Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Alle, Er kommet lidt i "klemme" og kan ikke lige overskue situationen (stirret mig blind på nettet/løsninger tror jeg), håber på lidt afklaring her på forummet: Jeg er flyttet til Sverige og taget min bil med (bilen er kun 1 år gammel, og tænkte at jeg ligeså godt kunne beholde den og få afgift tilbage). Har så sent som i går fået den indregistreret i Sverige, har dog ikke afmeldt den i Danmark endnu. Her opstår problemet: Jeg har lån i bilen gennem finansieringsselskab i Danmark, som ikke kan fortsætte, da finansieringsselskab efter "flytning af bil til Sverige" ikke længere kan tage pant i den. Har tænkt "ingen problem, flytter da bare lånet til Nordea i sverige hvor jeg har boliglån". Men har dog fået afslag, da det ikke kan lade sig gøre "teknisk". Begrundelsen er, at Nordea ikke kan tage sikkerhed i min bil når den ikke er købt hos autoriseret forhandler i Sverige (hvilket jeg har svært ved at forholde mig til, men sådan var det nu engang ifølge rådgiver). Så gode råd er meget velkomne, da jeg er gået i stå hvad løsningsforslag angår. Ville være taknemlig for løsningsforslag, omkring hvor jeg kan få finansieret min bil (overføre nuværende lån) i Sverige til en nogenlunde fornuftig rente (hvis det da overhovedet kan lade sig gøre :( ) (PS: afgift jeg får tilbage er desværre ikke nok til at indfri lånet, så den løsning er desværre udelukket).

Besvaret

Hvad med et "almindeligt" forbrugslån i banken (i Sverige eller Danmark) eller hos et finansieringsselskab? Ellers "sælg" bilen til en forhandler, "køb" den af ham igen og lån til bilen via hans finansieringsselskab... En kreativ løsning, men praktisk mulig... Held og lykke!

Besvaret

Sælg bilen i dk. Udfri dit lån. Du nævnte at afgiften ikke kunne udfri lånet. Nu ved jeg ikke hvilken bil eller hvor stort et beløb du skylder, men du kan få en MEGET mere bil for de samme penge i Sverige. Jeg har DanskeBank i DK. Jeg fik et billån, uden pant i bilen som jeg købte i Sverige. Så det kan lade sig gøre.

Besvaret
Hvad med et "almindeligt" forbrugslån i banken (i Sverige eller Danmark) eller hos et finansieringsselskab? Ellers "sælg" bilen til en forhandler, "køb" den af ham igen og lån til bilen via hans finansieringsselskab... En kreativ løsning, men praktisk mulig... Held og lykke!
Hej Homer, Tak for de gode forslag og den hurtige respons! Det værdsat! Det første undersøgte vi selv, men det var desværre til uhyrlig høj rente (næsten det dobbelte af det vi betaler i dag), så den ide gik vi væk fra, i håb om at finde bedre alternativ. Men det sidste lyder da ret interessant. Den er da helt sikkert værd at forfølge. Jeg ved der er en "medforummist" herinde der er forhandler, måske han kunne være så flink at kommentere?
Besvaret
Sælg bilen i dk. Udfri dit lån. Du nævnte at afgiften ikke kunne udfri lånet. Nu ved jeg ikke hvilken bil eller hvor stort et beløb du skylder, men du kan få en MEGET mere bil for de samme penge i Sverige. Jeg har DanskeBank i DK. Jeg fik et billån, uden pant i bilen som jeg købte i Sverige. Så det kan lade sig gøre.
Ligeledes et godt forslag, Malezar. Men vi er desværre afhængige af den afgift vi får ud, da "pengene skal bruges til andet gælds indfrielse". Så salg af bilen i Danmark P.T er desværre udelukket.
Besvaret
Ligeledes et godt forslag, Malezar. Men vi er desværre afhængige af den afgift vi får ud, da "pengene skal bruges til andet gælds indfrielse". Så salg af bilen i Danmark P.T er desværre udelukket.
Dang. Den kender jeg alt for godt den klemme :( Held og lykke. PeterH fra Autohaus er ham med bilfirmaet som muligvis kan hjælpe dig. Send ham en PM.
Besvaret
Hmm i følge vores bank rådgiver så har man ikke pant i biler i SE !!!
Ja, jeg kom nærmest op at skændes med bankrådgiver omkring emnet, men det kunne ikke være anderledes :( De kunne simpelthen ikke tilbyde os at overtage billånet.
Besvaret
Dang. Den kender jeg alt for godt den klemme :( Held og lykke. PeterH fra Autohaus er ham med bilfirmaet som muligvis kan hjælpe dig. Send ham en PM.
Herved gjort. Krydser fingre for, at han måske har et løsningsforslag.
Besvaret
Ja, jeg kom nærmest op at skændes med bankrådgiver omkring emnet, men det kunne ikke være anderledes :( De kunne simpelthen ikke tilbyde os at overtage billånet.
Flyt bank...det er mit bedste råd. Jeg kunne heller ikke få lån i DK, da de heller "ikke kunne få pant i bilen i Sverige", som de påstod. Jeg endte så op med at klare sagerne kontant, med lidt hjælp fra min kassekredit. Derefter ville jeg så ordne et billån i Sverige...men det er strandet lidt p.t., grundet to afslag elektronisk, da jeg ikke har indkomst i Sverige *gah* Indtil videre kører kassekreditten så på nød-luft, til jeg får bevæget mig ned i en svensk bank og "pratat en lite"... :)
Besvaret
Flyt bank...det er mit bedste råd. Jeg kunne heller ikke få lån i DK, da de heller "ikke kunne få pant i bilen i Sverige", som de påstod. Jeg endte så op med at klare sagerne kontant, med lidt hjælp fra min kassekredit. Derefter ville jeg så ordne et billån i Sverige...men det er strandet lidt p.t., grundet to afslag elektronisk, da jeg ikke har indkomst i Sverige *gah* Indtil videre kører kassekreditten så på nød-luft, til jeg får bevæget mig ned i en svensk bank og "pratat en lite"... :)
Uha, vi har desværre netop været møllen igennem med bankskift. Skiftede fra DanskeBank til Nordea i forbindelse med huskøbet i Sverige. Så vi flyttede al engagement over i Nordea i DK og Sverige. Så vi tør ikke engang tænke på, at skulle igennem den trædemølle endnu engang :( Men ja, det er godt noget af en kabale som skal gå op. Man bliver helt rundtosset af det.
Besvaret
Vi har taget lånet på vores bil i dk' date=' dog som et forbrugslån med en lidt lavere rente end et normalt forbrugslån. Men vi lånte så også "kun" 90.000 DKK[/quote'] Ja, det kunne godt være at jeg ikke helt skal udelukke Danmark så. Må søge lidt videre "herjemme" også. Har nemlig ellers mest koncentreret mig om at finde en løsning her i Sverige.
Besvaret

Miriam - Hvis bilen er financieret af et Svensk firma så har de også pant i den. Hvis man sender sms til bilregisteret så kan man se på oplysningerne der kommer tilbage om der er pant i den. Det er faktisk ret smart hvis man köber en bil privat.

Besvaret

Hmm vi lånte 130.000 sek til et bilkøb i Nordea SE uden sikkerhed i bilen... der er til samme billånsrente som man ser andre steder.. Bilen var iøvrigt hentet privat i Tyskland dvs ikke gennem svensk forhandler...Send mig lige en PM det kan være jeg kan hjælpe dig..

Besvaret

moerke: Tak. Herved gjort. Kasper:Kassekredit gennem bank i DK ville nok kunne lade sig gøre, men synes bare det er et alt for dyrt alternativ. Vores forhåbning er, at der er et bedre alternativ. Lynge: Ja, vi har faktisk ikke snakket med vores danske Nordea afdeling, da vi er gået ud fra at det ikke var en mulighed, nu hvor bilen er kommet på svenske plader. Det må vi lige få undersøgt.

Besvaret

Jeg har mit billån i Nordea DK, helt normalt billån uden pant no problem. Da jeg skiftede bil sidste år og forøgede det med 50 %, sagde hun: jamen så skal du bare betale 500 mere om måneden. Hendes eneste betingelse var at jeg selv lagde 10% hvilket hun på ingen måde tjekkede.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...