Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa. Jeg blev kunde i Nordea i sverige, og fik visakort uden de store problemer, godt nok er de mere mistænkelige end danske banker er :) men fik dog en konto med visa ret hurtigt. Efter nogle dage fik jeg så et brev om at min idkort var kommet ? Jeg anede ikke jeg skulle bruge sådanne et. Når men hentede det så i banken 3 uger efter. Og fik så at vide det kostede 250kr som jeg så betalte. Men hvad skal jeg bruge det til. Så vidt jeg kan se er det bare et kort med mit svenske cpr på, billede og så står der nordea på det. Har luret at andre svenskere har idkort også er det noget man bare skal have eller hvad ? -Claus-

Besvaret
Har luret at andre svenskere har idkort også er det noget man bare skal have eller hvad ?
ID-kortet er "ende-gyldig" legitimation i Sverige, som eks. pas og kørekort er det i DK. Det er godt at ha´ herovre...bare vent ;)
Besvaret

ja, bare vent.....:D Der er ingen logik i hvornår du skal bruge det.... Man kan købe for en formue i Ilva uden problemer....men for 75 kr. i Synoptik...Bingo... frem med legitimationen..:rolleye: Niels

Guest ThomasO
Besvaret

Jeg har ikke fået taget mig sammen til at få det lavet endnu. Lidt et rent helvede en gang imellem. Man kan oprette en konto, hæve en million... men skal man sætte en tilbagebetaling ind på sin konto, kræver de ID. Et pas er sørme ikke godt nok, man kan rejse til kina og sibirien på det, men ikke legimitere sig i Nordea..... men lad liiiige gå for denne gang. Måske jeg snart skulle fedte ned og bruge tiden på at få lavet et kort, glemmer det bare hver gang jeg har en fridag. Det er da gået godt snart i 4 år. Sikkert ny rutine med de laver det med det samme. Det er da også meget lettere.

Besvaret

Skik følge eller land fly... I Sverige bruger man ID - men lidt som vinden blæser... Hvis du ikke vil have et ID-kort, så byt dit danske kørekort til et svensk - så slipper du også for det danske klippekortsystem... :th2:

Besvaret

Det ID-kort er jo ikke andet end en mikromafiagebyrfidus. Banken ved da godt, at et pas er bedre end et plastickort - bortset lige fra een betydningsfuld henseende: Banken kan presse nogle ekstra hundredelapper ud af kunderne ved at true med "problemer", hvis de ikke anskaffer sig et. Det gør de så. Derfor tjener Nordea to milliarder om måneden. :cool: Nils, ID-kort-løs i snart fem år :)

Besvaret
Skik følge eller land fly... I Sverige bruger man ID - men lidt som vinden blæser...
Stod engang i kø i en butik (kan dog ikke lige huske hvilken) og så at alle foran mig blev afkrævet ID. Da det så blev min tur havde jeg allerede mit ID fremme men det ville hun ikke se.. "nej behøvs inte, det er kun svenskerne der snyder" hmm.. tænkte jeg så
Besvaret

jeg plejer at slippe fint med at vise mit danske kørekort, og når de så skal til at skrive mit danske CPR nummer ned, some de jo ikke kan bruge til meget, fspørger jeg som regel om de ikke vil have mit svenske person nummer.... så bliver de så glade, ehhe...

Besvaret
Stod engang i kø i en butik (kan dog ikke lige huske hvilken) og så at alle foran mig blev afkrævet ID. Da det så blev min tur havde jeg allerede mit ID fremme men det ville hun ikke se.. "nej behøvs inte, det er kun svenskerne der snyder" hmm.. tænkte jeg så
Sagde hun virkelig det ? Grineren...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...