Jump to content

Folk på landet er sku'.......

Recommended Posts

Skrevet

Ikke helt friske :( Var ude og gå med mine 2 hunde i morges inde jeg skulle på arbejde, På et tidspunkt kommer der en lille pige 12-13 år gående med en shcæfer hund......Hunder gøer og ter sig fuldstændig åndssvagt, og pigen kan ikke holde den og slipper snoren. Hunden løber selvfølgelig direkte over efter den største af mine hunde (der heldigvis er løs) og bider ud efter den, min hund får hurtigt røven på geled og løber væk :scared: jeg får fat i schæfer hunden og aflevere den til pigen og spørger samtidig hvor hun bor. Her til aften har jeg så lige været ovre hos dem med schæferen, da det ærlig talt bekymre mig der render en pige rundt med en stor hund hun ikke kan holde.......Ja jeg blev mødt af en far der stank af alkohol og proklamerede at hans hund overhovedet ikke kunne finde på noget som helst, og at det var da sandelig ikke hans problem at jeg var bekymret for mine hunde. Det er bare utroligt hvor anderledes folk herude på landet er i forhold til dyr (ved godt jeg generaliserer lidt nu :rolleyes: ) men det er nærmest hver og hver anden dag, at vi her hvor jeg bor, finder både kattekillinger og bortsprugne hunde der kommer fra hjem hvor folk rent ud sagt er pisse ligeglade med at deres dyr!!! Øv hvor bliver jeg sur og ked af det..... ingen smil herfra i dag

Besvaret

Hmmm.. Heroppe beløber det sig mest til en af naboernes kaniner, som løber frit omkring.. Og det er ikke rød-øjede dræber-kaniner vi taler om her. Nej, men til gengæld bliver de pisse ræd når man kommer kørende og kan finde på fuldstændig spontant at springe fra deres skjul i græsset ud på vejen foran bilen - selv om det er en lille småkravl vil man jo helst ikke køre dem ned - og gennem tiden vi har boet her har der ligget flere kanin-lig dernede. Ufatteligt at dem der bor der ikke lærer det og sørger for at de ikke render løs.......

Besvaret

Kaniner er der jo nok af i Sverige. Jeg blev selv forbavset i begyndelsen, da jeg undrede mig lidt over hvor alle de, tilsyneladende vilde, kaniner kom fra. Men de er jo ganske almindelige - også midt i Malmö, hvor de "holder varmen;) " i deres vildnis af gange og tunneller under parker og bløde områder. En aften-gåtur i Danmark ville indebære et møde med en masse katte. Herovre er det kaniner. Egentlig ét fedt, så at sige. Dog skal man nok ikke lige forsøge at klappe de hér bæster, hvis man kunne komme i nærheden :surprise:

Besvaret
Øv hvor bliver jeg sur og ked af det..... ingen smil herfra i dag
Hvor kan jeg da godt forstå din harme! Men havde det ikke været for den lille pige havde den hund nok aldrig kommet ud. Ingen trøst i know men sørgeligt at høre. :cry:
Besvaret
(ved godt jeg generaliserer lidt nu :rolleyes: )
Hmm lidt ?!? Altså her hvor vi bor er der ikke de problemer. Og har heller ikke oplevet lign. ting. Men kan udemærket godt se det ubehagelige i at en fremmed hund kommer i fuld fart ude i det fri. Ikke fedt må jeg sige.
Guest Supermule
Besvaret

Ja en aflivning på dyrehospitalet for ejers regning var nok det nærmeste jeg kunne komme på af humane løsninger på det problem...

Besvaret

Trist historie. Men ser man lidt anderledes på det har man mest ondt af den lille pige, nu du selv nævner resten. Sikke en familie hun har, og uheldet startede bare fordi hun faktisk tog sig af at gå med hunden. Hunden og pigen burde begge have et ordenligt hjem....de er dybt afhængige af forældrene.... måske det var den sølle drukstodder der burde have et skud. Arme hund... Arme pige...

Besvaret

"Folk på landet" tja, og deres hunde, hmm. Der er sgu mange hunde ude på landet, som ikke har det godt. Store hunde, som folk køber til at holde indbrudstyve væk, som ikke lærer det mindste og aldrig får lov til at røre sig. Det er altså ingen tilværelse for en rottweiler at stå lænket på en gårdsplads dag ud og dag ind. Den plat ustyrlige schæfer på gården længere henne kommer i det mindste ud at røre sig. Ejeren, en ældre herre, cykler af og til med den i snor. Når man skal passere ekvipagen, bliver han rutinemæssigt slæbt af cyklen af søde vovse og må bruge begge hænder for at holde på kræet, der skaber sig totalt vanvittigt. Samme fine show hver gang. Altså: Lær dog den hund at gå pænt. :rolleye: Der er da også mange fornuftige hundeejere, men jeg har bare to rottweilere og en schæfer mod syd, vest og nord, som IKKE har det godt. Og mod øst er der kun vilde dyr... :)

Besvaret
Trist historie. Men ser man lidt anderledes på det har man mest ondt af den lille pige' date= nu du selv nævner resten. Sikke en familie hun har, og uheldet startede bare fordi hun faktisk tog sig af at gå med hunden. Hunden og pigen burde begge have et ordenligt hjem....de er dybt afhængige af forældrene.... måske det var den sølle drukstodder der burde have et skud. Arme hund... Arme pige...
ring til social forsorgnet og bed dem om at kigge på sagen
Besvaret
Hmm lidt ?!? Altså her hvor vi bor er der ikke de problemer. Og har heller ikke oplevet lign. ting. Men kan udemærket godt se det ubehagelige i at en fremmed hund kommer i fuld fart ude i det fri. Ikke fedt må jeg sige.
Jeg vil nu også sige at det ikke er geografi bestemt hvor idioter bor.. Vi bor på landet og ja har mødt uansvarlige hunde ejere, bla. vores nabo hvis hunde gør voldsomme udfald mod biler som kører fordi, når man passere hende på hendes gåture... en dag siger det smask Omvendt så er *byboer* :p og deres hunde ikke en skid bedre... De lader hundene gå løs i parker hvor det ikke er tilladt, og hvis man skulle møde dem i en *hundepark* så kan de ikke kalde kræet til sig men råber "den gør ikke noget" mens den knurrende springer på ens egen hund, eller den springer op af én. "Desværre" er jeg ejer af en ile set hunderace og kommer nogen tilskade, selv om det var andre hunde der var på afveje, ved jeg udemærket godt hvem der får skylden :mad: ** Men denne sag handler i bund og grund om et barn der er udsat for omsorgssvigt :mad: og det er det bestemt en sag for socialen som Steffen nævner. De tager, her i Sverige, henvendelser alvorligt. Jeg så, at du boede i Skurup kommune og som en lille forbrugerservice kommer her socialens tlf. nr 0411-53 61 45 ;) Hvis huden heller ikke har det godt, så er det Djurskydd myndigheten der skal kontaktes.
Besvaret
"Desværre" er jeg ejer af en ile set hunderace og kommer nogen tilskade, selv om det var andre hunde der var på afveje, ved jeg udemærket godt hvem der får skylden :mad:
Må man spørge om hvilken race ??
Besvaret

Ja da ... Jeg har en amstaff... *en af de dersens dærberhunde* :mad: som medierne er så skide gode til at sætte i det dårligt lys og som befolkningen i massehysteri følger glimrende op på ved bla. løber over på den anden side af vejen når de møder os eller råbe efter os :mad:

Besvaret

Folk "på landet" har en annan uppfattning om djur. Vi har räddat livet på igelkottar (pindsvin), barmhärtighets-dödat duvor (grannen jagar), lägger ut fågelmat på vintern, har tagit hand om en "vild" katt osv osv. Våra grannar skakar på huvudet och kallar oss "Bybor" och tycker att vi är märkliga - det er ju kun dyr....

Besvaret

Der findes desvärre den del af disse mennesker, det er både i byen og på landet, men det er det samme i DK Du bör politianmelde det med det samme for god ordens skyld, så er det lettere at komme videre såfremt det opstår igen.

Besvaret

Jeg har selv 2 hunde så og kan ikke acceptere lösgående gale hunde. Det er ikke alle mennesker der burde have hunde. Hundene har det heller ikke godt hvis de ikke er i ballance. Men straffen skal tilfalde ejeren som har misrögtet hunden.

Guest Palle...
Besvaret
Nej' date=' det er bedre bare at passe sig selv ikk'? :rolleye: Det så vi jo hvad førte til i Tønder og omegn... :thumbdown[/quote'] Slaaaap af... vi snakker om løsgående hunde, ikke om en pædofili sag af størrere omfang. Klap nu liiige hesten og døm ikke vedkomne fra noget i har hørt i 3. hånd. Hvis du har en konkret mistanke om noget, så fint nok... Men, slap dog lige af .... Hvad nu hvis det var søndag morgen, og de havde fejret kones fødselsdag aftenen før ? Huset har været fyldt med mennesker og nu har manden tømmermænd ?? Altså, lad dog være med at være så forbandet hellige ...
Besvaret

Jeg taler om at politianmelde at deres hund overfalder din hund og bider den. Det samme er sket for min svigermor i Köbenhavn for ½ år siden, hun anmeldte det og fik erstatning. Samtidigt fik ejeren en reprimante om manglende dressur af hunden.

Besvaret
Kaniner er der jo nok af i Sverige. Jeg blev selv forbavset i begyndelsen, da jeg undrede mig lidt over hvor alle de, tilsyneladende vilde, kaniner kom fra. Men de er jo ganske almindelige - også midt i Malmö, hvor de "holder varmen;) " i deres vildnis af gange og tunneller under parker og bløde områder.
Klart nok.. Men syntes nu stadig det er fjollet at lade børnenes kæle-kaniner løbe rundt ude på vejen! ;)
Besvaret
Slaaaap af... vi snakker om løsgående hunde, ikke om en pædofili sag af størrere omfang. Klap nu liiige hesten og døm ikke vedkomne fra noget i har hørt i 3. hånd. Hvis du har en konkret mistanke om noget, så fint nok... Men, slap dog lige af .... Hvad nu hvis det var søndag morgen, og de havde fejret kones fødselsdag aftenen før ? Huset har været fyldt med mennesker og nu har manden tømmermænd ?? Altså, lad dog være med at være så forbandet hellige ...
Men igen, så er vi vel enige om at man hellere må anmelde en gang for meget, eller? Helt enig i den med tømmermændene, men stadigvæk blev denne tråd startet fra første hånd og ikke tredje. Nu er det jo dig der laver om på historien med tredje hånd, konens fødselsdag og søndag morgen?!??!
Besvaret
Jeg taler om at politianmelde at deres hund overfalder din hund og bider den. Det samme er sket for min svigermor i Köbenhavn for ½ år siden, hun anmeldte det og fik erstatning. Samtidigt fik ejeren en reprimante om manglende dressur af hunden.
Erstatning for hvad? Jeg tager det vel for givet at man som hundejer betaler for "reperation" af skadelidtes hund, i Danmark gør den lovpligtige hundeforsikring. Men det kræver som sådan ikke en politianmeldelse, blot at man sender sagen til forsikringen. Men nu er der måske nok mere i den nævnte sag end "hund bider hund", som i højere grad nok er en sag for de sociale myndigheder end politiet.
Besvaret
Ja da ... Jeg har en amstaff... *en af de dersens dærberhunde* :mad: som medierne er så skide gode til at sætte i det dårligt lys og som befolkningen i massehysteri følger glimrende op på ved bla. løber over på den anden side af vejen når de møder os eller råbe efter os :mad:
Ja det er synd! Alle hunde - stort set da - er da både kærlige, trofaste og opfører sig ordentlig. Alt det kræver er korrekt opdragelse, og nogen hunde kræver en noget mere vedholdende og standhaftig holdning til hvem der er overhund end andre. Sjovt - vores Grand Danois kan have samme effekt på fortovet (nu er det meget sjældent vi går på noget der bare minder om et fortov med hende, men alligvel) - at folk flygter over på den anden side - nok pga størrelsen. Andre, typisk dem der kender til racens nærmest over-gemytlige natur vil derimod hellere end gerne lige nusse hende lidt :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...