cbpwr Skrevet July 12, 2006 Rapporter Skrevet July 12, 2006 Hejsa. Er ikke super god til Svensk, men hørte noget veldigt interessant på Sveriges Radio i bilen på vej hjem i tirsdags (11/7), så vidt jeg forstod, var der udsigt at momsen eller afgiften på benzin skulle halveres, og speakeren sagde at det lige nu ville betyde en prisnedsættelse på ca. 1.32sek. De penge staden mister på den konto skulle så vidt jeg forstod lægges på bil-forsikringerne. Er der andre der har hørt til forslaget? som er bedre til svensk :) Nu nævnte de kun benzin ikke diesel, men det er nok fordi mange svenskere køre benzin, hvilket man godt kan forstå når diesel kun er sølle 29øre billigere (her hvor jeg bor) og afgiften er vejskatten er 4x, så man skal køre lidt for det kan svare sig, med mindre man kan tanke i dk, så er der lidt at hente men ikke meget. Har forsikring hos motormannen, det er fint nok, så et sted på nettet de vist havde haft et møde med finans-et-eller-andet i sverige, om det er det som gør sig gældende, er svært at sige. -Claus-
Simon Irgens Besvaret July 13, 2006 Rapporter Besvaret July 13, 2006 Hejsa. Er ikke super god til Svensk, men hørte noget veldigt interessant på Sveriges Radio i bilen på vej hjem i tirsdags (11/7), så vidt jeg forstod, var der udsigt at momsen eller afgiften på benzin skulle halveres, og speakeren sagde at det lige nu ville betyde en prisnedsættelse på ca. 1.32sek. De penge staden mister på den konto skulle så vidt jeg forstod lægges på bil-forsikringerne. Er der andre der har hørt til forslaget? som er bedre til svensk :) Nu nævnte de kun benzin ikke diesel, men det er nok fordi mange svenskere køre benzin, hvilket man godt kan forstå når diesel kun er sølle 29øre billigere (her hvor jeg bor) og afgiften er vejskatten er 4x, så man skal køre lidt for det kan svare sig, med mindre man kan tanke i dk, så er der lidt at hente men ikke meget. Har forsikring hos motormannen, det er fint nok, så et sted på nettet de vist havde haft et møde med finans-et-eller-andet i sverige, om det er det som gør sig gældende, er svært at sige. -Claus- Hmm forstod på nogle svenskere at nu hvor der bliver regeringsvalg, spås det at soc dem ryger af magten og det derfor højest sandsynligt vil resulter i lavere bensinpriser, men hvor pengene skal hentes har jeg ingen ide
Danielsito Besvaret July 13, 2006 Rapporter Besvaret July 13, 2006 Her i Sverige tilsætter de 5% Ethanol til benzinen. Ethanol er afgiftsfrit i Sverige. Men kun til 2008! Så der stiger den lidt igen. (Der er højst sandsynligt ikke mange kr. det drejer sig om). Daniel
spinner Besvaret July 13, 2006 Rapporter Besvaret July 13, 2006 Her i Sverige tilsætter de 5% Ethanol til benzinen Skal de ikke oplyse hvis de gør det?
Danielsito Besvaret July 13, 2006 Rapporter Besvaret July 13, 2006 Skal de ikke oplyse hvis de gør det? Det skulle man tro, jo. Jeg læste om det i en artikel, i det danske Auto Bild, for nogle måneder siden. Men det er ikke umuligt der menes, at der tilsættes Ethanol NOGLE steder i Sverige.
MRoderick Besvaret July 13, 2006 Rapporter Besvaret July 13, 2006 Så vidt jeg har forstået, er al benzin i Sverige tilsat 5% Ethanol ... medmindre der er tale om E85 :)
Lynge Besvaret July 13, 2006 Rapporter Besvaret July 13, 2006 Det skulle man tro, jo. Jeg læste om det i en artikel, i det danske Auto Bild, for nogle måneder siden. Men det er ikke umuligt der menes, at der tilsættes Ethanol NOGLE steder i Sverige. Ja jeg har da ihvertfald set tankstationer der reklamere med at de har Ethanol i noget af deres benzin, så jeg tror ikke de gør det uden at fortælle det.
Fagerborn Besvaret July 14, 2006 Rapporter Besvaret July 14, 2006 www.bensinpriser.nu Din BIBEL når det gælder at tanke billigt. Hvis man f.eks. kører mellem Stockholm og Skåne skal man handle bensin i Nyköping. Kun 9.74 literen. Frakørsel Kungsladugården på E4. Nå, angående momsen; kristdemokraterne har et fornuftigt forslag: Hvis bensinen koster 2 kroner, miljøafgifterne 8 kroner og momsen så er 2.50, så mener de at momsen, der er en afgift på afgifterne skal sænkes. De mener at nu hvor staten tjener mange ekstra uforudsete penge fordi bensinen er så dyr så er det fuldt forsvarligt at sænke momsen på bensin. (Pengene skal ikke tages et andet sted fra.) Slet ikke så dumt tænkt. Håber de får de andre borgerlige partier med på vognen. (Det er normalt i Sverige at forskellige ting som aviser og madvarer har en anden moms end det generelle 25%, jeg tror det er noget med 6 eller 12%.)
Gio Besvaret July 14, 2006 Rapporter Besvaret July 14, 2006 Priserne på benzin i Sverige står MEGET længe på samme niveau/pris - for derefter at ændres til det SAMME på ALLE de større stationer. Ihvertfald i Malmö-området. Det ligner næsten priskarteller/aftaler *suk*
Fagerborn Besvaret July 14, 2006 Rapporter Besvaret July 14, 2006 Priserne på benzin i Sverige står MEGET længe på samme niveau/pris - for derefter at ændres til det SAMME på ALLE de større stationer. Ihvertfald i Malmö-området. Det ligner næsten priskarteller/aftaler *suk*Det er derfor du skal gå ind på www.bensinpriser.nu
cbpwr Besvaret July 14, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 14, 2006 hej, det er da en nice guide :) ser ud til man kan spare 50danske kr, på en tankfuld benzin. Det er da også en slags penge. Godtnok er der så lige en lille omvej.... Men ellers en lækker hjemmeside, der er en lignende i Danmark men den er langtfra lige så god :) Tak for tippet. -Claus-
Gio Besvaret July 14, 2006 Rapporter Besvaret July 14, 2006 Det er derfor du skal gå ind på www.bensinpriser.nuDet var jo det jeg var - og så priserne på 95 i Malmö = 11.64' date=- - og dér har den været meget længe! Og det er alle steder i Malmö (næsten). Jeg gider ikke køre 30 km ekstra for at spare en 50´er...det kan simpelthen ikke betale sig. Men ja, god side, bestemt! :th2:
credde Besvaret July 14, 2006 Rapporter Besvaret July 14, 2006 Man skulle da bo i Västervik's kommune -> 9.49 SEK / liter!! Iøvrigt tror jeg ikke benzinpriserne falder i Sverige, olieprisen bliver jo ved med at stige. Prisen på en tønde olie sætter jo nærmest rekord hver eneste dag!
Guest ThomasO Besvaret July 14, 2006 Rapporter Besvaret July 14, 2006 Ja det kan snart betale sig at tage båden til Polen bare for at tanke....
Fagerborn Besvaret July 14, 2006 Rapporter Besvaret July 14, 2006 altså gio jeg synes virkelig det er synd for dig at alle de fæle tankstationsejere omkring dig har rottet sig sammen og sænket prisen fra den normale pris på cirka 12.50 og ned til 11.64. jeg tror simpelthen de lurpasser på hinanden. se det sådan at du allerede tjener ret godt på en tankfuld sammenlignet med hvad de fleste andre betaler. det er ikke særlig mange der bor i västervik eller deromkring.
Gio Besvaret July 15, 2006 Rapporter Besvaret July 15, 2006 altså gio jeg synes virkelig det er synd for dig at alle de fæle tankstationsejere omkring dig har rottet sig sammen og sænket prisen fra den normale pris på cirka 12.50 og ned til 11.64.*kradse-pive-sparke-PIV* Var det 6 dkr literen da jeg fik kørekort i 1992? Jeg kan ikke lade være med at tænke på en opfyldning dengang, og så idag.... Ja...jeg ved det er tosset. Jeg slår mig bare i tøjret, når tælleren igen runder 600,- sek....og nærmer sig de 700,- for en opfyldning. Ja - jeg kunne også bare skifte bilen ud til en billigere diesel-model - og overvejer det bestemt også. Ja...jeg brokker mig nok bare...jeg véd det....*suk*
Fagerborn Besvaret July 15, 2006 Rapporter Besvaret July 15, 2006 Diesel ?? .... skeptisk .... Hvis man vil sænke sine omkostninger ret så radikalt kunne man jo købe sådan en motoriseret sæbekassebil, de kaldes vist Kia eller Hyundai og sådan noget. Ellers så tror jeg at de fleste ting (inklusive vores lønninger) er steget til nær det dobbelte over de sidste 15 år, det er vel ikke bare bensinen ?? Men kan nogen huske hvad 1 liter mælk eller 8 ruller toiletpapir kostede dengang ?? Bensinprisen ætser sig ligesom ind i vores hukommelse fordi den tæller dér lyser os lige i ansigtet.
credde Besvaret July 15, 2006 Rapporter Besvaret July 15, 2006 Tilgengæld er det jo bestemt ikke blevet dyrere at hive olien op af jorden, tværtimod! Tænk på prisen på at tale i telefon, prisen på elektronik, computere - de 3 ting er da klart blevet billigere de sidste 10-15 år. En liter mælk fremstilles jo på nogenlunde samme måde nu, som for 10 år siden, det samme gør toilet papir
Fagerborn Besvaret July 17, 2006 Rapporter Besvaret July 17, 2006 Er telefon, elektronik og computere blevet billigere de seneste 15 år ?? Det stiller jeg mig lidt skeptisk til. Så har jeg også boet i Sverige i 17 år. Jeg synes nu nok en vis produkt af en vis kvalitet / status det pågældende år koster cirka det samme. Den tekniske udviklingen går jo fremad, det er en anden ting, men for 15 år siden var det måske en 100 Hz computer ''alle'' købte, idag er det 3 GHz der er standarden. Telefon er garanteret blevet dyrere efter at Telias monopol blev afskaffet. Nå, men om bensinen; igår tog jeg et lille smut fra Stockholm til Helsingborg og tilbage igen og var så inde i Nyköping for at tanke. 9 kroner og 74 per liter. Det er nok første gang jeg er kørt :D afsted fra bensintanken.
Kram78 Besvaret July 17, 2006 Rapporter Besvaret July 17, 2006 Priskartel.. nej da Priserne på benzin i Sverige står MEGET længe på samme niveau/pris - for derefter at ændres til det SAMME på ALLE de større stationer. Ihvertfald i Malmö-området. Det ligner næsten priskarteller/aftaler *suk* Priskarteller??? Hvad snakker du dog om... Bare fordi benzinpriserne har på samtlige tankstationer i Malmø står på 11,64 i en uge (17/07-06). Der er da intet der tyder på priskartel !!! Ikke en øres forskel, det da bare et tilfælde.
Gio Besvaret July 17, 2006 Rapporter Besvaret July 17, 2006 Priskarteller??? Hvad snakker du dog om... Bare fordi benzinpriserne har på samtlige tankstationer i Malmø står på 11' date='64 i en uge (17/07-06). Der er da intet der tyder på priskartel !!! Ikke en øres forskel, det da bare et tilfælde.[/quote']En uge...kan du sige evighed!? Og ja...alle på 11:64 *suk*
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu