Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, Lige eine hurtige Frage. Jeg har min dejlige netbank via Nordea.se og alt fungerer fint med indbetaling til bankgirot og plusgirot. Men hvad med postgirot?? Hvordan dælen betaler man sådan en fætter, og kan det i det hele taget gøres online, eller er man tvunget til at gå på posthuset? :confused:

• 3 weeks later...
Besvaret
jeg har også lige fået nordea.se netbank' date=' og jeg kan heller ikke finde nogen steder hvor man kan betale en giro[/quote']Øh..."PG" og "BG" kan betales i Nordea´s svenske internetbank. Eller også læser jeg dit indlæg forkert....
Besvaret
jeg har også lige fået nordea.se netbank' date=' og jeg kan heller ikke finde nogen steder hvor man kan betale en giro, der er i øvrigt ikke ret mange muligheder i den svenske som i den danske.[/quote'] Du skal logge ind med personnummer samt både engangskode og personlig kode - hvis du tager forenklet login med kun personnummer og personlig kode, kan du vist kun se saldo osv., men ikke gennemføre betalinger
Besvaret
Du skal logge ind med personnummer samt både engangskode og personlig kode - hvis du tager forenklet login med kun personnummer og personlig kode' date=' kan du vist kun se saldo osv., men ikke gennemføre betalinger[/quote']Ved forenklet login kan du kun se saldo, samt overføre imellem egne konti.
Besvaret

du siger ved forenkelt login, kan jeg kun overføre penge osv, men det lyder som om man godt kan få det?? er det Nordea man skal have fat i??? eller er det generalt alle netbanker i sverige hvor man ikke kan betale regning med??? er lidt halvdyrt at betale dem i banker og på posthuse, lidt bedre via nettet som i dk, hvor det koster 2kr pr stk

Besvaret
du siger ved forenkelt login' date=' kan jeg kun overføre penge osv, men det lyder som om man godt kan få det?? er det Nordea man skal have fat i??? eller er det generalt alle netbanker i sverige hvor man ikke kan betale regning med??? er lidt halvdyrt at betale dem i banker og på posthuse, lidt bedre via nettet som i dk, hvor det koster 2kr pr stk[/quote']Er du forvirret? Fordi det er jeg! Du siger du har netbank via Nordea i Sverige - så har du jo også mulighed for at betale alle dine regninger hér. For at logge på http://app.nordea.se/login/index.html skal du bruge de koder du har modtaget på et lille plastikkort, efter du oprettede aftalen til Netbank i/hos Nordea Sverige. 1. Personnummer: 2. Personlig kod: 3. Engångskod:* Som det fremgår, så indtaster du dit personnummer årstal-xx/måned-xx/dato-xx/sidste-fire-cifre-xxxx --> eksempel: 7010026666 Derefter din personlige netbank-kode ...og endelig skraber du en kode fri på dit kode-kort, indtaster denne...og så er du inde i en ganske almindelig netbank. Ja - den ligner ikke den danske, og nogle funktioner er anderledes. Men den kan, umiddelbart, det der skal til. Inklusive betale svenske giro-kort ;) (Er du i tvivl, så er der en demo af Netbanken her: http://www.nordea.se/sitemod/default/widecarea.aspx?pid=202104) *Logga in med de koder du fick när du anslöt dig till Nordeas Internet- och telefontjänster. Välj inloggningssätt genom att klicka på respektive flik. Du vet väl att du kan välja Förenklad inloggning även om du har engångskoder? På detta sätt spar du engångskoder om du bara vill göra enklare ärenden.
Besvaret
du siger ved forenkelt login' date=' kan jeg kun overføre penge osv, men det lyder som om man godt kan få det?? er det Nordea man skal have fat i??? eller er det generalt alle netbanker i sverige hvor man ikke kan betale regning med??? er lidt halvdyrt at betale dem i banker og på posthuse, lidt bedre via nettet som i dk, hvor det koster 2kr pr stk[/quote'] Nu er det lidt uklart for mig præcis hvad du mener med dette indlæg. Men jeg vil gøre det kort:) Hvis du ikke kan overføre penge og betale regninger (girokort) så er det fordi du gør noget forkert...sorry. Prøv at svare mig på følgende: 1. Har du modtaget skrabekortet med engangskoder i posten? 2. Bruger du kortet når du logger på netbanken? Trine, Nordea kunde:)
Besvaret

hehe ja, jeg ved sgu ik lige hvad jeg laver, har som regel check på alt det her, men ja jeg har modt skrabekode kortet, og jeg har logget ind med det også og set min konto, derefter kan man logge ind under förenklad inloggning med sit personnr og personlig kode, det gør jeg så og kommer ind, og kan se min konto, ikke noget som helst andet. jeg har også set demoen igennem og ja det ser nemt ud, hvis man kan finde den der hedder betalninger.jeg har oversikt og overföringar, hvor min konto er, og så kort og mobila tjänster, ikke noget andet...

Besvaret

det kan godt være det er mig der ikke fatter noget, men det lyder som om du lige skal læse hele denne tråd igen (eller er det mig der skal?) for lige at gentage hvad jeg selv, Gio og Moerke har skrevet ... når du logger ind med "förenklad inloggning" så kan du IKKE betale regninger, overføre til konti ud over dine egne i samme bank, osv, ...Dvs. du skal "logga in med kod" og angive både personnummer, personlig kode OG (ny) engangskode HVER gang du logger på for at foretage betalinger, overførsler, mv.

Besvaret
ja den misforstod jeg så det batter' date=' ja det er rigtigt, det virker uden problemer nu, mange tak for hjælpen alle sammen[/quote']Om jeg må have lov at sige: Our pleasure :thumbup:
Besvaret
ja den misforstod jeg så det batter' date=' ja det er rigtigt, det virker uden problemer nu, mange tak for hjælpen alle sammen[/quote'] Selv tak, det er kun en fornøjelse at kunne give noget tilbage efter al den hjælp man (for mit eget vedkommende, hvertfald) har fået herinde :th2:
Besvaret
hvad koster det at overføre penge fra sin nordea.se til en anden bank i sverige??
Jeg véd det koster 2 kr i DK (Nordea) - så mon ikke det er nogenlunde det samme i SE?
  • 2 months later...
Besvaret
Nu er det lidt uklart for mig præcis hvad du mener med dette indlæg. Men jeg vil gøre det kort:) Hvis du ikke kan overføre penge og betale regninger (girokort) så er det fordi du gør noget forkert...sorry. Prøv at svare mig på følgende: 1. Har du modtaget skrabekortet med engangskoder i posten? 2. Bruger du kortet når du logger på netbanken? Trine, Nordea kunde:)
Engangskoder ?!? Det er da ren Uganda Mouse, der foreløbig oplever, at Nordea SE har ufatteligt lange ventetider, og en i øvrigt ligegyldig holdning til deres kunder ... Sådan lidt alá PostDanmark anno 1985...
Besvaret
Engangskoder ?!? Det er da ren Uganda
Det kan vel diskuteres. Engangskoderne bruges så vidt jeg ved i alle Nordea lande bortset fra Danmark. Efter flere kunder er blevet hacket og fået stjålet nøglefil og password i Danmark, er det under overvejelse at indføre samme kodesystem i DK...
Besvaret
Det kan vel diskuteres. Engangskoderne bruges så vidt jeg ved i alle Nordea lande bortset fra Danmark. Efter flere kunder er blevet hacket og fået stjålet nøglefil og password i Danmark' date=' er det under overvejelse at indføre samme kodesystem i DK...[/quote'] Tja meget muligt... Men 10 koder af gangen og ENDNU et f*cking plastickort, det må da virkelig kunne laves smartere. Digital signatur eller noget :-/
Besvaret
Tja meget muligt... Men 10 koder af gangen og ENDNU et f*cking plastickort' date=' det må da virkelig kunne laves smartere. [/quote']TI koder ad gangen!? Hvem er spaden hér !? ;) Du bruger én kode til at logge ind med, og en til at godkende alle dine indtastede betalinger. (Hint: brug "Lägg till" hver gang du har indtastet en betaling. Til sidst "Godkänd" - og hér skal du så bruge kode nummer to)
Besvaret
TI koder ad gangen!? Hvem er spaden hér !? ;) Du bruger én kode til at logge ind med, og en til at godkende alle dine indtastede betalinger. (Hint: brug "Lägg till" hver gang du har indtastet en betaling. Til sidst "Godkänd" - og hér skal du så bruge kode nummer to)
Jeg ved heller ikke hvad du bruger 10 koder til... Der er 60 koder pr. kort og jeg har kun lige brugt det første kort "op" siden vi flyttede for 2 år siden...
Besvaret
Jeg ved heller ikke hvad du bruger 10 koder til... Der er 60 koder pr. kort og jeg har kun lige brugt det første kort "op" siden vi flyttede for 2 år siden...
Tja jeg får 10 koder pr. kort, og har en hel del transaktioner pr. md. fordi jeg har egen virksomhed... sååå jeg forventer sådan ca. at bruge et 10-turskort pr. md. Da jeg spurgte om de ikke kunne give mig 3-4 kort med det samme, svarede en undrende stemme, at det kunne da virkelig ikke komme på tale...
Besvaret
Tja jeg får 10 koder pr. kort' date=' og har en hel del transaktioner pr. md. fordi jeg har egen virksomhed... sååå jeg forventer sådan ca. at bruge et 10-turskort pr. md. Da jeg spurgte om de ikke kunne give mig 3-4 kort med det samme, svarede en undrende stemme, at det kunne da virkelig ikke komme på tale...[/quote'] Hmm jeg har Nordea og jeg har 60 koder på et kort, det lyder sgu lidt mærkeligt..

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...