Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Egentlig utroligt at de ikke har ændret den praksis. Staten går glip af en del indtægter her...:surprise:
Ja, der er mange penge at spare ved at beholde sit danske kørekort i stedet for at skifte til et svensk, der skal fornyes med jævne mellemrum. Desuden er et dansk EU-kørekort i plastic noget mere handy at medbringe som id end et rødbedefarvet dansk pas, når man har brug for at legitimere sig i Danmark. Og jo, billedet er meget ungdommeligt og gælder altså, indtil man fylder 70 - man er jo evig ung, når man kører bil, eller hur? :laugh:
Besvaret
Ja' date=' der er mange penge at spare ved at beholde sit danske kørekort i stedet for at skifte til et svensk, der skal fornyes med jævne mellemrum. Desuden er et dansk EU-kørekort i plastic noget mere handy at medbringe som id end et rødbedefarvet dansk pas, når man har brug for at legitimere sig i Danmark. Og jo, billedet er meget ungdommeligt og gælder altså, indtil man fylder 70 - man er jo evig ung, når man kører bil, eller hur? :laugh:[/quote'] Hvad koster det at forny et svensk kørekort :confused:
  • 3 weeks later...
Besvaret
Det spørgsmål har været oppe snart 50 gange, men siden søgefunktionen ikke virker, så tillader jeg mig lige at citere mig selv fra en tråd jeg fandt ved at skrive "kørekort" i søgefunktionen: All you need to know :th2:
Er det lovpligtigt at have svensk kørekort?, eller ønsker folk det af hensyn til "svensk bil og svensk kørekort" passer godt sammen, når den danske politimand spørger til bilen?
Besvaret
Er det lovpligtigt at have svensk kørekort?' date=' eller ønsker folk det af hensyn til "svensk bil og svensk kørekort" passer godt sammen, når den danske politimand spørger til bilen?[/quote'] Det kan tjene som ID-kort og med svensk kørekort er der ikke mulighed for at få danske klip.
Besvaret
Er det lovpligtigt at have svensk kørekort?' date=' eller ønsker folk det af hensyn til "svensk bil og svensk kørekort" passer godt sammen, når den danske politimand spørger til bilen?[/quote'] Det kan også have den fordel at dit forsikringsselskab automatisk ved, hvornår du fik dit kørekort. Min kæreste kan få meget bedre priser på forsikring, nu hvor hun har fået svensk kørekort. Og det er selv om jeg lå og ringede rundt til en masse forsikringsselskaber før, og fortalte dem hvornår hun fik det danske. Så nu er hun bundet til en forsikring, der er en del dyrere, end hvad hun ellers kan få fat i... :sick:
Besvaret
Alt i alt skide nemt, og det tager omtrent to uger fra man afleverer sit danske kørekort hos Länsstyrelsen All you need to know :th2:
Er nu kommet så langt at mit svenske kørekort ligger klar til afhentning på posthuset. Men de skiver så at man nærmest skal have det halve Sverige med for at bekræfte at man nu engang er den SIT DANSKE PAS siger man er og at det billede på kørekortet nu er også er den man påstår man er..!!:eek: Er det lykkes nogen at få hentet sit svenske kørekort med dansk pas som ID og uden at have en "svensker" med ? Gad vide om de har destrueret mit gamle danske kørekort ? Kan jo være jeg bliver nødt at få det igen hvis ikke jeg får udleveret det svenske:eek:
Besvaret
Er det lykkes nogen at få hentet sit svenske kørekort med dansk pas som ID og uden at have en "svensker" med ?
Du kommer ikke forbi uden at have en med svensk id der bekræfter din identitet. Jeg har prøvet. Selv det med at hive en svensker ind fra gaden og det ville de ikke (nok fordi de kunne se jeg ikke kendte personen). Så få din underbo/elskerinde/en herinde fra til at bevidne Godt spørgsmål omkring dit gamle kørekort - hvis du finder ud af det så skriv lige.
Guest Trine
Besvaret
Er nu kommet så langt at mit svenske kørekort ligger klar til afhentning på posthuset. Men de skiver så at man nærmest skal have det halve Sverige med for at bekræfte at man nu engang er den SIT DANSKE PAS siger man er og at det billede på kørekortet nu er også er den man påstår man er..!!:eek: Er det lykkes nogen at få hentet sit svenske kørekort med dansk pas som ID og uden at have en "svensker" med ? Gad vide om de har destrueret mit gamle danske kørekort ? Kan jo være jeg bliver nødt at få det igen hvis ikke jeg får udleveret det svenske:eek:
Vi har lige afhentet 2 svenske kørekort med dansk pas som ID.. Der var ingen problemer. Han pakkede dem ud, checkede billedet og fødselsdatoen mod passet og spurgte til de sidste 4 cifre in det svenske personnummer. Det var på Posthuset i Limhamn.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...