Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Det var da nogle sure opstød... Jeg oplever sjældent problemer, men er også afsted kl 6.02 eller 18.22. Det der er problemet er jo kapaciteten af tog. Kan dertil oplyse at skånetrafiken har yderligere 10 togsæt på vej, der blir produceret i tyskland. Plus at alle tegn tyder på at de vil ha' endnu flere. Der er pt 67 togsæt ejet af DSB/sj/skånetrafiken. Et andet problem er at kbh h. er ved at være slidt, dvs at der kommer flere og flere fejl på sporskiftere eller skinner eller sikringsanlæg. Det er blot et pengespørgsmål, men om politikerne gør noget ved det er jo ikke til at vide. Så klart der er meget der skal gøres, men der bliver arbejdet på det, tro mig ;)

• Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Det er blot et pengespørgsmål' date=' men om politikerne gør noget ved det er jo ikke til at vide.[/quote'] Så vidt jeg har forstået, kan BaneDanmark ikke selv bestemme hvad de bruger deres penge på ... så det er sgu nok mere et politiskt spørgsmål. Så det kan man så huske på, ved næste folkeafstemning, hvis man da får lov til at stemme, som udenlandsdansker. At folk ender med at få lagt op til 2 timers transport oveni hatten jævnligt, må da forventes at give sure opstød. Det er jo ikke ligefrem fordi man får halveret prisen på billetten, når transporttiden fordobles.
Besvaret

Ikke hurtigt nok, ingen forudseenhed

Det var da nogle sure opstød... Jeg oplever sjældent problemer, men er også afsted kl 6.02 eller 18.22. Det der er problemet er jo kapaciteten af tog. Kan dertil oplyse at skånetrafiken har yderligere 10 togsæt på vej, der blir produceret i tyskland. Plus at alle tegn tyder på at de vil ha' endnu flere. Der er pt 67 togsæt ejet af DSB/sj/skånetrafiken. Et andet problem er at kbh h. er ved at være slidt, dvs at der kommer flere og flere fejl på sporskiftere eller skinner eller sikringsanlæg. Det er blot et pengespørgsmål, men om politikerne gør noget ved det er jo ikke til at vide. Så klart der er meget der skal gøres, men der bliver arbejdet på det, tro mig ;)
Det er fint nok at "der bliver arbejdet på det", men hvor er den forudsenhed så man ikke skal vente til år 2010 eller 2011, før der måske er lys for enden af tunnellen når Malmö Central er opgraderet. Eller at man får tilsvarende opgraderet på KBH mht skinne og signalnet. Tiltroen til at DSB eller BaneDanmark eller den siddende regering eller de kommende for den sags skyld kan ændre dette billed som vi ser i dag er for længst forsvundet hos mig. Konsekvensen er klar, længe leve privatbilismen.
Besvaret
Så vidt jeg har forstået, kan BaneDanmark ikke selv bestemme hvad de bruger deres penge på ... så det er sgu nok mere et politiskt spørgsmål. Så det kan man så huske på, ved næste folkeafstemning, hvis man da får lov til at stemme, som udenlandsdansker. At folk ender med at få lagt op til 2 timers transport oveni hatten jævnligt, må da forventes at give sure opstød. Det er jo ikke ligefrem fordi man får halveret prisen på billetten, når transporttiden fordobles.
høhø som jeg sagde var det op til politikerne at gøre noget ved det...
Besvaret
Det er fint nok at "der bliver arbejdet på det", men hvor er den forudsenhed så man ikke skal vente til år 2010 eller 2011, før der måske er lys for enden af tunnellen når Malmö Central er opgraderet. Eller at man får tilsvarende opgraderet på KBH mht skinne og signalnet. Tiltroen til at DSB eller BaneDanmark eller den siddende regering eller de kommende for den sags skyld kan ændre dette billed som vi ser i dag er for længst forsvundet hos mig. Konsekvensen er klar, længe leve privatbilismen.
Well det kan vel dårligt være DSBs eller Banedanmarks skyld.. Det er udelukkende politisk bestemt. Det skal dog siges at der er ved at blive udarbejdet en rapport fra et amerikansk konsulenthus, hvordan banenettet kan blive bedre. De giver politikerne 3 muligheder her efter sommer så vidt jeg ved. Mht. at være forudseende, ja det er de sku ikke!
Besvaret

"Der bliver arbejdet på det" ... Tja, nu har jeg kørt med Øresundstoget i 5 år, og der er intet, der er blevet bedre. De undskylder sig altid med gamle spor og gamle signaler, men øresundsforbindelse er sq da kun 6 år gammel, så det kan da ikke være problemet her. Hvad skulle det iøvrigt hjælpe med flere tog, når de siger, at der ikke kan køre flere tog??? Hvorfor kan de ikke lade Nivå-toget køre til Svågertorp og tage os med der, så går det ikke ud over Malmö C?? Og hvad har et Øresundstog overhovedet at gøre i Kalmar, Göteborg og Kristiansstad?? Jeg mente selvfølgelig, at vi skulle køre "gratis" og så komme med alle mulige dårlige undskyldninger a'la dem DSB/SJ/Skånetrafikken kommer med.

Besvaret

Manglende kapacitet i Myldretid.

"Der bliver arbejdet på det" ... Tja, nu har jeg kørt med Øresundstoget i 5 år, og der er intet, der er blevet bedre. De undskylder sig altid med gamle spor og gamle signaler, men øresundsforbindelse er sq da kun 6 år gammel, så det kan da ikke være problemet her. Hvad skulle det iøvrigt hjælpe med flere tog, når de siger, at der ikke kan køre flere tog??? Hvorfor kan de ikke lade Nivå-toget køre til Svågertorp og tage os med der, så går det ikke ud over Malmö C?? Og hvad har et Øresundstog overhovedet at gøre i Kalmar, Göteborg og Kristiansstad?? Jeg mente selvfølgelig, at vi skulle køre "gratis" og så komme med alle mulige dårlige undskyldninger a'la dem DSB/SJ/Skånetrafikken kommer med.
Jeg må sige at jeg er temmelig enig med dette indlæg, og det er en lidt syg idé at togangen til og fra Malmö er afhængig af toge langt ind i Sverige. Her tænkes både på pladser, forsinkelser sammenkoblinger og i det hele taget plads til togsæt på Malmö Central. Må dog tilføje at hvis man kigger på procenterne, hvad rettidighed angår, så er det fra den Danske side at det går helt galt, de fleste afgange i myldretiden er nede på 60-70 %, hvad rettidighed angår. Det er her der skal sættes ind, hvis der skal gøres noget. Med tallene i baghovedet må det jo nok konstateres at "systemet" som helhed, blot ikke har kapacitet til at håndtere myldretiden.
Besvaret
Tror du øresundstoget blev bygget udelukkende for at køre til DK?? Det er da naivt at tro det. Der kommer med 110% ikke 10 minuters drift over broen, men flere tog=mere plads duh. Man skal også huske på at øresundsforbindelsen er en af de sværeste at drive. Der er "mange" flere der skal være enige. Der er samarbejde på kryds og tværs, og der er sku mange steder man er for åndsvag. Øresundskonsortiet der ejer forbindelsen mellem broen og KBH H er heller ikke for smarte mht en række ting. F.eks er den danske og svenske del af sikrings anlæggene delt FYSISK på pepperholm. Men det er svenskere som vedligeholder og retter fejl på dem begge helt til kastrup. Dvs, de er rigtig tit skyld it de mange problemer der er fra broen til kastrup. De har ikke den rigtige uddannelse/erfaring der skal til.
Guest Supermule
Besvaret

Hvad fanden er det for en flok molboer der har stået for den forbindelse???? Hvorfor helvede er samkørsel så ikke mere udbredt...... Hvorfor ikke lave en oversigt over hvem der kører over hvornår????? Så kan man satme byde ind på turen og se om der er hug..... Forstår SLET ikke hvorfor der ikke er flere der pendler sammen....

Besvaret

Ja, efter at have haft den lige knapt en uge, er jeg allerede nu blevet forbandet glad for min bil... ikke mindst efter at en eller anden klaphat smed min cykel i kanalen, og den nu er forsvundet???

Besvaret
Ja' date=' efter at have haft den lige knapt en uge, er jeg allerede nu blevet forbandet glad for min bil... ikke mindst efter at en eller anden klaphat smed min cykel i kanalen, og den nu er forsvundet???[/quote'] Der var et par cykler der blev hevet op af kanalen i forrige uge ved Centralen, ikke så kønne. måske din cykel var imellem!
Besvaret

Vi kunne jo sende vores gamle månedskort ind til DSB og forlange halvdelen tilbage-betalt, vi har jo som sagt betalt for at komme fra A til B til tiden (vel og mærke uden en ret til en siddeplads, men lad nu det ligge). Den vare er bestemt ikke blevet leveret, derfor må der være tale om et nedslag i prisen.

Besvaret
meeeen, det krævet nok at man har en veldokumenteret oversigt over hvornår man er blevet forsinket og hvor længe. men det var måske noget at få forbrugerstyrelsen med på?
Det kunne faktisk være meget spændende at få lavet en lille statistik over hvor slemt det står til... Måske der var nogen der kunne tænke sig at være med til at skrive sådan noget ned? Ved der har været prøvet noget lignende tidligere, men det så jeg desværre for sent dengang... Det kan da ikke kræve så meget lige at notere person, afgang og ankomst i et excel program... :D ( for mit eget pendler-vedkomne så er det nok bedst efter september, da jeg pt. ikke pendler så meget grundet læseferie... )
Besvaret

Madsen, opgiv det - der er alligevel ingen, der gider være med. Jeg forsøgte i januar i år, fordi jeg havde snakket med Stine Sylvestersen på TV-Lorry, som meget gerne ville lave en indslag om vore trængsler. Desværre var det kun mig, der forsøgte at lave en statistik, og een person tæller jo ikke rigtigt i den sammenhæng. Ingen andre stillede op.:thumbdown :mad:

Besvaret
Madsen, opgiv det - der er alligevel ingen, der gider være med. Jeg forsøgte i januar i år, fordi jeg havde snakket med Stine Sylvestersen på TV-Lorry, som meget gerne ville lave en indslag om vore trængsler. Desværre var det kun mig, der forsøgte at lave en statistik, og een person tæller jo ikke rigtigt i den sammenhæng. Ingen andre stillede op.:thumbdown :mad:
... hmm... jeg har ellers ikke set noget herinde... har tænkt på den idé mange gange... Vi kunne måske starte med at være 2? :D
Guest Supermule
Besvaret

Det er typisk dansk..... Brokker sig i 5 minutter og så ind foran fjerneren igen.....:( Var dette sket i Frankrig, havde de brændt broen af.................

Besvaret

Så er det jo bare at lave et skema og ligge det ind som excel ark her på debatten (mener godt at man kan vedhæfte en fil herinde), så vi alle registerer på den samme måde [toges afgangs tid] [malmö til KBH] [KBH til malmö] [forsinkelse i min.] [årsag til forsinkelse] Så kan man ellers skrive ind og krydse af, desværre har jeg ikke Microsoft office installeret, men måske en anden som har excel kan lave sådan et skema og ligge det ind. Det gør det nemmere for andre at være med hvis de kan printe et skema herinde fra.. jeg vil ihvertfald gerne deltage i at skrive ned, da jeg har til hensigt at sende mine månedskort ind til DSB samt klager hvert måned.

Besvaret

Det lyder som en god idé, de få minutter man skal bruge om dage på at skrive sig ind i et lille skema, er jo intet i forhold til forsinkelserne, så ja - jeg er på :th2: Desværre er jeg ikke lige den store computernørd, så jeg vil helst ikke kaste mig ud i at stå for at lave skemaet :o

Guest Trine
Besvaret
Det lyder som en god idé' date=' de få minutter man skal bruge om dage på at skrive sig ind i et lille skema, er jo intet i forhold til forsinkelserne, så ja - jeg er på :th2: Desværre er jeg ikke lige den store computernørd, så jeg vil helst ikke kaste mig ud i at stå for at lave skemaet :o[/quote'] Nu pendler jeg ikke selv med toget, men om man skulle være effektiv så ville jeg sgu da få lavet det skema som alle printer ud i x antal kopier og deler ud i toget. Så skriver man bare en mailadresse/postadresse på skemaet hvor folk kan returnere skemaet.. Det bør give større respons end at skrive herinde.
Besvaret

Jeg blev så glad for at læse denne tråd Hejsa Jeg blev så glad for at læsse denne tråd, åbenbart så er jeg ikke den eneste der har samme meninger som jer omkring transporten mellem DK og S. Jeg er så træt af:

• Manglende information
  • Tog kan ikke kobles af
  • Surt personale i toget
  • Manglende siddepladser
  • Man kan ikke få info via email eller sms i tilfælde af forsinkelser
  • Halve toge
  • Strøm mangel
  • Sidde i et tog for at blive smidt ud pga. der kommet et andet på et andet spor
  • Togene holder i forskellige spor
  • Prisen for en ringe service
  • Toget kører kun til København K og ikke videre

Nu har jeg lavet en aftale om at jeg kan arbejde i toget, men der er ikke plads i toget når der er overfyldt. Jeg regner med at tage til arbejde meget tidligt og hjemme meget sent, det er den eneste måde jeg kan se at jeg ikke skal bruge over 4 timer i toget på om dagen. Den dag jeg har unger tror jeg at jeg søger arbejde i Sverige for at kunne tilbringe noget tid sammen med dem. Jeg pendler mellem Värenhem og Lyngby, og på en god dag tager det 3 timer, andre kan det tage over 4. Sidste uge var en katastroffe uden lige! En periode købte jeg 1 klasse bilet for at kunne nyde lidt fred, men når toget er overfyldt så strømmer folk også derinde. Stillekupe, hvad er det. Der er lige så meget larm der inde som uden for engang i mellem. Og alt i alt bliver jeg mere sur når jeg læser noget i denne stil på nettet: ”2004 var et godt år for DSB på den økonomiske front. Selskabets seneste regnskabsår viser nemlig et overskud på 947 millioner, som blandt andet kommer fra et stigende antal passagerer. Fremgangen i antallet af rejser har været størst over Øresund, hvor stigningen var på 11 procent. Ligeledes har der været fremgang i trafikken over Storebælt på fire procent.(Lars Abild)” Kilde: http://www.oresunddirekt.com/news.aspx?type=news&id=37885〈=1013 Jeg ved godt at DBS og Banedanmark er to forskellige virksomhedder, men kan det være svært at overfør de penge til Banedanmark så der kan komme styr på tingene. Mvh Nenad

Guest jxhab
Besvaret
Glemte lige: Mangel på internet i toget som de har på andre tog i Sverige. mvh Nenad PS Hvad bruger i jeres fredag aften på;-)
Gambler ;)
Besvaret

Så skete det sørme igen! Altså skulle på arbejde i morges. Toget 06.22 gik fra centralen kl 06.45, forventet ankomst på Ørestaden ca. 06.50 - ankomst 07.40 - en forsinkelse på 50 minutter :mad: Forklaringen i dag var så at der var kommet vand i tunnelen! Er sgu ved at blive en smule upopulær på mit arbejde. Jeg begynder at registrere alle mine forsinkelser fra og med i dag og opfordrer alle andre til at gøre det samme! Så må vi se om ikke vi kan lave den samlede klage som tidligere er omtalt. Vi må sgu op på barrikaderne, gutter - starte en protestbevægelse og indsamle penge til et kurophold der kan få mit efterhånden faretruende blodtryk på ret køl igen :rolleye:

Besvaret
Altså skulle på arbejde i morges. Toget 06.22 gik fra centralen kl 06.45, forventet ankomst på Ørestaden ca. 06.50 - ankomst 07.40 - en forsinkelse på 50 minutter :mad: Forklaringen i dag var så at der var kommet vand i tunnelen! Er sgu ved at blive en smule upopulær på mit arbejde. Jeg begynder at registrere alle mine forsinkelser fra og med i dag og opfordrer alle andre til at gøre det samme! Så må vi se om ikke vi kan lave den samlede klage som tidligere er omtalt. Vi må sgu op på barrikaderne, gutter - starte en protestbevægelse og indsamle penge til et kurophold der kan få mit efterhånden faretruende blodtryk på ret køl igen :rolleye:
Jeg var udsat for det samme i dag, bare med den begrundelse at der var problemer med signalerne under og over broen. Med al den ekstra tid i toget, sad jeg lige og skrev lidt ting ned til hvordan vi kan samle det, så inden længe poster jeg et exel-ark, som kan hentes ned og hvor forsinkelserne kan skrives ned i... Skal bare lige over eksamen inden det kan blive helt gennemført, men der skal nok ske noget inde de næste par dage... Orker ikke de forsinkelser mere!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...