Jump to content

Recommended Posts

Guest jxhab
Skrevet

Togtrafikken over Øresund er blevet en succes – men det betyder også trængsel og besvær for mange passagerer. Det er den svenske avis Kvällsposten (KvP), der i deres leder tager problematikken op. KvP’s lederskribent, Jan-Olof Bengtsson, skriver om risikoen for flaskehalse: ”Øresundsbroen og de hurtige forbindelser har godt nok været et løft for det skånske arbejdsmarked. Men det må samtidig være på sin plads med en advarsel: Øresundsbroen er ved at udvikle sig til en flaskehals! Ikke broen som sådan. Men togene, der kører på den. For der er ikke nok tog, og de er både underdimensionerede og proppede til randen, når de – når det lykkes – følger køreplanen. Togførerne kan ikke engang komme frem i vognene. Og arbejdsgivere – både danske og svenske – vil jo gerne have, at deres personale kommer til tiden.” Bengtsson konstaterer endvidere, at manglen på arbejdskraft på den danske side kan blive en fordel for Skåne. Det er et plus for arbejdskraftssituationen i Sydsverige, således at ”set i et nationalt perspektiv er Skåne trods alt godt rustet”. ”Men tænk engang hvor meget bedre det ville være, hvis nogen tog ordentlig fat i den mere og mere truende falskehals – de evigt proppede tog over Øresundsbreon”, afslutter lederskribenten. (NFØ) kilde: www.nfo.nu - Nyt Fra Øresund

Besvaret

Bare der snart var nogle, der ville lytte. I går skulle jeg hjem med 16:34 fra Østerport. Toget var allerede forsinket (ellers havde jeg ikke nået det!) og på Hovedbanegården holdt vi og holdt og holdt, intet skete. Det skal lige siges, at toget bestod kun af 1 -eet- vognsæt i myldtiden!!, så folk stod allerede som sild i en tønde. Jeg havde heldigvis siddeplads. På Kastrup holdt vi i godt et kvarter, folk kunne ikke komme ombord. På et tidspunkt sagde togføreren, at passagerer, der kun skulle til Malmö, venligst skulle stå at og tage med det næste tog, sådan at passagerer til Göteborg kunne komme med, for der gik først et tog igen om 2 timer. Tror I, der var mange, der stod af?? Nej, vel. Hvorfor skulle vi andre blive endnu mere forsinkede?? Det er jo da ikke malmöiterne, der er skyld i, at de kun sætter 1 vognsæt på, når der ret beset skulle have været 3, for give alle en plads. De næste 10 minutter blev vi holdende, måske for at presse flere af, men det lykkedes vist ikke, der stod mange tilbage på perronen. Hurra-hurra, der er kommet næste 20% flere passagerer i de første 3 måneder af 2006, men er der kommet flere tog eller flere vogne??? Nøøøhhhh- det er vel ligemeget, ikk. ØVØVØV.:fight:

Guest jxhab
Besvaret
Bare der snart var nogle, der ville lytte. I går skulle jeg hjem med 16:34 fra Østerport. Toget var allerede forsinket (ellers havde jeg ikke nået det!) og på Hovedbanegården holdt vi og holdt og holdt, intet skete. Det skal lige siges, at toget bestod kun af 1 -eet- vognsæt i myldtiden!!, så folk stod allerede som sild i en tønde. Jeg havde heldigvis siddeplads. På Kastrup holdt vi i godt et kvarter, folk kunne ikke komme ombord. På et tidspunkt sagde togføreren, at passagerer, der kun skulle til Malmö, venligst skulle stå at og tage med det næste tog, sådan at passagerer til Göteborg kunne komme med, for der gik først et tog igen om 2 timer. Tror I, der var mange, der stod af?? Nej, vel. Hvorfor skulle vi andre blive endnu mere forsinkede?? Det er jo da ikke malmöiterne, der er skyld i, at de kun sætter 1 vognsæt på, når der ret beset skulle have været 3, for give alle en plads. De næste 10 minutter blev vi holdende, måske for at presse flere af, men det lykkedes vist ikke, der stod mange tilbage på perronen. Hurra-hurra, der er kommet næste 20% flere passagerer i de første 3 måneder af 2006, men er der kommet flere tog eller flere vogne??? Nøøøhhhh- det er vel ligemeget, ikk. ØVØVØV.:fight:
Jeg kan kun anbefale at I tager fat i dagspressen eller måske www.nfo.nu .. Jeg er ikke selv pendler med tog, så jeg har ikke den store erfaring ud over hvad jeg læser herinde.
Besvaret
På et tidspunkt sagde togføreren' date=' at passagerer, der kun skulle til Malmö, venligst skulle stå at og tage med det næste tog, sådan at passagerer til Göteborg kunne komme med, for der gik først et tog igen om 2 timer.[/quote']Det er da LØGN!!? Hvad forventer de lige!!? "Hvem skal vi straffe idag??...dem der skal længst, eller dem der kom sidst...eller....*hummm*". Sorry...men, DSB-padder...*FØJ*
Besvaret

Jeg var med samme tog... I min kupe blev der mange ståpladser efter meddelelsen på Kastrup, og det blev der ved med at være, for der var ingen, som stod på :confused: Måske var der slet ingen, som ville til Göteborg :)

Besvaret

I går på en skaldet søndag, kom jeg til at tage toget ved en fejl :rolleye: Mens jeg står og venter på Svågertorp, kommer der i højtaleren, at det tog, som kommer fra Helsingør ikke ville stoppe på Svågertorp! Der stod godt nok et par lettere utilfredse folk på den anden perron. Ikke nok med det, toget mod Danmark var stoppet både frem og tilbage. Utroligt. Er glad for, jeg normalt tager bilen for det der er da ikke til at holde ud.

Besvaret

Sidste uge tog jeg toget fem gange kl 12.31 fra Svågertorp mod DK, alle dage var der et togsæt (tre vogne), og INGEN af dagene kunne jeg sidde ned. Toget er på dette tidspunkt proppet med folk, så et enkelt togsæt er sgu for lidt, selv midt på dagen! Den værste dag, var om tirsdagen, hvor det mest af alt lignede at hele Skåne skulle fejre nationaldagen i DK og ikke i Sverige. Hold kæft med skænderier blandt passagererne i toget, da der bare ikke var nok plads :mad: Det er bare ikke godt nok det produkt der bliver leveret :thumbdown

Besvaret

Dsb / Skånetrafik Jeg har sendt et spørgsmål ind til dsb vedr forsinkelse på øresundstågene ! Hvornår begynder DSB og SkåneTrafiken at tale sammen ? -------------------------------- Vi er mange danskere som bor i Malmø og andre steder i Skåne, og sommetider er der forsinkelse på øresundstågene både fra København og Malmø ! Så er mit spørgsmål : Hvorfor ska man være over en time forsinket hos DSB , for at få noget godtgørelse for forsinket fremmøde , da man i Skånetrafikken får det dækket efter 20 minutter ? Reglerne burde være de samme i hele Øresundstrafiken ! Venlig hilsen Ole Kjærsgaard Malmø --------------- SVAR FRA DSB ! Tak for din henvendelse. Øresundsforbindelsen bliver drevet i samarbejde mellem Skånetrafiken og DSB. DSB har Forretningsbetingelser og Skånetrafiken har en Rejsegaranti. Begge dele omhandler blandt andet, hvordan virksomhederne håndterer uregelmæssigheder, herunder eventuelle erstatninger ved forsinkelser. Når man rejser med Øresundsforbindelsen, er erstatningen derfor afhængig af, om hændelsen foregår på dansk eller svensk strækning, idet erstatningsreglerne er forskellige. Som det fremgår af DSB's Forretningsbetingelser, der udleveres på alle DSB-stationer og desuden er tilgængelig på vores hjemmeside på yder vi kun erstatningsfordring. Det vil for eksempel sige til en taxa når: - vores kunder ikke kan opnå forbindelse til dagens sidste tog - ventetiden fra togankomst til næste forbindelse er mere end én time. Vores kunder skal i de tilfælde udtrykkeligt indhente tilsagn fra DSB's personale. Det kan ske ved personlig henvendelse på en station eller på telefon +45 7013 1415. DSB yder ikke anden eller yderligere erstatning. Jeg kan dog oplyse, at DSB i øjeblikket sammen med Trafikministeriet arbejder på at indføre en såkaldt Rejsetidsgaranti, hvor kunderne helt eller delvist kan få billetten tilbagebetalt ved uregelmæssigheder. Vi forventer, at det vil blive gennemført i indeværende år eller i starten af 2007. Det er dog endnu for tidligt at sige mere om detaljerne. Venlig hilsen Birthe Østergaard Petersen DSB Kundehenvendelser Sølvgade 40 1349 København K Telefon 33 54 41 35 Email: Birthep@dsb.dk

Besvaret
Jeg kan dog oplyse, at DSB i øjeblikket sammen med Trafikministeriet arbejder på at indføre en såkaldt Rejsetidsgaranti, hvor kunderne helt eller delvist kan få billetten tilbagebetalt ved uregelmæssigheder. Venlig hilsen Birthe Østergaard Petersen DSB Kundehenvendelser Sølvgade 40 1349 København K Telefon 33 54 41 35 Email: Birthep@dsb.dk
Særdeles lovende !!! Gratis månedskort til DSB, eller ??? DSB ... Vi holder mere end vi lover !

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...