Thomas Skrevet September 24, 2006 Rapporter Skrevet September 24, 2006 Skulle der være nogen herinde der har killinger, eller kender nogen er har som vil sælge?
BS Besvaret September 24, 2006 Rapporter Besvaret September 24, 2006 Hvis det ikke absolut SKAL være killinger kan du kigge her http://vildkat.dk/index.php?sidenummer=10 kig lidt ned på siden. Men godt valg af kat bortset fra det lidt lange hår. Super dejlig race.
Guest Supermule Besvaret September 24, 2006 Rapporter Besvaret September 24, 2006 Tror du skal snakke med Madsen herinde fra...... Hun er ææææææælsker katte......:D
thomas_lund Besvaret September 24, 2006 Rapporter Besvaret September 24, 2006 Har to af dem og er absolut super race. Kan kun anbefales :-D
Madsen Besvaret September 25, 2006 Rapporter Besvaret September 25, 2006 Skulle der være nogen herinde der har killinger' date=' eller kender nogen er har som vil sælge?[/quote'] Jeg kender desværre ikke nogle steder her i Sverige, men kan kun MEGET MEGET VARMT anbefale www.vildkat.dk som BS også henviser til. Det er en super side! Vores ældste kat er derfra ... Siden kattene for det meste er racekatte betyder det at de sandsynligvis er rabiesvaccineret og passet med vaccinationer og derfor (næsten) er til at tage over grænsen uden de store problemer... Ville gerne hvis jeg kunne henvise til en svensk side, men kender som sagt ikke nogen... Mange gange held og lykke med det, det er en super flot og smuk kat på trods af at der følger en ordentligt omgang hårpleje med... Hvilket er super hyggeligt!
Thomas Besvaret September 26, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 26, 2006 Jeg kender desværre ikke nogle steder her i Sverige' date=' men kan kun MEGET MEGET VARMT anbefale www.vildkat.dk som BS også henviser til. Det er en super side! Vores ældste kat er derfra ... Siden kattene for det meste er racekatte betyder det at de sandsynligvis er rabiesvaccineret og passet med vaccinationer og derfor (næsten) er til at tage over grænsen uden de store problemer... Ville gerne hvis jeg kunne henvise til en svensk side, men kender som sagt ikke nogen... Mange gange held og lykke med det, det er en super flot og smuk kat på trods af at der følger en ordentligt omgang hårpleje med... Hvilket er super hyggeligt! Syntes dog det virker lidt besværligt at skulle importere en kat, især når det er en racekat som man måske ville avle med! Nogen der har erfaringer?
ATECH2 Besvaret September 26, 2006 Rapporter Besvaret September 26, 2006 Hvad med: http://kattvarnet.nu/ http://www.katt.nu/annonser/ http://www.katter.nu/ Tommy
Kira Besvaret September 26, 2006 Rapporter Besvaret September 26, 2006 Jeg er ved at importere en hund der måske skal indgå i avlen senere - det er ikke så besværligt. Kig på www.sjv.se, det ser lidt uoverskueligt ud ved første øjekast - eu pas - chip - dispensationsansøgning - som er en sludder for en sladder - ormekur - erklæring fra opdrætter at killingen ikke har været i kontakt med vilde dyr og at de også er opdrætter Så vidt jeg kan læse mig frem til er det samme regler for hunde og katte. Mvh. Kira
Persille Besvaret September 26, 2006 Rapporter Besvaret September 26, 2006 Det er såmænd ikke mere besværligt at indføre en racekat end en gårdkat - uanset om den skal bruges til avl eller ej. Hvis man bare finder en opdrætter, som er indforstået med proceduren (kat chippes, kat skal have pas og ormekur, kat skal være over 12 uger men under 3 måneder gammel når den indføres, og der skal søges dispensation hos Jordbruksverket) så er det ikke noget større problem. Det kræver bare lidt papirarbejde :) Min kommende hankilling fra Sydsjælland er p.t. ved at blive bagt færdig i mors mave, så jeg er klar til at køre hele møllen igennem ;) Men ellers vælter det jo med Maine Coon-opdrættere i Sverige (der er i hvert fald helt usandsynligt mange coons på de svenske udstillinger!) så det burde heller ikke være så svært at finde en på den her side af Øresund. At jeg så har besluttet mig for at jeg vil have en killing fra en helt bestemt opdrætter er jo nærmest min egen fejl, ikke
mrode Besvaret September 26, 2006 Rapporter Besvaret September 26, 2006 kat skal være over 12 uger men under 3 måneder gammel når den indføres' date='[/quote'] Hvordan hænger det sammen? Er 12 uger ikke lig 3 måneder?
Persille Besvaret September 26, 2006 Rapporter Besvaret September 26, 2006 Hvordan hænger det sammen? Er 12 uger ikke lig 3 måneder? Næeh, for 4 uger = 28 dage mens 1 måned = 30-31 dage. Så 3 måneder er tættere på 13 uger end på 12 uger, og derfor har man et vindue på omkring en uges tid til at få katten importeret.
mrode Besvaret September 26, 2006 Rapporter Besvaret September 26, 2006 Næeh' date=' for 4 uger = 28 dage mens 1 måned = 30-31 dage. Så 3 måneder er tættere på 13 uger end på 12 uger, og derfor har man et vindue på omkring en uges tid til at få katten importeret.[/quote'] aah.. så lærte jeg også noget i dag :) Godt at vide til når jeg engang vil have en kat..
Thomas Besvaret September 26, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 26, 2006 Det er såmænd ikke mere besværligt at indføre en racekat end en gårdkat - uanset om den skal bruges til avl eller ej. Hvis man bare finder en opdrætter, som er indforstået med proceduren (kat chippes, kat skal have pas og ormekur, kat skal være over 12 uger men under 3 måneder gammel når den indføres, og der skal søges dispensation hos Jordbruksverket) så er det ikke noget større problem. Det kræver bare lidt papirarbejde :) Min kommende hankilling fra Sydsjælland er p.t. ved at blive bagt færdig i mors mave, så jeg er klar til at køre hele møllen igennem ;) Men ellers vælter det jo med Maine Coon-opdrættere i Sverige (der er i hvert fald helt usandsynligt mange coons på de svenske udstillinger!) så det burde heller ikke være så svært at finde en på den her side af Øresund. At jeg så har besluttet mig for at jeg vil have en killing fra en helt bestemt opdrætter er jo nærmest min egen fejl, ikke ja, det kan godt være at der er mange på udstillingerne, men der er ikke mange til salg i sverige. Ihvertfald ikke på de sider jeg har fundet!
Toft Besvaret September 26, 2006 Rapporter Besvaret September 26, 2006 Du var da (på nær mig) den sidste jeg havde forestillet mig ville anskaffe sig en kat, en KAT!?! Er det ikke nemmere at købe en fodbold, eller en baseball? :D Når jeg kommer på besøg, og hvis der findes sådan en klammert der skal gnubbe røv op af mit ben, så garanterer jeg altså ikke for min reaktion Er det pigerne der har påvirket dig i dårlig retning eller hvad? Min ven Thomas, En kat?!
MC Manden Besvaret September 26, 2006 Rapporter Besvaret September 26, 2006 Du var da (på nær mig) den sidste jeg havde forestillet mig ville anskaffe sig en kat, en KAT!?! Er det ikke nemmere at købe en fodbold, eller en baseball? :D Er det pigerne der har påvirket dig i dårlig retning eller hvad? Min ven Thomas, En kat?! Præcis det jeg også har sagt til Thomas... Man kunne sgu da f.eks. købe et navigationanlæg til bilen, eller noget andet... Men... en kat ???
Thomas Besvaret September 26, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 26, 2006 Du var da (på nær mig) den sidste jeg havde forestillet mig ville anskaffe sig en kat, en KAT!?! Er det ikke nemmere at købe en fodbold, eller en baseball? :D Når jeg kommer på besøg, og hvis der findes sådan en klammert der skal gnubbe røv op af mit ben, så garanterer jeg altså ikke for min reaktion Er det pigerne der har påvirket dig i dårlig retning eller hvad? Min ven Thomas, En kat?! Casper min ven, nu er det sådan at jeg altid tænker på mine venner uanset hvor tit jeg ser dem;) En Maine Coone er en kat der er elsket af folk der gerne vil have hund men ikke har plads, mænd der er allergikere over for katte og for folk der gerne vil have en blanding mellem en hund og en kat men bar e ikke har tid til en hund
MC Manden Besvaret September 26, 2006 Rapporter Besvaret September 26, 2006 En Maine Coone er en kat der er elsket af folk der gerne vil have hund men ikke har plads ...... og for folk der gerne vil have en blanding mellem en hund og en kat men bare ikke har tid til en hund øh ??? Kan den logre med halen, gø eller enten en pind man har kastet ???
Persille Besvaret September 26, 2006 Rapporter Besvaret September 26, 2006 øh ??? Kan den logre med halen' date=' gø eller enten en pind man har kastet ???[/quote'] Vores kan godt logre med halen, hun kan udstøde lyde der minder om bjæf men er bedre til at mjave, og hun elsker at lege apport med en elektrikerstrip Hun er fars allerbedste assistent når der skal samles møbler eller sættes lamper op, og hun elsker at være med til at lave mad....
Persille Besvaret September 26, 2006 Rapporter Besvaret September 26, 2006 ja' date=' det kan godt være at der er mange på udstillingerne, men der er ikke mange til salg i sverige. Ihvertfald ikke på de sider jeg har fundet![/quote'] Her er et par links du måske ikke har fundet :-) http://www.mainecoon-katten.se/docs/uppfodare.htm http://www.helena.nu/Hkatt82.html Held og lykke - og skriv en PB hvis du gerne vil have hjælp til at finde en dansk opdrætter :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu