Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Vi bringer en servicemeddelelse for andre nyindflyttere som mig selv: Fredag den 6. januar er helligdag - Trettondagen - i Sverige. I det ellers så lukkelovsliberale Sverige betyder det, at nogle steder lukker tidligt dagen før (Trettondagsafton) og butikker og børneinstitutioner kan finde på at holde lukket på fredag. Og for dem der ligesom jeg selv tager bussen til stationen for at komme på arbejde i DK - så kører busserne altså efter søndagsplan.

Besvaret

...og Sverige gik på lavt blus! Ikke engang min lokale etniske købmand holder døren lidt på klem. Bestemt en af de "seriøse" helligdage *g* Edit 10:11: Nååå..SÅ åbnede de biksen dernede. Værre var det heller ikke - de skulle bare lige sove længe ;) Så al´så - en helligdag som så mange andre, hvor de fleste ting har lukket - med undtagelse af visse driftige/lukrative gesjæft´s på mindre gadehjørner. Det er jo næsten ligesom at bo i Danmark :p

Besvaret
Tja' date=' at Mobilia har åbent til kl.17 hjælper jo ikke meget, når man kommer fra København og ikke er hjemme før kl. 18,00 og skulle købe ind til familiekomsammen. ØV[/quote']Shop i DK....(eller misser jeg noget hér?)
  • 2 years later...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...