igår.
Ja det har du ret i. Vist iøvrigt den højeste i 2006. Jeg tror ikke jeg bliver meget klogere hvis ikke der findes en bruger, der konkret kan fortælle, at han/hun anvendte Nordnet en given dag til en given kurs og med dette sat op imod Nationalbankens kurs den pågældende dag.
Besvaret
Ja det har du ret i. Vist iøvrigt den højeste i 2006. Jeg tror ikke jeg bliver meget klogere hvis ikke der findes en bruger' date=' der konkret kan fortælle, at han/hun anvendte Nordnet en given dag til en given kurs og med dette sat op imod Nationalbankens kurs den pågældende dag.[/quote'] Det ville være utroligt hvis der ikke var en bruger der havde gjort det, men ellers er det da bare og oprette sig på Nordnet og overføre et mindre beløb og se hvilken kurs de bruger.
Besvaret
Ja det har du ret i. Vist iøvrigt den højeste i 2006. Jeg tror ikke jeg bliver meget klogere hvis ikke der findes en bruger' date=' der konkret kan fortælle, at han/hun anvendte Nordnet en given dag til en given kurs og med dette sat op imod Nationalbankens kurs den pågældende dag.[/quote'] Prøv nu lige at læse denne her tråd: http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=4396 Den burde besvare dine spørgsmål. Du kan ikke bare spørge om prisen den den ene vej, for den ændrer sig uendeligt mange gange bare i løbet af en enkelt dag, så det går bare op i støj at nævne sådanne priser/kurser. Skal du spørge om priser skal du se på både køb og salg samtidigt, og beregne forskellen derimellem i procent. Så vidt jeg kunne vurdere, var Nordnet klart det billigste, og jeg har allerede testet dem af med nogen mindre beløb - ser ud til at virke, omend det var noget besværligt at få op og stå.
Besvaret
Prøv nu lige at læse denne her tråd: http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=4396 Den burde besvare dine spørgsmål. Du kan ikke bare spørge om prisen den den ene vej, for den ændrer sig uendeligt mange gange bare i løbet af en enkelt dag, så det går bare op i støj at nævne sådanne priser/kurser. Skal du spørge om priser skal du se på både køb og salg samtidigt, og beregne forskellen derimellem i procent. Så vidt jeg kunne vurdere, var Nordnet klart det billigste, og jeg har allerede testet dem af med nogen mindre beløb - ser ud til at virke, omend det var noget besværligt at få op og stå.
Jeg havde læst tråden før jeg skrev. Problemet var nok mere, at deres kundeservice ikke helt vidste hvad de brugte som kurs. En talte om Nationalbankkursen, mens 2 andre sagde SEB's kurs. Da jeg spurgte om det var den SEB-kurs der var angivet som købskurs på deres svenske side svarede de "ja det er det vistnok". Og efter div. udregninger så det derfor ikke så godt ud. I dag er jeg dog blevet ringet op af Nordnet, som fortalte, at det er SEB's fixkurs der er udgangspunktet som der tillægges de 0,075%. Så vidt jeg kan forstå er fixkursen vel det samme som det du kaldte middelkursen i din tråd.
Besvaret
Jeg havde læst tråden før jeg skrev. Problemet var nok mere, at deres kundeservice ikke helt vidste hvad de brugte som kurs. En talte om Nationalbankkursen, mens 2 andre sagde SEB's kurs. Da jeg spurgte om det var den SEB-kurs der var angivet som købskurs på deres svenske side svarede de "ja det er det vistnok". Og efter div. udregninger så det derfor ikke så godt ud. I dag er jeg dog blevet ringet op af Nordnet, som fortalte, at det er SEB's fixkurs der er udgangspunktet som der tillægges de 0,075%. Så vidt jeg kan forstå er fixkursen vel det samme som det du kaldte middelkursen i din tråd.
OK - hvis bare det ikke er en eller anden middelkurs som de selv kan manipulere med, så kan det sådan set være ligemeget hvilken "middel" de bruger - så længe den ikke er systematisk skæv til den ene eller anden side. Her er hvad Nordnet selv skriver inde i deres valutavekslings-system: Hos Nordnet har du 6 forskellige valutakonti i DKK, SEK, NOK, USD, CAD og EURO. Ved køb af en aktie debiteres den aktuelle konto i den valuta som aktien handles i. Ved afgivelse af vekslingsordre udføres vekslinger under normal svensk bankdag ca. kl. 11.30, kl. 17.00 og kl. 22.00. Valutaspreaden er uanset hvilke valuta man veksler mellem 0,15%. D.v.s. mellem køb og salgskursen afviger det 0,15%. Hvis du afmelder valutakontoen i den valuta som det værdipapir du køber eller sælger handles i udfører Nordnet vekslingen til eller fra din hovedvaluta. Denne veksling udføres sammen med eller kort efter at din ordre er udført. Valutaspreaden uanset mellem hvilke valuta man veksler er 0,5%. D.v.s. mellem køb og salgskursen skiller det 0,5%.
Besvaret

Jeg kan bekrafte af egen erfaring fra Nordnet at det er markedskursen (a vista kursen/spotkusen) som bliver brugt af Nordnet med tillaeg paa 0.075%. Nordnet faar sine kurser fra SEB og de kan ikke sammenlignes med de kurser som bliver offentliggjort paa SEBs hjemmeside. Jeg tror ikke der er nogen billigere maade eller til bedre kurs, at veksle for os deodelige som ikke er ansat i bank eller lignende. Saa det aer bare at komme igang.

• 1 month later...
Besvaret
Jeg kan bekrafte af egen erfaring fra Nordnet at det er markedskursen (a vista kursen/spotkusen) som bliver brugt af Nordnet med tillaeg paa 0.075%. Nordnet faar sine kurser fra SEB og de kan ikke sammenlignes med de kurser som bliver offentliggjort paa SEBs hjemmeside. Jeg tror ikke der er nogen billigere maade eller til bedre kurs, at veksle for os deodelige som ikke er ansat i bank eller lignende. Saa det aer bare at komme igang.
Vær opmærksom på at udenlandsudbetalinger i Nordnet nu er forbundet med et gebyr på 100 Dkk... Så fristelsen i at overføre hver måned er nu ikke længere så attraktiv :sad:
Besvaret

Hvis man bruger Nordnet til at overføre penge mellem lande kan det godt lade sig gøre gratis, stadigvæk. Jeg har både en Nordnet depot i DK og SV. Når jeg vil have penge til Sverige fra DK, indsætter jeg dem via Nordnets danske bankkonto, med angivelse af mit svenske depotnr. Dagen efter kan jeg veksle dem til SEK for at endnu en dag senere gratis flytte dem til min svenske bankkonto.

Besvaret
Hvis man bruger Nordnet til at overføre penge mellem lande kan det godt lade sig gøre gratis, stadigvæk. Jeg har både en Nordnet depot i DK og SV. Når jeg vil have penge til Sverige fra DK, indsætter jeg dem via Nordnets danske bankkonto, med angivelse af mit svenske depotnr. Dagen efter kan jeg veksle dem til SEK for at endnu en dag senere gratis flytte dem til min svenske bankkonto.
Okay den må jeg lige have igen...Du overfører penge via din danske bank til Nordnet Danmark og angiver dit svenske depotnr. Så veksler du fra Nordnet Sverige og overfører til din svenske konto. Er dette rigtigt :confused:
Besvaret
Okay den må jeg lige have igen...Du overfører penge via din danske bank til Nordnet Danmark og angiver dit svenske depotnr. Så veksler du fra Nordnet Sverige og overfører til din svenske konto. Er dette rigtigt :confused:
Ja, det er rigtigt!
Besvaret
Hvordan har du fået både en svensk og en dansk konto?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...