Guest Morten K Skrevet December 1, 2005 Rapporter Skrevet December 1, 2005 Hej, Hvad er det lige Tiptronic gear er for noget ? Har kigget lidt på en A4 fra Germanien og nogle har Tiptronic gear... Er det rigtigt forstået at en tiptronic bil kan køre både med automat gear og manuelt (med gearskift på rattet)? Det ku være lir :D
larscph Besvaret December 1, 2005 Rapporter Besvaret December 1, 2005 hm.. Ved ikke med den du konkret kigger på - men det kan også være at man bare kan skifte manuelt med gearvælgeren (altså ikke via rattet). Jeg har det i min BMW (der hedder det bare StepTronic) og det er meget "sjovt" men i praksis fuldstændig unødvendigt da det automatiske gearskifter klarer det absolut udmærket. Til gengæld har min en sports-indstilling hvor den tillader nogen flere omdrejninger før den skifter op og typisk cruiser i ét gear lavere end den ellers ville, det giver en kende hurtigere speederrespons.
Michael Stilling Besvaret December 1, 2005 Rapporter Besvaret December 1, 2005 Jep det har du ret i, mener faktisk tiptronic er et Porsche begreb oprindeligt, men de er jo i familie. du kan læse lidt her. http://www.audi.dk/mereaudi/nyheder/nyheder_vis.asp?nyhedId=2063
Guest Gæst Besvaret December 1, 2005 Rapporter Besvaret December 1, 2005 Det er IKKE med gearskift på rattet. Men du kan med en finger tippe gearstangen et skidt til venstre eller højre og den skifter gear. Yders praktisk hvis du VED du skal flyve. Så går der ikke tid med at bilen skal reagere efter din fod, men er klar..
Gio Besvaret December 1, 2005 Rapporter Besvaret December 1, 2005 Det er IKKE med gearskift på rattet. Men du kan med en finger tippe gearstangen et skidt til venstre eller højre og den skifter gear. Yders praktisk hvis du VED du skal flyve. Så går der ikke tid med at bilen skal reagere efter din fod' date=' men er klar..[/quote']Forkert. Du tipper gearvælgeren frem for højere gear og tilbage for lavere ditto...(efter at have smidt gearvælgeren i manuel/tiptronic-mode, som foregår i et dertil indrettet "hak" ved gearvælgeren) Detalje...men de skal da være på plads :)
Nif Besvaret December 1, 2005 Rapporter Besvaret December 1, 2005 Forkert. Du tipper gearvælgeren frem for højere gear og tilbage for lavere ditto...(efter at have smidt gearvælgeren i manuel/tiptronic-mode, som foregår i et dertil indrettet "hak" ved gearvælgeren) Detalje...men de skal da være på plads :) Er det nu her jeg skal skrive forkert ?? Eller er der flere versioner. Når min viser D i display køre den. tipper jeg så vælgeren til venstre går den ned i 4. Og engang til i 3. Når jeg så skal den anden vej. Ja så er det bare til højre og vupti i 4. En gang til og den ryger i 5. som aut. hedder D. Ikke noget med først at skulle vælge indstilling med gearvælgeren.
Gio Besvaret December 1, 2005 Rapporter Besvaret December 1, 2005 Er det nu her jeg skal skrive forkert ?? Eller er der flere versioner. Når min viser D i display køre den. tipper jeg så vælgeren til venstre går den ned i 4. Og engang til i 3. Når jeg så skal den anden vej. Ja så er det bare til højre og vupti i 4. En gang til og den ryger i 5. som aut. hedder D. Ikke noget med først at skulle vælge indstilling med gearvælgeren.Så må der være flere versioner. Jeg havde TT i min ´97 A4 1.8T sedan tidligere, og har det også i min nuværende A4 2.4 Avant. Kan det tænkes du har MultiTronic? (har ikke selv kørt i en med Multi)
APGraph Besvaret December 1, 2005 Rapporter Besvaret December 1, 2005 Hvis man vil ha gearskift på ratet så er BMW's SMG et godt valg, det passer god til min Z4
Guest Supermule Besvaret December 1, 2005 Rapporter Besvaret December 1, 2005 Det minder meget om det Mercedes har... Ikke noget med at skubbe gearvælgeren over i et andet hak. Det er bare til højre med den for højere gear og til venstre for lavere gear... Er det nu her jeg skal skrive forkert ?? Eller er der flere versioner. Når min viser D i display køre den. tipper jeg så vælgeren til venstre går den ned i 4. Og engang til i 3. Når jeg så skal den anden vej. Ja så er det bare til højre og vupti i 4. En gang til og den ryger i 5. som aut. hedder D. Ikke noget med først at skulle vælge indstilling med gearvælgeren.
Nif Besvaret December 1, 2005 Rapporter Besvaret December 1, 2005 Det minder meget om det Mercedes har... Ikke noget med at skubbe gearvælgeren over i et andet hak. Det er bare til højre med den for højere gear og til venstre for lavere gear... Jepper, det er også lige det, det er.
Peter H. Besvaret December 1, 2005 Rapporter Besvaret December 1, 2005 AP: det er en man Gearkasse hvor selve skiftet bilver skiftet elektronisk dvs nogle pumper skifter for dig ... Tiptronic er bare noget brian pjat.. det er og bliver en aut kasse..:):)
Rene Larsen Besvaret December 1, 2005 Rapporter Besvaret December 1, 2005 Man kan med en Triptronic også - hvis man vil betale for det - skifte gearet med gearvælgere ved rattet. Multitronic har ingen gear, men kan simulere 7 gear og understøtter også gearvælgere ved rattet. Der findes ligeledes en sportmodus.
NUT´Ztoys Besvaret December 1, 2005 Rapporter Besvaret December 1, 2005 Hej. Jeg kigger pt efter Audi A4 Avant diesel. Jeg har fundet en fra 10/03, en 131 hk ting med triptronic. Hvordan passer automat/triptronic sammen med 4-cylinderet diesel? Hilsen Dan
Peter H. Besvaret December 1, 2005 Rapporter Besvaret December 1, 2005 Nut: det er rigtigt godt.. köre perfekt :):)
credde Besvaret December 1, 2005 Rapporter Besvaret December 1, 2005 Jeg har tiptronic i min Passat 131 hk's diesel og det er meget behageligt ikke at skulle skifte gear m.m. Kan klart anbefales.
Homer Besvaret December 2, 2005 Rapporter Besvaret December 2, 2005 Tiptronic er fint, men gearskiftet på rattet er røv og nøgler... Man kommer ofte til at skifte gear uforvarende, og jeg er helt fri for den "feature"...
Gio Besvaret December 2, 2005 Rapporter Besvaret December 2, 2005 I kan kalde TipTronic for alt muligt...jeg kalder det en fornøjelse at køre med. Og den manuelle modus er ganske brugbar...dog er skifte-tiden ikke noget at krive hjem om. Men denne kan forbedres kraftigt med ny software i tt-styringen. Jeg kan ikke lige huske links m.m.....men lidt Sherlock´eri på AudiWorld o.l. sites burde give pote. Så får du pludselig en tt-kasse der skifter meget bedre, og er mere responsiv/sporty. Klima og auto-kasse...bare endnu en fordel ved at flytte til Sverige :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu