Lynge Skrevet May 9, 2006 Rapporter Skrevet May 9, 2006 Jeg har lige fået at vide at der skulle være fartkontrol igen idag, denne gang på mod DK ud a tunlen hvor de plejer, så pas på.
boysen Besvaret May 9, 2006 Rapporter Besvaret May 9, 2006 det er hermed bekræftet.... den er god nok... de står det sædvanlige sted!
credde Besvaret May 9, 2006 Rapporter Besvaret May 9, 2006 Yep, der var en flink mand i en sølvgrå Audi A3 sportback som lige fik vinket til min kammerat. Selvom vi ikke kørte for stærkt, var det en ædel gestus
Guest jxhab Besvaret May 9, 2006 Rapporter Besvaret May 9, 2006 Yep' date=' der var en flink mand i en sølvgrå Audi A3 sportback som lige fik vinket til min kammerat. Selvom vi ikke kørte for stærkt, var det en ædel gestus [/quote'] Jeps jeg gjorde det samme lidt længere inde i tunnellen, dog med nødblinket, men det var sjovt at se hvor mange der trak ind i højre bane. Hvordan er det med lovgivningen i øvrigt. Jeg mindes at have hørt politiet sætter pris på folk advarer hinanden, men er det forbudt at advare om fartkontrol ? Jeg ved godt man ikke må dytte, men hvis man blinker af folk.
thomas_lund Besvaret May 9, 2006 Rapporter Besvaret May 9, 2006 Godt spørgsmål. I sig selv er det ikke ulovligt at fortælle om fartkontroller, men om man må blinke/dytte ved jeg faktisk ikke.
Lynge Besvaret May 9, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 9, 2006 Da jeg kørte over her kl 08:50 var de væk igen.
BS Besvaret May 9, 2006 Rapporter Besvaret May 9, 2006 I princippet er det vel forkert brug af lys og lygter. Advarselsblink, Der sker jo ikke noget farligt forude. Langt lys, Du er jo ikke ved at overhale eller dårlig sigt. Så i princippet vil jeg mene man ville kunne få en bøde for forkert brug af det. Om det så vil ske tvivler jeg dog på. Hørte selv den udtalelse fra en politichef om at det var fint folk advarede hinanden da politiet fik hvad de bad om. Nedsat hastighed.
Guest jxhab Besvaret May 9, 2006 Rapporter Besvaret May 9, 2006 I princippet er det vel forkert brug af lys og lygter. Advarselsblink, Der sker jo ikke noget farligt forude. Langt lys, Du er jo ikke ved at overhale eller dårlig sigt. Så i princippet vil jeg mene man ville kunne få en bøde for forkert brug af det. Om det så vil ske tvivler jeg dog på. Hørte selv den udtalelse fra en politichef om at det var fint folk advarede hinanden da politiet fik hvad de bad om. Nedsat hastighed. Ja præcis.. Jeg ved det ikke. Jeg kom til at ramme adsvarselsblinket i dag i tunnellen da jeg skulle række ud efter noget i min kopholder .. Host..
Guest ThomasO Besvaret May 9, 2006 Rapporter Besvaret May 9, 2006 Spøjst jeg lod mærke til en ting imorges, pr default trækker jeg altid ind de sidste 3-500 meter ud ad tunnelen ligesom flere af jer andre. Og næsten hver gang kommer den nogenlunde samme hændelse.... en eller anden tilfældig gammel rusten danskerplade vogn eller håndværker med kaffen i hånden kommer fornærmet udenom, med 120-140 og et meget fornærmet udtryk i det morgengnavne ansigt..... - og så fuld skrue ud af røret på de skæve gamle hjul. Har i andre set det også, vi sidder og griner af dem næsten hver dag... nøj den slår den dag de holder der.....
Guest jxhab Besvaret May 9, 2006 Rapporter Besvaret May 9, 2006 Spøjst jeg lod mærke til en ting imorges' date= pr default trækker jeg altid ind de sidste 3-500 meter ud ad tunnelen ligesom flere af jer andre. Og næsten hver gang kommer den nogenlunde samme hændelse.... en eller anden tilfældig gammel rusten danskerplade vogn eller håndværker med kaffen i hånden kommer fornærmet udenom, med 120-140 og et meget fornærmet udtryk i det morgengnavne ansigt..... - og så fuld skrue ud af røret på de skæve gamle hjul. Har i andre set det også, vi sidder og griner af dem næsten hver dag... nøj den slår den dag de holder der..... Hehe nu har jeg ikke lige set den der håndværker, men massere af andre.. Utroligt og sikke en stress folk har om morngen... =)
larscph Besvaret May 9, 2006 Rapporter Besvaret May 9, 2006 Spøjst jeg lod mærke til en ting imorges' date= pr default trækker jeg altid ind de sidste 3-500 meter ud ad tunnelen ligesom flere af jer andre. Og næsten hver gang kommer den nogenlunde samme hændelse.... en eller anden tilfældig gammel rusten danskerplade vogn eller håndværker med kaffen i hånden kommer fornærmet udenom, med 120-140 og et meget fornærmet udtryk i det morgengnavne ansigt..... - og så fuld skrue ud af røret på de skæve gamle hjul. Har i andre set det også, vi sidder og griner af dem næsten hver dag... nøj den slår den dag de holder der..... Jeps.. Same here: Altid ind og ned i fart i begge ender af den sk*de tunnel - og vi undres til stadighed over dem der har budget og kørekort til at fortsætte med den almindelige cruise-hastighed ud af røret... Og sjovt nok er det som du skriver meget ofte enten en gammel spand på danske plader, eller en ditto håndværker. Ingen forudintagethed her, blot facts Man VED jo at de står der ind imellem og endda realtivt ofte.
Gio Besvaret May 9, 2006 Rapporter Besvaret May 9, 2006 .... en eller anden tilfældig gammel rusten danskerplade vogn eller håndværker med kaffen i hånden kommer fornærmet udenom' date= med 120-140 og et meget fornærmet udtryk i det morgengnavne ansigt..... - og så fuld skrue ud af røret på de skæve gamle hjul.Ja tak...dem har jeg oplevet ofte. Og også om aftenen, hvor de kommer blæsende den modsatte vej....nærmest som om de flygter fra noget. Utroligt at gamle rustne kassevogne kan køre så stærkt....egentlig. Well..nå...:p
Guest jxhab Besvaret May 9, 2006 Rapporter Besvaret May 9, 2006 Ja tak...dem har jeg oplevet ofte. Og også om aftenen, hvor de kommer blæsende den modsatte vej....nærmest som om de flygter fra noget. Utroligt at gamle rustne kassevogne kan køre så stærkt....egentlig. Well..nå...:p Det var endnu bedre da de renoverede dernede og man måtte køre 70km/t, så skulle der altid ligge en eller anden i røven af en og presse en fordi man kørte de 70km/t og ikke gad køre op i røven på bilen foran.. Måske burde man have stoppet sin bil og bedt om en forklaring ;) Men det bedste jeg har set til dato var da en bil foran mig besluttede at åbne vinduet og tømme affaldet ud .. så røg der et par engangskrus og papir og andre småting. Der var jeg målløs..
BS Besvaret May 9, 2006 Rapporter Besvaret May 9, 2006 Begynder egentlig at sætte mere og mere pris på at være heroppe. Godt nok må vi ikke køre mere end 25 mph. Men, ingen fotofælder. Ingen listige politifolk for enden af et tunnel rør med en laser. Ingen §77 nogen sinde. Kun nogen unge knægte og piger i MEGET store biler som ikke er til at undgå at se. Mon man overhovedet kan vænne sig til at køre i DK/SE igen?
thomas_lund Besvaret May 9, 2006 Rapporter Besvaret May 9, 2006 Nyd det BS mens det varer! Men ja - først glor de når vi overhaler dem hen over broen, og så bliver de pisse tossede når man trækker ind og kører 100 ude i enden af tunellen.
BS Besvaret May 9, 2006 Rapporter Besvaret May 9, 2006 Nyder det også de sidste 3 mdr jeg har tilbage. Dog brugte jeg samme taktik da jeg pendlede. Det var dog på nogen lidt andre tidspunkter end jer kontorfolk benytter jer af :D
splint Besvaret May 9, 2006 Rapporter Besvaret May 9, 2006 Ang. fartkontrollen der foregår ved tunlen, så vil jeg spørge om der er nogle af jer der kender til alvorlige uheld. Er der nogensinde sket noget? Eller er der bare tale om gestapo metoder for at fodre statens pengekasse. Jeg troede nemlig at meningen var at fartkontrollen skulle indsættes der hvor der hyppigt skete uheld og hvor der eksempelvis færdes skolebørn. Er der noget jeg har misforstået??
Guest ThomasO Besvaret May 9, 2006 Rapporter Besvaret May 9, 2006 Det er da ikke så længe siden at jeg så en kassevogn dernede som havde kastet sit ene forhjul... havde han kørt 140 havde det vist begyndt at blive lidt trangt dernede. Det sker i ny og næ.... problemet er jo også lidt at hvis der går ild i en bil er det noget RIGTIGT skidt at være i en tunnel. Bare det at man er i en tunnel forstærker ulykken på mange måder. Forstår godt de er paranoide......
Guest Supermule Besvaret May 9, 2006 Rapporter Besvaret May 9, 2006 Hvorfor så skyde fartmålinger UDENFOR tunnelen????? Er det ikke bedre at de gør det nede i tunnelen????? Det er da ikke så længe siden at jeg så en kassevogn dernede som havde kastet sit ene forhjul... havde han kørt 140 havde det vist begyndt at blive lidt trangt dernede. Det sker i ny og næ.... problemet er jo også lidt at hvis der går ild i en bil er det noget RIGTIGT skidt at være i en tunnel. Bare det at man er i en tunnel forstærker ulykken på mange måder. Forstår godt de er paranoide......
Guest jxhab Besvaret May 9, 2006 Rapporter Besvaret May 9, 2006 Hvorfor så skyde fartmålinger UDENFOR tunnelen????? Er det ikke bedre at de gør det nede i tunnelen????? Nu skyder de jo også ind i tunnellen.. Jeg tror logikken er at man som udgangspunkt kører det samme inde i midten som 500 meter fra udgangen..
nielsen.se Besvaret May 10, 2006 Rapporter Besvaret May 10, 2006 Spøjst jeg lod mærke til en ting imorges' date= pr default trækker jeg altid ind de sidste 3-500 meter ud ad tunnelen ligesom flere af jer andre. Og næsten hver gang kommer den nogenlunde samme hændelse.... en eller anden tilfældig gammel rusten danskerplade vogn eller håndværker med kaffen i hånden kommer fornærmet udenom, med 120-140 og et meget fornærmet udtryk i det morgengnavne ansigt..... - og så fuld skrue ud af røret på de skæve gamle hjul. Har i andre set det også, vi sidder og griner af dem næsten hver dag... nøj den slår den dag de holder der..... Ja vi sidder også med et lille smil på læberne, den er rimelig sikker hver morgen. Den anden morgen var der er en dansk peugeot 307 sw der lå 22 cm bag mig i overhalingsbanen oppe på broen mod dk, vi kørte selv 126-30 stykker og var ved at overhale eftersom vi lå i overhalingsbanen. Han lå så tæt at det var ligeved at jeg troede det var supermule, nå men jeg vinkede lidt i bakspejlet til ham. det resulterede i en udstrakt finger fra ham... Jeg trak ind da jeg havde overhalet og der fik jeg lige set fingeren igen og et ikke særligt kønt eller venligt ansigt fra damen ved siden af. I går morges var de der igen, dog ikke med fingre eller andet, og tænk sig, der var fartkontrol for enden af tunnelen... Desværrre ved jeg ikke om de blev stoppet, men jeg håber...
Guest Supermule Besvaret May 10, 2006 Rapporter Besvaret May 10, 2006 Nej du...Jeg ligger aldrig så tæt på.... Kun under en nedbremsning..... :D Og jeg kører ikke Peugeot, men Opel og Mercedes... Ja vi sidder også med et lille smil på læberne, den er rimelig sikker hver morgen. Den anden morgen var der er en dansk peugeot 307 sw der lå 22 cm bag mig i overhalingsbanen oppe på broen mod dk, vi kørte selv 126-30 stykker og var ved at overhale eftersom vi lå i overhalingsbanen. Han lå så tæt at det var ligeved at jeg troede det var supermule, nå men jeg vinkede lidt i bakspejlet til ham. det resulterede i en udstrakt finger fra ham... Jeg trak ind da jeg havde overhalet og der fik jeg lige set fingeren igen og et ikke særligt kønt eller venligt ansigt fra damen ved siden af. I går morges var de der igen, dog ikke med fingre eller andet, og tænk sig, der var fartkontrol for enden af tunnelen... Desværrre ved jeg ikke om de blev stoppet, men jeg håber...
Homer Besvaret May 10, 2006 Rapporter Besvaret May 10, 2006 Arh, i et bakspejl kan man vel sagtens forveksle en Peugeot 307 med en Opel Zafira...? :D
Guest Supermule Besvaret May 10, 2006 Rapporter Besvaret May 10, 2006 Ja men så er det fordi man ikke er blevet synoptik opdateret..... :D Arh' date=' i et bakspejl kan man vel sagtens forveksle en Peugeot 307 med en Opel Zafira...? :D[/quote']
Guest jxhab Besvaret May 11, 2006 Rapporter Besvaret May 11, 2006 Ja vi sidder også med et lille smil på læberne, den er rimelig sikker hver morgen. Den anden morgen var der er en dansk peugeot 307 sw der lå 22 cm bag mig i overhalingsbanen oppe på broen mod dk, vi kørte selv 126-30 stykker og var ved at overhale eftersom vi lå i overhalingsbanen. Han lå så tæt at det var ligeved at jeg troede det var supermule, nå men jeg vinkede lidt i bakspejlet til ham. det resulterede i en udstrakt finger fra ham... Jeg trak ind da jeg havde overhalet og der fik jeg lige set fingeren igen og et ikke særligt kønt eller venligt ansigt fra damen ved siden af. I går morges var de der igen, dog ikke med fingre eller andet, og tænk sig, der var fartkontrol for enden af tunnelen... Desværrre ved jeg ikke om de blev stoppet, men jeg håber... Giv dem en gang med sprinkleren, eller brems (selvfølgelig svært når man er ved at overhale). Jeg så samme ting i dag bare i tunnellen. En Mercedes med et par i som lå lige i røven af en volvo og i dag måtte man kører 70km i timen og jeg lå med en pæn afstand og kørte omkring de 70 km/t.. At jeg fatter det ..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu