Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Det undre mig lidt at så mange bruger alias, jeg gjorde det også selv tidligere indtil jeg kom ind i et forum for entusiaster, ja selvfølgelig for et bestemt nische bilmærke. Men der blev jeg pænt gjort opmærksom "no alias" og siden har jeg jo brugt mit navn. Men hvorfor er det lige at man ikke vil bruge sit navn, er det for at man kan skrive nogle ting og ikke blive kædet sammen med det eller vil man ikke stå ved det man skriver eller er det bare sådan det er på forums. Personligt synes jeg det var rarest at vide hvem man kommunikerer med, det var bare en opfordring eller måske et oplæg til debat. :new:

Besvaret

Sådan har jeg det nu også - hvorfor jeg har mit navn i min signatur. Er selv moderator på et stort forum hvor vi også kræver rigtigt navn og det er faktisk rart, men det kræver også en del ressourcer fra admins/moderatorer der skal sidde og godkende folk der opretter sig med underlige aliaser.

Guest Supermule
Besvaret

Ja men Supermule er mit kælenavn og det hænger ved ligesom mit rigtige navn... Jeg bliver ikke kaldt Brian mere, men bare "mule"...

Besvaret

Fordi det ikke er alle der har et entydig navn som dig Michael Stilling:) Med venlig hilsen Trine Hansen (Moerke, der er en forkortelse af min kærestes efternavn. Et navn jeg har store ambitioner om at nuppe ved lejlighed)

Besvaret
Trine Hansen (Moerke, der er en forkortelse af min kærestes efternavn. Et navn jeg har store ambitioner om at nuppe ved lejlighed)
LoooL....ved han det ??? Palle ..... hansen, præcis som alle andre
Besvaret
LoooL....ved han det ??? Palle ..... hansen, præcis som alle andre
Hmm ja vi har diskuteret efternavn i snart 8 år.. han vil død pine ikke hedde Hansen (??) og jeg vil død pine have samme efternavn som min mand. Men iøvrigt kan man jo snart få lov til at tage sin samlevers efternavn uden af være gift.. så jeg skal nok få fingrene i det NO MATTER WHAT!!!
Besvaret

Kært barn har mange navne Jeg kan ikke se hvad problemet er med et alias? Altså, det er jo bare et forum, man er jo ikke en stor familie eller noget.. :) Jeg er egentlig talt ligeglad med om folk hedder Helmut Kohl eller Gonzo, så længe de er registreret. En registreret bruger kan aldrig løbe fra det vedkommende har skrevet, og så er det vel underordnet om folk "gemmer" sig bag et alias. Hvis Jens Jensen en dag generer en anden bruger her på forum, så tror jeg ikke den forurettede bliver sur på Jens Jensen, for hvem faen er Jens Jensen? Næh, på et forum bliver man sur på brugeren Jens jensen, da man jo ikke er face to face på et forum. Jeg kan ikke lige huske hvor mange medlemmer der er her på debatten, men ca. 500 vel. Jeg er rimelig ligeglad med at være på fornavn med 500 mennesker via internet, så længe jeg kan skelne mellem hvem der er hvem på dette forum, og det går fint også med alias'er :) Jeg har lært en del her fra debatten at kende som anvender alias, og det har jeg ikke problemer, what so ever, med at finde ud af. Det er vel i bund grund ikke sværer at finde ud af, end hvis forældrer kalder deres små børn for kælenavne, i stedet for deres rigtige navn. Og børnene så kalder forældrene for far og mor, i stedet for Hans og Grete. Selv hedder jeg forresten Casper, og mit fornavn er der kun ca. to andre voksne mennesker der kalder mig, ud over dem i min familie. Kæft hvor jeg ævler.... :rolleyes:

Besvaret
Det undre mig lidt at så mange bruger alias, jeg gjorde det også selv tidligere indtil jeg kom ind i et forum for entusiaster, ja selvfølgelig for et bestemt nische bilmærke. Men der blev jeg pænt gjort opmærksom "no alias" og siden har jeg jo brugt mit navn. Men hvorfor er det lige at man ikke vil bruge sit navn, er det for at man kan skrive nogle ting og ikke blive kædet sammen med det eller vil man ikke stå ved det man skriver eller er det bare sådan det er på forums. Personligt synes jeg det var rarest at vide hvem man kommunikerer med, det var bare en opfordring eller måske et oplæg til debat. :new:
Jeg tror helt sikkert det for nogen er en form for anonymitet. Nogle mennesker tror at fordi de gemmer sig bag et alias eller kun er gæster, at man så kan være anonyme og derfor end nedgøre, true eller opfører sig i strid med regler osv. Men der er også nogen hvor det egentlig bare er et kælenavn eller et kaldenavn. For mit vedkommende er det et navn jeg bruger til mange ting. En kombination af mit navn og det navn jeg bruger når jeg laver musik og spiller som dj. Så på den måde har det jo en betydning for mig :-). Jeg synes, som Toft at det er underordnet hvad man kalder sig på forummet men jeg synes det er langt vigtigere at man skal registrere sig på forummet for at kunne poste indlæg. Jo bedre man lære folk at kende, jo mere lære man også at kende til folk. Hilsner, Jens
Besvaret
Hmm.. I følge http://www.dst.dk/Statistik/Navne/HvorMange.aspx Så er der 359 af mig i Danmark i 2005, 366 i 2004 - så det er gået lidt tilbage ;) _________________ Lars Knudsen
Ha Lars Knudsen!! Der er hele 623 af mig i Danmark i 2005.. endnu en god grund til at skifte:) Hvis jeg skifter til min kærestes navn så vil de ikke oplyse mig antallet.. dvs der er under 2 (sikkert ingen) med det navn:)
Besvaret
Ha Lars Knudsen!! Der er hele 623 af mig i Danmark i 2005.. endnu en god grund til at skifte:) Hvis jeg skifter til min kærestes navn så vil de ikke oplyse mig antallet.. dvs der er under 2 (sikkert ingen) med det navn:)
Hehe så kan du være med i den eksklusive klub, hvor der ikke er mange der hedder det samme. Jeg tror faktisk jeg er den eneste med mit navn, hvis jeg tager mine mellemnavne med =)
Besvaret
HAHAHA... der er NUL der har fået mit navn i 2003 ... (underligt nok :laugh: )
Besvaret
Hmm.. I følge http://www.dst.dk/Statistik/Navne/HvorMange.aspx Så er der 359 af mig i Danmark i 2005, 366 i 2004 - så det er gået lidt tilbage ;) _________________ Lars Knudsen
LOL - det er koolt, Lars! Jeg kan se at hvis jeg søger på mit fornavn og mellemnavn (som er det jeg normalt går under) så er der ingen andre end mig der hedder det (way hey). Men hvis jeg søger under kombinationen fornavn og efternavn (som forøvrigt ligesom moerke - eller rettere Trine ;) planlægges at udskiftes med kærestens) så er der: 63 i 2004 og 65 i 2005. Ang. spørgsmål i tråden. Miss W - et kælenavn som jeg godt kan lide - det hænger fint sammen med mig og jeg kan jo, som andre også pointerer, ikke løbe fra noget af det jeg skriver herunder alligevel, sålænge jeg er registreret. Smil fra Winnie (Rasmussen)
Besvaret
:eek: Hvis det falder med 7 om året så er navnet udraderet i år 2057, jeg håber ikke at du er så ung så du udraderes med dette årstal!!
Besvaret
:eek: Hvis det falder med 7 om året så er navnet udraderet i år 2057' date=' jeg håber ikke at du er så ung så du udraderes med dette årstal!![/quote'] He he... eller også er det bare stavemåden der er udraderet til den tid :) f.eks. pga. en forfærdelig numerologi-epidemi Smil fra Winnie
Besvaret
Argh! Det er jo næsten dobbelt så mange af dig som af mig... Huuuh.. Scary stuff.. :scared: Hvis jeg skulle komme for vane at nappe min kærstes navn bliver en del af en lille eksklusiv skare på i dag i alt 9 personer i Danmark ;) Så kan vi danne os sådan en minoritetsforening måske? Jeg kan godt nøjes med at være næstformand...
Besvaret
:eek: Hvis det falder med 7 om året så er navnet udraderet i år 2057' date=' jeg håber ikke at du er så ung så du udraderes med dette årstal!![/quote'] Argh! :eek: Sådan havde jeg slet ikke overvejet at se på det!! *LOL* *regne-regne* Humm.. Der vil jeg alligevel være 83 år... Reproduktion må være vejen frem for midt ædle (ehhh?!) slægtsnavn ;)
Besvaret
He he... eller også er det bare stavemåden der er udraderet til den tid :) f.eks. pga. en forfærdelig numerologi-epidemi
Åhnej.. Tal ikke om det.. Jeg faldt over den her for et par dage siden http://www.netspirit.dk/ - prøv pkt. 12 i menuen til højre (skal du skifte navn) - så kan du helt automatisk få undersøgt dit navn. Og for KUN 148 kroner kan du få en "Beregning af din komplette numerologiske profil".. Wow-wow siger jeg bare. Næsten lissom hende Francise i kuponhæfterne hvor man for et beskedent vederlag får sine ønsker opfyldt... *GG*
Besvaret
Åhnej.. Tal ikke om det.. Jeg faldt over den her for et par dage siden http://www.netspirit.dk/ - prøv pkt. 12 i menuen til højre (skal du skifte navn) - så kan du helt automatisk få undersøgt dit navn. Og for KUN 148 kroner kan du få en "Beregning af din komplette numerologiske profil".. Wow-wow siger jeg bare. Næsten lissom hende Francise i kuponhæfterne hvor man for et beskedent vederlag får sine ønsker opfyldt... *GG*
Eeek.. Jeg har aldrig helt forstået det der nummerologi.. Næææh Så hellere tage navn efter ens navn har været igennem en anagram generator :) Venlig Hilsen, Jens Diachrony Harmonist Link: http://www.wordsmith.org/anagram/

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...