Guest jxhab Besvaret September 12, 2006 Rapporter Besvaret September 12, 2006 Mange tak for støtten :) Faktisk nævnte hun selv at hun skriver ned hver gang vi larmer... hvilket hun jo mener at vi ikke gør og selvfølgelig gør vi det samme... og i snakken fra i dag er der meget der ikke passer sammen med virkeligheden... Hun klager til alle her over at vi larmer og renoverer hele tiden, og vi hører desuden for at kattene larmer hele natten... Hmm... jeg sover nu ellers udemærket... Dog mener hun ikke at vi larmer og at hun da nok skal komme til os hvis der er noget... Hun sad i haven med lukkede vinduer og hørte HØJ radio. Det har hun indrømmet overfor Kim, men nægtet overfor mig i dag. Ham der boede her før og hende var bare de bedste venner og kunne snakke sammen om alt. Han lærte virkelig at forstå hvor lydt her er efter at han fik en larmende overbo. Virkeligheden er at vi meget sjældent hører hende oppe ovenpå og manden der boede her før hadede hende som pesten. Han har tidligere fortalt at hun var en af grundene til at han flyttede... Jeg har haft kontakt med ham og fået en mail fra ham som jeg kan give videre til foreningen: Hi Camilla/Kim, I always felt that I had to be extra careful aroud Eva and it is quite a relief to live somewhere else where there isn't a busybody neighbour complaining all the time. She never used her hammer or radio with me but she did complain on many ocassions and even told me to get some carpets and rugs for the flat. She complained that my shy cat was running and chasing balls and that she could hear everything. In my opinion she likes to complain and act as if she is running the place. I felt like I could not be myself at home and that I had to always have my tv or music very low. I hope that the meeting goes well take care and keep in touch ... ikke ligefrem de billede hun fremstillede for mig på trappen i dag... Hun mente at jeg skulle prøve at kontakte hende inden at vi gik til foreningen. Virkeligheden er at jeg forsøgte UTALLIGE gange og opgav, da jeg fandt ud af at hun undgik os... Vi så hende ikke i 2-3 uger efter radio-midt-om-natten-episoden og der var jo også tilfældet hvor hun åbnede for naboen lige efter at jeg havde ventet et par minutter udenfor hendes dør efter at have hørt hende foran dørspionen... men NEJ NEJ NEJ - jeg lyver! Jeg har slet slet ikke forsøgt at få fat i hende... MEN MEN MEN - det skal dog lige nævnes at hun undskyldte mange gange for at hun havde spillet radio den nat, klokken 23.45, hvor katten hoppede ned og dermed forårsagede et lille bitte bump. Jeg forklarede hende nemlig at Kim lå og sov. I den anledning forklarede hun at hun jo også tit blev vækket af os om natten.... men vi larmer da ikke? Kim skulle jo desuden have sagt til hende, da vi forsøgte at komme ud af den urimelige aftale med ikke at larme før 18, at vi havde ret til at larme, og i dag fortalte hun at det betød jo også, at det også var hendes ret til at larme... Hævn? For hvad? Vi larmer jo ikke... Ork, jeg kunne fortsætte, men jeg gider næsten ikke mere... Har virkelig ondt af damen og fryder mig en del over at hun ikke vil med til det møde... Hun graver virkelig sin egen grav... Du skal ikke have ondt af hende, men du skal ordne det igennem bestyrrelsen om ikke andet kan du jo altid refere til den mail du har fået fra den tidligere overbo.. Lad være med at tale mere med hende før i har snakket med bestyrrelsen, for hun giver dig helt sikkert kniven i ryggen.
Madsen Besvaret September 12, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 12, 2006 Du skal ikke have ondt af hende' date=' men du skal ordne det igennem bestyrrelsen om ikke andet kan du jo altid refere til den mail du har fået fra den tidligere overbo.. Lad være med at tale mere med hende før i har snakket med bestyrrelsen, for hun giver dig helt sikkert kniven i ryggen.[/quote'] Puha, har bestemt heller ikke lyst til at snakke med hende igen... Dog er hun allerde i gang igen med at høre høj radio mens hun sidder i haven... Da hun så Kim styrtede hun dog ind...
Guest Supermule Besvaret September 12, 2006 Rapporter Besvaret September 12, 2006 Ring til Polisen og sig der sidder en kraftig uligevægtig person i gården og du frygter for dit liv........ Så skal du bare se.....:D
Madsen Besvaret September 12, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 12, 2006 Ring til Polisen og sig der sidder en kraftig uligevægtig person i gården og du frygter for dit liv........ Så skal du bare se.....:D Hun smuttede klokken 13, og jeg har desuden en ordentlig masse der skal læses til i morgen, så jeg gider i grunden ikke bøvlet... Om en uge sidder vi alligevel og forbereder de sidste ting inden mødet, der tror jeg hellere jeg vil bruge min energi...
Guest jxhab Besvaret September 12, 2006 Rapporter Besvaret September 12, 2006 Ring til Polisen og sig der sidder en kraftig uligevægtig person i gården og du frygter for dit liv........ Så skal du bare se.....:D Enig.. og prøv at snige 'al qaeda' med med ind i samtalen, så skal det nok gå..
Fagerborn Besvaret September 13, 2006 Rapporter Besvaret September 13, 2006 Det er ikke nummer ét at få hende smidt ud, men det skader nok ikke at påvise at det er hende, der er langt ude. Fra hendes perspektiv er det en 50/50 kamp mellem jer og hende. Den her sag med bestyrelsesmøde og det hele kan forhåbentlig få hende til at indse at hun har problemer i sit forhold til naboer og deres små, uundgåelige lyde. Hun skal egentlig ikke bo i en lejlighed, og da slet ikke et sted hvor det er lydt. Men lad dette være en strækning på vejen, at femøren falder ned og hun selv indser at hun har problemer. Det er meget mere lydt nedad end opad så det er ikke så mærkeligt at hun kan høre jer ånde mens I kun kan høre når hun skruer op for P1. Glem ikke at tage det her op med at hun kan lydisolere sit soveværelse. Det er sikkert et uoverskueligt projekt for en enlig dame, så der kunne muligvis være hjælp at hente gennem håndværkskyndige medlemmer i bestyrelsen (eller jer !!) til at gennemføre projektet hvis hun betaler materialer og omkostninger og en skilling til håndværkeren.
Fagerborn Besvaret September 13, 2006 Rapporter Besvaret September 13, 2006 Du skal ikke have ondt af hende' date=' men du skal ordne det igennem bestyrrelsen om ikke andet kan du jo altid refere til den mail du har fået fra den tidligere overbo.. Lad være med at tale mere med hende før i har snakket med bestyrrelsen, for hun giver dig helt sikkert kniven i ryggen.[/quote']Helt enig. Der er ikke noget at have ondt af. Hvad enten hun gør det bevidst så prøver hun på at manipulere jer til at opføre jer som lydløse dukker. Hun er som et barn, hun vil tjekke hvor grænsen går; hvor langt hun kan få jer til at underkaste jer hendes nykker. Bare fordi hun har boet der længere er hendes ''bostadsrätt'' (ret til at bruge lejligheden) ikke større end jeres. (I har sikkert betalt meget mere end hende for lejligheden og dermed retten til at bruge boligen, men det er også irrelevant.)
Madsen Besvaret September 13, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 13, 2006 Det er ikke nummer ét at få hende smidt ud, men det skader nok ikke at påvise at det er hende, der er langt ude. Fra hendes perspektiv er det en 50/50 kamp mellem jer og hende. Den her sag med bestyrelsesmøde og det hele kan forhåbentlig få hende til at indse at hun har problemer i sit forhold til naboer og deres små, uundgåelige lyde. Hun skal egentlig ikke bo i en lejlighed, og da slet ikke et sted hvor det er lydt. Men lad dette være en strækning på vejen, at femøren falder ned og hun selv indser at hun har problemer. Det er meget mere lydt nedad end opad så det er ikke så mærkeligt at hun kan høre jer ånde mens I kun kan høre når hun skruer op for P1. Glem ikke at tage det her op med at hun kan lydisolere sit soveværelse. Det er sikkert et uoverskueligt projekt for en enlig dame, så der kunne muligvis være hjælp at hente gennem håndværkskyndige medlemmer i bestyrelsen (eller jer !!) til at gennemføre projektet hvis hun betaler materialer og omkostninger og en skilling til håndværkeren. Der er bestemt ingen hjælp at hente fra os vedrørende en lydisolering af hendes lejlighed... Jeg sætter ikke mine ben derinde, akkurat ligesom at hun ikke får lov til at komme herind... Da hun var heroppe i mandags fik hun heller ikke lov til at komme indenfor døren - hele samtalen foregik ude på trappen, da nogle mennesker bare ikke er velkomne i mit hjem... Derudover tror jeg slet heller ikke at hun har nogen interesse i at få lavet noget ved hendes lejlighed - og endda slet ikke poste penge i projektet. Hendes interesse for at løse problemerne har jo allerede vist sig at befinde sig på et meget meget lille sted... Det undrer mig dog en del at hun har fundet ud af at vi skal have vaskemaskine... Gad godt vide hvem hun har det fra... Det mente hun desuden der var en meget meget dårlig ide siden det er et meget gammelt hus og der meget let kommer vandskader... FEDT at kunne smide i hovedet på hende at det havde vi allerede snakket med foreningen om og det var intet problem :) Glæder mig faktisk til tirsdag... Selvom vi har været inde og se om der findes nogle lejligheder i området som kunne friste... Det bliver SÅ lækkert at komme ud med alle de frustrationer og evt finde en løsning på det hele... Er du gal, hvor er den her tråd efterhånden også ved at være omfattende!
Madsen Besvaret September 13, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 13, 2006 Helt enig. Der er ikke noget at have ondt af. Hvad enten hun gør det bevidst så prøver hun på at manipulere jer til at opføre jer som lydløse dukker. Hun er som et barn, hun vil tjekke hvor grænsen går; hvor langt hun kan få jer til at underkaste jer hendes nykker. Bare fordi hun har boet der længere er hendes ''bostadsrätt'' (ret til at bruge lejligheden) ikke større end jeres. (I har sikkert betalt meget mere end hende for lejligheden og dermed retten til at bruge boligen, men det er også irrelevant.) Ja, vi har tit snakket om at hun er akkurat som et lille barn der prøver grænser af. Ved ikke om jeg har skrevet det tidligere, men efter at vores aftale om ingen larm før 18 blev ophævet, og Kim sagde til hende, at vi jo havde ret til at larme, ja, så er hun af den opfattelse at så må hun jo også larme.. tsk tsk... Hævn kommer man jo ikke langt med... Jeg skal desuden lige høre om der er nogen derude der ligger inde med et svensk leksikon eller lignende. Underboen mente nemlig ikke at jeg forstod det svenske ord LARM eller dets betydning så jeg vil blive meget glad for en uddybning af dette ord :)
Gio Besvaret September 13, 2006 Rapporter Besvaret September 13, 2006 Larm = alarm, som i indbrudsalarm eks.
Fagerborn Besvaret September 13, 2006 Rapporter Besvaret September 13, 2006 Der er bestemt ingen hjælp at hente fra os vedrørende en lydisolering af hendes lejlighed... Jeg sætter ikke mine ben derinde' date=' akkurat ligesom at hun ikke får lov til at komme herind... Da hun var heroppe i mandags fik hun heller ikke lov til at komme indenfor døren - hele samtalen foregik ude på trappen, da nogle mennesker bare ikke er velkomne i mit hjem... [/quote'] Årh, bare vent, om to måneder bager I æbleskiver til hinanden, har pyjamasparty i hendes nye soveværelse, drikker glögg og pjatter om dengang I var uvenner .... ''larma'' betyder at alarmere, eller råbe op. Hun kan opfatte det som om at I partout ''larmar'' bestyrelsen hver gang der er noget. støje eller larme hedder f.eks. ''föra oväsen''.
Madsen Besvaret September 13, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 13, 2006 Årh, bare vent, om to måneder bager I æbleskiver til hinanden, har pyjamasparty i hendes nye soveværelse, drikker glögg og pjatter om dengang I var uvenner .... ''larma'' betyder at alarmere, eller råbe op. Hun kan opfatte det som om at I partout ''larmar'' bestyrelsen hver gang der er noget. støje eller larme hedder f.eks. ''föra oväsen''. Gyyys! Det var da en frygtelig ide! Adder-badder! Underligt med LARME... Det er damen selv der bruger det, og forklarede mig endda den "korrekte" brug i mandags, hvor jeg konkluderede ( indeni mig selv ) at ordnet hun mener er STØJER... Forvirringen er vist total...
Fagerborn Besvaret September 13, 2006 Rapporter Besvaret September 13, 2006 hun mener nok at I støjer så meget så det lyder som den rene luftalarm. wuuuwuuuuwuuuu, nu er danskerne igang igen.
Madsen Besvaret September 13, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 13, 2006 hun mener nok at I støjer så meget så det lyder som den rene luftalarm. wuuuwuuuuwuuuu, nu er danskerne igang igen. Ja, det er også min konklusion
Gio Besvaret September 13, 2006 Rapporter Besvaret September 13, 2006 Var det ikke Nanna der engang sang "stemmerne iiii miiiit hooooveeed...."!? ;) Det burde Steen kunne kaste lys over :p
MissCath Besvaret September 13, 2006 Rapporter Besvaret September 13, 2006 Istedet for LARM (DK: alarm), så kan man vel bruge ordet støj? HØJ STØJ måske? Aner dog ikke hvad støj hedder på svensk!
SanneJ Besvaret September 14, 2006 Rapporter Besvaret September 14, 2006 Istedet for LARM (DK: alarm)' date=' så kan man vel bruge ordet støj? HØJ STØJ måske? Aner dog ikke hvad støj hedder på svensk![/quote'] Synes mest de bruger "stoja" for at larme, men andre forslag for at stöje kunne väre at väsnas eller bullra (Bare lidt forslag til variation i klagerne ;) )
Madsen Besvaret September 19, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 19, 2006 Så er vi så småt ved at gøre klar til den store samtale der begynder her klokken 19.00. Jeg har desværre ligget syg de sidste par dage, så min kampgejst og energi er ikke lige på det højeste, men jeg håber at vi sammen kan komme rundt om alle problemerne og finde nogle gode løsninger... Skal nok vende tilbage med updates - ved der sidder nogle derude og venter på "sladder" :D
Madsen Besvaret September 19, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 19, 2006 Så er vi tilbage! Og sikke en samtale! Det var så dejligt at komme af med de urimelige sager vi har været udsat for til nogle personer som kender både til hende og til lejlighederne... Foreningsmedlemmerne var meget forstående og så til tider en smule chokerede ud. Vi fik snakket tingene igennem og aftalt med dem at vi skal leve helt almindeligt ( DEJLIGT at høre det fra dem! ) og så skal vi snakke sammen igen om en månedstid. I mellemtiden skal vi skrive ned hver gang hun hører radio eller brokker sig, da vi håber at indkaldelsen til mødet, og det at vi gennemførte det, kan gøre at hun har ændret sin opførsel. Derudover vil foreningen forsøge at komme i kontakt med hende og få et møde, så de kan høre hendes version af historien... Skulle det blive et rent helvede skulle vi ikke tøve med at kontakte dem, så skulle de nok tage affære... På vej tilbage fra mødet mødte vi hende, da hun var på vej ind af døren... Hun så bestemt ikke glad ud... :D På mødet kunne vi se - og fik også fortalt - at hun havde skrevet et brev til dem om hvorfor hun ikke ville deltage. Her fremgik det at hun havde på fornemmelsen at det hele handlede om den episode hvor hun spillede musik klokken 23.45, og det ville hun gerne undskylde mange gange for... Nu er tæpperne under kontorstolene fjernet, og med foreningens ord i ryggen indleder vi os på at leve et helt almindeligt liv her i vores dejlige lejlighed... Jubiii! Kampen er bestemt ikke overstået endnu, men vi er klar!
mrode Besvaret September 19, 2006 Rapporter Besvaret September 19, 2006 Jubiii! Kampen er bestemt ikke overstået endnu, men vi er klar! Tillykke.. rart at høre der er en forstående bestyrelse..
Madsen Besvaret September 19, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 19, 2006 Tillykke.. rart at høre der er en forstående bestyrelse.. Taaark... De var bare så super! :th2: Temmelig lækkert at få fortalt af dem der styrer sagere, at det ikke er os der er noget galt med...
BS Besvaret September 19, 2006 Rapporter Besvaret September 19, 2006 SÅDAN! Må være dejligt at kunne leve "normalt" igen :D Tillykke indtil videre.
Madsen Besvaret September 19, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 19, 2006 SÅDAN! Må være dejligt at kunne leve "normalt" igen :D Tillykke indtil videre. Tak! Var godt nok noget bekymret for hvordan bestyrelsen ville reagere, men de tager det meget seriøst og er slet slet ikke så konfliktsky som nogle mente... *Mangler en glad lille dansende banansmiley*
MissCath Besvaret September 19, 2006 Rapporter Besvaret September 19, 2006 *Mangler en glad lille dansende banansmiley* [ATTACH]662[/ATTACH] Kan denne bruges? (Jeg eeelsker den...!) ... og tillykke. Glem ikke den lille sorte bog og held og lykke fremover...
Madsen Besvaret September 19, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 19, 2006 [ATTACH]662[/ATTACH] Kan denne bruges? (Jeg eeelsker den...!) ... og tillykke. Glem ikke den lille sorte bog og held og lykke fremover... AH JA! Det var lige den!! Mange tak! Den sorte bog er hevet frem ;)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu