Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Min forskudsopgørelse kom så i dag. Satte mig ned - tænkte over den - og syntes der manglede noget. Ja faktisk alt det som jeg skal indberette på supplements-blanketten som grænsegænger (dvs dansk pension, udenlandske renter, a-kasse). Kigger lige én ekstra gang på min årsopgørelse for 2005 - gæt engang - de har heller ikke tage det med dér. Roder lidt i bunken af kopier, jo - den var sørme med da jeg fremsendte selvangivelsen 2005 der sidst i april. SÅ TROR da pokker min årsopgørelse så ud ad-h-til... :eek: Og så kan jeg vel lære at gå tingene fra Skat grundigt igennem. Nå, men i morgen ryder der så et brev til dem afsted om venligst at korrigere indkomståret 2005 og min forskudsopgørelse 2007. Det er dog utroligt at de ikke læser hvad man skriver. Havde endda pænt vedlagt et følgebrev med en pædagogisk oversigt over de fremsendte papirer - her står supplement'et også nævnt.
Nu har de så rettet min forskudsopgørelse, den fik jeg i forgårs - en måneds tid efter jeg bad om at få den rettet. I dag kom der så brev om at de også havde accepteret ændringerne til indkomståret 2005, det er jo dejligt nok. Jeg modtager en ny årsopgørelse inden for to måneder(!). Nu har nogen jo sat sig ned og læst det jeg har skrevet, registeret det, svaret mig - hvorfor så to måneders forsinkselse? :confused: Det er jo egentlig også lidt spændende hvad der så sker. Jeg fik jo en restskat i 2005 pga de oversete papirer. Den skal jeg jo så ikke have alligevel, men den ER jo indregnet i 2007 skatten. Men det vil jeg så afvente med spænding, det er trods alt 7.500 kroner i "forkert" resteskat - og så omkring 2.000 kroner tilbage derudover så vidt jeg kan regne. Godt at skattevæsenet i modsætning til banken betaler renter...
  • 5 weeks later...
  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Nå, men se nu bare - Skat har åbenbart lært noget. Lov en lang leveringstid - og lever så hurtigere så bliver folk glade. Jeg modtog i går en rettet årsopgørelse for 2005 bilagt en udbetaling på 14.591 dkk.... weee... :D

• 2 weeks later...
Besvaret
Har lige snakket med grænsegængercenteret. Hvis man ikke har noget at tilføje til supplements blanketten' date=' kan du udfylde alt online. Man slipper altså for at poste noget håndskrevet retur :thumbup:[/quote'] Hov...!! Kan man nu aflevere selvangivelsen online??!! Eller kun dele af den?! Jeg har da indtil videre måttet aflevere hele møgbunken håndskrevet på grænsegængercenteret hver gang!!
Besvaret
Hov...!! Kan man nu aflevere selvangivelsen online??!! Eller kun dele af den?! Jeg har da indtil videre måttet aflevere hele møgbunken håndskrevet på grænsegængercenteret hver gang!!
Tror der er tale om forskudsopgørelsen ... ikke selvangivelsen... ;)
  • 3 weeks later...
Besvaret

Hej! Jeg har nu fået mit rettede skattekort fra Skat Öresund. Jeg fortalte om min lön, og togpendling som hun så regnede på. Har ingen lån og ingen bil. På det nye skattekort står der träkprocent på 38%. Lyder det rigtigt? Synes bare mange herinde har snakket om 32%. Mvh, Anine

Besvaret
Jeg har nu fået mit rettede skattekort fra Skat Öresund. Jeg fortalte om min lön' date=' og togpendling som hun så regnede på. Har ingen lån og ingen bil. På det nye skattekort står der träkprocent på 38%. Lyder det rigtigt? Synes bare mange herinde har snakket om 32%.[/quote'] De 32% er hvad der svarer til sundhedsbidrag + kommuneskat. Det står i toppen til højre på din selvangivelse. Vær OBS på at du ikke skal betale kirkeskat som grænsegænger uanset om du er medlem af folkekirken eller ej. Jeg har vedhæftet et billede der viser der hvor det står. Men derudover betaler man også bundskat, samt eventuelt mellem- og topskat af en del af ens indkomst. Trækprocenten er lavet således at den kombineret med dit fradrag giver dig det udbetalt du skal have efter at skatterne er trukket. Trækpræcenten står på hoved og bikortet, har vedhæftet et andet billede fra min forskudsopgørelse, hvor det står. På side 2 af selvangivelsen står der en specifikation af hvordan de har regnet det ud. Det er den side man altid bliver så træt af - specielt nederst "samlet forskudskat er beregnet til"... Så regner man ud hvad det er per måned hvorefter det går op for en at den så absolut største månedlige omkostning man har - er skat. :sad: Det "skattefrie fradrag" er i virkeligheden ikke helt skattefrit, da du skal betale 8% i arbejdsmarkedsskat (staten kalder det så bidrag, men det er vist en tilsnigelse) af hele din indkomst før fradrag.
Besvaret
Hej! Jeg har nu fået mit rettede skattekort fra Skat Öresund. Jeg fortalte om min lön, og togpendling som hun så regnede på. Har ingen lån og ingen bil. På det nye skattekort står der träkprocent på 38%. Lyder det rigtigt? Synes bare mange herinde har snakket om 32%. Mvh, Anine
Som ethvert fornuftigt menneske vil gøre, blander du trækprocenten og skatteprocenten sammen, men det er forskellige ting. Din skat består af alle mulige forskellige procentdele af allemulige forskellíge dele af din indkomst fratrukket ditten og datten med tillæg af datten og dutten. Når alt dette er regnet sammen, udmønter det sig i et bestemt skattefrit fradrag plus en bestemt trækprocent. Dette fremgår af dit skattekort. :)
Besvaret

Undskyld har jeg forstået alt det her korrekt. Jeg står til at betale kirkeskat - skal jeg virkelig selv kontakt skat øresund, og gøre dem opmærksom på at det skal jeg ikke som grænsegænger??? Skal jeg virkelig også gøre dem opmærksom på at skatte procenten skal ændres??

Besvaret
Undskyld har jeg forstået alt det her korrekt. Jeg står til at betale kirkeskat - skal jeg virkelig selv kontakt skat øresund, og gøre dem opmærksom på at det skal jeg ikke som grænsegænger??? Skal jeg virkelig også gøre dem opmærksom på at skatte procenten skal ændres??
Det er desværre ikke unormalt. Så ja, hvis du hører under Skat Øresund nu, så skal de have det at vide. Men noget kunne tyde på du stadig er registreret i din gamle kommune, siden de tal stadig fremgår af din opgørelse. Jeg blev selv først opmærksom på at jeg ikke var flyttet korrekt internt i Skat, da jeg skulle have lavet nyt skattekort grundet nyt arbejde.
Besvaret
Ja det skal du selv. Eller din revisor hvis du har sådan en. Og vær opmærksom på, at du kan få efterregulereret årsopgørelser fra tidligere år, hvis de har været forkerte.
Besvaret
Det er desværre ikke unormalt. Så ja, hvis du hører under Skat Øresund nu, så skal de have det at vide. Men noget kunne tyde på du stadig er registreret i din gamle kommune, siden de tal stadig fremgår af din opgørelse. Jeg blev selv først opmærksom på at jeg ikke var flyttet korrekt internt i Skat, da jeg skulle have lavet nyt skattekort grundet nyt arbejde.
Nå for søren, ja lad mig da endelig betale noget mindre i skat :-) Det står nu at jeg høre under skat øresund, men der står også at jeg er registeret i den gl. kommune. Henter jeg noget andet end kirkeskatten ved det??
Besvaret

Hej, jeg har optaget billån hos en forhandler, men der står ingen steder noget om renteudgifter, kun "total kreditkostnad", er det den tal jeg skal bruge til at få fradrag for lånet eller hvordan...??:rolleye: tak

Besvaret
Nå for søren, ja lad mig da endelig betale noget mindre i skat :-) Det står nu at jeg høre under skat øresund, men der står også at jeg er registeret i den gl. kommune. Henter jeg noget andet end kirkeskatten ved det??
Da jeg i tidernes morgen flyttede fra Herlev Kommune på Sjælland, så røg jeg også automatisk ud af Folkekirken i Danmark, men det var også det eneste der blev forandret med hensyn til skatte procenten i Danmark.. Vh Carsten
Besvaret
Hej, jeg har optaget billån hos en forhandler, men der står ingen steder noget om renteudgifter, kun "total kreditkostnad", er det den tal jeg skal bruge til at få fradrag for lånet eller hvordan...??:rolleye: tak
Du skal have det der , hedder en "betalingsplan" fra der hvor du har evt. lånt pengene til bilen, derpå står der hvormange penge du betaler i rente, på det tidspunkt, at betalingsplanen bliver lavet, med det forbehold, at renten jo kan ændre sig i løbet af året VH CArsten

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...