thn Skrevet August 5, 2006 Rapporter Skrevet August 5, 2006 Hej I forbindelse med evt. jobskifte skal jeg måske have mig en bil. Jeg har aldrig ejet en bil før og vil lige høre med ad først for lidt gode råd. Vi har forelsket os i Mini og der skal virkelig gode argumenter til at få os væk fra den. Ja den er lidt dyr af en lille bil at være men nu når den er kommet i en diesel er det værd at overveje synes jeg. Dog kan jeg INGEN diesel version finde på bytbil el. blocket hvilket jo ikke tyder alt for godt til gensalg Men folket bedømmelse af bilen? Mvh Dennis
larscph Besvaret August 5, 2006 Rapporter Besvaret August 5, 2006 Jeg syntes den er rigtig fin - har dog aldrig prøvet at køre en! Jeg var lige et smut forbi deres website, og jeg syntes ikke det fremgår om den har partikelfilter - og i øvrigt falder ind under de betingelser der skal til for at få 6000 kroners "præmien" fra Vägverket og reduceret skat. Det ville jeg lige undersøge, det gør trods alt en forskel både i forhold til at eje bilen - men i høj grad nok også om hvor let den er at sælge igen.
thn Besvaret August 5, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 5, 2006 ifølge det link der er øverst i bilkategorien så er gammel skat 1269/år og ny skat 795/år. Det er jo næsten så lidt så det ikke betyder ret meget men nu siger du den falder ind under betingelserne men du kan ikke se om den har partikelfilter.. jeg troede netop man fik 6000 for partikelfilter? eller er der en anden præmie også? Mvh Dennis
larscph Besvaret August 5, 2006 Rapporter Besvaret August 5, 2006 Jeg mener det er partikel-filter + miljöklass 2005 der udløser de 6000 kroner, men det kan sagtens være jeg tager fejl (jeg ved bare at min kommende Skoda Octavia 2.0TDI har begge dele og får tilskudet). Men okay, når forskellen ikke er større er det næppe noget stort problem at sælge den senere heller. Generelt er svenskerne jo ikke så meget til diesel... Dog læste jeg i MetroExpres tror jeg det var at salget var steget fra vist 8% til 21% diesel blandt nyregisterede biler fra juni 05 til juni 06. Men: Hvis det er den bil du vil ha' - så køb den! Man kan komme med mange mere eller mindre valide argumenter for og imod de fleste biler - men køb det du føler for at købe, det tror jeg man bliver gladest for i længden.
Janteploven Besvaret August 5, 2006 Rapporter Besvaret August 5, 2006 Min kæreste har en Cooper S CAB, synes den er sjov at køre i og rigtig smart, føles som en gocart! Praktisk er den dog ikke! man kan godt være 4 i den men ikke noget med lange ture til Stockholm. Interiøret er lidt "billig plastik agtigt" og det er lidt synd at de ikke har kunnet lave det federe.
Rene Larsen Besvaret August 5, 2006 Rapporter Besvaret August 5, 2006 Jeg var lige inde på mini.se og prøvede at give en mini forskillige farver - og den som lige faldt i min smag er 'Transparant' - så bliver man med garanti ikke taget i en fartkontrol :th2:
macman Besvaret August 5, 2006 Rapporter Besvaret August 5, 2006 One D I forbindelse med salg af bil og køb af ny, lejede jeg en Mini Cooper ved Sixt i Malmö, 3 dage for 1150 SEK. Hvis i seriøst overvejer at købe en, så lej en i 3 dage, det giver en meget bedre fornemmelse end en prøvetur. Udover det, så synes jeg det er en af de sjoveste biler jeg har kørt i mange år, kvaliteten i kabinen er ok, lidt anderledes end alm. biler, men en nyfortolkning af de oprindelige mini. Der er lidt mere motor- og hjulstøj i kabinen end på en alm. familiebil, dog ikke graverende. Hvis jeg havde pengene og ikke skulle bruge plads i bilen til barnevogn mm. så købte jeg en selv. Hvis du vil have en One D, så er der nok ingen vej udenom end at importere den via f.eks Tyskland check på www.mobile.de MEN vent med at købe den indtil den nye er kommet her til september, da det helt sikkert vil betyde et prisfald på den gamle model.
thn Besvaret August 5, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 5, 2006 Synes ikke lige jeg kan se minier på sixt hjemmeside? Det var ellers en god ide Tror dog ikke jeg har mod på at importere. Har slet ikke forstand på den slags og så bliver den nok hellere ikke nemmere at komme af med igen til den tid hvis den ikke er svensksåld. så bliver det nok en ny i stedet.
thn Besvaret August 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 8, 2006 http://www.dinapengar.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2006%5c08%5c08%5c305 tjaa.. så skulle man måske have tålmodighed med s-togene lidt længere
Martin R Besvaret August 8, 2006 Rapporter Besvaret August 8, 2006 http://www.dinapengar.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2006%5c08%5c08%5c305 tjaa.. så skulle man måske have tålmodighed med s-togene lidt længere Ja eller vi skulle splejse om en rapsmark og dyrke lortet selv
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu