Guest Mogens Skrevet December 7, 2005 Rapporter Skrevet December 7, 2005 På mandag den 12. skal jeg til registreringssyn med min '03 BMW 530d Touring. Kan man bruge sit danske Visa-/DK-kort dér? Jeg finder umiddelbart intet svar på deres web: www.bilprovningen.se/externt/bpweb.nsf/va_LookupWeb/DCB7D7B5BAA7389DC1256F55004C3D44!opendocument&m=14
Miriam Besvaret December 7, 2005 Rapporter Besvaret December 7, 2005 På mandag den 12. skal jeg til registreringssyn med min '03 BMW 530d Touring. Kan man bruge sit danske Visa-/DK-kort dér? Jeg finder umiddelbart intet svar på deres web: www.bilprovningen.se/externt/bpweb.nsf/va_LookupWeb/DCB7D7B5BAA7389DC1256F55004C3D44!opendocument&m=14 Ja, det kan du det har jeg gjort før.
Guest Mogens Besvaret December 7, 2005 Rapporter Besvaret December 7, 2005 Ja, det kan du det har jeg gjort før. 11 minutter svartid - eventyrligt :th2: Må håbe at bilsynet behandler mit syn ligeså hurtigt :)
Miriam Besvaret December 7, 2005 Rapporter Besvaret December 7, 2005 HÆHÆ ja jeg var lidt langsom det må du undskylde :) Men med den bil burde den flyve lige igennem :th2:
Guest Mogens Besvaret December 7, 2005 Rapporter Besvaret December 7, 2005 HÆHÆ ja jeg var lidt langsom det må du undskylde Alt forladt :) Men med den bil burde den flyve lige igennem :th2: Håber jeg på - skulle gerne have plader på den til den efterfølgende week-end
larscph Besvaret December 8, 2005 Rapporter Besvaret December 8, 2005 Håber jeg på - skulle gerne have plader på den til den efterfølgende week-end Vores kom med posten efter 4 dage, så med lidt held kan du nå det! :) Husk at have forsikring klar, så kan du påställe bilen på www.vv.se så snart du har modtaget pladerne, udskrive kvittering for det og så er du kørende. Der går så vidt jeg husker en uges tid før man modtager kontrolmærke og opkrævning af vægtafgift.
Xenius Besvaret December 8, 2005 Rapporter Besvaret December 8, 2005 11 minutter svartid - eventyrligt :th2: Må håbe at bilsynet behandler mit syn ligeså hurtigt :) Har selv lige vært til registreringbesiktning her i Mandags. De tager alle gængse kort. Synet tog ca. et kvarter, så det var nemt og smertefrit. God fornøjelse :)
Guest Mogens Besvaret December 8, 2005 Rapporter Besvaret December 8, 2005 Vores kom med posten efter 4 dage, så med lidt held kan du nå det! :) Jep Husk at have forsikring klar, så kan du påställe bilen på www.vv.se så snart du har modtaget pladerne, udskrive kvittering for det og så er du kørende. Forsäkringen er jeg så langt med, som man nu kan være, idet jeg først får svensk personnummer på mandag. "If" siger pr mail, at dé er klar efterfølgende...
Guest Mogens Besvaret December 8, 2005 Rapporter Besvaret December 8, 2005 Har selv lige vært til registreringbesiktning her i Mandags. De tager alle gængse kort. Synet tog ca. et kvarter, så det var nemt og smertefrit. God fornøjelse :) Thanx :th2:
Guest Mogens Besvaret December 10, 2005 Rapporter Besvaret December 10, 2005 Har selv lige vært til registreringbesiktning her i Mandags. Synet tog ca. et kvarter, så det var nemt og smertefrit. Jeg har fået at vide, at jeg blot skal stille med bil og registreringsattest. I DK skal man jo ha' udfyldt et skema og alt muligt, så jeg er lidt usikker på, om det er nok med registreringsattesten? Jeg kender et tilfælde, hvor en dansker flytter til Sverige og køber en splinterny bil, han vil ha' registreret i Sverige. Han måtte stille med typegodkendelse og ALT muligt :-(
Xenius Besvaret December 12, 2005 Rapporter Besvaret December 12, 2005 Jeg har fået at vide, at jeg blot skal stille med bil og registreringsattest. I DK skal man jo ha' udfyldt et skema og alt muligt, så jeg er lidt usikker på, om det er nok med registreringsattesten? Jeg kender et tilfælde, hvor en dansker flytter til Sverige og køber en splinterny bil, han vil ha' registreret i Sverige. Han måtte stille med typegodkendelse og ALT muligt :-( Jeg stillede blot med registreringsattesten. Det viste sig endda at min bil var en motorvariant som ikke førtes i Sverige, så han kunne desværre ikke slå min bil op i hans "lille håndbog". Så det hele kom på plads ved, at jeg blev spurgt om de forskellige detaljer han nu havde behov for at vide om bilen. "Syneren" var i øvrigt en meget behagelig ældre fyr, der tog det hele meget afslappet. Den ros skal han have :) Så tag du blot din registreringsattest med dig, så falder det hele nok på plads (husk selvfølgelig noget ID ;) man glemmer tit de mest åbenlyse ting, i sådanne tilfælde) :)
Guest Mogens Besvaret December 12, 2005 Rapporter Besvaret December 12, 2005 Jeg stillede blot med registreringsattesten. Så tag du blot din registreringsattest med dig, så falder det hele nok på plads (husk selvfølgelig noget ID ;) man glemmer tit de mest åbenlyse ting, i sådanne tilfælde) SÅ er det klaret, og bilen er synet - ingen problem. Men hold kæft hvor tog det lang tid. Hele synet varede omkring 3/4 time, hvor synsmanden var forsvundet med bilen i meget lang tid. Jeg antager, han var kørt et andet sted hen for at veje den... Nu mangler vi så blot nummerpladerne, hvor nogle mener, at pladerne tilsendes, mens andre siger, at man får tilsendt et dokument, hvorefter pladerne skal afhentes...
Peter H. Besvaret December 13, 2005 Rapporter Besvaret December 13, 2005 M: det kommer jo an på om de kan få dem igennem din brev kasse...Og ja reg syn tar noget tid hvis de er over 2 år gamle :)
Guest Mogens Besvaret December 13, 2005 Rapporter Besvaret December 13, 2005 M: det kommer jo an på om de kan få dem igennem din brev kasse... LOL - kunne godt udlægges som sådan -> at pladerne skal hentes i "Brugsen", fordi de ikke kan være i postkassen. Og ja reg syn tar noget tid hvis de er over 2 år gamle Min bil er fra 2003, så det :) ('03 BMW 530d Toouring steptronic) Tak for din anvisning pr. tlf. iøvrigt - det lykkedes at komme gennem hele systemet uden personnummer indtil synsdagen oprandt.
Peter H. Besvaret December 13, 2005 Rapporter Besvaret December 13, 2005 M: 2003 er 99% også over 2 år gammel :):)
Guest Mogens Besvaret December 13, 2005 Rapporter Besvaret December 13, 2005 M: 2003 er 99% også over 2 år gammel Ja, det kan man jo i princippet sige. Nuvel - den er okay for mig det næste års tid, indtil jeg skal ha' mig en Alpina. Nu skal vi jo lige igang - flyttede til Malmö igår :th2:
Miriam Besvaret December 13, 2005 Rapporter Besvaret December 13, 2005 Ja, det kan man jo i princippet sige. Nuvel - den er okay for mig det næste års tid, indtil jeg skal ha' mig en Alpina. Nu skal vi jo lige igang - flyttede til Malmö igår :th2: Må man spørge hvilken Alpina dú skal ha ??
Guest Mogens Besvaret December 13, 2005 Rapporter Besvaret December 13, 2005 Må man spørge hvilken Alpina dú skal ha? Jeg skal enten ha' mig en D10 eller en B10. Valget vil afhænge af mine indhøstede erfaringer den næste tid - jeg kommer til at køre 130/140 km om dagen. Som sagt kører jeg en '03 530d Touring, hvilket er min første diesel. Inden den kørte jeg en Chevrolet Camaro Z28 mm...
Miriam Besvaret December 13, 2005 Rapporter Besvaret December 13, 2005 Jeg skal enten ha' mig en D10 eller en B10. Valget vil afhænge af mine indhøstede erfaringer den næste tid - jeg kommer til at køre 130/140 km om dagen. Som sagt kører jeg en '03 530d Touring, hvilket er min første diesel. Inden den kørte jeg en Chevrolet Camaro Z28 mm... Sammenligningen mellem de 2 biler afhænger jo lidt af hvilket B10 det er du kigger på 3,3 eller 4,6 ?
Guest Mogens Besvaret December 13, 2005 Rapporter Besvaret December 13, 2005 Sammenligningen mellem de 2 biler afhænger jo lidt af hvilket B10 det er du kigger på 3,3 eller 4,6 ? Helst den 8-benede 4,6S Touring ;) "Junior" mener, vi skal ha' en M5, men det må vi se til den tid. Udvalget er jo kæmpestort, når man nu lige pludselig kan købe een til den "halve" pris :th2:
Michael Stilling Besvaret December 13, 2005 Rapporter Besvaret December 13, 2005 Helst den 8-benede 4,6S Touring ;) "Junior" mener, vi skal ha' en M5, men det må vi se til den tid. Udvalget er jo kæmpestort, når man nu lige pludselig kan købe een til den "halve" pris :th2: Ja, det eneste problem man har her er hvad skal man vælge. Vi har en del opslagsværker på Alpina og putter du først en femmer i ryggen på Michael så stopper han ikke igen :p Så du siger bare til hvis der skulle være spørgsmål, vi er iøvrigt Alpina forhandlere på dele i Dk, og har derfor nogle gode kontakter dernede :th2:
Miriam Besvaret December 13, 2005 Rapporter Besvaret December 13, 2005 Ja ok, nu skrev jeg lige fra mandens computer
Guest Mogens Besvaret December 13, 2005 Rapporter Besvaret December 13, 2005 Ja ok, nu skrev jeg lige fra mandens computer Jeg var lige forvirret på et højere plan en kort overgang. Jep - jeg har godt set "jer" og gemt linket ;)
Miriam Besvaret December 13, 2005 Rapporter Besvaret December 13, 2005 Jeg var lige forvirret på et højere plan en kort overgang. QUOTE] Ja, det var jeg sku også :p
Peter H. Besvaret December 13, 2005 Rapporter Besvaret December 13, 2005 M: Jamen så velkommen til Sverige :):)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu