Nenad Skrevet May 19, 2006 Rapporter Skrevet May 19, 2006 Vi har på det lagt mærke til at vi ikke har undertekster længer på tv2 via forening parabol. Har I samme problem? På forhånd tak Nenad
Xenius Besvaret May 22, 2006 Rapporter Besvaret May 22, 2006 TV 2 via parabol??? Er der noget jeg er gået glip af?? :surprise:
thomas_lund Besvaret May 22, 2006 Rapporter Besvaret May 22, 2006 Jeg er også interesseret. Vi kan tage alt - bare ikke TV2. Jeg ved den findes på satellit, men ikke for almindelige dødelige at se. Hvordan gør i, og hvordan kan jeg komme til at se det? (Er ret ligeglad med underteksterne) ------- Edit: Med mindre nogen kan trylle, så kan jeg ikke se hvordan det skulle virke. Læs her hvad TV2 selv skriver: http://omtv2.tv2.dk/svar/article.php?id=441629 Jeg kunne dog Google mig ind til et par forum indlæg om "udlændinge" som kan se TV2 via satellit. Nogen mente, at et svensk canal+ family kort kunne decode TV2. Mere info ønskes!!
Xenius Besvaret May 22, 2006 Rapporter Besvaret May 22, 2006 Troede da ikke TV2 var på sattelit?? Hvis den er, er det da meget mærkeligt at den f.eks. ikke er med i Canal+ pakken??
thomas_lund Besvaret May 22, 2006 Rapporter Besvaret May 22, 2006 Den findes på satellit. Du kan finde den som kanal, men den er kodet og ikke tilgængelig via almindelige (Viasat, Canal Digital) kort.
Xenius Besvaret May 22, 2006 Rapporter Besvaret May 22, 2006 Den findes på satellit. Du kan finde den som kanal' date=' men den er kodet og ikke tilgængelig via almindelige (Viasat, Canal Digital) kort.[/quote'] Imponerende.. Så lærte man også noget nyt i dag :) Har dog stadig ikke forstået hvorfor man har valgt at TV2 ikke skal være tilgængelig for os dødelige over sattelit *EDIT* Læste lige dit link thomas_lund... Øv-bøv... Kan godt lide følgende fra artiklen: "...Dertil kommer, at TV 2 ikke har rettighederne til at udsende TV 2s programmer via satellit." Ha ha ha ha :D :D.. Hvor er det bare sort snak..
Nenad Besvaret May 22, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 22, 2006 Hejsa Fra sagens start. Jeg bor i en lejlighed og vi har en parabol eller to på taget. Og jeg har installeret kanalerne på vores tv og der har vi tv2. Om vi har noget specialt tvivler jeg på, det kan være at der er en almindelig antenne et eller andet sted på en af husene. Men vores problem er at tv2 undertekst er forsvundet. Min kone som kun kan svensk brugte det meget til at lære dansk. Jeg skal nok spørge om hvordan vi modtager tv2 når det står i papirne at vi kun har parabol. mvh Nenad
HenrikP Besvaret May 23, 2006 Rapporter Besvaret May 23, 2006 Hej Nenad, I modtager garanteret TV2 som alm. TV signal.. Jeg kan se alt hvad min parabol kan hive hjem af kanaler, inkl. Charlie, Film & Zulu men ikke den "alm" tv2. Jeg har hørt at grunden til dette er, at de ikke kan repræsentere hele TV2 på een enkelt kanal, da det kun bliver en af regionerne der ellers kommer med. F.eks. Lorry Mvh Henrik
dan Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 Jeg har svenske venner som i sidste uge fortalte mig at man via alm antenne, rettet mod dk, på den boks som mange svenskere har i deres hjem, kan tage tv2 nu hvor signalet er blevet digitalt. de bor i eslöv. næste gang de kommer her har de lovet at tage boksen med så jeg kan se om det dur her samt oplysninger om udbyder etc. derudover fik jeg for noget tid siden følgende svar fra tv2, da jeg mailede dem. Kære Dan. Tak for henvendelsen. TV 2 sender ikke via satellit. Det skyldes flere forhold. For det første er det jordbaserede sendenet det eneste net, som sikrer, at TV 2 dækker stort set 100 procent. TV 2 ville således stort set ikke få øget udbredelse eller på anden måde høste fordele af at gå på satellit. For det andet er det jordbaserede sendenet det eneste, som kan løse TV 2s opgave med at sende regionale (og dermed forskellige) programmer til otte områder i Danmark flere gange om dagen. En satellitdistribution af TV 2 ville koste otte gange så meget som for alle andre tv-stationer, da vi skal sende alle regionale programmer - og det hænger ikke sammen. Især ikke, da det næsten ikke ville give flere seere, idet stort set alle i dag kan se TV 2. En satellit-distribution vil altså ikke kunne erstatte det jordbaserede sendenet. Dertil kommer, at TV 2 ikke har rettighederne til udsendelse af vores programflade via satellit, så der er altså ingen planer i denne retning. Når nogle på sin receiver kan se, at der findes et (kodet) TV 2-signal, skyldes det, at det norske Telenor - for egen regning, mod betaling til TV 2 og efter tilladelse fra TV 2 - distribuerer det nordjyske TV 2-signal til norske antenneforeninger. Telenor kan nemlig fange dette signal i det sydligste Norge. Af hensyn til programrettigheder og -priser er TV 2-signalet kodet, så det ikke kan opfanges af andre end de norske antenneforeninger, som betaler for modtagelsen - og af dem, som bryder loven og anskaffer piratkort. Med venlig hilsen, Martin Andersen Informationsafdelingen TV 2/DANMARK -----Original Message----- From: dan@familiennix.dk [mailto:dan@familiennix.dk] Sent: 2. februar 2006 16:06 To: tv2 Subject: Tv2 på satelit ? Hejsa. Jeg ser tv via satelit og er iøvrigt ikke tilfreds med kvaliteten og udbuddet på sputnik. Jeg ved at man med piratkort indtil sidste år kunne se Tv2 på satelit og at der har været prøvebilleder på sateliterne i kort tid med Tv2 for ikke så længe siden. Hvornår bliver der muligt at hale Tv2 ned med parabol ? ELler er det allerede muligt i dag og i så fald hvad skal der til ? Hilsen Dan
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu