Kim H Besvaret November 21, 2006 Rapporter Besvaret November 21, 2006 Udtalelse fra oraklet (Anton) ønskes Anton har ved flere lejligheder fortalt, at den gamle Blåvandshuk Kommune var god, når man ønskede at regne på sin skat - fordi udskrivningsprocenten svarede til en gennemsnitskommunes Jeg mener at have fundet frem til, at Københavns Kommune (af alle kommuner ) for 2007 kan betragtes som gennemsnitskommune - altså hvad angår udskrivningsprocent ;) Inden at jeg begynder at basere mine dispositioner på denne teori, kunne jeg ønske mig at få den bekræftet - meget gerne af vores "skatteorakel" Anton.
Nils Besvaret November 21, 2006 Rapporter Besvaret November 21, 2006 Anton har ved flere lejligheder fortalt, at den gamle Blåvandshuk Kommune var god, når man ønskede at regne på sin skat - fordi udskrivningsprocenten svarede til en gennemsnitskommunes Jeg mener at have fundet frem til, at Københavns Kommune (af alle kommuner ) for 2007 kan betragtes som gennemsnitskommune - altså hvad angår udskrivningsprocent ;) Inden at jeg begynder at basere mine dispositioner på denne teori, kunne jeg ønske mig at få den bekræftet - meget gerne af vores "skatteorakel" Anton. Prøv at se første indlæg i denne tråd.
Bjarne233 Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Er der andre end min kone og jeg der IKKE har modtaget forskudsopgørelsen endnu ??
Kim H Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Er der andre end min kone og jeg der IKKE har modtaget forskudsopgørelsen endnu ?? Vi har heller ikke fået noget tilsendt, men de ligger i skattemappen og jeg har kunnet ændre dem :)
Ansyos Besvaret November 28, 2006 Rapporter Besvaret November 28, 2006 Hmm...nu er jeg vist blevet registreret rigtigt - der står ved skattekommune begrænset skattepligtig. Men de 32 % i skriver om det er vel uden AM-bidrag?? For min trækprocent er da stadig på 38%..er det rigtigt eller er det mig der ikke har forstået systemet?
Kim H Besvaret November 29, 2006 Rapporter Besvaret November 29, 2006 Hmm...nu er jeg vist blevet registreret rigtigt - der står ved skattekommune begrænset skattepligtig. Men de 32 % i skriver om det er vel uden AM-bidrag?? For min trækprocent er da stadig på 38%..er det rigtigt eller er det mig der ikke har forstået systemet? Din trækprocent har IKKE noget med de 32 % i "amt og kommuneskat" at gøre.
Kim H Besvaret November 29, 2006 Rapporter Besvaret November 29, 2006 I går ankom 2 stk. forskudsopgørelser med posten
spinner Besvaret November 29, 2006 Rapporter Besvaret November 29, 2006 Din trækprocent har IKKE noget med de 32 % i "amt og kommuneskat" at gøre. Den har den nu - men den har ikke noget med AM-bidraget at gøre ;) Ansyos: Din trækprocent beregnes ud fra grænsegængersatsen (24%) + sundhedsbidrag (8%) + bundskatten (5,48%) + nogle små beregninger ud fra din forventede personlige indkomst, fradrag for året og mellem- og topskat. Den vil for grænsegængere ligge imellem 38% og 59% for 2007. For "alm." danskere ligge mellem 38% og 60% i 2007. AM-bidraget er noget der trækkes af din bruttoløn, som derefter (næsten) bliver til det man kalder din personlige indkomst... Tror jeg nok... ;)
Juff Besvaret November 29, 2006 Rapporter Besvaret November 29, 2006 hmm Supplements blanketten der bla bruges til faglig kontingent ikke er tilgængelig online, men fåes via posten. Nu er det sådan at jeg kun har a-kasse, og kan nøjes med det er tilgængeligt online ( standard blanket )...... Er det ok ikke at returnere supplements blanketten som kommer med posten, når man ikke har noget der skal på den, og så bare udfylde online Håber det er til at forstå hvad jeg mener :p
Juff Besvaret November 30, 2006 Rapporter Besvaret November 30, 2006 Har lige snakket med grænsegængercenteret. Hvis man ikke har noget at tilføje til supplements blanketten, kan du udfylde alt online. Man slipper altså for at poste noget håndskrevet retur
Juka Besvaret December 1, 2006 Rapporter Besvaret December 1, 2006 Hej, ved ikke om dette er den rette emne, men nu hvor jeg har optaget lån i SE, hvilket beløb skal jeg oplyse SKAT for at få noget fradrag?? Er det hele låne beløb, el hvad? Er ikke helt med ang dette... tak
Gio Besvaret December 2, 2006 Rapporter Besvaret December 2, 2006 Hej, ved ikke om dette er den rette emne, men nu hvor jeg har optaget lån i SE, hvilket beløb skal jeg oplyse SKAT for at få noget fradrag?? Er det hele låne beløb, el hvad? Er ikke helt med ang dette... takSåre simpelt...det er udgifterne til dine svenske lån der skal oplyses. Medio-kursen du skal bruge til at omregne til dkr forefindes vist et eller andet sted i SKAT´s skumle hierarki af informationer. (anyone?)
mrode Besvaret December 2, 2006 Rapporter Besvaret December 2, 2006 Såre simpelt...det er udgifterne til dine svenske lån der skal oplyses. Medio-kursen du skal bruge til at omregne til dkr forefindes vist et eller andet sted i SKAT´s skumle hierarki af informationer. (anyone?) Nationalbankens årlige gennemsnitskurs: 80,2902
Guest Trine Besvaret December 2, 2006 Rapporter Besvaret December 2, 2006 Har lige snakket med grænsegængercenteret. Hvis man ikke har noget at tilføje til supplements blanketten' date=' kan du udfylde alt online. Man slipper altså for at poste noget håndskrevet retur [/quote'] Men dine renteudgifter og A-kasse skal udfyldes på suplementet. Det er det faglige kontingent og indtægt der står på selve selvangivelsen. Så mit bud er at 10 ud af 10 grænsegængere skal bruge suplementet. Suplementet er for begrænset skattepligtige under grænsegængerreglen. Så det er vel kun hvis du er alm begrænset skattepligtig du kan inberette online...
Juff Besvaret December 4, 2006 Rapporter Besvaret December 4, 2006 hmm på selvangivelsen punkt 52 under "ligningsmæssige fradrag" arbejdsløshedsforsikring, faglig kontingent. jeg mener det er faglig kontingent der skal på supplementet. har i hvertfald altid forstået det sådan. Rubrik 41 på selvangivelsen er renteudgifter af gæld til pengeinstituter, så det skal vel ikke på supplementet. punkt 43 renteudgifter af anden gæld bruger jeg til renter på det svenske billån. ( omregnet til dkk ) Nå men jeg sender det hele ind til dem manuelt. så er jeg da sikret. Fortsat god dag :)
spinner Besvaret December 4, 2006 Rapporter Besvaret December 4, 2006 Men dine renteudgifter og A-kasse skal udfyldes på suplementet. Det er det faglige kontingent og indtægt der står på selve selvangivelsen. Så mit bud er at 10 ud af 10 grænsegængere skal bruge suplementet. Suplementet er for begrænset skattepligtige under grænsegængerreglen. Så det er vel kun hvis du er alm begrænset skattepligtig du kan inberette online... Nu spørger jeg måske lidt dumt, men da det kun er forskudsopgørelsen der er tale om, er det så ikke knap så vigtigt hvor beløbene står anført, såfremt det er i samme kategori? Jeg mener, hvis jeg i løbet af året regner med at betale 10.000 til a-kassen, så er det vel hip som hap, om de er på supplementet eller der hvor jeg ville ha' skrevet det som "dansker". Det vigtige er vel at de er korrekt placeret på selvangivelsen?
Juff Besvaret December 4, 2006 Rapporter Besvaret December 4, 2006 så skal du skifte a-kasse, alt efter dit fag selvfølgelig jo, det er vist nok forskudsopgørelse vi debatere om :-), men som du siger er det nok selvangivelsen der er vigtigst. Jeg mindes dog at der var en længere beskrivelse fra skat om at det skulle stå korrekt. Hvor meget det betyder rent praktisk ved jeg ikke. Men det er ihvertfald tåbeligt at det ikke bare kan stå samlet i et felt.
spinner Besvaret December 4, 2006 Rapporter Besvaret December 4, 2006 så skal du skifte a-kasse' date=' alt efter dit fag selvfølgelig [/quote'] Det kan der så være noget om ;)
Guest Trine Besvaret December 4, 2006 Rapporter Besvaret December 4, 2006 Nu spørger jeg måske lidt dumt, men da det kun er forskudsopgørelsen der er tale om, er det så ikke knap så vigtigt hvor beløbene står anført, såfremt det er i samme kategori? Jeg mener, hvis jeg i løbet af året regner med at betale 10.000 til a-kassen, så er det vel hip som hap, om de er på supplementet eller der hvor jeg ville ha' skrevet det som "dansker". Det vigtige er vel at de er korrekt placeret på selvangivelsen? Altså der spørges til suplementet, det relaterer sig udelukkende til selvangivelsen. Om I så taler forskudsopgørelse kan være lidt svært at se:)
spinner Besvaret December 4, 2006 Rapporter Besvaret December 4, 2006 Altså der spørges til suplementet' date=' det relaterer sig udelukkende til selvangivelsen. Om I så taler forskudsopgørelse kan være lidt svært at se:)[/quote'] Det kan der så være noget om ... Jeg ved faktisk ikke om der findes en supplements-blanket til forskudsskemaet, men gik ud fra at det var der nok, når der nu blev spurgt til det i en tråd omhandlende forskudsopgørelsen :)
Juff Besvaret December 4, 2006 Rapporter Besvaret December 4, 2006 he he... nu kommer jeg sgu selv i tvivl den er der ihvertfald til selvangivelsen.. kanske tråden stopper her :D
Guest Trine Besvaret December 4, 2006 Rapporter Besvaret December 4, 2006 Det kan der så være noget om ... Jeg ved faktisk ikke om der findes en supplements-blanket til forskudsskemaet' date=' men gik ud fra at det var der nok, når der nu blev spurgt til det i en tråd omhandlende forskudsopgørelsen :)[/quote'] Den hører udelukkende til selvangivelsen....
spinner Besvaret December 4, 2006 Rapporter Besvaret December 4, 2006 Check lige om der under "skattekommune" står begrænset skattepligtig? Jeg kender til flere der tror de er overflyttet korrekt til SkatØresund men stadig hænger fast et sted i fraflytningskommunen. Og det er så ikke nok at gå ud fra, at fordi man een gang er blevet overflyttet til Begrænset skattepligtig, at man så bliver der... Min kæreste har, efter at have modtaget årsopgørelsen for sidste år som "begrænset skattepligtig", sørme modtaget en forskudsopgørelse for 2007, hvor hun (igen) er skattepligtig i Københavns kommune ... Og eftersom vi har boet i Sverige i 1½ år, har de ikke engang undskyldningen med "bopæl pr. 5 september" at bruge... Hvad end det er for noget tobak de har adgang til derinde, skulle de tage og dele med os andre!
Juka Besvaret December 7, 2006 Rapporter Besvaret December 7, 2006 Ok, nu for at lyde helt blank, hvordan finder jeg de udgifter..?? Står de i låneaftalen el hvordan...Kan nemlig ikke finde noget, eller leder jeg forkert...Jeg har optaget lån i NORDEA...Såre simpelt...det er udgifterne til dine svenske lån der skal oplyses. Medio-kursen du skal bruge til at omregne til dkr forefindes vist et eller andet sted i SKAT´s skumle hierarki af informationer. (anyone?)
Juff Besvaret December 7, 2006 Rapporter Besvaret December 7, 2006 Du kan altid kontakte din bankrådgiver vedr. rentetal for kommende eller foregående år
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu