Markowitch Skrevet July 15, 2006 Rapporter Skrevet July 15, 2006 Er der nogen der kan sige noget om Volkswagen's "4 speed automatic transmission with fuzzy logic". Dette er automatgear'et der tilbydes til Skoda fabia. Såvidt jeg ved skulle dette også være installeret i VW Beetle. Jeg er lidt interesseret i dette "fuzzy logic". Er gearskiftet i øvrigt hurtigt? Jeg har ikke kunne finde så mange beskrivelser af køreoplevelsen på google... Det kunne være interessant at sætte dette autmatgear på en Fabia 1.9TDI'er...
Markowitch Besvaret July 15, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 15, 2006 Ja, jeg svarer lige på mit eget indlæg Desværre sætter Skoda ikke automatgear på en 1.9TDI'er. Det er kun 1.4 benzin motoren der har den option. Øv, øv... Hvorfor vil Skoda ikke sætte DSG tiptronic i en Fabia 1.9TDI!!? Endnu mere øv!
larscph Besvaret July 15, 2006 Rapporter Besvaret July 15, 2006 Ja jeg var ude og trille en tur i en Octavia 2.0 TDI med 6-trins DSG i dag - det var dælme i orden da! Havde læst et eller andet sted at DSG ikke triller fremaf når man slipper bremsen - men det gør den - samtidig med at den skifter lyn-hurtigt. Glimrende indretning og klart merprisen værd.
Markowitch Besvaret July 16, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 16, 2006 DSG Tiptronic bruges også i VW og i Audi. Det er et lækkert gear der også lærer din kørestil at kende ved at bruge fuzzy logic, så den nærmest med uhyggelig præcision timer gearskiftet. Jeg mener men kan reset'e fuzzy logic'en tilbage til fabriksindstillingen ved at tænde bilen, uden at starte den, og holder speederen nede i mellem 5 - 20 sek. og derefter starte bilen. Prøvede du iøvrigt DSG'en i Sport Mode? Jeg har hørt at det skulle være rimeligt vildt!
larscph Besvaret July 16, 2006 Rapporter Besvaret July 16, 2006 Prøvede du iøvrigt DSG'en i Sport Mode? Jeg har hørt at det skulle være rimeligt vildt! Ja, det gjorde jeg. Og det er ret overbevisende - nu er Octavia 2.0TDI'en jo ikke en decideret racer, men alligevel ganske overbevisende syntes jeg. Det er rigtig nice, selv med speederen i bund er der ikke det mindste ryk eller andet er indikerer at den skifter gear - altså lige bortset fra hvis man holder øje med omdrejningstælleren. Syntes bestemt det var imponerende. Forresten havde jeg fået den vildfarelse at bilen med DSG ikke "kravler" frem når man slipper bremsen som den gør men almindelige automatgear. Om ikke andet så var den feature altså implementeret i bilen jeg kørte i - der er altså en nice feature når man kører i kø at man bare skal slippe bremsen for at trille.
larscph Besvaret July 16, 2006 Rapporter Besvaret July 16, 2006 Her er i øvrigt en test med hovedvægt på DSG gearet http://car.kak.net/Article4037.html
Xenius Besvaret July 18, 2006 Rapporter Besvaret July 18, 2006 Jeg har gået og luret på DSG gearet noget tid, og min næste bil skal helt klart være en med DSG gear. Der er ikke andet end ros til systemet. Mener at have læst, at det indenfor en overskuelig fremtid ville overtage pladsen som standard-monteret gearkasse i nye biler.
Guest jxhab Besvaret July 18, 2006 Rapporter Besvaret July 18, 2006 Jeg har gået og luret på DSG gearet noget tid, og min næste bil skal helt klart være en med DSG gear. Der er ikke andet end ros til systemet. Mener at have læst, at det indenfor en overskuelig fremtid ville overtage pladsen som standard-monteret gearkasse i nye biler. Automat gear er bare sagen synes jeg. I en baneracer vil jeg selvfølgelig have almindeligt Gear, men til vejene, så er det fantastisk rart med automat gear. Jeg lurer også lidt på DSG, men ja man kan jo drømme hehe..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu