Mulde Besvaret November 17, 2006 Rapporter Besvaret November 17, 2006 Du behøves ikke at reklamere for din dumhed...... Det kunne jo være der blev indført en lov imod den slags en dag og det ville jo være trist at der kom en og bankede på din dør og slæbte dig med........ Lidt ligesom en enkeltbillet til godstoget i gamle dage..... Der er godt nok et mandfolk gemt i dig !! Når nu du ignorerer mig, så ser du formentlig ikke dette, men jeg er nu glad for det alligevel, så kan man måske få lov til at give sin mening til kende uden at blive kaldt dum, fordi man ikke er enig eller endda truet til tavshed - da det jo tilsyneladende er alt hvad du kan "mande" dig op til.
ulmus Besvaret November 17, 2006 Rapporter Besvaret November 17, 2006 [quote=Supermule; Jeg kører stærkt, da mit liv ganske enkelt er for kort til fjolser alá Moerke, Mulde osv.....Den tid jeg bruger på deres uvidenhed om sammensætningen af den virkelige verden, bliver jeg nødt til at forsøge at vinde igen, ved at køre lidt hurtigere end jeg må, over broen.....
Guest Supermule Besvaret November 17, 2006 Rapporter Besvaret November 17, 2006 Meget sjovt du nævner det...... HAR du set mig ude på broen??? Har jeg generet dig på motorvejen???? Lad os så få nogle eksempler på bordet...... OG der skal sted, dato og tidspunkt på. Andet er postulater og ikke fakta.... Her vil jeg godt have lov til at give SM ret. Dit liv bliver sikkert meget kort, hvis du fortsætter med at køre som du gør!
credde Besvaret November 17, 2006 Rapporter Besvaret November 17, 2006 Her vil jeg godt have lov til at give SM ret. Dit liv bliver sikkert meget kort, hvis du fortsætter med at køre som du gør! Er du sikker på det?? Der er en forskel på at køre stærkere end man må og køre sindsygt - de to ting følger bestemt ikke hinanden og det ene kan sagtens udelukke det andet og ikke mindst omvendt. Der er folk, som kører sindsygt selvom de kører langsomt! For eksempel vil jeg kalde det fuldstændig sindsygt blot at trække ud foran en anden uden at orientere sig.
Guest Trine Besvaret November 17, 2006 Rapporter Besvaret November 17, 2006 Meget sjovt du nævner det...... HAR du set mig ude på broen??? Har jeg generet dig på motorvejen???? Lad os så få nogle eksempler på bordet...... OG der skal sted, dato og tidspunkt på. Andet er postulater og ikke fakta.... 28.september kl ca 7.20 ved lufthavnen i retning mod Danmark. Du kører med under 3 meter afstand til forankørende, blinker med lygterne og presser for at komme forbi. Den stakkels chauffør trækker hasarderet ind til højre spor (der er tæt trafik i både højre og venstre spor) for at undgå dig, hvilket resulterer i opbremsning i hele højre spor. Og nej jeg kørte BAG DIG I HØJRE SPOR og kunne observere din fantastiske forståelse for trafik og andre mennesker. Du kørte i din sorte ML som du har postet nummerpladen på. Jeg henleder opmærksomheden på dette udemærkede indlæg SM skizofrene tvilling åbentbart har postet tidligere.. http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=2691&page=4&highlight=ML55 og det bliver sgu ved.. http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=5995&highlight=jeg+beklager
spinner Besvaret November 17, 2006 Rapporter Besvaret November 17, 2006 Jeg kører stærkt' date=' da mit liv ganske enkelt er for kort til fjolser alá Moerke, Mulde osv.....Den tid jeg bruger på deres uvidenhed om sammensætningen af den virkelige verden, bliver jeg nødt til at forsøge at vinde igen, ved at køre lidt hurtigere end jeg må, over broen.....[/quote'] Noget man kan undre sig over er, hvorfor man gider ræse afsted for at spare 5,5 minut (eller hvor meget det nu blev til), for derefter at sætte sig og bruge halve og hele timer på at diskutere dét at køre for stærkt. Især når det samme argument for at køre for stærkt dukker op hele tiden; nemlig at gange den sparede tid med sin timeløn, da det åbenbart er måden at opgøre værdien på. Mit råd vil være: Kør langsomere - måske endda efter reglerne - det vil koste i omegnen af 10 minutter antager jeg. Spar dermed tiden på at diskutere det, som antageligt langt overstiger 10 minutter. Den tid kan så anvendes på at arbejde i stedet for, og hov: flere penge end før. Og minsandten om ikke også bilen kører længere literen; Endnu flere penge. Spørgsmålet er snarere, hvad du vil gøre med alle de penge du kan tjene på at overholde hastighedsgrænserne Tilbage er så 2 ting: - Problemet med dem der trækker ud, uden at orientere sig: -de lærer nok deres lektie en dag, på den hårde måde - så vidt jeg ved kan man døje ret lang tid med et piskesmæld. - Dem der vimser rundt i venstre spor uden at overhale: Ok - så det koster mig måske 1 minut mere end det ellers ville have gjort. Og ja, det er da træls at skulle træde på bremsen, men eet tryk på Resume-knappen, og man er tilbage som før. Jeg overlever nok... Til sidst, til dem der overhaler indenom, fordi der ligger en og fedter i venstre spor: Så fordi andre stjæler i butikker, der det også i orden at jeg gør, eller? Argumentet syntes at være; han bryder færdelsloven ved at ligge i venstre spor uden at overhale, så kan jeg også godt bryde den ved at overhale indenom ... De værste er sq dem, der mener de er så vigtige, at når der ligger en stribe på 10 biler, der er ved at overhale 2 lastbiler, så tager de hele banden indenom, for at trække ud oppe ved lastbilen; Beware: Jeg er ikke bleg for at ofre en kofanger på at blokere sådan en spasser. [edit]: Beware: Jeg er ikke bleg for at ofre en kofanger på at blokere sådan en spasser - Og her mener jeg ikke ved at trække ind til højre for at skære ham af, men at lukke hullet, så han ikke kan trække ud, når han når lastbilen...
credde Besvaret November 17, 2006 Rapporter Besvaret November 17, 2006 Tilbage er så 2 ting: - Problemet med dem der trækker ud, uden at orientere sig: -de lærer nok deres lektie en dag, på den hårde måde - så vidt jeg ved kan man døje ret lang tid med et piskesmæld. - Dem der vimser rundt i venstre spor uden at overhale: Ok - så det koster mig måske 1 minut mere end det ellers ville have gjort. Og ja, det er da træls at skulle træde på bremsen, men eet tryk på Resume-knappen, og man er tilbage som før. Jeg overlever nok... Til sidst, til dem der overhaler indenom, fordi der ligger en og fedter i venstre spor: Så fordi andre stjæler i butikker, der det også i orden at jeg gør, eller? Argumentet syntes at være; han bryder færdelsloven ved at ligge i venstre spor uden at overhale, så kan jeg også godt bryde den ved at overhale indenom ... De værste er sq dem, der mener de er så vigtige, at når der ligger en stribe på 10 biler, der er ved at overhale 2 lastbiler, så tager de hele banden indenom, for at trække ud oppe ved lastbilen; Beware: Jeg er ikke bleg for at ofre en kofanger på at blokere sådan en spasser. [edit]: Beware: Jeg er ikke bleg for at ofre en kofanger på at blokere sådan en spasser - Og her mener jeg ikke ved at trække ind til højre for at skære ham af, men at lukke hullet, så han ikke kan trække ud, når han når lastbilen... Jeg giver dig ret, specielt i det sidste! Det er muligt, at det koster 1 minut mere, når folk vimser rundt i venstre vognbane, men hvis et enkelt blink med lyset efter lidt tid ikke virker, så begynder man at tænke lidt på, hvor vedkommende har trukket kørekortet henne af! Hvis man over en længere strækning har ligget bag én som kører 90 km/t, hvor man må køre 110 km/t og bestemt ikke trækker ind trods venlige blink med lyset og et enkelt tryk på hornet, så vil du også selv miste tålmodigheden er jeg overbevist om (har prøvet at ligge bag én sådan abe)
spinner Besvaret November 17, 2006 Rapporter Besvaret November 17, 2006 Det er muligt' date=' at det koster 1 minut mere, når folk vimser rundt i venstre vognbane, men hvis et enkelt blink med lyset efter lidt tid ikke virker, så begynder man at tænke lidt på, hvor vedkommende har trukket kørekortet henne af! Hvis man over en længere strækning har ligget bag én som kører 90 km/t, hvor man må køre 110 km/t og bestemt ikke trækker ind trods venlige blink med lyset og et enkelt tryk på hornet, så vil du også selv miste tålmodigheden er jeg overbevist om (har prøvet at ligge bag én sådan abe)[/quote'] Har skam også selv prøvet at ligge bag sådan nogle op til flere gange ... Og ja, jeg har i tankerne eller højlydt sendt dem til steder hen, hvor de fleste nok ikke gad holde ferie ... Men jeg har endnu tilgode at overhale en sådan indenom, som følge af min fustration...
