Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

I dag var der et filmhold fra Lorry med toget og lavede et indslag til regionalnyhederne i aften kl. 19.30. De spurgte diverse pendlere om deres syn på togforbindelsen til og fra Sverige. Jeg tror ikke de fik noget positivt med hjem. /Jesper

• Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
De var med fra Malmø kl. 7.02 og ja, folk stod som sild i en tønde. Jeg hørte en af dem der blev spurgt og hun var ikke just positiv indstillet overfor Skånetrafiken/DSB
Jeg var med 6.42. Der var absolut ikke et øje i toget. Har aldrig set så mange ledige sæder. Gad vide om man ikke skulle benytte denne afgang lidt mere :th2: Toget kørte iøvrigt til tiden, hvilket var en helt ny oplevelse.
Besvaret
Toget kørte iøvrigt til tiden' date=' hvilket var en helt ny oplevelse.[/quote'] Ankom det så også til tiden? For det ville da også være en ny oplevelse :surprise: Men man er sjældent heldig to gange på samme tur.. I sidste uge havde jeg fornøjelsen af at tage toget fra Svågertorp kl. 22.11 fire gange ialt. To dage gik toget til tiden, og to dage var det et par minutter forsinket (2-4 min), men det er jo nærmest glædeligt når det kun er et par minutter :thumbup: Til gengæld lykkedes det kun toget at ramme Lufthavnen til tiden en af dagene, de andre tre dage tog turen mellem 20-28 minutter pga "sporarbejde".. :rolleye: Måske de skulle vente med at pleje deres spor til efter midnat, hvor toget kun går én gang i timen. Men så går det vel for meget ud over alle godstogene der kører frem og tilbage om natten..
Besvaret
Jeg var med 6.42. Der var absolut ikke et øje i toget. Har aldrig set så mange ledige sæder. Gad vide om man ikke skulle benytte denne afgang lidt mere :th2: Toget kørte iøvrigt til tiden, hvilket var en helt ny oplevelse.
Tillykke !! Du er nu medlem i en ekslusiv lille klub af pendlere:rolleye:
Besvaret

Ikke det indslag som jeg havde håbet på :thumbdown Mon Lorry i indslaget har udeladt de pendlere der sagde sin mening i morges? Der må sgu da være nogen der har sagt noget andet end: "mit ønske er 10 min drift, i hvert fald i myldertiden".. :rolleyes: Og så har man hørt det med: Vi skal ikke regne med flere tog, højst en vogn extra på udvalgte afgange (måske, kun hvis igangværende forsøgsordning bliver en succes). Og selv om folk står som sild i en tønde, så kommer toget sikkert og rettidigt frem :lol:

Besvaret

Han sagde netop i indslaget igår på TV at man har ikke nødvendigvis krav på en siddeplads i toget. Det minder mere en en kvæg transport end noget andet på nogle afgange. Men hvis jeg var DSB mand ville jeg påpege det samme, jo flere man kan få med jo bedre, alle sammen betaler jo, det skulle ikke undre mig om de har regnet på hvor mange som total kan sidde ned og stå op i toget. Det ser heller ikke ud til at der skal blive flere afgange. alternativet er at man selv kører bil over broen, men det er jo ikke som har mulighed for det. Desværre har vi alle forud-betalt via månedskort så det er svært rigtigt at gøre noget ved sagen andet end at klage (ikke for at jeg tror en klage vil rykke så meget, det må jo nærmest være hverdagskost for dem med en 600-700 klager om dagen).

Besvaret
Han sagde netop i indslaget igår på TV at man har ikke nødvendigvis krav på en siddeplads i toget. Det minder mere en en kvæg transport end noget andet på nogle afgange. Men hvis jeg var DSB mand ville jeg påpege det samme' date=' jo flere man kan få med jo bedre, alle sammen betaler jo, det skulle ikke undre mig om de har regnet på hvor mange som total kan sidde ned og stå op i toget.[/quote'] I indslaget igår fremgik det nærmest som om at toget kun er fyldt med pendlere, der hver især sidder/står med deres lille taske. Hvad med de mange svenskere der skal til Lufthavnen med hver deres to store kufferter? Altså det areal som DSB/Skånetrafiken regner med at fuldt betalende passagerer, dag ud og dag ind kan stå på som kvæg, det er faktisk ofte fyldt op af flyrejsendes baggage. Og nu går vi snart ind i den værste sommer periode, hvor der er lige så mange kufferter ombord som kvæg. Jeg synes ikke det indslag igår viste det reele billede af problemerne for Øresundstoget..
Besvaret

Det må jeg give dig fuldsændig ret i, kuffeter fylder en del i toget, jeg har flere gange set 4-mands pladserne, hvor der sidder 2 personer og deres bagage optager de resterende pladser (man må håbe det er værdigfuld gods de fragter, siden det skal have sin egen plads i toget). :-D

Besvaret

Jeg undrede mig over at han sagde at det var svenskernes skyld at der ikke kunne komme 10 minutters drift. Jeg har hele tiden troet at det var fordi de ikke havde øresundstog nok. Grunden til at de ikke sætter længere tog ind (3 togsæt) på flere afgange er i følge svenskerne et dansk problem da perronerne i Danmark er for korte (bla. Nørreport). Sæt dog for f..... længere tog ind og skil det ad på Hovedbanen. Når svenskerne kan skille et tog ad så kan DSB vel også. Men jeg er enig i, at det var et skuffende indslag i Lorry. /Jesper

Besvaret
Sæt dog for f..... længere tog ind og skil det ad på Hovedbanen. Når svenskerne kan skille et tog ad så kan DSB vel også.
Det gør man allerede på afgangene kl 7.42 og 8.02 (fra Malmö) ... det er bare utroligt at DSB/SJ ikke kan se at det er det eneste rigtige at gøre.
Besvaret

Den absolute klasikker om morgenen er udover at man har stået på malmö syd og ventet på et tog som er 12-15 minutter forsinket... får man en melding lige før hovedbanen - pga af vores "lille" forsinkelse, kører toget kun til hovedbanen! folk som skal videre... blah blah blah - HVORFOR i alverden kan det ikke forsætte når det nu alligevel er kørt hele vejen til hovedbanen, det kan jeg gang på gang undre mig over. i indslaget igår var han også inde på at toget bliver tømt en del ved lufthavnen, det er også rigtigt nok men så mange syntes jeg heller ikke der hopper af det, det er først rigtigt ved ørestad station at det tømmer ud i toget. Det er en skam at der ikke er pendler busser.. det kunne have været et godt alternativ.

Besvaret
Det gør man allerede på afgangene kl 7.42 og 8.02 (fra Malmö) ... det er bare utroligt at DSB/SJ ikke kan se at det er det eneste rigtige at gøre.
Det er kun afgang 8:02 (Svågertorp 8:11) der har 3 vognsæt, og det er kun en forsøgsordning. Men nu har de da lært at koble bageste vognsæt af lynhurtigt. En dag sad vi og ventede i 15 min. på Hovedbanegården, fordi de ikke kunne få det af.
Besvaret
Jeg tager toget 6.42 hver morgen - der er altid plads. Min kæreste og jeg kan godt lide hvilekupeen og at sidde sammen - vi får begge ønsker opfyldt med 6.42. De sidste 14 dage har toget kun været forsinket en enkelt gang - men det var så også en overdrevet forsinket.
Besvaret

Det er da muligt at toget "kun" har været forsinket én gang om morgenen på 14 dg, til gengæld er det stort set forsinket hver dag, når man skal hjem igen. :thumbdown Jeg overhørte i øvrigt en samtale den anden dag i toget, hvor der blev sagt at vi i sommer kommer til at opleve en hel del forsinkelser, da de er ved at udskifte ledningsnettet, så det skal nok blive interessant :eek:

Besvaret
Jeg overhørte i øvrigt en samtale den anden dag i toget' date=' hvor der blev sagt at vi i sommer kommer til at opleve en hel del forsinkelser [/quote'] Cool, så er det sommer året rundt åbenbart :th2:
Besvaret

Hvorfor finder vi os i det??? Tænk, hvis vi kunne, få om ikke alle så, mange pendlere til at lade være med at forny øresundskortet i en bestemt måned og så begrunde det med alle de spildte timer, vi har p.gr.a. forsinkelserne. Så ku' de lære det!! :rolleye:

Besvaret
Tænk, hvis vi kunne, få om ikke alle så, mange pendlere til at lade være med at forny øresundskortet i en bestemt måned og så begrunde det med alle de spildte timer, vi har p.gr.a. forsinkelserne.
Og hvad skulle ideen så være ??? At købe enkeltbilletter ?? Eller, blive hjemme fra arbejde ? Det var da ellers en genial ide ! :eek:
Besvaret

Jeg har en anden ide, men den kræver også et vist sammenhold blandt rabiate pendlere. Engang i et tog, hvor samme afgang havde været forsinket hele ugen, faldt jeg i mundhuggeri med togføreren, der førte til, at jeg sagde, at min billet var forsinket, og hun kunne prøve senere. Man kunne gøre det samme under mere civiliserede former og med flere deltagere. Når man er utilfreds med serviceniveauet, så viser man i stedet for kort eller billet et kort, som er standardiseret og udbredt blandt pendlerne, og som viser ens utilfredshed. Lige præcis, hvordan, det kort skal udformes ved jeg ikke. Gult måske, eller rødt... Der kunne stå på, at ens billet er forsinket og muligvis aflyst eller andre glade budskaber. Hvis det blev udbredt, så kunne man få hele systemet til at bryde (grædende) sammen på tre timer og tvinge dem til forhandlingsbordet. :D

Besvaret

Tjoh, det kunne da være ganske morsomt... men hvis det skulle virke, skulle man så være ret mange der gjorde det på den samme afgang. Og man skulle nok også være forberedt på at bruge en del tid på at snakke med personalet, evt. politiet, etc. Og være forberedt på at skulle tage det næste tog. At der kun er et par stykker der gør det, vil ikke gøre nogen forskel ... man kunne så evt. invitere et par journalister med på spøgen, et par dage i træk, så de kunne skrive nogle interessante historier.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...