Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Bagagebåndet brød ned i weekenden. Men det er mest i Terminal 2 det sker. Men hverdagene skulle være ok nu, her i sidste uge var det nærmest helt kedeligt :) . Sålænge der ikke er cruise passager skulle det være ok.

Besvaret

Jeg har sommerferiejob i sikkerhedskontrollen. For det meste er ventetiden under ti minutter i terminal 2, men som Gio skriver så kan den i visse perioder komme lidt højere op. Et godt tip er, at man bruger sikkerhedskontrollen nede i Arkaden, som er den bygning/mellemgang der forbinder terminal 2 og 3. Der er generelt meget stille og de fleste kommer igennem på et par minutter eller mindre.

Besvaret
Jeg har sommerferiejob i sikkerhedskontrollen. For det meste er ventetiden under ti minutter i terminal 2' date=' men som Gio skriver så kan den i visse perioder komme lidt højere op. Et godt tip er, at man bruger sikkerhedskontrollen nede i Arkaden, som er den bygning/mellemgang der forbinder terminal 2 og 3. Der er generelt meget stille og de fleste kommer igennem på et par minutter eller mindre.[/quote'] Ja, man skulle næsten tro at folk var vilde for at stå i kø. Den indgang ved arkaden er sjældent benyttet, der er måske 2 andre foran dig. Folk glor bare dumt på én, når man prøver at forklare dem om den indgang, så de slippper for køen. Man kan nemlig ikke altid regne med den indikerede tid på de opsatte skærme.
Besvaret

Der skulle komme en del Cruisegæster imorgen, så tag dig helre god tid! Husk også på, hvis du planlægger at parkere "herude", så kan der være optaget på en del af parkeringspladserne i øjeblikket. Specielt den "nye" økonomi parkering på Kystvejen er hurtigt fuldt booket. Selvom du ser der er biler som kommer ind, så check lige om skiltet ved parkeringen siger optaget, da de der altid kan komme ind, er os ansatte. Det som "som regel" giver problemer her er : 1. For lidt pulte åben til indcheck = kø / Flyselskabernes problem. 2. Kø ved Security Check / CPH's problem, dog affødt af dårlig personalepolitik, der har fået flere ansatte til at sige op. Dog er en del af skylden også de "uerfarne" rejsende, der lige skal til Malaga én gang om året, som så ikke har styr på det med at tømme lommer, og som lider af tunnelsyn da de er bange for at miste deres fly. 3. Overbelastet baggagesorterings ænlæg, som kan ske i alle lufthavne. Men det er lidt force majeur, som man ikke skal tænke på som rejsende. Alt i alt, tag den nu bare med ro, og brug det lille tip der tidligere er kommet med det sikkerheds check der er i mellemstykket mellem terminal 2 og 3, det kan betale sig hvis man rejser før kl 20. AJ = Greenteam'er?

Besvaret
AJ = Greenteam'er?
Yup. Men da jeg først skal læse til februar har jeg tænkt mig at søge andre stillinger i lufthavnen, så jeg har noget når mit nuværende virkariat udløber. Sig endelig til hvis du kender til noget ledigt.
Besvaret
. 3. Overbelastet baggagesorterings ænlæg, som kan ske i alle lufthavne. Men det er lidt force majeur, som man ikke skal tænke på som rejsende.
??? Og hvorfor skal man ikke tænke på det ? Og hvad mener du med force majeur ? Du får det til at lyde som om det er noget man bare skal acceptere på linje med dårlig vejr.
Besvaret
??? Og hvorfor skal man ikke tænke på det ? Og hvad mener du med force majeur ? Du får det til at lyde som om det er noget man bare skal acceptere på linje med dårlig vejr.
Det ER faktiskt nogen lunde som med dårligt vejr, Du eller andre er ikke 100% herre over det! Driftsikkerheden på det anlæg er vist 99,8% pr. år, og at det så går i stykker en lille time er noget man må leve med! Med 80.000 passagerer pr. dag er der ret meget tryk på kedlerne, så sådan ting kan ske. Lidt ligesom du har din bil, du HÅBER ikke den går i stykker, men det KAN ske...
Besvaret
Det ER faktiskt nogen lunde som med dårligt vejr, Du eller andre er ikke 100% herre over det! Driftsikkerheden på det anlæg er vist 99,8% pr. år, og at det så går i stykker en lille time er noget man må leve med! Med 80.000 passagerer pr. dag er der ret meget tryk på kedlerne, så sådan ting kan ske. Lidt ligesom du har din bil, du HÅBER ikke den går i stykker, men det KAN ske...
Ja, men at det gentager sig år efter år tyder på at man ikke gør noget særligt for at forbedre anlægget. En lille time ? En "lille" time hver dag betyder en hel del forsinkelser og eftersendelse af bagage, som flyselskabernes selv må betale sig fra. Det er mere eller mindre hver dag der er problemer, ISÆR i Terminal 2.
Besvaret
Ja, men at det gentager sig år efter år tyder på at man ikke gør noget særligt for at forbedre anlægget. En lille time ? En "lille" time hver dag betyder en hel del forsinkelser og eftersendelse af bagage, som flyselskabernes selv må betale sig fra. Det er mere eller mindre hver dag der er problemer, ISÆR i Terminal 2.
Humle, jeg kan da sagtens se hvad du mener, og er da helt enig i at enhver forsinkelse er en gene! Det som jeg mener, er nu bare at trods vedligeholdelse osv., kan man aldrig garantere 100% at alt fungerer, specielt med det pres der er på lufthavnen i højsæsonen. Det er ikke en undskyldning, men en simpel konstatering. Det er ikke et spørgsmål om gentagne problemer, da der jo fra lufthavnens side bliver gjort alt for at forhindre nedbrud. Alle forsinkelser reflekterer jo dårligt på lufthavnen. Selv i de tilfælde at forsinkelsen f.eks. skyldes manglende personale i check-in, er det stadig lufhavnen de rejsende sér som problemskaber, og ikke flyselskab/handlingsselskab. De kender jo intet til den generelle organisation herude, så man kan ikke bebrejde dem de tanker de gør sig. Men igen, jeg er ikke uenig, jeg ser det som at der er mange faktorer som er skyld i de varierende problemer der har været herude over sommeren, og ingen af dem kan man direkte forberede sig på på kort sigt. /Thomas
Besvaret

Jeg arbejdede i ankomsthallen for et par år siden, så jeg kender lidt til problemene med forsinket baggage. Det er lige så meget ferietider for ansatte som giver forsinkelser, som tekniske problem. Ankom fra Oslo for et par uger siden, og baggagebåndet var fyldt op med forsinket baggage fra tidligare fly, som i sin tur gjorde at vores baggage var forsinket. Spørgte en fyr hvis han ikke kunde få det fjernet, men han var alene og hade ikke tid med det nu... På udrejsen er det forsinkelser i check-in pga for lidt skranker, men det er også passagerarens fejl, fordi de tar på ferie og glemmer alt sundt fornuft der hjemme. At checke ind plasticposer, cykler, børnevogne, køkkenudstyr, tæpper, halal-kød etc etc er ikke altid lige så nemt. utroligt hvad folk har med sig! og igen, for mange kilo baggage som man ikke gider at betale for, så skal de stå og pakke om det foran en...Jubii! bitter? nej, bare forbavsed over hvor dumme folk er når de tar på ferie.

Besvaret
På udrejsen er det forsinkelser i check-in pga for lidt skranker, men det er også passagerarens fejl, fordi de tar på ferie og glemmer alt sundt fornuft der hjemme. At checke ind plasticposer, cykler, børnevogne, køkkenudstyr, tæpper, halal-kød etc etc er ikke altid lige så nemt. utroligt hvad folk har med sig! og igen, for mange kilo baggage som man ikke gider at betale for, så skal de stå og pakke om det foran en...Jubii! bitter? nej, bare forbavsed over hvor dumme folk er når de tar på ferie.
Og må jeg lige indskyde: En gang var der noget der hed "Håndbagage", den taske (eller lign) man kunne tage med i kabinen. Idag hedder det fanme stadig "Håndbagage", og det er selv om halvdelen af passagererne slæber en mellem kuffert med i kabinen. Når jeg siger mellem kuffert, så menes der at de er mindre end dem der ryger i cargo rummet, men stadig er de ALT FOR STORE til at kategoriseres som "håndbagage".. Vi kender alle sammen de små kufferter på hjul med træk-ud-håndtag, og de små er jo ok. Men år efter år, så vokser disse "mindre/mellem kufferter", og det er ærlig talt belastende at se passagerere stå og mase/banke deres lort, der er for stort, ind i en hylden over stolene, samtidigt med at de brokker sig over at hylderne er for små - og ups tilfældigvis gik hylden nu i stykker lige pludselig :mad: Fatter ikke folk kan få lov at checke ind med den slags "håndbagage", men det er selvfølgelig en kæmpe fordel for passagereren, som er sikker på at have sin bagage med til destinationen, samt ikke at skulle vente på yderligere bagage ved båndet, da alt er pakket i "håndbagagen". Extra bonus er, at man slipper for at få sin bagage kærligt behandlet af kuffertslæberne :thumbup: Det er i øvrigt de samme passagerere, der højlydt brokker sig over at de må banke deres "håndbagage" ind et sted i flyet 8-10 stolerækker fra deres siddeplads! Fordi hylderne er fyldt TOTALT op hvor de skal sidde, og det er for dårligt af flyselskabet, for deres "håndbagage" er jo ikke større end alle de andres der er banket ind på hylderne :rolleye: Visse folk er kraftedeme så ufattelig dumme, så snart de skal ud at flyve! :fight:
Besvaret
Yup. Men da jeg først skal læse til februar har jeg tænkt mig at søge andre stillinger i lufthavnen' date=' så jeg har noget når mit nuværende virkariat udløber. Sig endelig til hvis du kender til noget ledigt.[/quote'] De fleste handlingsselskaber søger, måske bortset fra SAS. De forskellige cafeer og butikker søger også temmelig tit. Mht håndbagage kommer folk altid med den undskyldning, jamen de sagde i butikken at det var standardmål.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...