Guest Supermule Besvaret November 17, 2006 Rapporter Besvaret November 17, 2006 Det er faktisk meget morsomt...... Den bil har jeg ikke mere. Og havde den ikke d. 28 september.....28.september kl ca 7.20 ved lufthavnen i retning mod Danmark. Du kører med under 3 meter afstand til forankørende, blinker med lygterne og presser for at komme forbi. Den stakkels chauffør trækker hasarderet ind til højre spor (der er tæt trafik i både højre og venstre spor) for at undgå dig, hvilket resulterer i opbremsning i hele højre spor. Og nej jeg kørte BAG DIG I HØJRE SPOR og kunne observere din fantastiske forståelse for trafik og andre mennesker. Du kørte i din sorte ML som du har postet nummerpladen på. Jeg henleder opmærksomheden på dette udemærkede indlæg SM skizofrene tvilling åbentbart har postet tidligere.. http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=2691&page=4&highlight=ML55 og det bliver sgu ved.. http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=5995&highlight=jeg+beklager
Guest Trine Besvaret November 17, 2006 Rapporter Besvaret November 17, 2006 Det er faktisk meget morsomt...... Den bil har jeg ikke mere. Og havde den ikke d. 28 september..... Hvis du siger det så er det jo sandt.. mærkeligt siden du solgte den til Prestige auto den 16/10-2006 og din nye RS6 er blev hentet efterfølgende. Kilde: din skizofrene tvilling Supermule... http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=6503&page=3&highlight=RS6
Guest Supermule Besvaret November 17, 2006 Rapporter Besvaret November 17, 2006 Ja det beklager jeg så meget..... Det er godt du er vågen. Det er mig der tager fejl her..... Det var den 28/10 jeg læste mig til og ikke d. 28/9...... Du har ret. Hvis du siger det så er det jo sandt.. mærkeligt siden du solgte den til Prestige auto den 16/10-2006 og din nye RS6 er blev hentet efterfølgende. Kilde: din skizofrene tvilling Supermule... http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=6503&page=3&highlight=RS6
Guest Supermule Besvaret November 17, 2006 Rapporter Besvaret November 17, 2006 De indlæg du har postet kan jeg ikke se har relevans.... Det ene foregår INDE i byen i Vellinge...... Det andet er en der BEVIDST ligger og jagter en anden bil over broen...... Mig bekendt har jeg ikke gjort slige sager.....Ej heller postuleret det..... Men igen, jeg beklager meget at jeg tog fejl mht d. 28/9 kl 7.20. Kan faktisk ikke huske den situation...... Nok fordi der er en del der "parkerer" ude i venstre spor..... 28.september kl ca 7.20 ved lufthavnen i retning mod Danmark. Du kører med under 3 meter afstand til forankørende, blinker med lygterne og presser for at komme forbi. Den stakkels chauffør trækker hasarderet ind til højre spor (der er tæt trafik i både højre og venstre spor) for at undgå dig, hvilket resulterer i opbremsning i hele højre spor. Og nej jeg kørte BAG DIG I HØJRE SPOR og kunne observere din fantastiske forståelse for trafik og andre mennesker. Du kørte i din sorte ML som du har postet nummerpladen på. Jeg henleder opmærksomheden på dette udemærkede indlæg SM skizofrene tvilling åbentbart har postet tidligere.. http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=2691&page=4&highlight=ML55 og det bliver sgu ved.. http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=5995&highlight=jeg+beklager
Miriam Besvaret November 17, 2006 Rapporter Besvaret November 17, 2006 Ja det beklager jeg så meget..... Det er godt du er vågen. Det er mig der tager fejl her..... Det var den 28/10 jeg læste mig til og ikke d. 28/9...... Du har ret. Moerke - Spassermule : 1-0
credde Besvaret November 17, 2006 Rapporter Besvaret November 17, 2006 Moerke - Spassermule : 1-0 Hvad så, hvad med at tiltale manden ordentligt Det kan godt være, man er uenig og, man synes at nogle bevæger sig på et børnehave niveau, men er der nogen grund til at bevæge sig derned ... eller derop? ;)
MC Manden Besvaret November 17, 2006 Rapporter Besvaret November 17, 2006 Ikke at jeg på nogen måde gider blande mig, men Supermule... er du ikke på lidt tynd is ? Du argumentere for at dine ulovligheder bør være lovlige, og når der så henvises til noget konkret, så kan du slet slet ikke se sammenhængen... Du bad selv om noget konkret, og når du får det, .... ja, så er det da ikke relevant
Guest Trine Besvaret November 17, 2006 Rapporter Besvaret November 17, 2006 De indlæg du har postet kan jeg ikke se har relevans.... Det ene foregår INDE i byen i Vellinge...... Du får lidt hjælp så... Du vil gerne overleve en andens vanvidskørsel i Vellinge hvor du bor med dit barn og din kone. JEG VIL GERNE OVERLEVE DIN VANVIDSKØRSEL PÅ MOTORVEJEN MELLEM MALMØ OG KØBENHAVN... kan du se sammenhængen? eller er det for svært for dig?
spinner Besvaret November 17, 2006 Rapporter Besvaret November 17, 2006 Ikke at jeg på nogen måde gider blande mig, men Supermule... er du ikke på lidt tynd is ? Du argumentere for at dine ulovligheder bør være lovlige, og når der så henvises til noget konkret, så kan du slet slet ikke se sammenhængen... Du bad selv om noget konkret, og når du får det, .... ja, så er det da ikke relevant Ikke helt rigtigt ... det Supermule ikke mener er relevant, det er de posts han tidligere har foretaget i andre sammenhænge, som at fyre den af i byen og jagte en bil over broen. Og det er som sådan ikke relevant i det aktuelle spørgsmål, andet end det Moerke her påpeger ... Desværre gav de vedhæftede tråde Supermule en nem og bekvem anledning til at snige sig uden om det konkrete eksempel der faktisk blev givet på at han generet nogle på motorvejen, som hurtigt blev affærdet med Men igen, jeg beklager meget at jeg tog fejl mht d. 28/9 kl 7.20. Kan faktisk ikke huske den situation...... Nok fordi der er en del der "parkerer" ude i venstre spor..... Bare underligt, at hvis det er så sjældent man generer nogen derude, at man så ikke kan hske den pågældende situation
Mulde Besvaret November 17, 2006 Rapporter Besvaret November 17, 2006 Altså... Det har intet med fart at gøre' date=' det drejer sig blot om at holde til højre, når man kan. At Supermule eller hvem ellers kører for stærkt er da vedkommendes eget problem, og vil på et tidspunkt blive et problem mellem dem og politiet, den dag, hvis/når vedkommende bliver stoppet. [/quote'] Nej, det oprindelige indlæg, som startede i en helt anden tråd, handlede ikke decideret om at køre for stærkt, det er korrekt - det handlede om at holde til højre, når man er færdig med at overhale - eller at blive derinde, hvis man ikke har noget formål med at ligge i venstre bane. Men for det første har det jo udviklet sig til en diskussion om trafikkultur som sådan og for det andet har det formentlig eskaleret "lidt", fordi det oprindelig indlæg (og adskillige efterfølgende) MÅSKE godt kunne have været postet i en lidt mere diplomatisk tone. Derudover har det så, af mig og vist også andre, været postuleret, at det måske godt kunne tænkes, at det var ligeså farligt - og irriterende, provokerende osv. - med dem der drøner over broen med langt højere fart end den tilladte, samt at det måske ikke kun var folk, der kører 90 km/t (jeg forstår stadig ikke, hvorfor det lige er 90 der tales om, men whatever), som irriterer dem i venstre bane, det KUNNE måske også være dem, som måske kører 110, 120, 130 og som jo også "spærrer" venstre bane, hvis man altså kører 140, 150, 160... Og skulle det være tilfældet, så er det jo så at kæden hopper af for mig. For på trods af visse personers overbevisning om det modsatte, så kan jeg rent faktisk godt finde ud af at flytte mig, når jeg kører i venstre bane, men jeg bliver altså vældig irriteret når jeg overhaler med måske 130 - er igang med at overhale, er ikke færdig - og så kommer der en eller anden personage bragende, som VIL forbi NU og som ikke har tålmodighed til at vente. Det er jo sket mere end en gang, at jeg så er trukket ind, og så har vedkommende fortsat til den næste i rækken, som har fået samme behandling, og så får man jo den tanke: Vedkommende må føle, at han har mere ret til vejen end jeg har - i og med at han er så forhippet på at få mig og andre ind til siden. Og ja, det er da i første omgang en sag mellem fartbøllen og politiet, hvis og når han bliver stoppet, men det kunne jo også tænkes, at man vælger et "offer", som enten er meget nervøs eller bliver unødigt provokeret, og så kan det jo måske godt gå galt - også selvom man føler, at man er verdensmester bag et ret. Og man har altså brug for mere tid til at reagere og længere tid til at bremse, jo stærkere man kører, om man så er en nok så god billist og har nok så gode dæk osv. Endelig har også været brugt argumenter som "jeg gør kun en ting galt, de gør flere" - og jeg har altså mere end svært ved at acceptere, at det skulle være et holdbart argument for noget som helst. Og hvem er det for øvrigt lige der skal bestemme, om en overtrædelse er værre eller bedre end en anden? Er det en der mener sig så klog, at han selv kan bestemme? Eller ville tingene måske flyde lidt bedre, både i trafiken og andre steder, hvis lidt flere gjorde lidt mere for at overholde de regler, der nu engang er? Der er vel ingen der kan sige sig fri for en hastighedsoverskridelse eller to, men der er dog en vis forskel på at følge trafikken og så den provokerende opførsel, som man ofte møder, især på broen.
credde Besvaret November 17, 2006 Rapporter Besvaret November 17, 2006 Og skulle det være tilfældet, så er det jo så at kæden hopper af for mig. For på trods af visse personers overbevisning om det modsatte, så kan jeg rent faktisk godt finde ud af at flytte mig, når jeg kører i venstre bane, men jeg bliver altså vældig irriteret når jeg overhaler med måske 130 - er igang med at overhale, er ikke færdig - og så kommer der en eller anden personage bragende, som VIL forbi NU og som ikke har tålmodighed til at vente. Det er jo sket mere end en gang, at jeg så er trukket ind, og så har vedkommende fortsat til den næste i rækken, som har fået samme behandling, og så får man jo den tanke: Vedkommende må føle, at han har mere ret til vejen end jeg har - i og med at han er så forhippet på at få mig og andre ind til siden. Medmindre det er et udrykningskøretøj, så vil jeg da ikke trække ind, førend overhalingen er færdig - slut prut finale. Hvis jeg kan se, at der kommer én bagfra, som kører noget hurtigere, kan jeg dog godt finde på, at træde lidt på speederen og få overstået overhalingen lidt hurtigere. Men jeg ser måske også lidt udover min egen bøgehæk
Mulde Besvaret November 17, 2006 Rapporter Besvaret November 17, 2006 Medmindre det er et udrykningskøretøj' date=' så vil jeg da ikke trække ind, førend overhalingen er færdig - slut prut finale. Hvis jeg kan se, at der kommer én bagfra, som kører noget hurtigere, kan jeg dog godt finde på, at træde lidt på speederen og få overstået overhalingen lidt hurtigere. Men jeg ser måske også lidt udover min egen bøgehæk [/quote'] Ja ja - naturligvis - intet er jo absolut og man kan diskutere "for eksempel" i evigheder. Naturligvis flytter man sig for et udrykningskøretøj, naturligvis maser man sig ikke ind i højre bane, hvis man er midt i en overhaling, og naturligvis kan man da godt humme sig, hvis man ser en hurtigkørende komme op bagfra. Men hvis man gør (eller ikke gør) alt det, så er der jo heller ingen problemer. Jeg har bare mere end en gang været igang med en overhaling, og selvom den hurtige godt kan se, at man ikke bevæger sig i sneglefart, at der er en lang stribe af biler foran og at der ikke er plads til højre, så kan man da sandelig godt blive underholdt af både blinkende lygter og tågehorn - og så må det da vist være ham, der har problemer med udsynet over bøgehækken?
credde Besvaret November 17, 2006 Rapporter Besvaret November 17, 2006 Ja ja - naturligvis - intet er jo absolut og man kan diskutere "for eksempel" i evigheder. Naturligvis flytter man sig for et udrykningskøretøj' date=' naturligvis maser man sig ikke ind i højre bane, hvis man er midt i en overhaling, og naturligvis kan man da godt humme sig, hvis man ser en hurtigkørende komme op bagfra. Men hvis man gør (eller ikke gør) alt det, så er der jo heller ingen problemer. Jeg har bare mere end en gang været igang med en overhaling, og selvom den hurtige godt kan se, at man ikke bevæger sig i sneglefart, at der er en lang stribe af biler foran og at der ikke er plads til højre, så kan man da sandelig godt blive underholdt af både blinkende lygter og tågehorn - og så må det da vist være ham, der har problemer med udsynet over bøgehækken?[/quote'] Jeg beklager, det var ikke myntet på dig, men generelt Jeg er helt enig med, hvad du skriver. Har nu ikke selv oplevet de problemer på broen, men nærmere mod tunnelen fra Danmark, hvor mere eller mindre emsige taxa chauffører i ny og næ blinker selvom der er masser af biler foran. Jeg plejer at grine og vinke tilbage - og trækker ind, når der er plads.
spinner Besvaret November 17, 2006 Rapporter Besvaret November 17, 2006 Hvad så' date=' hvad med at tiltale manden ordentligt Det kan godt være, man er uenig og, man synes at nogle bevæger sig på et børnehave niveau, men er der nogen grund til at bevæge sig derned ... eller derop? ;)[/quote'] Helt enig med dig i, at diskutionen bør foregå på et sagligt niveau ... men husk på, at kalde hinanden for navne, kan være resultatet af fustrationer og følelsen af afmagt ... Lidt ligesom at overhale indenom ;) Nå, nu vil jeg tage på ferie en uges tid - Vi skal heldigvis ikke nå noget, så jeg tror bare jeg vil køre efter reglerne ... denne gang :)
Kim H Besvaret November 17, 2006 Rapporter Besvaret November 17, 2006 Nå, nu vil jeg tage på ferie en uges tid - Vi skal heldigvis ikke nå noget, så jeg tror bare jeg vil køre efter reglerne ... denne gang :) God ferie:thumbup: Når du kommer tilbage, vil denne tråd sikkert være dobbelt så lang - og argumenterne halvt så saglige (hvis det ellers er muligt :D )
MissCath Besvaret November 18, 2006 Rapporter Besvaret November 18, 2006 Notér pladerne på båt-hornene' date=' og tjek når du kommer hjem via SMS 71456 ([url']http://www.vv.se/templates/page3____2414.aspx - men husk sms og bilkørsel er noget skidt) - og lad os så høre hvad din statistik bliver efter lidt tid :) Ok - navnet alene siger jo ikke entydigt om det er en tilflytter-dansker-i-svensk-bil - men mon ikke det kunne gi´ et ganske udemærket fingerpeg? Hmmm... jeg kan altså ikke få det til at virke... Er det fordi jeg har en dansk mobil?
MC Manden Besvaret November 18, 2006 Rapporter Besvaret November 18, 2006 Hmmm... jeg kan altså ikke få det til at virke... Er det fordi jeg har en dansk mobil? Ja !... virker kun med SE mobil
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu