Madsen Besvaret August 21, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 21, 2006 Ja' date=' du har ret [b']fru Madsen - da jeg skrev om konfliktskyhed, mente jeg at din underbo var konfliktsky. Men nu begynder der vist at ske noget i denne sag Fru? Ja, den dame er konfliktskyheden selv.. Kan faktisk huske en episode kort efter vi var flyttet ind, hvor der lidt over 22 en aften blev banket i væggene. Kim synes det var hyggeligt så han bankede igen... Dagen efter mødte vi hende nede i gården og vi spurgte hende om hun også havde hørt den bankelyd... Nej, det havde hun ikke... haha, den dag i dag ved jeg jo at det var hende der gjorde det, og at hun nægter fordi hun ikke tør tage konflikten face to face og fordi hun sikkert vil have os til at tro at der er andre i bygningen der har det på samme måde... Damn, hun er noget af en stakkel...
Madsen Besvaret August 21, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 21, 2006 Den her tråd er altså langt bedre end Horton Sagaen:rolleye: Åh ja, Horton Sagaen kunne man bare slukke for når det dårlige skuespil blev for meget...
Madsen Besvaret August 21, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 21, 2006 :) Jeg er da kommet alt for sent ind i denne tråd! Men meget underholdende en mandag morgen - der er mange sjove indslag, trods emnet alvorlige karakter. Jeg har ingen gode forslag, der ikke har været oppe, men jeg må rose Camilla og Puuusssååårrr for jeres tilgang til sagen - selv var jeg gået amok for længst. God gået og god vind i kampen fremover! :) Sanni Jo mange tak!
Madsen Besvaret August 21, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 21, 2006 Madsen, jeg ved godt, at I er langt i forløbet nu - jeg burde også ha' skrevet tidligere. Vil også sige ,at det er godt, at du ikke er sunket til hendes niveau, for det kan ikke betale sig! Jeg krydser fingre for, at møgsækken i lejligheden under dig får en slem forskrækkelse, når hun bliver truet med eksklusion af foreningen. Jeg glæder mig til at høre forsættelsen - giver Sanni ret i, at det godt nok er en spændende soap, vi kan læse her...! Held og lykke... Jeg tror desværre ikke de smider hende ud på grund af det her, har på fornemmelsen der skal meget mere til, desværre, men nu får vi se... Kan godt følge at det er spændende, men det er nok noget helt andet at bo her og være offer for hendes sindssyge dagligt. Jeg forsøger også at holde et hhumoristisk syn på sagerne, for ellers brændte jeg op af arrighed og havde tæsket damen for længst...
Fagerborn Besvaret August 21, 2006 Rapporter Besvaret August 21, 2006 De er stadig ikke i stand til at lukke deres hoveddør uden at pudset falder af opgangens vægge, men den konstante støj er aftaget kraftigt! Det er mærkeligt folk ikke kan bruge håndtaget til at lukke døren med. Det må undre dem usigeligt hvorfor nogen har sat sådan en aflang metaldims på døren ?? Madsen, hvornår var det I skulle til at sætte nyt køkken op og lægge nyt gulv :) Neeeeej hvor er det strengt at mokken ikke åbner døren når I ringer på men gør det når andre ringer på. Det skal I også skrive ned. Det er da godt der er andre danskere i bestyrelsen.
Madsen Besvaret August 21, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 21, 2006 Det er mærkeligt folk ikke kan bruge håndtaget til at lukke døren med. Det må undre dem usigeligt hvorfor nogen har sat sådan en aflang metaldims på døren ?? Madsen, hvornår var det I skulle til at sætte nyt køkken op og lægge nyt gulv :) Neeeeej hvor er det strengt at mokken ikke åbner døren når I ringer på men gør det når andre ringer på. Det skal I også skrive ned. Det er da godt der er andre danskere i bestyrelsen. Vi lagde nyt gulv sidste år da vi flyttede ind. Vores køkken kommer i uge 40 og vi havde planlagt at sætte det op i uge 42, men det er ikke helt sikkert mere, da det lige skal passes sammen med badeværelset som også skal have en tur. Der skal måske laves noget nyt el i lejligheden og det skal nemlig trækkes igennem badeværelset til køkkenet... Indtil videre lever vi bare normalt og gør hvad vi skal gøre efter 22. Den so skal ikke bestemme hvad og hvornår vi skal leve vores liv..
Guest Trine Besvaret August 21, 2006 Rapporter Besvaret August 21, 2006 Indtil videre lever vi bare normalt og gør hvad vi skal gøre efter 22. Den so skal ikke bestemme hvad og hvornår vi skal leve vores liv.. Vi har et vennepar inde i byen der får klager fra underboen, fordi deres datter på 14 mdr går på hælene, når hun kl ca 7 om morgenen vågner og går ind til forældrenes soveværelse... Det larmer mener hun.....
Madsen Besvaret August 21, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 21, 2006 Vi har et vennepar inde i byen der får klager fra underboen' date=' fordi deres datter på 14 mdr går på hælene, når hun kl ca 7 om morgenen vågner og går ind til forældrenes soveværelse... Det larmer mener hun.....[/quote'] Små sko, små sko... Tager foreningen det overhovedet seriøst? Altså børn og katte er også tilladt her og man kan jo ikke sætte en timer på ungerne eller kattene og på den måde sørge for at de ikke larmer imellem 22-07!
Guest Trine Besvaret August 21, 2006 Rapporter Besvaret August 21, 2006 Små sko, små sko... Tager foreningen det overhovedet seriøst? Altså børn og katte er også tilladt her og man kan jo ikke sætte en timer på ungerne eller kattene og på den måde sørge for at de ikke larmer imellem 22-07! Det er kasseren i foreningen der er underboen:thumbdown ... de er begyndt at kigge efter noget andet faktisk..
Madsen Besvaret August 21, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 21, 2006 Det er kasseren i foreningen der er underboen:thumbdown ... de er begyndt at kigge efter noget andet faktisk.. Nej hvor grimt! Vi har også overvejet at lede efter noget andet, men vi finder ikke noget til samme pris eller avgift som den her... og desuden har vi lagt så meget energi i at renovere at vi ikke vil flytte.. Det burde jo være muligt at leve det sted man har betalt for!
credde Besvaret August 21, 2006 Rapporter Besvaret August 21, 2006 Neeeeej hvor er det strengt at mokken ikke åbner døren når I ringer på men gør det når andre ringer på. Det skal I også skrive ned. Hvad med at alliere jer med én af de andre og få vedkommende til at ringe på døren. Når hun så åbner døren, så kommer i frem ... ;)
Madsen Besvaret August 21, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 21, 2006 Hvad med at alliere jer med én af de andre og få vedkommende til at ringe på døren. Når hun så åbner døren' date=' så kommer i frem ... ;)[/quote'] Tjohe, der er nok mange muligheder for at få hende i snak, men jeg gider ikke bruge alle mine vågne timer på at finde ud af at få hende i snak... Desuden vil jeg heller ikke gøre som hende og inddrage diverse naboer, de hører nok lort om os fra hende, desværre... Nu er det op til foreningen hvad de mener der kan gøres...
birkster1977 Besvaret August 21, 2006 Rapporter Besvaret August 21, 2006 I den forening jeg hører under, Riksbyggen, har min overbo klaget over sin sidebo, som spillede højt techno hele dagen, selv om han gik over (godt sur) og bankede på og til sidst hammerede og bankede åbnede hun ikke. Så gik han gemmen foreningen, de indkaldte begge til et møde hvor de talte sagens kerne igennem, hun klagede også lidt over ham (han larmede også en del skal jeg lige sige som underbo til ham). men de gik med til at sænke deres lyd niveau, det hjalp så ca i 2 måneder så var den gal igen.. han siger at man kan klage så meget man vil, men der skal rigtigt rigitigt meget til før en person bliver bortvist fra lejligheden, altså at foreningen opsiger lejligheden. Helt klart, den rigtige måde er at gå gennem sin forening, men vel og mærke selv lige prøve at tage en dialog med personen først. Vi har selv været forbi vores overbo, hvis kone var begyndt at spille klaver (det larmede), det er de respekteret, og spiller sikkert i dagstimerne hvor vi ikke er hjemme... underboen, har en datter og ofte bruger hele eftermiddagen sammen med sine venner hvor der skal spilles konstant højt musik og gerne de samme 4 hits om og om igen... dem har vi "NATURLIGVIS" også lige snakket med, og de skruer ned, men glemmer ofte at de ikke er de eneste som bor i blokken. Jeg tror nu også mig og min bror larmer en del, men vi hører aldrig nogen klager, og respekterer Riksbyggens regler om at efter 22, skal der altså være ro (står i vedtægterne).
Markowitch Besvaret August 21, 2006 Rapporter Besvaret August 21, 2006 Fru? Sorry Madsen, det var slet ikke meningen at være sarkastisk. Det er bare det at jeg i vennekredsen bliver kaldt Mr. Mark, og når jeg er i godt humør giver jeg igen af samme skuffe. Så du blev lige til Fru Madsen Men ellers er det rigtigt sørgeligt, som nævnt i tråden, at naboskab kan blive så slemt at man går i flyttetanker. Der skal faktisk ikke særligt meget til, bare det er vedvarende, før det begynder at virke håbløst. Kunne man bare finde en måde at gøre det surt for plageånderne. Personligt hader jeg at være i defensiven. Det er meget sjovere at være offensiv
Madsen Besvaret August 21, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 21, 2006 Sorry Madsen, det var slet ikke meningen at være sarkastisk. Det er bare det at jeg i vennekredsen bliver kaldt Mr. Mark, og når jeg er i godt humør giver jeg igen af samme skuffe. Så du blev lige til Fru Madsen Men ellers er det rigtigt sørgeligt, som nævnt i tråden, at naboskab kan blive så slemt at man går i flyttetanker. Der skal faktisk ikke særligt meget til, bare det er vedvarende, før det begynder at virke håbløst. Kunne man bare finde en måde at gøre det surt for plageånderne. Personligt hader jeg at være i defensiven. Det er meget sjovere at være offensiv Haha, det var slet ikke fordi at jeg troede du var sarkatisk eller noget... det undrede mig bare hvor du fik det fra... Om min skrivestil var konet eller lignende.. Faktisk er Madsen slet ikke mit rigtige efternavn :D Det er bare mit undercover navn i web-verdenen... Det er jo i hjemmet at man slapper af og kan være sig selv, og med en evig tikkende bombe under sig eller over sig, kan jeg godt følge dem der vælger at flytte... Vi har jo også fanget os selv i at snige os rundt- helt uden grund!
Gio Besvaret August 21, 2006 Rapporter Besvaret August 21, 2006 Det er jo i hjemmet at man slapper af og kan være sig selv' date=' og med en evig tikkende bombe under sig eller over sig, kan jeg godt følge dem der vælger at flytte... Vi har jo også fanget os selv i at snige os rundt- helt uden grund![/quote']Helt enig. I skal have pillet det dér Damokles-sværd ned. At have sådan ét hængende, og spekulere på hvornår skidtet sidder i nakken på én (læs: giver op og flytter, eller friture-steger en underbo en mørk nattetime), har i sgu´ ikke fortjent. :(
Madsen Besvaret August 21, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 21, 2006 Helt enig. I skal have pillet det dér Damokles-sværd ned. At have sådan ét hængende' date=' og spekulere på hvornår skidtet sidder i nakken på én (læs: giver op og flytter, eller friture-steger en underbo en mørk nattetime), har i sgu´ ikke fortjent. :([/quote'] Nej, det synes jeg heller ikke... stødte i en nabo i kælderen i dag, faktisk lige ham der bor ved siden af hende, og selvom de snakker meget sammen så sagde han også at vi ikke skulle finde os i mere og at han sådan håbede for os at det ville løse sig hurtigt... han ved jo godt at det aldrig har været godt nok til hende, ligemeget hvem der har boet her... Men damn, der er desværre ikke alle der kan lide en for den man er...
Fagerborn Besvaret August 21, 2006 Rapporter Besvaret August 21, 2006 Hvad med at alliere jer med én af de andre og få vedkommende til at ringe på døren. Når hun så åbner døren' date=' så kommer i frem ... ;)[/quote']genialt forslag. det var ellers også ved at være mit sidste råd. det er jo ''kun'' en lejlighed. (altså ikke en slægtsgård eller sådan). at simpelthen lede efter noget andet. de gange jeg har boet i lydt byggeri har jeg aldrig boet der særlig længe. charmen forsvinder .... så i uge 42 begynder tredje verdenskrig ?? p1 mod boremaskine. og hvis også el'en skal trækkes om skal i måske ligefrem til at bore nye render i væggene :th2: sørg nu for at få morgenfriske håndværkere så hende undersoen virkelig bliver grillet.
Madsen Besvaret August 21, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 21, 2006 genialt forslag. det var ellers også ved at være mit sidste råd. det er jo ''kun'' en lejlighed. (altså ikke en slægtsgård eller sådan). at simpelthen lede efter noget andet. de gange jeg har boet i lydt byggeri har jeg aldrig boet der særlig længe. charmen forsvinder .... så i uge 42 begynder tredje verdenskrig ?? p1 mod boremaskine. og hvis også el'en skal trækkes om skal i måske ligefrem til at bore nye render i væggene :th2: sørg nu for at få morgenfriske håndværkere så hende undersoen virkelig bliver grillet. Rent faktisk, så nægter jeg at finde noget andet... Vi har renoveret hver en lille krog af den her lejlighed, avgiften er så lav (1800 SEK ) at vi ikke finder noget nær det samme i Centrum ( Slussen ) og med 5 minutter til Centralen... Den her lejlighed er perfekt til os, jeg har orker ikke at tænke på at finde noget andet.. Tror nu de fleste håndværkere er meget ligelgade med sure naboer... De får penge for at lave et jo bog smutter forhåbentligt hurtigt efter det igen... Køkken og bad skal jo laves og hvis underboen ikke kan holde til det, ja, så er det vist hende der skal flytte...
ulmus Besvaret August 22, 2006 Rapporter Besvaret August 22, 2006 Køkken og bad skal jo laves og hvis underboen ikke kan holde til det, ja, så er det vist hende der skal flytte... Jeg synes ærlig talt, at du er lidt grov nu. Først klager du over støjende naboer, og nu synes du, det er i orden, at du selv skal til at larme. Grunden til, at jeg skriver dette, er, at min overbo har renoveret lejlighed (køkken, bad og altan) HVER dag siden sidst i juni og de bygger stadigvæk. Prøv at forstille dig, hvordan det er at holde en måneds ferie i sådan et kaos. De borer hver dag nogle gange til kl. 23,3o, hver lørdag og hver søndag til langt ud på aftenen, selvom jeg har fortalt dem, at der er noget, der hedder husorden. Det er de revnende ligeglade. Vores opgang ligner noget, der er løgn med barnevogne, 2 løst henkastede barnecykler, dukker, dukketøj, et vandbassin, en gammel støvsuger, sække med grillkul .... ja, jeg kan blive ved. Vi skal alle være her, men dette støjhelvede er ulideligt. Og nej, jeg kan ikke bare købe mig et hus. Med een indtægt er det ikke muligt, og iøvrigt er det ikke mig, der ikke følger husordenen, og derfor ikke mig, der skal flytte.
birkster1977 Besvaret August 22, 2006 Rapporter Besvaret August 22, 2006 uanset hvad kan det jo kun være op til boligforeningen har håndhæve ro og orden, selv har man pligt til at gøre sine naboer opmærksomme på hvis de er til gene, man kommer faktisk rigtigt langt med venlighed, det hjælper også hvis man selv har et forslag til problemet. Hjælper det ikke så må man gå via sin bolig-forening. Hævn gearer bare situationen mere op og briger det op på et plan hvor det kan blive svært at løse. Vil bolig-foreningen ikke tage affære på eksempelvis støj-gener, så må man politi-anmelde sagen efter min mening.
Madsen Besvaret August 22, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 22, 2006 Jeg synes ærlig talt, at du er lidt grov nu. Først klager du over støjende naboer, og nu synes du, det er i orden, at du selv skal til at larme. Grunden til, at jeg skriver dette, er, at min overbo har renoveret lejlighed (køkken, bad og altan) HVER dag siden sidst i juni og de bygger stadigvæk. Prøv at forstille dig, hvordan det er at holde en måneds ferie i sådan et kaos. De borer hver dag nogle gange til kl. 23,3o, hver lørdag og hver søndag til langt ud på aftenen, selvom jeg har fortalt dem, at der er noget, der hedder husorden. Det er de revnende ligeglade. Vores opgang ligner noget, der er løgn med barnevogne, 2 løst henkastede barnecykler, dukker, dukketøj, et vandbassin, en gammel støvsuger, sække med grillkul .... ja, jeg kan blive ved. Vi skal alle være her, men dette støjhelvede er ulideligt. Og nej, jeg kan ikke bare købe mig et hus. Med een indtægt er det ikke muligt, og iøvrigt er det ikke mig, der ikke følger husordenen, og derfor ikke mig, der skal flytte. Jeg synes det er i orden at larme når det gælder renovation, og her i huset er det tilladt så længe at man ikke larmer mellem 22-07, så jo, vi holder endelig husordenen! Guds nåde trøste os hvis vi ikke gør! Underboen renoverer jo ikke, men chikanerer... væsentlig forskel... Før renoverede efter underboens regler, hvilket vil sige fra 18-22 hver hverdag og fik ikke lavet særlig meget, da tiden begrænsede os en hel del. Vi ved udemærket at det lamer at renovere, men i dette tilfælde har vi ikke hørt for andet end det det sidste år, på trods af det store hensyn, så denne gang glæder jeg mig faktisk til at følge husets regler... Er der ikke en mulighed for at tage en snak med din naboer og høre dem om I ikke kan komme frem til et kompromis eller i det mindste bede dem om at overholde reglerne? Ellers må du jo nævne overfor dem at du overvejer at gå til foreningen at klage?
Fagerborn Besvaret August 22, 2006 Rapporter Besvaret August 22, 2006 Rent faktisk, så nægter jeg at finde noget andet... Vi har renoveret hver en lille krog af den her lejlighed, avgiften er så lav (1800 SEK ) at vi ikke finder noget nær det samme i Centrum ( Slussen ) og med 5 minutter til Centralen... Den her lejlighed er perfekt til os, jeg har orker ikke at tænke på at finde noget andet.. Tror nu de fleste håndværkere er meget ligelgade med sure naboer... De får penge for at lave et jo bog smutter forhåbentligt hurtigt efter det igen... Køkken og bad skal jo laves og hvis underboen ikke kan holde til det, ja, så er det vist hende der skal flytte...nemlig. det er ikke jer der er problemet. hun har åbenbart sat en ære i at mobbe sine overboere ud. hvis I skal have en fælles samtale med foreningen og hende kunne det måske være en ide at også forsigtigt spørge dem I købte af om de havde problemer med hende. (da andre i opgangen har nævnt det). i har betalt jeres bostadsrätt for dyre penge og har mindst lige så meget ret til at være der, selvom hun har boet der siden huset blev bygget i 1800-hvidkål. hvis hun er så forstyrret af at andre bevæger sig er det op til hende at forandre sin situation, lydisolere sit soveværelse eller flytte til et sted hvor hun ikke bliver forstyrret. men så taber hun nok sin passion i livet. ulmus > der er noget galt hvis det tager 2 måneder at skifte køkken og bad ud. deres vægge må se ud som schweizerost. for ikke at tale om deres parforhold noget siger mig at de har taget vand over hovedet og er ved at rende ind i en renoveringspsykose. dvs. når man aldrig kan lægge værktøjet fra sig, for der er altid lidt der mangler.
Madsen Besvaret August 22, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 22, 2006 hvis I skal have en fælles samtale med foreningen og hende kunne det måske være en ide at også forsigtigt spørge dem I købte af om de havde problemer med hende. (da andre i opgangen har nævnt det). Ham der boede her før flyttede til dels på grund af hende og så fordi han ville have noget større.. Han fortalte os om problemerne efter vi var flyttet ind... Vi hørte dog ikke hvilke midler hun havde brugt imod ham, men der var virkelig krig imellem dem.. Dog opførte han sig heller ikke pænt, og var blandt andet med til at forøge en vandskade nede ved hende fordi han ikke vile benytte det ekstra baderum foreningen har...
birkster1977 Besvaret August 28, 2006 Rapporter Besvaret August 28, 2006 Har du været til møde med bolig-foreningen og fundet en løsning?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu