Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Noget jeg er træt at så er det folk der siger, `ja men den er jo på svenske plader så er der jo intet fedt ved det`...... Alle ved jo at jeg langt fra har betalt det for min bil som den ville koster i DK men gør det en bil mindre fed?? Jeg fik den, igen, igår af en ven som til og med tillod sig at sige det mens han stod op af sin gamle mazda fra ´88 der knapt kan slæbe hans overvægtige korpus. I sådanne tilfælde lurer jeg lidt over hvem der er den der er mindst fed?!? Jeg tror det hele skyldes vores ven Jante der gang på gang hjemsøger danskere der ikke liiiige ved hvad de skal gøre af deres misundelse eller hvad det nu lige er der plager dem... fair nok at de ikke vil flytte over sundet men derfor behøver de ikke sætte den samme gamle rådne plade på hvergang også have væggene derhjemme overklistrede med biler på plakater som ikke kræver den store indtjening at købe i SE..... Men man kan vel lige så godt give op at tage kampen op eller skal man lade dem fyre snot af....??

Besvaret

Tja det er jo ham der skal køre den gamle Mazda hjem, så den der ler sidst ler bedst..... Selvfølgelig bliver bilen ikke mindre "fed" af at være på svenske plader, og han kan være helt sikkert på at den er præcis lige så sjov at køre i som hvis den var på danske plader:th2: Tag det som der er, et kompliment, fjolset syntes din bil er pisse fed, det er han bare for selvfed til at sige:rolleye: Vi har et ord for den slags mennesker der jeg kommer fra, fjols:laugh:

Besvaret

Fjols... Næste gang, så siger du til ham: "Du skal købe en spritny Mercedes. Du får to priser at vælge imellem på nøjagtig den samme bil - én pris på 300.000 sek og én på 1.000.000 dkr. Hvilken tager du?" ....og lyt så til hans underlige lyde og "jamen"´er, æh-bøh´s og bah´s. Men han tror måske at de svenske nummerplader de-valuerer køreglæden proportionalt? FJOLS! :eek: *lol*

Guest jxhab
Besvaret
Noget jeg er træt at så er det folk der siger' date=' `ja men den er jo på svenske plader så er der jo intet fedt ved det`...... Alle ved jo at jeg langt fra har betalt det for min bil som den ville koster i DK men gør det en bil mindre fed?? Jeg fik den, igen, igår af en ven som til og med tillod sig at sige det mens han stod op af sin gamle mazda fra ´88 der knapt kan slæbe hans overvægtige korpus. I sådanne tilfælde lurer jeg lidt over hvem der er den der er mindst fed?!? Jeg tror det hele skyldes vores ven Jante der gang på gang hjemsøger danskere der ikke liiiige ved hvad de skal gøre af deres misundelse eller hvad det nu lige er der plager dem... fair nok at de ikke vil flytte over sundet men derfor behøver de ikke sætte den samme gamle rådne plade på hvergang også have væggene derhjemme overklistrede med biler på plakater som ikke kræver den store indtjening at købe i SE..... Men man kan vel lige så godt give op at tage kampen op eller skal man lade dem fyre snot af....??[/quote'] Det er snobberi .. Bilen skifter ikke egenskaber på danske eller svenske plader og ja som du selv er inde på kan folk jo bare tage over sundet.. Jeg griner hver dag og når jeg er på kundebesøg i jylland og skal køre 600 km på en dag så griner jeg også over at jeg sidder i en bil som er lækkert, god komfort dejligt klimaanlæg og så kan folk jo tænke deres i sidste ende rager deres mening mig en høstblomst =)
Besvaret

Da jeg lige havde fået Merceren og stod og tankede på amar, skulle jeg også høre fra en kornfed mand med en gammel BMW "Nå du er en af dem der ikke har råd til at købe en ordenlig bil i danmark" - Hvorefter det bare fløj ud af munden på mig, "Nej, jeg er bare en af dem der ikke er så dum at jeg vil give 180% for meget for den" Den har jeg brugt fligtigt siden. :laugh:

Besvaret

Hvis man siger sådan har man jo bare afsløret at man er en af dem der kun ser en bil som et status symbol. Der er jo nogen der holder af biler for bilernes skyld.

Besvaret
Hvis man siger sådan har man jo bare afsløret at man er en af dem der kun ser en bil som et status symbol. Der er jo nogen der holder af biler for bilernes skyld.
:laugh: Hahahaha... so true, på en christiania agtigt måde, haha... Jeg holder dog ikke af bilen for bilens skyld, kun for min egen.... det samme med min kæreste :p :rolleye: eller.....
Guest jxhab
Besvaret
Da jeg lige havde fået Merceren og stod og tankede på amar, skulle jeg også høre fra en kornfed mand med en gammel BMW "Nå du er en af dem der ikke har råd til at købe en ordenlig bil i danmark" - Hvorefter det bare fløj ud af munden på mig, "Nej, jeg er bare en af dem der ikke er så dum at jeg vil give 180% for meget for den" Den har jeg brugt fligtigt siden. :laugh:
Man kunne jo også bare vende den om og sige at det havde han jo så heller ikke siden han kørte rundt i en gammel spand ;)
Besvaret
Man kunne jo også bare vende den om og sige at det havde han jo så heller ikke siden han kørte rundt i en gammel spand ;)
Han syntes nok heller ikke selv den var gammel, det var vel en 98-99'er.. men i mine øjne var den gammel.
Besvaret

Jeg må vist så konkludere at jeg kører i en gammel spand, jeg har ikke hørt en eneste negativ kommentar, hverken fra venner, kollegaer eller andre - tværtimod har alle syntes (eller ihvertfald givet udtryk for) at det er fedt at jeg kan køre i sådan en bil til den pris, og været meget nysgerrige omkring andre omkostninger hinsidan (butikspriser, boligpriser, osv.) ... Men nu har jeg da lidt inspiration til gode svar, hvis jeg en dag skulle rende ind i et af de her omtalte fjolser ;-)

Besvaret
Jeg må vist så konkludere at jeg kører i en gammel spand, jeg har ikke hørt en eneste negativ kommentar, hverken fra venner, kollegaer eller andre - tværtimod har alle syntes (eller ihvertfald givet udtryk for) at det er fedt at jeg kan køre i sådan en bil til den pris, og været meget nysgerrige omkring andre omkostninger hinsidan (butikspriser, boligpriser, osv.) ... Men nu har jeg da lidt inspiration til gode svar, hvis jeg en dag skulle rende ind i et af de her omtalte fjolser ;-)
Men altså jeg indrømmer da gerne at en af de store grunde til jeg flyttede var pga. af billigere biler, men jeg er meget glad for hvor jeg bor nu, og syntes der er mange andre fede ting ved at bo i sverige, så jeg ville sku ikke flytte tilbage til københavn selvom de fjernede bilafgiften. :thumbup:
Besvaret
.... jeg er meget glad for hvor jeg bor nu' date=' og syntes der er mange andre fede ting ved at bo i sverige, så jeg ville sku ikke flytte tilbage til københavn selvom de fjernede bilafgiften. :thumbup:[/quote'] samme her :th2: :cool:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...