Miss W Besvaret January 20, 2006 Rapporter Besvaret January 20, 2006 Til hver en tid er det da chaufføren. Det er kun i extreme tilfælde de vælger at gøre sådan og kører man 200km/t+ gennem tunnelen er der "no hard feelings" fra min side af. What so ever. Hej Brizz... Njow, det er sandt at det ikke holder at køre for/så stærkt - men det retfærdiggør da ikke at en eller anden stemme fra where-ever bidrager til et evt. uheld. Meeen, OK - hovedproblemet er vel egentlig at der ikke gøres opmærksom på at denne stemme kan dukke op lige pludselig... eller? Jo - forresten det gør der jo i denne tråd :th2:
BS Besvaret January 20, 2006 Rapporter Besvaret January 20, 2006 Ja der kan komme et skilt op inden man kører ned i tunnelen i begge ender om at man skal læse denne tråd her :th2: Men synes egentlig de er i deres gode ret til at give besked til dem der kører for stærkt. Enten ved skilte de kan styre med en given tekst eller fortælle det i radioen. For du kan bare lade være med at køre så stærkt. Der er jo en grund til de mener der kun må køres 90. At jeg så ikke er 100% enig er ikke lig med det er iorden at køre 200km/t+ eller 150km/t for den sags skyld.
Miss W Besvaret January 20, 2006 Rapporter Besvaret January 20, 2006 Ja der kan komme et skilt op inden man kører ned i tunnelen i begge ender om at man skal læse denne tråd her :th2: QUOTE] LOL... det vil jeg synes er på sin plads! ;) Smil, Winnie
skallstorp Besvaret January 20, 2006 Rapporter Besvaret January 20, 2006 Om de taler Dansk eller Svensk : Der er jo både Danskere og Svenskere ansat. Ved at de ikke kan måle nede i tunnelen, men bare se en gennemsnits hastighed. Jeg syntes at det er fint nok at de advarer, men ikke at de kommenterer folks körsel. Måske skal broen hellere bruge noget tid på deres sms system. Jeg har ofte fået sms om at broen nu igen er åben for lette köretöjer, men aldrig et om at den var blevet lukket, skummelt. Det med at trafikken radioen går på kan faktisk väre ret morsomt. Körte i Skurup da den kom på: På meget Bornholmsk "Der er et trafikuheld i Klemensker i ved nok lige der i det store kryds" Så er dagen altså reddet.
Gio Besvaret January 20, 2006 Rapporter Besvaret January 20, 2006 Måske skal broen hellere bruge noget tid på deres sms system. Jeg har ofte fået sms om at broen nu igen er åben for lette köretöjer' date=' men aldrig et om at den var blevet lukket, skummelt. [/quote']Præcis samme problem jeg har. Måske det hjælper at afmelde sig systemet og så oprette sig på ny? Det var værd at prøve...
Jønsson Besvaret January 20, 2006 Rapporter Besvaret January 20, 2006 Så vidt jeg ved er det kun politiet der har hjemmel til at kommentere ens kørsel, så jeg kan ikke se det lovlige i det der skete for Supermule...
Guest ThomasO Besvaret January 21, 2006 Rapporter Besvaret January 21, 2006 Ja med de meddelelser og den underlige skiltning, så er der da ikke noget at sige til at man opfatter deres information som noget generelt uorganiseret pladder. Nu må vi heller ikke se helt bort fra, at Svenskerne elsker indviklede organisationer. Har mest på fornemmelsen at den talemeddelelse der kom til Supermule, er kommet af medarbejderens eget initiativ. Hvis det er en godkendt forretningsprocedure, er det da simpelthen noget af det dummeste jeg har hørt, og sikkert ikke noget de selv ville være stolte af. Hvem siger iøvrigt også folk gider høre radio, jeg hører altid CDR. Sukkk.... problemet er bare at hvis der var noget jeg ikke gider, så er det at holde P3 ud ....for at måske høre på deres tågesnak til folk. Vedr. deres skiltning ser jeg, at jeg heller ikke er den eneste der tager dem ret seriøst mere. Problemet er jo at man bliver så godt til at ignorere at man en dag ikke ser det skilt der er reelt nok. Har vænnet mig til at gøre som alle andre i verden på enhver anden vejstrækning, og orientere mig om trafikken fremme. Har tit tænkt på hvorfor det er så sjældent at samme brosektion og et evt arbejdskøretøj sjældent hænger sammen. Tror de nok får røget noget hash i arbejdstiden, det er vist ikke de skarpeset knive der arbejder ved den bro ledelse ..... tolderne har vist rigeligt på lageret....
Guest Ixen Besvaret January 21, 2006 Rapporter Besvaret January 21, 2006 ..måske Supermules egen fantasi igen er løbet af med ham... :-)
Guest ThomasO Besvaret January 21, 2006 Rapporter Besvaret January 21, 2006 Hører du mystiske stemmer Supermule ? :)
Gio Besvaret January 21, 2006 Rapporter Besvaret January 21, 2006 Hører du mystiske stemmer Supermule ? :) For mange "jordnødder" fra "urte-haven" ;)
Guest Supermule Besvaret January 21, 2006 Rapporter Besvaret January 21, 2006 Nææææ, ingen stemmer udover min egen..... :)
dan Besvaret January 25, 2006 Rapporter Besvaret January 25, 2006 90,0 er fra Bornholm som vi kan høre herude. Vi kan også tage TV2 fra Bornholm i stedet for Lorry. Rimelig fed lokaltv NOT :-) I disse dage er vi jo beriget med 50 km/t skilte oppe midt på broen. Og hvad skal det lige til. Der er saltet, ikke noget sne tilbage, og der er slet ikke glat. Og vind var der heller ikke her til morgen. Jeg kører nu bare som det passer mig. Og 200+ kan min bil ikke klare - men kunne den så.............. :-)
mrode Besvaret January 25, 2006 Rapporter Besvaret January 25, 2006 I disse dage er vi jo beriget med 50 km/t skilte oppe midt på broen. Og hvad skal det lige til. Der er saltet, ikke noget sne tilbage, og der er slet ikke glat. Og vind var der heller ikke her til morgen. Jeg kører nu bare som det passer mig. Det gør alle så åbenbart.. i morges kørte alle (selv lastbilerne) i hvert fald 110km/t ved pillerne.
Guest jxhab Besvaret January 25, 2006 Rapporter Besvaret January 25, 2006 Det gør alle så åbenbart.. i morges kørte alle (selv lastbilerne) i hvert fald 110km/t ved pillerne. Jeg tror heller ikke der er den store fare for Is der falger ned fra pillerne, men de har nok en periode hvor de kører med skiltene så de på den måde sikre sig og gør opmørksom på en potentiel fare. Næh så var det langt mere sindsygt at blive overhalet af Lastbiler der kørte 110 på motorvejen i sidste weekend da der var sne i store mængder. Det var vist også på et hængende hår at jeg ikke røg ind i et trafikuheld der involverede 2 lastbiler, en bus og en 4x4. Jeg forstår det ikke, her lå jeg og kørte sikkert med 80 i timen på en vej der ikke var ordenligt rydet og preget af islag og så kommer en af de der lastbiler og giver den fuld gas og fuld hella til alle der ikke flytter sig.
skallstorp Besvaret January 25, 2006 Rapporter Besvaret January 25, 2006 Dan, hvad er der galt med Bornholmsk lokal tv. Sildenoteringerne fra Nexø og bølgehøjden i Rønne. Vi lod os også irriterer da vi flyttede til Skurup (Lorry i Svedala) men har lært at sætte pris på det. En dag var den første nyhed at en pige havde fået sin finger i klemme i en dør i det nye indkøbscenter i Rønne. Så kombinerer man Tv Bornholm med avisen Ystad allehanda (Den havde en lille notits da Irak blev invaderet) har man ingen bekymringer, skønt. Min voksne søn påstår at man lever i en urealistisk verden hvis man lader sig nøjes med dette, men nej det tror vi ikke på. Vi forstår ikke hvad han mener ?
dan Besvaret January 30, 2006 Rapporter Besvaret January 30, 2006 HAHAHAHAHAHA Skallstorp - jeg forstår ham heller ikke. Behøver man mere viden......
Guest jxhab Besvaret January 30, 2006 Rapporter Besvaret January 30, 2006 Interessant Jeg fik en lille folder med en ekstra brobizz jeg har købt. Det var sådan nogle sikkerhedsregler, hvor der blandt andet står noget omkring trafik. Udover at der står man skal køre ordenligt osv. Så stod der faktisk også at man skulle sørge for at indstille radioen på de korrekte frekvenser og herefter fulgte et billede taget af et skilt hvor man kunne se 3 frekvensker, deriblandt 93.9.. Ellers har det ikke været muligt at finde noget information omkring radioadvarsler på deres hjemmeside.
Gio Besvaret January 30, 2006 Rapporter Besvaret January 30, 2006 Jeg fik en lille folder med en ekstra brobizz jeg har købt. Det var sådan nogle sikkerhedsregler, hvor der blandt andet står noget omkring trafik. Udover at der står man skal køre ordenligt osv. Så stod der faktisk også at man skulle sørge for at indstille radioen på de korrekte frekvenser og herefter fulgte et billede taget af et skilt hvor man kunne se 3 frekvensker, deriblandt 93.9.. Ellers har det ikke været muligt at finde noget information omkring radioadvarsler på deres hjemmeside.De frekvenser er jo DR´s almindelige i HT-området, og som sådan skal der også oplyses om hvor de kan findes. Netop i tilfælde af beredskabsmeddelelser o.l. At Øresundsbron så hyggesnakker på dem i tunnelen burde gi´ et kæmpe los i ***bizzen. Jeg tvivler på det nytter noget at ringe til Kundeservice, og spørge dem om dette er almindelig praksis, og om de overhovedet har tilladelse til det.
Guest jxhab Besvaret January 30, 2006 Rapporter Besvaret January 30, 2006 De frekvenser er jo DR´s almindelige i HT-området, og som sådan skal der også oplyses om hvor de kan findes. Netop i tilfælde af beredskabsmeddelelser o.l. At Øresundsbron så hyggesnakker på dem i tunnelen burde gi´ et kæmpe los i ***bizzen. Jeg tvivler på det nytter noget at ringe til Kundeservice, og spørge dem om dette er almindelig praksis, og om de overhovedet har tilladelse til det. Enig.. Men på den anden side tvivler jeg på de gør det uden tilladelse. Det ville bare virke .. ja så uprofessionelt.. Når det så er sagt, så er der måske en lille snert af grund til at de gør det :)
Gio Besvaret January 30, 2006 Rapporter Besvaret January 30, 2006 Enig.. Men på den anden side tvivler jeg på de gør det uden tilladelse. Det ville bare virke .. ja så uprofessionelt.. Når det så er sagt' date=' så er der måske en lille snert af grund til at de gør det :)[/quote']Jeg ser din smiley...men nej. Ingen andre end DR må sende på de frekvenser, medmindre de eksplicit har fået tilladelse til det. Længere er den ikke...for 17´e gang ;)
Guest jxhab Besvaret January 30, 2006 Rapporter Besvaret January 30, 2006 Jeg ser din smiley...men nej. Ingen andre end DR må sende på de frekvenser' date=' medmindre de eksplicit har fået tilladelse til det. Længere er den ikke...for 17´e gang ;)[/quote'] hehe godt du så den. Nej det er heller ikke for at vade i det, men kunne man ikke forestille sig at de har fået lov. Kan du ikke bare ringe til dem og spørge (jeg gider ikke for jeg er doven.. men nysgerrig..=)
Guest Supermule Besvaret January 30, 2006 Rapporter Besvaret January 30, 2006 Der er sgu snart ingen der kan tage øresundsforbindelsen seriøst... I nat da jeg kom hjem, så var der 70 et godt stykke over broen.... Uden at vejret ændrede sig, satte de hastigheden op til 110 på en strækning af ca 200m for så at sætte den ned til 50...............
Gio Besvaret January 30, 2006 Rapporter Besvaret January 30, 2006 Nå...ringede og snakkede med dem på Trafikcentralen/HQ på Lernacken. De har en tilladelse fra DR/Telestyrelsen til at informere om trafiksituationen i tunnellen. Om dette så falder ind under SM´s oplevelser...tja...jeg har min tvivl. *g* Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte Ulla Ejlertsen, som er ansvarlig for trafiksikkerheden på bron/i tunnellen. Men...case closed - de har passérseddel ;)
Guest jxhab Besvaret January 30, 2006 Rapporter Besvaret January 30, 2006 Nå...ringede og snakkede med dem på Trafikcentralen/HQ på Lernacken. De har en tilladelse fra DR/Telestyrelsen til at informere om trafiksituationen i tunnellen. Om dette så falder ind under SM´s oplevelser...tja...jeg har min tvivl. *g* Men...case closed - de har passérseddel ;) Tak, så er jeg glad for vi fik det på det rene :-)
larscph Besvaret January 30, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret January 30, 2006 Jeg fik forrsten svar fra kundservice efter et par uger. -- Hej Lars Tak for dit mail. Orsaken till de många meddelanden i radio är till för din egen säkerhet. Att det kommer så pass många kan kanske verka irriterande, men vår risk grupp har bedömt att det behövs för att alla som löpande åker över bron ska höra meddelandet. Allt för att minska olycksrisken. Med Vänliga hälsningar Rasmus -- Ikke nogen stillingstagen til TA/RDS, og "olycksrisken" i forhold til at forskrække folk der kører for stærkt ved jeg ikke lige.....
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu