cbpwr Skrevet May 3, 2006 Rapporter Skrevet May 3, 2006 Hej. Når man arbejder i DK men bor i Sverige, efter 1998 :( så skal man betale dansk skat, har jeg forstået. Skattevæsenet i DK har fået at vide jeg er flyttet, men de bruger stadig min danske træk-procent ? Jeg læste et sted at man betaler omkring 32% når man bor i Sverige og betaler skat i DK (Gennemsnit af amt+komuneskat) ingen kirkeskat. Fradrag til befordring skulle så vidt jeg kan læse mig frem til være det samme som i dk. vistnok 1,78 for 25-100km og over 100km 0.89 pr km Bruger færgen så kan kun trække de km fra jeg kører på vejen :) Biletten betaler arbejdet, dvs de trækker den af min bruttoløn så den går det nok ikke at trække fra. -Claus-
Gio Besvaret May 3, 2006 Rapporter Besvaret May 3, 2006 Hej. Når man arbejder i DK men bor i Sverige, efter 1998 :( så skal man betale dansk skat, har jeg forstået. Skattevæsenet i DK har fået at vide jeg er flyttet, men de bruger stadig min danske træk-procent ? Jeg læste et sted at man betaler omkring 32% når man bor i Sverige og betaler skat i DK (Gennemsnit af amt+komuneskat) ingen kirkeskat. Fradrag til befordring skulle så vidt jeg kan læse mig frem til være det samme som i dk. vistnok 1,78 for 25-100km og over 100km 0.89 pr km Bruger færgen så kan kun trække de km fra jeg kører på vejen :) Biletten betaler arbejdet, dvs de trækker den af min bruttoløn så den går det nok ikke at trække fra. -Claus-Prøv søgefunktionen - det er, ganske naturligt, et af de mest gennemdiskuterede emner herinde :o
Nils Besvaret May 4, 2006 Rapporter Besvaret May 4, 2006 Jeg læste et sted at man betaler omkring 32% når man bor i Sverige og betaler skat i DK (Gennemsnit af amt+komuneskat) ingen kirkeskat. Ja. Plus bundskat, mellemskat, topskat og arbejdsmarkedsbidrag. :D
Humle Besvaret May 4, 2006 Rapporter Besvaret May 4, 2006 :) Jeg ville da hlet kart prøve at trække kørselsomkostingerne fra selvom din arbejdsgiver betaler den
CAC Besvaret May 4, 2006 Rapporter Besvaret May 4, 2006 :) Jeg ville da hlet kart prøve at trække kørselsomkostingerne fra selvom din arbejdsgiver betaler den øøøhhh... med fare for at lyde dum... er det ikke decideret skattesnyd? Men endnu vigtigere.... bliver det ikke opdaget? Hvis ikke ville det jo nok være en fin fidus :D
mrode Besvaret May 4, 2006 Rapporter Besvaret May 4, 2006 øøøhhh... med fare for at lyde dum... er det ikke decideret skattesnyd? Men endnu vigtigere.... bliver det ikke opdaget? Hvis ikke ville det jo nok være en fin fidus :D Jo, det er skattesnyd.. Sandsynligheden for at det bliver opdaget er mindre end så meget andet, men det koster til gengæld også en del i bøde, hvis det gør.
CAC Besvaret May 4, 2006 Rapporter Besvaret May 4, 2006 he he, tænkte det nok... det er nok altid bedst at lade være med den slags numre, selvom de lyder tillokkende:rolleye:
JonDa Besvaret May 5, 2006 Rapporter Besvaret May 5, 2006 Bruger færgen så kan kun trække de km fra jeg kører på vejen :) -Claus- Du kan da godt trække færgebiletter fra! Dog kun for den billigste rute over øresund.
cbpwr Besvaret May 7, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 7, 2006 Hej Det er den billigste vej. Betaler ca. 3000dkr for 50 ture. (2 ture om dagen) Men da min arbejdsplads betaler min billet (trukket fra bruttolønnen) tror jeg ikke der er så godt at trække den fra. Når man er medlem af hh pendlerne får man 50 ture til den pris. Burde man kunne trække sit medlemsskab fra også ? Selv om det kun er 100sek om året :) hehe, det hele skal med jo :) -Claus-
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu