Persille Skrevet May 8, 2006 Rapporter Skrevet May 8, 2006 Da jeg kom til Svågertorp kl. 7.25 væltede det ud med mennesker - nemlig dem fra toget 7.11 der havde fået at vide at toget ikke kunne køre over broen... og at der ville komme busser. Første bus kom 7.45, vi stod nok ca. 700 mennesker på stationen og der nåede at komme i alt fire busser indtil kl. 8.30 hvor der gik rygter om at nu kørte togene igen - fra kl. 8.45... De fire busser holdt ikke samme sted, så hele menneskeflokken flyttede sig i klump hver gang der kom en bus, hvor der så kunne være 50 af alle os der stod og ventede! Er det bare mig, der synes at højttalersystemet og informationsniveauet generelt på Svågertorp er helt til rotterne? Og at der BURDE have været personale til at dirigere bustrafikken og sørge for at folk ikke vadede rundt og var livsfarlige fordi de gerne ville med en bus? Jeg opgav og hoppede på det første tog, der kom, og var så på arbejde ca. en time for sent, hvilket nok var billigt sluppet. Og det er såmænd sikkert ikke første gang jeg får en oplevelse af den slags....
Homer Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 Ja, jeg sad i min bil og gned hænder... Fik nok af Øresundstoget for mange år siden!! Og det er åbenbart ikke blevet bedre...
ulmus Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 Persille! jeg kan love dig for, at det ikke bliver den eneste gang, du kommer ud for noget lignende. Du kommer ud for alt mulig åndsvagt med de tog, og tro mig, du vænner dig aldrig til det. Man bliver lige hidsig hver gang. Jeg gik tilbage til parkeringspladsen og tog min bil over, for jeg kender efterhånden den der med: toget kører lige om lidt ....IKK! :thumbdown
Weber Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 Skandaløs information på Malmö Central Det er værste af det hele er at de udmærket godt vidste at toget fra Malmø Kl 7.02 ville blive stoppet i Svågertorp, eftersom toget 6.42 allerede var fanget i tunnellen. Men det var der ingen information om så man kunne have taget sin bil ell. lign fra Malmö. Det kniber åbenbart for DSB og Skånetrafikken at tale sammen. Eller i det hele taget informere korrekt og rettidigt. As usual...
Persille Besvaret May 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 8, 2006 Det bedste er da at der står i Sydsvenskan at der var bustrafik over broen mens togene ikke kørte Altså det var der jo også, der var bare ikke så mange der havde gavn af den!
Guest Supermule Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 jeg gider ikke deres pis.... Arbejder ellers i Kbh K og der ville jeg kunne spare en del penge på parkering osv, men jeg gider fandme ikke deres ustabile lort....
plup Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 Jep, jeg var også med i morges, dog med toget forinden og kom for sent på arbejde. Det samme skete faktisk forrige søndag. Skulle med toget 06.42, men da jeg kom op på stationen var alle tog aflyst med start fra kl. 05.22. Ringede desperat hjem til min kæreste, som kunne oplyse mig at der, ifølge dsb's hjemmeside, var indsat busser, så det burde jo ikke være det store problem...øh..eller...der var ikke indsat busser!! Kl. 07.22 kørte der så et øresundstog...til Svågertorp, hvorefter vi blev smidt af toget med beskeden om at der ville komme en bus indenfor 5 minutter. Hmm...der gik så en bus efter 20 minutters tid, den kunne så ikke lige rumme de 400 mennesker der skulle med, det kunne den næste sørme så heller ikke! Summa sumarum, jeg mødte ind på arbejde kl. kvart i ti i stedet for halv otte. Der skal meget til at gøre mig vred, men damn jeg var noget nær ved at slå gamle damer og sagesløse mennesker ned i forbifarten Fatter ikke at de ikke er bare lidt hurtigere til at få sat nogle busser ind, hvor svært kan det være! Argh...sidder sgu og bliver helt sur igen, må hellere slutte nu og gå ud i solen og køle lidt af
Madsen Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 Pyha, den smøre var jeg igennem for nogle weekender siden (den forrige søndag der bliver omtalt) hvor togene pludseligt heller ikke kørte fra morgenen af... Informationerne på Svågertorp var der slet ikke noget af, og da den første bus var fyldt, lukkede bussemanden dørene og sagde, at han ikke vidste om der var flere busser på vej Så måtte vi vente der på ubestemt tid... Der kom dog en bus indenfor ½ time, men imellemtiden var der kommet flere mennesker med togene, så det var med nød og næppe at jeg kom ind i bussen... Sad så med måsen i bussens forrude hele vejen... HADER af og til togtrafikken over toget! I dag skulle jeg dog til eksamen og havde fået kæresten til at blive hjemme fra arbejde for at køre mig... Det kunne lige have været grumt hvis jeg var blevet fanget og dermed ville gå glip af eksamen Dét tror jeg aldrig jeg ville have tilgivet Øresundsforbindelsen for!! Når det er noget vigtigt, så sørger jeg enten for at blive kørt eller også tager jeg afsted så tidlig som muligt... Undrer mig bare tit over hvor svært det kan være at køre de tog og sørge for at de kører til tiden...
Guest Supermule Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 Man har da ALTID ret til en taxa......... Pyha, den smøre var jeg igennem for nogle weekender siden (den forrige søndag der bliver omtalt) hvor togene pludseligt heller ikke kørte fra morgenen af... Informationerne på Svågertorp var der slet ikke noget af, og da den første bus var fyldt, lukkede bussemanden dørene og sagde, at han ikke vidste om der var flere busser på vej Så måtte vi vente der på ubestemt tid... Der kom dog en bus indenfor ½ time, men imellemtiden var der kommet flere mennesker med togene, så det var med nød og næppe at jeg kom ind i bussen... Sad så med måsen i bussens forrude hele vejen... HADER af og til togtrafikken over toget! I dag skulle jeg dog til eksamen og havde fået kæresten til at blive hjemme fra arbejde for at køre mig... Det kunne lige have været grumt hvis jeg var blevet fanget og dermed ville gå glip af eksamen Dét tror jeg aldrig jeg ville have tilgivet Øresundsforbindelsen for!! Når det er noget vigtigt, så sørger jeg enten for at blive kørt eller også tager jeg afsted så tidlig som muligt... Undrer mig bare tit over hvor svært det kan være at køre de tog og sørge for at de kører til tiden...
Madsen Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 Man har da ALTID ret til en taxa......... Nej det har man ikke. Er ikke inde i reglerne, men der er noget med at der ikke skal gå et tog eller en bus indenfor de næste to timer... Derudover skal man have en rekvisition fra DSB.. Har nemlig engang prøvet at strande i Struer en fredag aften fordi toget var meget forsinket, og den eneste grund til at vi fik en taxa til Lemvig var, at der ikke kørte flere toge den aften...
Madsen Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 Reglerne er her: http://www.dsb.dk/servlet/Satellite?pagename=Millenium/Page/Forside&a=SogArtikel&aid=1043160109126&b=FAQ&bid=1087467495594&c=Page&cid=1027335405089
Gio Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 Reglerne er her: http://www.dsb.dk/servlet/Satellite?pagename=Millenium/Page/Forside&a=SogArtikel&aid=1043160109126&b=FAQ&bid=1087467495594&c=Page&cid=1027335405089Kan Skånetrafikens rejsegaranti ikke hoppe ind og dække? (http://www.skanetrafiken.se/informationroot/DOCUMENT/81738/74-81738.pdf) Ikke at jeg ved det...men siden forsinkelsen skete på den svenske side, så må der vel være noget at hente?
plup Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 I dag lå skylden desværre ikke på den svenske side, men lyssignalsproblemer ved kastrup st. desværre, havde faktisk også tænkt mig at de skulle betale for min taxa fra lufthavnen og videre til arbejdet, men nej...:( grrr....
Gio Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 I dag lå skylden desværre ikke på den svenske side' date=' men lyssignalsproblemer ved kastrup st. desværre, havde faktisk også tænkt mig at de skulle betale for min taxa fra lufthavnen og videre til arbejdet, men nej...:( grrr....[/quote']Flot...DSB skriver: 5.2 I Øresundstrafikken Ved rejser på Øresundsbillet eller -kort mellem Hovedstadsregionen og Skåne gælder bestemmelserne i §5.1. I de tilfælde, hvor forsinkelsen er opstået på svensk strækning, gælder dog Skånetrafikens resegaranti. ...og Skanetrafiken mener: "Vid resa til Danmark gäller vår garanti i alla förseningar som uppkommer på svensk mark. Vid försening som uppkommer i Danmark gäller DSB´s resevilkor"
Nils Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 Det er jo ikke skyldsspørgsmålet, der afgør, hvilke garantiregler, der gælder, men hvor, man blev forsinket. Hvis toget holder stille i Svågertorp, så er forsinkelsen opstået på Skånetrafikens område, og de svenske regler gælder, hvis de ikke kommer ind under andre undtagelser. :)
Humle Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 Hvad koster en taxa egentlig over til lufthavnen ?
plup Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 Ok, det var jeg faktisk ikke klar over, det er jo ret nyttigt at vide til en anden gang. Desværre, for mit vedkommende... og alle de andre der var med toget 06.42, var forsinkelsen stadig på dansk jord, da vi holdt stille i tunnelen lige før lufthavnen.
Madsen Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 Hvad koster en taxa egentlig over til lufthavnen ? I kampens hede for hørte jeg nogen snakke om 700 kroner...
Madsen Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 Flot...DSB skriver: 5.2 I Øresundstrafikken Ved rejser på Øresundsbillet eller -kort mellem Hovedstadsregionen og Skåne gælder bestemmelserne i §5.1. I de tilfælde, hvor forsinkelsen er opstået på svensk strækning, gælder dog Skånetrafikens resegaranti. ...og Skanetrafiken mener: "Vid resa til Danmark gäller vår garanti i alla förseningar som uppkommer på svensk mark. Vid försening som uppkommer i Danmark gäller DSB´s resevilkor" Perfekt lige at kunne referere til når man bliver forsinket... Havde slet ikke skænket forskellen mellem dansk og svensk togdrift en tanke... :o Tak, Gio, det var meget nyttigt :th2:
Gio Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 Perfekt lige at kunne referere til når man bliver forsinket... Havde slet ikke skænket forskellen mellem dansk og svensk togdrift en tanke... :o Tak, Gio, det var meget nyttigt :th2:My pleasure ...fordi de dér regler er da kun til fordel for SJ og DSB. Sikke noget pladderfusk..
torben Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 I kampens hede for hørte jeg nogen snakke om 700 kroner... Ja det ligger der omkring.. http://www.airporttaxi.se/ http://www.taxiskane.com/default.asp?p=8&t=0
MC Manden Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 Jeg var med toget kl. 7.42, spor 10. Det blev ændret til spor 3, kl. 7.45. Vi byttede tog på Svårgertorp og afgang kl. 8.15 (cirka). Jeg var på kontoret 8.50, så ikke den vilde forsinkelse ... Ca. 10-15 min. Jeg ved ikke hvad I andre har gjort ??
Persille Besvaret May 9, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 9, 2006 Jeg var med toget kl. 7.42, spor 10. Det blev ændret til spor 3, kl. 7.45. Vi byttede tog på Svårgertorp og afgang kl. 8.15 (cirka). Jeg var på kontoret 8.50, så ikke den vilde forsinkelse ... Ca. 10-15 min. Jeg ved ikke hvad I andre har gjort ?? Ja, det er så der jeg mener at informationsniveauet svigter - for det var nemlig først da vi så pågældende tog køre mod broen, at vi vidste at togene kørte igen. Fordi højttalerne er så dårlige at man kun hører dem når man står lige foran, fordi der ikke sendes personale ud til at styre bustrafik og informere passagererne - og så står man deroppe og venter på en bus og ved derfor ikke at der kører tog igen!
Weber Besvaret May 9, 2006 Rapporter Besvaret May 9, 2006 Til MC Manden. Jeg var med toget kl. 7.42, spor 10. Det blev ændret til spor 3, kl. 7.45. Vi byttede tog på Svårgertorp og afgang kl. 8.15 (cirka). Jeg var på kontoret 8.50, så ikke den vilde forsinkelse ... Ca. 10-15 min. Jeg ved ikke hvad I andre har gjort ?? Prøv at læse om dem der var med kl. 6.42 og 7.02 og om de også kunne nøjes med 10-15 min forsinkelse. Hvis jeg først skulle møde kl. 10 el. lign på arbejde.Så kunne jeg jo skrive som dig...! Konklusionen er kort og godt at hvis man vil på arbejde til tiden eller har vigtige aftaler så skal man ikke køre med det fandens Øresundstog.
MC Manden Besvaret May 9, 2006 Rapporter Besvaret May 9, 2006 Konklusionen er kort og godt at hvis man vil på arbejde til tiden eller har vigtige aftaler så skal man ikke køre med det fandens Øresundstog. Ja enig... Det ER en skandale. Jeg tager altid et tog 1-2 afgange før normalt, hvis jeg har et møde jeg skal nå. Man kan jo ikke planlægge noget efter DSB/Skånetrafiken
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu