Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Ansporet af Nils´ lidenskabelige læserbrev mod Sydsvenskan, kom jeg til at tænke på hvilken avis Rikke go jeg skal abonnere på, når vi flytter.Indtil videre læser jeg en smule Dagens Nyheter og Sydsvenskan på nettet, og de virker begge ganske udemærkede. Vi hælder mod at tage sidstnævnte, da der er lokal-stof med (rart når man er ny-indvandret) og den er jo svine billig (185 sek/måned). Men hvad gør i andre? Jeg fornemmer at Dagens Nyheter meget er en Stockholm avis (ligesom Politiken er en københavner avis), og vi vil jo gerne have noget lokal viden, oveni udenrigs og indenrigsstoffet. Vi tjekkede med Politiken og fandt ud af at man kan få den leveret gratis hvis man bor tæt på centrum, og abonnerer alle dage, eller søndag alene, hvis det skulle have interesse for nogen. Men nu vil vi jo hellere have en fra det nye hjemland, omend det måske kan blive til et søndagsabonnement oveni... Nogen meninger?

Besvaret

Vi får Berlingeren leveret hver dag, ude på bøhlandet - koster ikke ekstra. Bliver hurtigt træt af svenske aviser - der står ikke noget interessant i dem alligevel - og hér kommer der 2-3 gratis-aviser om ugen, der dækker det lokale rigeligt... :laugh:

Besvaret

Får man Berlingeren og/eller Politiken leveret med bud Hej Leveres avisen med bud eller er det med post. Vi flytter til Bunkeflo i oktober og ville da være glade for en morgenavis inden vi pendler på arbejde...

Besvaret

For Politikens vedkommende sagde de derinde at man skulle bo rimeligt tæt på centrum, og det kan man jo nok ikke sige om Bunkeflo. Vi skal bo ca 1½km fra Gamla Stadan og det var fint, men som sagt kun for alle dage eller søndag alene. Ellers kan de sende med post, men det bliver noget dyrere og kommer sæføli noget senere på morgenen/formiddagen.

Besvaret

Jeg har abonnement på Skånska Dagbladet. De har sektioner for udenrigs, svensk og lokalt stof. Deres søndagsudgave er Sydsvenskan med en "snydeforside/bagside". Vi er ganske tilfredse.

Besvaret
Hej Leveres avisen med bud eller er det med post. Vi flytter til Bunkeflo i oktober og ville da være glade for en morgenavis inden vi pendler på arbejde...
Alle steder hvor Sydsvenskan leveres, leveres Berlingeren også.. Vi får vores med bud omkring 6.30 hver morgen - også i weekenden
Besvaret

Hvad er nu det her med at klikke på Quick Reply? Nå, jeg aner ikke hvor mit svar ender henne, for der er kommet en ny funktion at jeg skal trykke på et felt der hedder Quick Reply, som jeg ikke kan se nogen steder, så jeg har i stedet for trykket på Post Reply. Vi får se. Vi havde også Skånska Dagbladet, og jeg syntes den var dødkedelig. Ystad Allehanda ligeså, så vi har droppet de svenske og læser kun de danske i DK.

Besvaret
Vi får Berlingeren leveret hver dag' date=' ude på bøhlandet - koster ikke ekstra.[/quote'] Har du bestukket nogen for at få det? Jeg har lige spurgt deres abo-service - og de siger: -- Kære Lars Knudsen Vedrørende deres henvendelse fra den 14/2 . Jeg beklager meget men vi har desværre ikke budlevering i Billinge, Sverige. Avisen kan blive post leveret men det betyder selvfølgelig at du først modtager den dagen efter den er trykt. Med venlig hilsen Susan Pauli Petersen Service-Partner Berlingske Bladsalg og Service A/S --
Besvaret
Jeg beklager meget men vi har desværre ikke budlevering i Billinge, Sverige. Avisen kan blive post leveret men det betyder selvfølgelig at du først modtager den dagen efter den er trykt.
Man kan altså godt få dagens danske avis med MORGENposten (ca. kl. 14 her) - det gælder i hvert fald for Information, men så er problemet der med weekenden.:(
Besvaret
Har du bestukket nogen for at få det? Jeg har lige spurgt deres abo-service - og de siger: -- Kære Lars Knudsen Vedrørende deres henvendelse fra den 14/2 . Jeg beklager meget men vi har desværre ikke budlevering i Billinge, Sverige. Avisen kan blive post leveret men det betyder selvfølgelig at du først modtager den dagen efter den er trykt. Med venlig hilsen Susan Pauli Petersen Service-Partner Berlingske Bladsalg og Service A/S --
Tja - måske Billinge er FOR langt ude på landet... :laugh:
Besvaret
Alle steder hvor Sydsvenskan leveres' date=' leveres Berlingeren også.. Vi får vores med bud omkring 6.30 hver morgen - også i weekenden[/quote'] Kl. 0630 er man vel kørt på arbejde, hehe. Indrømmet, er sgu alligevel ikke frisk nok til at læse avis om morgenen.
Guest Supermule
Besvaret

Ja du ser frygtelig søvnig ud når du spankulerer rundt nede i carporten.......... :fight::love2::lol:

Kl. 0630 er man vel kørt på arbejde' date=' hehe. Indrømmet, er sgu alligevel ikke frisk nok til at læse avis om morgenen.[/quote']
Besvaret
Man kan altså godt få dagens danske avis med MORGENposten (ca. kl. 14 her) - det gælder i hvert fald for Information' date=' men så er problemet der med weekenden.:([/quote'] Nemlig ja... Samme post kommer nok også her i den lille gule bil, men det er bare ikke så cool at man så får lørdags og søndagsudgaverne sammen med mandagens dér mandag eftermiddag! :rolleye:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...