Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Efter at have tilbragt et par timer i solen på Västre Hamnan, tænkte jeg på at næste gang ville det blive perfekt hvis man kunne slæbe en ramme Carlsberg eller en kasse Ice med derned... Men jeg er lidt i tvivl om man må nyde den slags offentligt ?? Nogen der er kloge på det område....

Besvaret
Efter at have tilbragt et par timer i solen på Västre Hamnan, tænkte jeg på at næste gang ville det blive perfekt hvis man kunne slæbe en ramme Carlsberg eller en kasse Ice med derned... Men jeg er lidt i tvivl om man må nyde den slags offentligt ?? Nogen der er kloge på det område....
Der er et eller andet om at det må man ikke. På de sidste års helsingborgsfestivaller har der været sat hegn rundt om de forskellige spisesteder. Så er det noget med at inden for hegnet må man drikke men ikke udenfor.
Besvaret

Der er ikke noget generelt forbud, men byrådet kan vedtage ordensregler for de offentlige områder, parker o.l., som de råder over, og ad den vej forbyde indtagelse af alkohol. Hvad de har gjort i Malmö, ved jeg ikke, men hvis der er et forbud, må de jo bekendtgøre det på en eller anden måde fx ved hjælp af skilte. :) Noget andet er så, at det måske er mindre accepteret i Sverige at drikke købmandsøl offentligt, men det er bare en fornemmelse...

Besvaret
Noget andet er så' date=' at det måske er mindre accepteret i Sverige at drikke købmandsøl offentligt, men det er bare en fornemmelse...[/quote']"Høkerbajer", Nils....et godt gammeldaws dansk ord, som er lige så essentielt for dansken som "hygge" og "kolonihave" :) Af egen erfaring har jeg ikke set skiltning imod indtagelse af høker/selvmedtaget-relaterede drikke i Malmö. Og at dømme efter mængden af tomme dåser, smadrede flasker o.l. efter en fredag/lørdag nat, så tror jeg bare folk gør som de føler for. Præcis som i vores gamle hjemland. :rolleyes:
Besvaret
"Høkerbajer", Nils....et godt gammeldaws dansk ord, som er lige så essentielt for dansken som "hygge" og "kolonihave" :) Af egen erfaring har jeg ikke set skiltning imod indtagelse af høker/selvmedtaget-relaterede drikke i Malmö. Og at dømme efter mængden af tomme dåser, smadrede flasker o.l. efter en fredag/lørdag nat, så tror jeg bare folk gør som de føler for. Præcis som i vores gamle hjemland. :rolleyes:
Man kan naturligvis gøre, hvad man vil, hvis man altså må, men jeg tænker mere på "de sociale konsekvenser". Jeg ville således ikke bryde mig om at sidde på offentlig plads i Eslöv og drikke øl, for dermed ville jeg stemple mig selv som en alkoholiseret tabertype. Føler jeg. I Malmö ville jeg nok også være mere tilbageholdende, mens jeg i København ikke vil have nogen problemer. Det er jo subjektivt, men også meget konkret. :o
Besvaret
Der er et eller andet om at det må man ikke. På de sidste års helsingborgsfestivaller har der været sat hegn rundt om de forskellige spisesteder. Så er det noget med at inden for hegnet må man drikke men ikke udenfor.
Lagde også mærke til den kraftige indhegning af øldrikkere ved Malmøfestivalen. Men det var kun de steder der var udskænkning. Det er for at sikre sig at de ikke kommer til at sælge alkohol til nogen under 20... Der er intet forbud men kun, som Nils siger, alkoholiseret tabertyper :D
Besvaret

Jeg husker for en del år siden, at jeg læste om Bellmansdagen i Stockholm, at det var den eneste dag på året, man måtte drikke vin og øl offentligt. Det er tradition, at man tager på picknick i Hagaparken klædt i hvidt, og da er der tradition for at drikke medbragt vin og øl. Ligeledes springer den gamle brønd på Stortorget med øl i stedet for vand.

Guest ThomasO
Besvaret

Øl i et springvand... de Svenskere er da for cool.... genialt... :love2: Hvornår var den dag, jeg skal til Stockholm og se ALT her i sommerferien.

Besvaret
Øl i et springvand... de Svenskere er da for cool.... genialt... :love2: Hvornår var den dag, jeg skal til Stockholm og se ALT her i sommerferien.
Sikkert folkeöl
Guest ThomasO
Besvaret

Cool .. meget nyttigt site. Vi kaster bilen på et hotel i udkanten, og bimler ind med undergrunden.

Besvaret

Från en "svensker" Som infödd "svensker" vet jag att det råder ett genrellt förbud mot alkohol på offentlig plats, MEN så länge man sitter och har picknick eller hygge på en filt eller dyl, brukar det aldrig vara några problem. Man ska inte vandra runt på stan med en öl/spritflaska i handen för då kan man bli haffad av polisen, men annars inget hinder. Det finns dcok två undantag. I Lund och Uppsala är det lagligt att gå omkring med alkohol på allmän plats, och det är ju klart, studenterna ska ju kunna drick var som helst, när som helst...:th2: Hoppas att det var ett svar du ville ha! Och hoppas att det är ok att en "riktigt svensker" är här och skriver...:new:

Guest ThomasO
Besvaret

Hej Feli velkommen til Cool så skal man altså bare sige... jammen jeg er student, jeg må godt drikke :D Dejligt at se "rigtige svenskar" herinde..... så er vi fri for at gætte så meget som vi gør :th2:

Besvaret
Hej Feli velkommen til Cool så skal man altså bare sige... jammen jeg er student, jeg må godt drikke :D Dejligt at se "rigtige svenskar" herinde..... så er vi fri for at gætte så meget som vi gør :th2:
Hihi, jag kan inte svara på allt ni gissar om, men vissa saker kan jag kanske hjälpa med! :o Jag är här inne för att jag är nyfiken på hur det är att flytta till Sverige, jag och en kollega har nämligen i idé om en forettning för människor som vill flytta eller har flyttat till Sverige (kolla in tråden här under)... //:th2: Vi ses på standen med en bajer i handen !
Besvaret
Som infödd "svensker" vet jag att det råder ett genrellt förbud mot alkohol på offentlig plats, MEN så länge man sitter och har picknick eller hygge på en filt eller dyl, brukar det aldrig vara några problem. Man ska inte vandra runt på stan med en öl/spritflaska i handen för då kan man bli haffad av polisen, men annars inget hinder. Det finns dcok två undantag. I Lund och Uppsala är det lagligt att gå omkring med alkohol på allmän plats, och det är ju klart, studenterna ska ju kunna drick var som helst, när som helst...:th2: Hoppas att det var ett svar du ville ha! Och hoppas att det är ok att en "riktigt svensker" är här och skriver...:new:
Det er nu ikke korrekt, at der råder et generelt forbud. Det er som nævnt et anliggende for kommunalbestyrelsen, som kan forbyde alkoholindtagelse i bestemte nærmere definerede parker og lignende. Noget andet er så, at man ikke må optræde "stökigt", og højrøstet tale omkring en ølkasse kan nemt blive opfattet som "stök". Hvis man tager hvid jakke på, har man formentlig bedre chancer for ikke at blive antastet af ordensmagten, men i samme øjeblik, den ikke er helt hvid længere, slår de til. :cool:
Besvaret
Det er nu ikke korrekt, at der råder et generelt forbud. Det er som nævnt et anliggende for kommunalbestyrelsen, som kan forbyde alkoholindtagelse i bestemte nærmere definerede parker og lignende. Noget andet er så, at man ikke må optræde "stökigt", og højrøstet tale omkring en ølkasse kan nemt blive opfattet som "stök". Hvis man tager hvid jakke på, har man formentlig bedre chancer for ikke at blive antastet af ordensmagten, men i samme øjeblik, den ikke er helt hvid længere, slår de til. :cool:
Så er det jo heldigt at man godt kan drikke et par pils uden at blive højrøstet....:tongue2:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...