Gio Skrevet August 9, 2006 Rapporter Skrevet August 9, 2006 Having treated all types of addictions for more than 15 years, Orzack says there's little difference between drug use, excessive gambling and heavy game playing. And with millions of gamers hooked on mega-popular massively multiplayer online role playing games (MMORPGs), she believes the problem is growing rapidly. In fact, Orzack says as much as 40 percent of World of Warcraft players are addicted to the game. TwitchGuru talks with Orzack to find out more about the issue of game addiction, and the effects of games like World of Warcraft. http://www.twitchguru.com/2006/08/08/world_of_warcraft_players_addicted/
JubA/S Besvaret August 9, 2006 Rapporter Besvaret August 9, 2006 Hehe, findes der ikke et 12-step recovery program for den slags? :D
aj Besvaret August 9, 2006 Rapporter Besvaret August 9, 2006 Skræmmende. Jeg har hyggepsillet WOW siden det udkom, men jeg har en ven der i en periode vitterligt var afhængig af det. Han afskar sig socialt og spillede en 12-14 timer om dagen. Men det er jo samme historie man kunne læse om folk der spillede EverQuest. Under alle omstændigheder giver det stof til eftertanke. Og jeg tror kun at der vil blive mere og mere af den slags. Pressen har det seneste år ligeledes flittigt skrevet om hvordan et tusinde antal unge er afhængeige af netpoker.
Gio Besvaret August 10, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 10, 2006 Jeg kender selv et par stykker der ikke laver andet fra de kommer hjem, og til det er tid til at drøne i opladeren. Og det selvom de har både koner og børn. Jeg var lidt overrasket over at tallet skulle være så stort. Men jeg tror hun har fat i noget af det rigtige, da lige præcis WoW (og EQ, for den sags skyld) kræver utroligt meget engagement. Når først man har knoklet igennem for at komme op i lvl, hvilket tager sindssygt lang tid, så er man fanget i maskineriet.
Gio Besvaret August 18, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 18, 2006 Der er penge i items og Powerlevelling af spillere i tids-bekneb: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=27878 En halv million kinesere lever af online-spil Teknologi: Det anslås at en halv million kinesere er beskæftiget som professionelle online-spillere. Af Karim Pedersen fredag 18. august 2006 , 11:38 Kinesere udgør efterhånden en stor del af populationen i de populære online-spilverdener. Det må være konklusionen hvis man skal tro en artikel i den store kinesiske avis Shanghai Daily, der kan fortælle at en halv million kinesere lever af online-spil. Det er typisk unge mænd, der spiller mange timer i døgnet for at samle point eller genstande, som de så kan sælge videre til andre spillere for ægte penge. Denne form for onlinehandel har efterhånden udviklet sig til en hel industri, hvor sælgerne typisk sidder i Kina eller andre lavlønslande med relativt gode internet-forbindelser, mens kunderne normalt kommer fra USA eller Europa. Kunderne er spillere, der ikke kan bruge så meget tid online, men gerne vil købe sig til en højere status online. Shanghai Daily kan også fortælle, at stadig flere kinesere er afhængige af onlinespil.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu