Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har ladet mig fortælle at det kan lade sig gøre at køre i en svensk bil selvom at man har adresse i dk! Man skal bare ha firma i sverige.. Er der nogen der kender noget til det? Og er der regler for hvor tit man skal opholde sig i det land hvor man nu engang har firma i osse? Ville være godt hvis jeg kunne beholde min bil nu hvor jeg flytter til dk igen! Eller evt købe en helt anden!! :o)

Besvaret
Jeg har ladet mig fortælle at det kan lade sig gøre at køre i en svensk bil selvom at man har adresse i dk! Man skal bare ha firma i sverige.. Er der nogen der kender noget til det? Og er der regler for hvor tit man skal opholde sig i det land hvor man nu engang har firma i osse? Ville være godt hvis jeg kunne beholde min bil nu hvor jeg flytter til dk igen! Eller evt købe en helt anden!! :o)
Det må du ikke, du skal have svensk adresse! Ellers ville der nok være en hel del fiktive firmaer i sverige...
Besvaret
Hvad med.... Bor i Sverige og arbejder i Randers (DK) 4 dage om ugen uden at køre frem og tilbage (DK-SE) og har man en svensk bil. Man sover bare i Randers i 3 nætter. Må man gerne have en svensk bil i DK?
Det er så i kategorien "dumme" spørgsmål!
Besvaret

Det er rigtigt at du kan bo i Dk og arbejde i Sverige og have en Svensk indregistreret bil til din rådighed i DK Jeg er ikke selv helt klar over hvordan med det kräver i hvert fald at majoriteten af dir arbejde er i Sverige. Spörg Skat ellers vend tilbage så kan jeg spörge min ven der har den ordning, har arbejder i Hässleholm og bor i Hellerup og det er lovligt.

Besvaret
Hej C.........sprgsmål: Arbejde i DK (Jylland - Randers) og sove der i 4 dage pga. arbejde, samt bor i Malmö med en fast adresse. Ingen adresse i DK.........kan man ikke køre i en svensk reg. bil? Kan man få kørselsfradrag Malmö -> Randers (2 gange om ugen - frem & tilbage)?
Det skulle der vel ikke være noget i vejen for, hvis det hele er reelt, men sikke et rakkerliv. :)
Besvaret
Hej C.........sprgsmål: Arbejde i DK (Jylland - Randers) og sove der i 4 dage pga. arbejde, samt bor i Malmö med en fast adresse. Ingen adresse i DK.........kan man ikke køre i en svensk reg. bil?
Reglen er jo at man ikke må have fast bopæl i DK og køre i udenlandsk registret bil i DK. Spørgsmålet er så hvordan man definerer fast bopæl. Jeg vil tro, at det er problematisk, at du i en normal arbejdsuge ender med at tilbringe flere nætter i DK end i S. Hvordan skal du fx opholde dig i den fritid, som du har i hverdagene, og hvor skal du sove? Hvis det er i en ramponeret skurvogn du skal sove, og det er en relativ beskeden bil på svenske plader, du får dig; ja, så er der vel ingen, der vil mistænke dig for ikke at have reelle hensigter. De polske håndværkere som kommer op til Danmark for at arbejde bliver jo ikke afkrævet registreringsafgift af deres biler. I den helt anden grøft: Hvis Randers er din hjemstavn, og du har venner og anden famillie dér, samtidig med at det sted du sover om natten godt kan fungere som helårsbolig, og du har købt en ordentlig slæde på svenske plader........:( Ja, så bliver den nok underkendt og du risikere at få et girokort med registreringsattesten tilsendt. Og i grelle tilfælde kan man også få en bøde på op til 2 gange det undvegne beløb oveni
  • 1 month later...
Besvaret

Det er faktisk blevet lovligt i 2004 eller 2005. Som bosat i DK men med arbejde i et andet EU land må man køre en firmabil på dette lands nummerplader, dog beskattes man som om bilen er dansk registreret.

Besvaret
Det er faktisk blevet lovligt i 2004 eller 2005. Som bosat i DK men med arbejde i et andet EU land må man køre en firmabil på dette lands nummerplader' date=' dog beskattes man som om bilen er dansk registreret.[/quote'] Hvorefter pointen er??:confused:
Besvaret
Det er faktisk blevet lovligt i 2004 eller 2005. Som bosat i DK men med arbejde i et andet EU land må man køre en firmabil på dette lands nummerplader' date=' dog beskattes man som om bilen er dansk registreret.[/quote'] Og hvis du største delen af tiden befinder dig i DK (læs køre i din fine bil på udenlandske plader i DK) SKAL du betale reg.afgift til den danske stat. Dvs. at hvis du skal slippe for reg.afgiften skal dit kørselsbehov ligge udenfor DK.
Besvaret

Har flere venner i sønderjylland, som bor i DK men arbejder i Süderlügum og Flensburg. De sprang på og udnyttede loven da den kom. Ingen af dem har nogensinde haft problemer, ikke engang når de hver weekend tager i sommerhus i Nordjylland, eller besøger venner i København.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...