Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Er der nogen der har skrevet til Bron og fortalt dem, at deres pendler-aftaler stinker? Jeg synes det er mega irriterende at man SKAL vælge mellem 24 eller 50 enkeltture. I øvrigt er minipendlare for dyr efter min opfattelse! Det skal være et simplere system, hvor man simpelthen får turen billigere alt efter hvor mange gange man kører over på en måned! Men åh nej, det ville jo betyde at Bron skulle til at betale penge tilbage til folk, som alligevel ikke kører det antal ture, de har betalt for. Hvorfor kan man i øvrigt ikke det? Altså få penge tilbage for ikke brugte ture? Det er jo for latterligt... :mad: Hvis de er bange for at 90% af dem, der HAR betalt, alligevel skal have en masse penge tilbage, kan jeg kun sige: Det er PENDLERE - de SKAL på job! VH En ikke imponeret Lars, der fik luft for lidt frustrationer... :cool:

• 2 weeks later...
Besvaret

Tjaa du kan jo sammenligne det med et månedskort til S-toget, der får du jo heller ikke billigere, bare fordi du den ene måned ikke skal køre så meget.... men enig, burde være en mere fleksibel løsning, så som for eks at man kunne overføre ikke brugte ture til næste måned elign

Besvaret

Øresundstold på tværs

Tjaa du kan jo sammenligne det med et månedskort til S-toget, der får du jo heller ikke billigere, bare fordi du den ene måned ikke skal køre så meget.... men enig, burde være en mere fleksibel løsning, så som for eks at man kunne overføre ikke brugte ture til næste måned elign
Ja sammenlign gerne: Så vidt jeg ved, kan man selv vælge, hvor lang tid et dansk togkort skal gælde - fra 30 dage til et helt år - og man kan selv vælge hvilken dag, det skal gælde fra. Udgangspunktet er en gammeldags forestilling om, at folk kender deres rejsemønster frem til pensioneringen og fleksibiliteten er ganske beskeden. Alligevel er DSB vidunderligt moderne og kundeorienteret når man sammenligner med Øresundsbron og deres monopolbetonsystem. :eek: Bron gør sig jo allerede den ulejlighed at registrere pendlernes rejser minutiøst. Dermed har de tilstrækkelige informationer til at kunne give deres kunder en rabat-status ud fra, hvor meget de har rejst i de foregående tre måneder eller halve år, eller hvordan man nu kan lave systemet. Øresundsbron er naturligvis forudsætningen, men også den største hindring for øresundsregionudvikling. :sad:
Besvaret
Det kan ikke sammenlignes med et DSB månedskort. Gid det kunne, så ville vi kunne ligge en aftalt sum og køre over broen ligeså mange gange vi orkede hver måned :love:
Besvaret
Var der ikke noget med at man kan købe et 50 turs klippekort for de samme penge en brobizz koster?? Hvis dette er tilfældet, så vil det jo være mere fleksibelt med klippekortet!! Jeg læste om det i denne tråd: http://www.oresunddirekt.com/forumsubject.aspx?type=reply〈=1013&id=36904
Problemet er "bare" at et sådant produkt ikke eksisterer...officielt. http://osb.oeresundsbron.dk/documents/document.php?obj=101
Besvaret
Men det vil måske sige' date=' at man måske godt kan få det eller?? Altså sådan et klippe kort uofficielt.[/quote'] Du kan godt få et klippekort med 50 ture, men det gælder kun på Helsingborg-Helsingør. :)
Besvaret

Hvad med en underskriftsindsamling. Vedr. Øresundsbroens ufleksible pendleraftaler. Jeg kan forstå at mange er utilfredse med de nuværende aftaler og deres fleksibilitet. Mange har også klaget eller sendt deres ændringsforslag dog uden resultat. Var det ikke en ide hvis man fik nedskrevet hvad der skulle ændres for at pendleraftalen blev et 3: topklasse produkt fra Øresundsbroen til de mange daglige pendlere. F.eks. 1: Overførsel af ubrugte ture til næste måned 2: Mulighed for at starte 30 dages periode på vilkårlig dag i måneden. 3: Hjemmeside hvor man kan logge ind og se status over kørte ture m.m Kom selv med flere Når dette er nedskrevet skal der lavet en form for underskriftsindsamling for de nye regler og ændringer. Hvis vi så kan aflevere f.eks. 100 eller 500 unikke underskrifter til Øresundsbroen må det da give dem stof til eftertanke og måske gå i dialog med os daglige pendlere så vi sammen kan udvikle et godt produkt. Det må jo være i fælles interesse at produktet er så attraktivt som muligt. Det var min holdning, nogle der har kommentarer eller ideer til hvordan vi får startet dette op. Mvh Tim

Besvaret
Var det ikke en ide hvis man fik nedskrevet hvad der skulle ændres for at pendleraftalen blev et 3: topklasse produkt fra Øresundsbroen til de mange daglige pendlere. F.eks. 1: Overførsel af ubrugte ture til næste måned 2: Mulighed for at starte 30 dages periode på vilkårlig dag i måneden. 3: Hjemmeside hvor man kan logge ind og se status over kørte ture m.m
Hvorfor operere med 30-måneders perioder og flytte ture frem og tilbage. Brons system er håbløst og skal ikke reformeres, men afskaffes og erstattes med noget, der passer til folk, der ikke kan forudse deres rejsemønster - fordi de er moderne, fleksible og forandringsparate etc etc! :)
Besvaret
Vedr. Øresundsbroens ufleksible pendleraftaler. Jeg kan forstå at mange er utilfredse med de nuværende aftaler og deres fleksibilitet. Mange har også klaget eller sendt deres ændringsforslag dog uden resultat. Var det ikke en ide hvis man fik nedskrevet hvad der skulle ændres for at pendleraftalen blev et 3: topklasse produkt fra Øresundsbroen til de mange daglige pendlere. F.eks. 1: Overførsel af ubrugte ture til næste måned 2: Mulighed for at starte 30 dages periode på vilkårlig dag i måneden. 3: Hjemmeside hvor man kan logge ind og se status over kørte ture m.m Kom selv med flere Når dette er nedskrevet skal der lavet en form for underskriftsindsamling for de nye regler og ændringer. Hvis vi så kan aflevere f.eks. 100 eller 500 unikke underskrifter til Øresundsbroen må det da give dem stof til eftertanke og måske gå i dialog med os daglige pendlere så vi sammen kan udvikle et godt produkt. Det må jo være i fælles interesse at produktet er så attraktivt som muligt. Det var min holdning, nogle der har kommentarer eller ideer til hvordan vi får startet dette op. Mvh Tim
Jeg er helt sikkert med på de idéer som du fremlægger! Tænker på hvorfor man ikke evt. har et kort som man kan kombinere tog og bil. Det kunne jeg godt have brug for engang imellem. Så jeg er med.
Guest Supermule
Besvaret

De er da kolde i røven........:mad: De ved du er afhængig af broen og de kan gøre hvad de vil indenfor de politisk bestemte rammer..... De vil da skide på pendlerne..... De er gjort fredløse, for de får det bedste af begge lande og det skal man forsøge at gøre så surt som muligt..........

Besvaret

Vi kan jo troppe op på deres kontor allesammen, og kræve bedre vilkår. Et par timer i selskab med os på et alt for lille salgs-kontor burde kunne få deres øjne op for vores ønsker. Samtidig afleverer vi vores (veldokumenterede) forslag - og insisterer på at drikke deres kaffe imens vi venter på de lover at gøre noget ved sagerne. Bare 20 mennesker samtidig...burde kunne få dem til at stresse :)

Guest Supermule
Besvaret

Så kronrager jeg mig selv og klistrer en Nazi tattoo i nakken..... Tager et boldtræ med og be'r om at snakke med svansen af en direktør......NU!!!.:lol:

Vi kan jo troppe op på deres kontor allesammen, og kræve bedre vilkår. Et par timer i selskab med os på et alt for lille salgs-kontor burde kunne få deres øjne op for vores ønsker. Samtidig afleverer vi vores (veldokumenterede) forslag - og insisterer på at drikke deres kaffe imens vi venter på de lover at gøre noget ved sagerne. Bare 20 mennesker samtidig...burde kunne få dem til at stresse :)
Besvaret

"Afhængige af bron" må vi pendlere nok skrive under på. Det er svært at arbejde hjemmefra som håndværker eller lignende. Der findes vist ikke nogen effektiv kur... :sick: Men vi skal ikke snydes! De fleste jeg har snakket med har ture i overskud, netop fordi de færreste arbejder 25 gange om måneden og fordi brons system er noget lort! Det vil sige at vi hælder en masse ubrugte brobizz-aftaler i et stort hul hver måned. Dem suger bron så op og bliver mere og mere selvfed! Underskriftsindsamlingen er da en god start, ligegyldigt om det virker eller ej. Udover bron som modtager, vil det nok være en god idé at få nogle svenske og danske politikere i tale. Der er i hvert fald stor fokus på den manglende øresundsintegration i Malmö. Derefter kan vi begynde at snakke om blokade af bron... :laugh:

Besvaret

Tja, ligefrem en broblokade :rolleyes: Men jeg tror da, at CoolAIR har fat i noget af det rigtige. En tanke ville jo være, at få lidt interesse fra medierne og selvfølgelig diskutere problemeren med politikerne. Men her opstår måske et andet problem, det er at jeg syntes ikke ligefrem at jeg har set/hørt om nogle politikere som bor i Malmø og "arbejder" i Danmark eller omvendt. De vil jo nok skubbe problemet rundt mellem sig (der er jo ikke stemmer i folk "ovre på den anden side"), og så sidder vi måske med samme problem igen. Men idéerne fra både Gio og Supermule syntes jeg nu kunne være sjov :th2:

Besvaret
En tanke ville jo være, at få lidt interesse fra medierne og selvfølgelig diskutere problemeren med politikerne. Men her opstår måske et andet problem, det er at jeg syntes ikke ligefrem at jeg har set/hørt om nogle politikere som bor i Malmø og "arbejder" i Danmark eller omvendt. Men idéerne fra både Gio og Supermule syntes jeg nu kunne være sjov :th2:
I mangel af politiker-kändis´er - Anette Heick bor herovre...mon ikke vi kan få hende med i en go´ sags tjeneste? :laugh:
Guest Supermule
Besvaret

En broblokade er da helt sikkert vejen frem....... Det skaber medieomtalt direkte og er stensikkert noget der ryger til tops på forsiderne.....:)

Besvaret

Skal vi komme igang ? Jeg er også nået dertil hvor jeg har fået nok af broens aftaler og systemer. I denne måned bliver jeg bon'et for 6 ekstrature, en hurtig optælling viser at jeg ville have sparet 49 ture op i 2006, hvis man fik ubrugte ture retur. Line Lund på broen kan godt se problemet og lover at der bliver arbejdet på en løsning, men det sagde de jo også sidste år. Jeg synes vi skal lægge pres på dem, gerne via en underkrift indsamling. Hvordan kommer vi videre med de forslag som "Coolair" og "Prylle" har stillet op ? Mvh Martin

Besvaret
Jeg er også nået dertil hvor jeg har fået nok af broens aftaler og systemer. I denne måned bliver jeg bon'et for 6 ekstrature, en hurtig optælling viser at jeg ville have sparet 49 ture op i 2006, hvis man fik ubrugte ture retur. Line Lund på broen kan godt se problemet og lover at der bliver arbejdet på en løsning, men det sagde de jo også sidste år. Jeg synes vi skal lægge pres på dem, gerne via en underkrift indsamling. Hvordan kommer vi videre med de forslag som "Coolair" og "Prylle" har stillet op ? Mvh Martin
Ja de kommer og lover guld og grønne skove, og så sker der ikke en dyt mere i sagen. Bl.a. de ved at vi skal bruge broen hver dag, og vi er afhængig af den når man skal på arbejde i DK. Syntes også det er fuldstændig tosset at man ikke har en ordenlig ordning med hensyn til "optjente ture", for det er jo et sted bare at smide nogle penge ud af vinduet. Men en af de ting som jeg kunne få øje på var en underskrift indsamling, og måske prøve at få fat i en politikere som gider at hører på vores sag (hvis man kan finde sådan en), der må da være en som er fornuftig nok, både i DK og i Sverige. Men ellers måske lave en pendlerforening (her går den dansk forenings stemning op i en :) ), den kan måske lægge lidt pres på folkene som har noget med broen at gør. Med hensyn til pendlerforening skal både varetage de interesser som er fra bilisterne som kører over broen og de mennsker som tager toget. Dette er kun idéer, og vil gerne hører folks mening og synspunkter om forslaget. Mvh Paw
Besvaret

Jeg syntes absolut et godt sted at starte er en underskriftsindsamling, specifikt vendt mod ufleksibiliteten i Pendlare brobizzen. Den bedste måde at få deres opmærksomhed er nok ved at sende den underskrifts indsamling til diverse medier. Der er ikke noget der motiverer virksomheder til at ændre på forretningsbetingelserne som en TV vogn foran deres kontor :D Et senere step kunne så være at starte en decideret pendlerforening, som kunne arbejde for øget integration i øresundsregionen... Jeg savnede i hvert fald en udtalelse fra pendlerne (vi kan også kalde os for øresundsborgerne), da OECD's rapport blev offentligtgjort. (Den rapport som kaldte øresundsbroens priser for den største hindring i regionen) Underskriftsindsamling :th2:

Guest Supermule
Besvaret

Det har været diskuteret herinde før ang pendlerforening og der sker ikke en skid...... En masse snak og ingen handling.....

Jeg syntes absolut et godt sted at starte er en underskriftsindsamling, specifikt vendt mod ufleksibiliteten i Pendlare brobizzen. Den bedste måde at få deres opmærksomhed er nok ved at sende den underskrifts indsamling til diverse medier. Der er ikke noget der motiverer virksomheder til at ændre på forretningsbetingelserne som en TV vogn foran deres kontor :D Et senere step kunne så være at starte en decideret pendlerforening, som kunne arbejde for øget integration i øresundsregionen... Jeg savnede i hvert fald en udtalelse fra pendlerne (vi kan også kalde os for øresundsborgerne), da OECD's rapport blev offentligtgjort. (Den rapport som kaldte øresundsbroens priser for den største hindring i regionen) Underskriftsindsamling :th2:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...