Lyth Skrevet November 20, 2006 Rapporter Skrevet November 20, 2006 Jeg har ladet mig fortælle at det kan lade sig gøre at køre i en svensk bil selvom at man har adresse i dk! Man skal bare ha firma i sverige.. Er der nogen der kender noget til det? Og er der regler for hvor tit man skal opholde sig i det land hvor man nu engang har firma i osse? Ville være godt hvis jeg kunne beholde min bil nu hvor jeg flytter til dk igen! Eller evt købe en helt anden!! :o)
Thomas Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Jeg har ladet mig fortælle at det kan lade sig gøre at køre i en svensk bil selvom at man har adresse i dk! Man skal bare ha firma i sverige.. Er der nogen der kender noget til det? Og er der regler for hvor tit man skal opholde sig i det land hvor man nu engang har firma i osse? Ville være godt hvis jeg kunne beholde min bil nu hvor jeg flytter til dk igen! Eller evt købe en helt anden!! :o) Det må du ikke, du skal have svensk adresse! Ellers ville der nok være en hel del fiktive firmaer i sverige...
Lyth Besvaret November 20, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 20, 2006 Mmm.. oki!! Fordi jeg har snakket med en der har en kammerat der gør det! Så han har en firmabil på svenske plader...
Thomas Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Mmm.. oki!! Fordi jeg har snakket med en der har en kammerat der gør det! Så han har en firmabil på svenske plader... Ja indtil han bliver stoppet!
Thomas Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Hvad med.... Bor i Sverige og arbejder i Randers (DK) 4 dage om ugen uden at køre frem og tilbage (DK-SE) og har man en svensk bil. Man sover bare i Randers i 3 nætter. Må man gerne have en svensk bil i DK? Det er så i kategorien "dumme" spørgsmål!
Thomas Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Du er dummeste her på forum.......som min datter siger: Din dumme skid! Det hedder "du er DEN dummeste" her på Forummet!
Meccs Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Du er dummeste her på forum.......som min datter siger: Din dumme skid! Synes vi har haft tråde nok her på det sidste, hvor folk sviner hinanden til så skal vi ikke bare stoppe den her: http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=6819&highlight=svensk+bil+dk Og så bare blive enige om, at svenske biler er for folk der bor og lever i Sverige [Punktum]
Zidane Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Det hedder "du er DEN dummeste" her på Forummet! Det er rigtigt..........sorry.
Guest carspar Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Det er rigtigt at du kan bo i Dk og arbejde i Sverige og have en Svensk indregistreret bil til din rådighed i DK Jeg er ikke selv helt klar over hvordan med det kräver i hvert fald at majoriteten af dir arbejde er i Sverige. Spörg Skat ellers vend tilbage så kan jeg spörge min ven der har den ordning, har arbejder i Hässleholm og bor i Hellerup og det er lovligt.
Skaanebo Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Du kan vel ikke bevare din folkeregisteradresse i Malmø, hvis du bruger mere end halvdelen af året uden for Sverige - medmindre du har familie/sambo i Malmø?
Nils Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Hej C.........sprgsmål: Arbejde i DK (Jylland - Randers) og sove der i 4 dage pga. arbejde, samt bor i Malmö med en fast adresse. Ingen adresse i DK.........kan man ikke køre i en svensk reg. bil? Kan man få kørselsfradrag Malmö -> Randers (2 gange om ugen - frem & tilbage)? Det skulle der vel ikke være noget i vejen for, hvis det hele er reelt, men sikke et rakkerliv. :)
bananas Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Kan man få kørselsfradrag Malmö -> Randers (2 gange om ugen - frem & tilbage)? Svaret er ja! Og for at det ikke skal være løgn kan du endda få ekstra fradrag både for passage af øresundsbroen og passage af storebæltsbroen: http://www.tax.dk/pjecer/befordringsfradrag.htm Dog mod dokumentation.
bananas Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Hej C.........sprgsmål: Arbejde i DK (Jylland - Randers) og sove der i 4 dage pga. arbejde, samt bor i Malmö med en fast adresse. Ingen adresse i DK.........kan man ikke køre i en svensk reg. bil? Reglen er jo at man ikke må have fast bopæl i DK og køre i udenlandsk registret bil i DK. Spørgsmålet er så hvordan man definerer fast bopæl. Jeg vil tro, at det er problematisk, at du i en normal arbejdsuge ender med at tilbringe flere nætter i DK end i S. Hvordan skal du fx opholde dig i den fritid, som du har i hverdagene, og hvor skal du sove? Hvis det er i en ramponeret skurvogn du skal sove, og det er en relativ beskeden bil på svenske plader, du får dig; ja, så er der vel ingen, der vil mistænke dig for ikke at have reelle hensigter. De polske håndværkere som kommer op til Danmark for at arbejde bliver jo ikke afkrævet registreringsafgift af deres biler. I den helt anden grøft: Hvis Randers er din hjemstavn, og du har venner og anden famillie dér, samtidig med at det sted du sover om natten godt kan fungere som helårsbolig, og du har købt en ordentlig slæde på svenske plader........:( Ja, så bliver den nok underkendt og du risikere at få et girokort med registreringsattesten tilsendt. Og i grelle tilfælde kan man også få en bøde på op til 2 gange det undvegne beløb oveni
newport Besvaret December 26, 2006 Rapporter Besvaret December 26, 2006 Det er faktisk blevet lovligt i 2004 eller 2005. Som bosat i DK men med arbejde i et andet EU land må man køre en firmabil på dette lands nummerplader, dog beskattes man som om bilen er dansk registreret.
Guest Trine Besvaret December 26, 2006 Rapporter Besvaret December 26, 2006 Det er faktisk blevet lovligt i 2004 eller 2005. Som bosat i DK men med arbejde i et andet EU land må man køre en firmabil på dette lands nummerplader' date=' dog beskattes man som om bilen er dansk registreret.[/quote'] Hvorefter pointen er??
Rene Larsen Besvaret December 26, 2006 Rapporter Besvaret December 26, 2006 Det er faktisk blevet lovligt i 2004 eller 2005. Som bosat i DK men med arbejde i et andet EU land må man køre en firmabil på dette lands nummerplader' date=' dog beskattes man som om bilen er dansk registreret.[/quote'] Og hvis du største delen af tiden befinder dig i DK (læs køre i din fine bil på udenlandske plader i DK) SKAL du betale reg.afgift til den danske stat. Dvs. at hvis du skal slippe for reg.afgiften skal dit kørselsbehov ligge udenfor DK.
newport Besvaret December 27, 2006 Rapporter Besvaret December 27, 2006 Har flere venner i sønderjylland, som bor i DK men arbejder i Süderlügum og Flensburg. De sprang på og udnyttede loven da den kom. Ingen af dem har nogensinde haft problemer, ikke engang når de hver weekend tager i sommerhus i Nordjylland, eller besøger venner i København.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu