Luske Skrevet August 15, 2006 Rapporter Skrevet August 15, 2006 Hey! Sidder som studerende og skal snart væk fra hotel Mama , og priserne i kbh er ikk rigtigt noget for mig - desværre. Så har vendt hovedet mod malmø - men er det fornuftigt? Jeg har luret lidt, og priserne er jo absolut overkommelige set med mine københavnske briller. Men har ingen idé om hvilken bydel jeg skal kigge særligt efter. Har læst at Oxie er billig, men så er det måske også det mindre fine kvarter? Er 19 år, og søger derfor gerne lidt ungdom, i stedet for kun børnefamilier og kun ældreboliger. Så hvis der sidder nogle med det kølige overblik på den anden side, ville det være perfekt =) *EDIT* Ingen nogen kommer og slår mig i hovedet med en stor stump genstand, skynder jeg mig at sige at jeg har søgt, med hvad jeg fandt fyldestgørende
Peteomagic Besvaret August 15, 2006 Rapporter Besvaret August 15, 2006 www.annestad.nu Det er da en mulighed, der er da flyttet en del unge til. ligger lige til højre når du kommer over broen. Godt og hyggeligt sted syns jeg.
Thomas Besvaret August 16, 2006 Rapporter Besvaret August 16, 2006 www.annestad.nu Det er da en mulighed, der er da flyttet en del unge til. ligger lige til højre når du kommer over broen. Godt og hyggeligt sted syns jeg. Aa ok, manden var altså studerende:) Og Oxie er ikke billigt!
bananas Besvaret August 16, 2006 Rapporter Besvaret August 16, 2006 Undskyld mig hvis jeg spørger dumt, men.... Hvorfor ikke et kollegieværelse i København? Der er i hvert fald masser af andre unge + masser af fest i weekenden. Det skulle være blevet lidt nemmere at få fat på et - jeg ved selvfølgelig ikke om det betyder at man rent faktisk kan få et. Men det undrer mig, hvis du kan finde noget på den svenske side, som kan slå et dansk kollegieværelse i pris - i hvert fald hvis du lægger transportomkostninger oveni.
Guest Trine Besvaret August 16, 2006 Rapporter Besvaret August 16, 2006 Hmm Almvik, nær ved motorvejen (når du får råd til bil) samt tæt ved toget (indtil du får bil). Priserne i Malmø er jo ikke gratis men du kan få en ok 2V vil jeg mene. Kræver dog at du tjener ved siden af eller har en opsparing til indskud på bostadsrätten. Jeg tror ikke på du kan ikke handle bolig i Malmø og pendle til København på en ren SU.
Guest jxhab Besvaret August 16, 2006 Rapporter Besvaret August 16, 2006 Undskyld mig hvis jeg spørger dumt, men.... Hvorfor ikke et kollegieværelse i København? Der er i hvert fald masser af andre unge + masser af fest i weekenden. Det skulle være blevet lidt nemmere at få fat på et - jeg ved selvfølgelig ikke om det betyder at man rent faktisk kan få et. Men det undrer mig, hvis du kan finde noget på den svenske side, som kan slå et dansk kollegieværelse i pris - i hvert fald hvis du lægger transportomkostninger oveni. Jeg er enig.. Med mindre man har et ønske om at bo i Malmö som studerende, men ellers bliver det jo ret dyrt.. Det er ikke billigt med transporten, plus det faktum at venner og familie måske ikke kommer så tit forbi og derfor skal man måske også rejse lidt mere for at besøge venner og familie og det koster også på transport budgettet.
Luske Besvaret August 16, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 16, 2006 Sikke en masse svar - super lækkert :th2: Jeg skal leve af en elevløn, som starter med 13.000. 4 år senere skal jeg være steget til 20.000. Så jeg stiger løbende. Har også både forældre og mormor/morfar til at hjælpe mig i starten :) Grunden til at jeg ikk får et kollegiværelse, er at jeg ikk blev skrevet op som 12-årig. Der er temmelig lange ventelister på sådan noget :thumbdown
Guest Trine Besvaret August 16, 2006 Rapporter Besvaret August 16, 2006 http://www.hemnet.se/a.asp?id=3329944&q=1&s=4 Hvis man kan nøjes er der da masser af billige muligheder. Det her er da federe end Grønjordskollegiet!!
Peteomagic Besvaret August 16, 2006 Rapporter Besvaret August 16, 2006 Aa ok, manden var altså studerende:) Og Oxie er ikke billigt! Nu ligger Annestad jo ikke lige i Oxie, men bunkeflostrand. Men ja det er ikke nok med elevløn.
Luske Besvaret August 16, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 16, 2006 http://www.hemnet.se/a.asp?id=3329944&q=1&s=4 Hvis man kan nøjes er der da masser af billige muligheder. Det her er da federe end Grønjordskollegiet!! Ja, det så meget passende ud. Synes dog 23m2 er lige i underkanten. Kender dog intet til de forskellige kvarterer, derfor jeg har søgt lidt hjælp :)
Guest Trine Besvaret August 16, 2006 Rapporter Besvaret August 16, 2006 Ja' date=' det så meget passende ud. Synes dog 23m2 er lige i underkanten. Kender dog intet til de forskellige kvarterer, derfor jeg har søgt lidt hjælp :)[/quote'] Nu var det også ultra billigt det jeg fandt. men husk lige at 23 m2 er "større" herovre end i Danmark. Brug hemnet og sorter efter pris. Hvis du har lidt hjælp med startkapital er en 2 v i Almvik (ex. Serenadeg.) altså ikke helt umulig. De fåes til ca 500,000 sek og 3500 om måneden i afgift. http://www.hemnet.se/a.asp?id=3340423&q=1&s=4 http://www.hemnet.se/a.asp?id=3328373&q=1&s=4
Gio Besvaret August 16, 2006 Rapporter Besvaret August 16, 2006 Ja' date=' det så meget passende ud. Kender dog intet til de forskellige kvarterer, derfor jeg har søgt lidt hjælp :)[/quote']Området på og omkring Nobeltorget består af en stor del 1, 1½ og 2v´er, men er også ved at komme op i pris, grundet beliggenheden tæt på det meste - uden at være i direkte kontakt med City. Hopper du i Möllevangs/Trianglen-området, så stiger priserne gevaldigt. Nobeltorget er 10 minutters gåtur derfra. Og Möllevangstorget kan vist kun betegnes som "Ungt på den fede Nørrebro´ske måde" ;)
Luske Besvaret August 16, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 16, 2006 Nu var det også ultra billigt det jeg fandt. men husk lige at 23 m2 er "større" herovre end i Danmark. Brug hemnet og sorter efter pris. Hvis du har lidt hjælp med startkapital er en 2 v i Almvik (ex. Serenadeg.) altså ikke helt umulig. De fåes til ca 500,000 sek og 3500 om måneden i afgift. http://www.hemnet.se/a.asp?id=3340423&q=1&s=4 http://www.hemnet.se/a.asp?id=3328373&q=1&s=4 Ja, det så rigtigt tiltalende ud =) Noget i den stil jeg søger Området på og omkring Nobeltorget består af en stor del 1, 1½ og 2v´er, men er også ved at komme op i pris, grundet beliggenheden tæt på det meste - uden at være i direkte kontakt med City. Hopper du i Möllevangs/Trianglen-området, så stiger priserne gevaldigt. Nobeltorget er 10 minutters gåtur derfra. Så det er måske noget möllevangs/Triangel-område jeg primært skal kigge efter? Möllevangstorget kan vist kun betegnes som "Ungt på den fede Nørrebro´ske måde" ;) Det er ballademagrenes område?
Gio Besvaret August 16, 2006 Rapporter Besvaret August 16, 2006 Så det er måske noget möllevangs/Triangel-område jeg primært skal kigge efter?Hvis du har pengene...Det er ballademagrenes område?Nej - det synes jeg ikke kan man sige. Multikulturelt område med en masse spændende mad-shops, restauranter og værtshuse/caféer.
Guest Cloe Besvaret August 17, 2006 Rapporter Besvaret August 17, 2006 Hmm Almvik' date=' nær ved motorvejen (når du får råd til bil) samt tæt ved toget (indtil du får bil). Priserne i Malmø er jo ikke gratis men du kan få en ok 2V vil jeg mene. Kræver dog at du tjener ved siden af eller har en opsparing til indskud på bostadsrätten. Jeg tror ikke på du kan ikke handle bolig i Malmø og pendle til København på en ren SU.[/quote'] Jo det kan det faktisk. Det vigtigste er at ligge et meget detaljeret budget og vise man har "styr på det".
splint Besvaret August 17, 2006 Rapporter Besvaret August 17, 2006 Oxie området er også godt. dog skal man holde sig væk fra centret. Måske er det ikke det bedste for en studerende, da man ikke kan sige her er fest og masser af caffeer. Men ellers er det meget stille (for stille nogle gange), masser af natur.
Luske Besvaret August 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 17, 2006 Som skrevet tidligere, er jeg elev, som første måned hiver 13.000 hjem, så der er da lidt indkomst. Men hvad hvis det jeg også gerne vil have at prisen stiger lidt i løbet af den tid jeg har det? Hvis det overhovedet er muligt at forudsige? Og kvarterene er forenelig med lidt ungdom?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu