Jeppe Skrevet November 30, 2006 Rapporter Skrevet November 30, 2006 Hejsa. Min kæreste og jeg skal til at købe bil snart. Så jeg plejer at kigge lidt rundt på Blocket for at se hvad der er. Men de annoncører der bliver ved med at dukke op er : "Sveriges billigaste bilar". Og ja tak! Jeg har set reklamen på Kanal København hvor "Danmarks billigste biler reklamerer for dem..... Større fusker firma skal man lede længe efter . Dem skal man bare holde sig langt væk fra!! Men jeg vil alligevel høre om der er nogen herindefra som har noget erfaring med det firma trods alt....??? Altså det svenske? Vi leder efter en Golf 3´er til max. 20K. Hvis der var nogen som evt. havde en til salg....:) Jeppe
Guest Supermule Besvaret November 30, 2006 Rapporter Besvaret November 30, 2006 Du er altså fristet alligevel.......;) Hold dig langt væk.... Andet kan der ikke siges om det. Hejsa. Min kæreste og jeg skal til at købe bil snart. Så jeg plejer at kigge lidt rundt på Blocket for at se hvad der er. Men de annoncører der bliver ved med at dukke op er : "Sveriges billigaste bilar". Og ja tak! Jeg har set reklamen på Kanal København hvor "Danmarks billigste biler reklamerer for dem..... Større fusker firma skal man lede længe efter . Dem skal man bare holde sig langt væk fra!! Men jeg vil alligevel høre om der er nogen herindefra som har noget erfaring med det firma trods alt....??? Altså det svenske? Vi leder efter en Golf 3´er til max. 20K. Hvis der var nogen som evt. havde en til salg....:) Jeppe
2EThADoN Besvaret November 30, 2006 Rapporter Besvaret November 30, 2006 Havde faktisk også kigget på en diesel Pug 206, pendlerbil hos det firma :) men ved sgu ikke helt...
Thomas Besvaret November 30, 2006 Rapporter Besvaret November 30, 2006 Hejsa. Min kæreste og jeg skal til at købe bil snart. Så jeg plejer at kigge lidt rundt på Blocket for at se hvad der er. Men de annoncører der bliver ved med at dukke op er : "Sveriges billigaste bilar". Og ja tak! Jeg har set reklamen på Kanal København hvor "Danmarks billigste biler reklamerer for dem..... Større fusker firma skal man lede længe efter . Dem skal man bare holde sig langt væk fra!! Men jeg vil alligevel høre om der er nogen herindefra som har noget erfaring med det firma trods alt....??? Altså det svenske? Vi leder efter en Golf 3´er til max. 20K. Hvis der var nogen som evt. havde en til salg....:) Jeppe Det er den samme mand der ejer begge firmaer, og der kører en del sager på ham både i dk og i sverige!
Jeppe Besvaret November 30, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 30, 2006 Ja jeg tænkte det sgu nok! Men tak for det.
Homer Besvaret July 12, 2007 Rapporter Besvaret July 12, 2007 Sidste nyt i føljetonen: http://sydsvenskan.se/skane/lomma/article251170.ece
Nils Besvaret July 12, 2007 Rapporter Besvaret July 12, 2007 Sidste nyt i føljetonen: http://sydsvenskan.se/skane/lomma/article251170.ece Er de ikke lidt sarte de svenskere. Det er jo bare en lidt hård forhandling efter dansk mønster.
mrroad Besvaret July 15, 2007 Rapporter Besvaret July 15, 2007 Jeg arbejder der helt tilfældigt! smil firmaet er ganske rigtigt dansk ejet, og 99% af bilerne er importeret fra danmark ,og vi giver altid en fair behandling! men med et lager på over 1000 biler og over 200 solgte biler pr måned og nogen svenkere (sydsvensken) der ikke bryder sig om danskere der kommer og dumper makedet med billige danske biler. får man desværre lidt ridser i lakken. i øvrigt sælges over halvdelen af vora biler vidre til litaun/polen og rusland .Desuden giver vi 1 måneds 100% garanti på motor gear kasse og alle biler over 20000 levere vi nysynet uden anmærkninger og vi har iøvrigt solgt biler til et hundrede tals danskere så i skal være så velkommende! men husk altid man får hvad man betaler for! og er det den bilhandler der tjener 30000 på en bil eller den der tjener 7000 på en bil der snyder kunden??
Gio Besvaret July 15, 2007 Rapporter Besvaret July 15, 2007 Jeg arbejder der helt tilfældigt! smil/me hopper i skyttegraven' date= og forbereder sig på en flamewar af dimensioner :p
Homer Besvaret July 15, 2007 Rapporter Besvaret July 15, 2007 og er det den bilhandler der tjener 30000 på en bil eller den der tjener 7000 på en bil der snyder kunden?? Om man tjener 30000 eller 7000 på bilen har vel intet at gøre med om man snyder kunden. Hvis du slår ordet "snyd" op i en synonymordbog vil du bl.a. få følgende "hits": -bluff -fup -fup og fiduser -humbug -list -lumskeri -lusk -luskeri -svindel ..sjovt nok ord, som de fleste retskafne mennesker umiddelbart ville forbinde med Benjamin Thorsen og hans tvivlsomme forretningsmetoder
Basse Besvaret July 15, 2007 Rapporter Besvaret July 15, 2007 Jeg arbejder der helt tilfældigt! smil firmaet er ganske rigtigt dansk ejet, og 99% af bilerne er importeret fra danmark ,og vi giver altid en fair behandling! men med et lager på over 1000 biler og over 200 solgte biler pr måned og nogen svenkere (sydsvensken) der ikke bryder sig om danskere der kommer og dumper makedet med billige danske biler. får man desværre lidt ridser i lakken. i øvrigt sælges over halvdelen af vora biler vidre til litaun/polen og rusland .Desuden giver vi 1 måneds 100% garanti på motor gear kasse og alle biler over 20000 levere vi nysynet uden anmærkninger og vi har iøvrigt solgt biler til et hundrede tals danskere så i skal være så velkommende! men husk altid man får hvad man betaler for! og er det den bilhandler der tjener 30000 på en bil eller den der tjener 7000 på en bil der snyder kunden?? Man undre sig over hvorfor der er så mange klager generelt over det firma, og de andre firmaer med samme ejerkreds - hvis det er så super godt at handle bil der :D Og hvorfor ejerkredsen i DK i hverfald, har et par konkurser bag sig - det kan umulig være pga. seriøs firmadrift hehe. men husk altid man får hvad man betaler for! og er det den bilhandler der tjener 30000 på en bil eller den der tjener 7000 på en bil der snyder kunden?? Ikke alle der er bilmekaniker eller eksperter, så kan ikke følge den logik - og det er sq useriøs måde at drive virksomhed på - så er den ikke længere. Og jeg vil hellere have en forhandler der tjener 30.000 kr på bilen, og den er i orden, end en spade der bare lire den af for 7.000 kr. og man så står med lorten og skal ofre det hvide ud af øjnene selv. Den der tager 30.000 kr i fortjeneste er ofte også den forhandler der er viden omkring hans garantiforpligtigelser, og derfor sætter prisen derefter, og handler derefter når uheldet er ude. Netop fordi han har pengene til det fra avancen. Er vist mere man kan sige om Sveriges billigste biler, ifølge statistikken griner.
mrroad Besvaret July 16, 2007 Rapporter Besvaret July 16, 2007 Det er jo også fint basse at du gerne giver en forhandler 30000,- i avance for at sikre dig at tingene er i orden! men ikke alle har så mange penge! og de der ikke har det som også gerne vil have en bil til måske 20-30000 skal jo også have et alternertiv ,og de fleste kan godt se logikken i at det er bedre at give 39900 for en focus fra 00 end 69900,-!!! Og det virker vel også lidt mærkeligt at et useriøst firma som du kalder vores, er blevet sverige største bilhandler med brugte biler!!! eller måske er det fordi vi er i stand til at sælge de rette biler til ret pris! siden jeg startede i firmaet for 2 år siden har salgskuven kun gået op og op og intet tyder på at det skulle venne ,vi har solgt i tusindtals af biler her over ,og 99,2% er glade og tilfredse med at ha sparet 10-20000kr på deres bil, og startede tråden ikke her med ar der blev spurt om der var nogen der havde erfaring med os!!! men nogen skal bare ydre sig for at ydre sig uanset om de rent faktisk ved noget !! mvh jørgen olsen salgschef sveriges billigaste bilar AB www.sbbilar.se
credde Besvaret July 16, 2007 Rapporter Besvaret July 16, 2007 Og det virker vel også lidt mærkeligt at et useriøst firma som du kalder vores' date=' er blevet sverige største bilhandler med brugte biler!!! [/quote'] Er det ikke useriøst at gå konkurs i 2004 for at undgå økonomisk ansvar overfor kunder for blot at oprette et nyt firma? Det var så i Danmark dengang. http://www.forbrugerraadet.dk/presse/alle/presse351/ Husk også at betale p-bøderne, det må der da være råd til med så mange solgte biler http://sydsvenskan.se/skane/lomma/article251339.ece
MissCath Besvaret July 16, 2007 Rapporter Besvaret July 16, 2007 Er det ikke useriøst at gå konkurs i 2004 for at undgå økonomisk ansvar overfor kunder for blot at oprette et nyt firma? Det var så i Danmark dengang. http://www.forbrugerraadet.dk/presse/alle/presse351/ Husk også at betale p-bøderne, det må der da være råd til med så mange solgte biler http://sydsvenskan.se/skane/lomma/article251339.ece *klask* .. så eftertrykkeligt! Hold jer fra den kegle, eller find jer i at blive snydt!
nielsen.se Besvaret July 16, 2007 Rapporter Besvaret July 16, 2007 Er det ikke useriøst at gå konkurs i 2004 for at undgå økonomisk ansvar overfor kunder for blot at oprette et nyt firma? Det var så i Danmark dengang. http://www.forbrugerraadet.dk/presse/alle/presse351/ Husk også at betale p-bøderne, det må der da være råd til med så mange solgte biler http://sydsvenskan.se/skane/lomma/article251339.ece Jeg er enig med dig at det ridser i lakken med de konkurser. Men er du blevet lapp-lisa pludselig? det med bøderne kan du vel være ligeglad med? Ville du ikke købe en lejlighed fordi mægleren har mange p-bøder?
Basse Besvaret July 16, 2007 Rapporter Besvaret July 16, 2007 Det er jo også fint basse at du gerne giver en forhandler 30000,- i avance for at sikre dig at tingene er i orden! men ikke alle har så mange penge! og de der ikke har det som også gerne vil have en bil til måske 20-30000 skal jo også have et alternertiv ,og de fleste kan godt se logikken i at det er bedre at give 39900 for en focus fra 00 end 69900,-!!! Og det virker vel også lidt mærkeligt at et useriøst firma som du kalder vores, er blevet sverige største bilhandler med brugte biler!!! eller måske er det fordi vi er i stand til at sælge de rette biler til ret pris! siden jeg startede i firmaet for 2 år siden har salgskuven kun gået op og op og intet tyder på at det skulle venne ,vi har solgt i tusindtals af biler her over ,og 99,2% er glade og tilfredse med at ha sparet 10-20000kr på deres bil, og startede tråden ikke her med ar der blev spurt om der var nogen der havde erfaring med os!!! men nogen skal bare ydre sig for at ydre sig uanset om de rent faktisk ved noget !! mvh jørgen olsen salgschef sveriges billigaste bilar AB www.sbbilar.se Ja, den sidste idiot er ikke født endnu, det lever nogle bilforhandler stærkt på :-) Folk er sikker glade for at have sparet en masse penge, men er de også glade når skidtet går i stykker og du bare trækker på skulderen og siger "hey, du får hvad du betaler for" ? Det er simpelt at kalde sig størst fordi man spam importerer biler, som ikke engang kan stå på jeres egen matrikel - det er sq for nemt at sælger biler til massen. De fleste ved ikke hvad de er ude og købe, andet end de kan li modellen og farven jo. Det er jo også fint basse at du gerne giver en forhandler 30000,- i avance for at sikre dig at tingene er i orden! men ikke alle har så mange penge! og de der ikke har det som også gerne vil have en bil til måske 20-30000 skal jo også have et alternertiv ,og de fleste kan godt se logikken i at det er bedre at give 39900 for en focus fra 00 end 69900,-!!! Dvs det er ok at tage dem i røven, og sælge dem en skod bil der er i dårlig stand, men ser pæn ud på overfladen ? - bare fordi du ikke tjener 30.000 kr. på den ? og ikke tager højde for DINE garantiforpligtigelser ? Men må jeg spørge dig - hvis jeg købe en mondeo hos dig til de berømte 29.000 sek - og motoren ryger i den efter 20 dage. Smider du så en ny motor i uden brok ?
mrroad Besvaret July 16, 2007 Rapporter Besvaret July 16, 2007 JA selvfølgelig gør vi det! som jeg skrev tidligere giver vi 1 måneds 100% Garanti på motor og gear kasse!!! Og vores biler er værken dårligere eller bedre end de andres forhandleres biler, det er jo ikke forhandleren der har produceret bilen eller kørt i den de sidste mange år! men er i princippet en formidler hvor folk som ønsker en anden bil kan købe og sælge, når en bil er gemmen gået hos bilprøvningen med nul fejl, og der er en måneds garanti på motor og gearkasse så kan jeg ikke se hvor der er nogen der trækker på skuldrene eller på anden måde snyder folk! hvis du køber en bil til 29000 hos en mærke forhandler kalder han det et afhentnings tilbud og giver nul garanti!! . og er det ikke lidt hårdt at kalde de ca 3000 kunder vi har solgt bil til her i sverige for idioter ?????????
Homer Besvaret July 16, 2007 Rapporter Besvaret July 16, 2007 og er det ikke lidt hårdt at kalde de ca 3000 kunder vi har solgt bil til her i sverige for idioter ????????? næh....
janlunde Besvaret July 16, 2007 Rapporter Besvaret July 16, 2007 Om I laver en kontrakt som tydeligt beskriver garantiforløbet + gør opmærksom på hvordan det hænger sammen + er ansvarlige når bilen går i stykker i garantiperioden og udbedrer dette gratis og serviceminded og inden for rimelig tid...ja så er I helt klart attraktive for mig. Kan man have tiltro til at dette finder sted? Dette er nok et mere tvivlsomt spørgsmål
Basse Besvaret July 16, 2007 Rapporter Besvaret July 16, 2007 JA selvfølgelig gør vi det! som jeg skrev tidligere giver vi 1 måneds 100% Garanti på motor og gear kasse!!! Og vores biler er værken dårligere eller bedre end de andres forhandleres biler' date=' det er jo ikke forhandleren der har produceret bilen eller kørt i den de sidste mange år! men er i princippet en formidler hvor folk som ønsker en anden bil kan købe og sælge, når en bil er gemmen gået hos bilprøvningen med nul fejl, og der er en måneds garanti på motor og gearkasse så kan jeg ikke se hvor der er nogen der trækker på skuldrene eller på anden måde snyder folk! hvis du køber en bil til 29000 hos en mærke forhandler kalder han det et afhentnings tilbud og giver nul garanti!! . og er det ikke lidt hårdt at kalde de ca 3000 kunder vi har solgt bil til her i sverige for idioter ?????????[/quote'] Sjovt at se du giver bilprovningen opgaven, at sige god for at den bil du sælger er i orden - dumme mig troede sørme at det var god forretningsskik selv at stå inde for det. Motor og gearkasse er ikke nok at stå inde for selv. Bilprovningen er ikke en garanti for noget, det er et overfladisk gennemsyn. De går ikke igennem motor,gearkasse, slanger osv. Og undskyld mig, men jeg tvivler stærkt på din månedsgaranti nogensinde frivilligt og uden problemer er trådt i kraft, hvis man skal lytte til de mange klager der ligger på både det svenske og danske firma. Tror ikke andre forhandler importerer udkørte politibiler og andre lig fra Danmark, og kalder dem fejlfri :-) Og har været nede og kigge på bilerne, både i SE og i DK - og kæft en gang mundævl der kommer ud af de sælgere, når de tror man ikke ved en skid om biler. Ganske humoristisk :-) selv afhentningsbiler har garanti, efter købeloven både her i SE og i DK forresten, så er pænt ligemeget hvad der står i salgskontrakten omkring det - hvis det ikke følger gældende lov på området. Men nok om det - pointen er, min erfaring er - at man ikke skal handle hos dig. Så er det op til folk, om de vil tage chancen og spare nogle penge. For klart man kan være heldig at finde en billig bil, der holder :-)
Guest Mogens Besvaret July 16, 2007 Rapporter Besvaret July 16, 2007 Pris og kvalitet... og er det ikke lidt hårdt at kalde de ca 3000 kunder vi har solgt bil til her i sverige for idioter ????????? Stor ros for din fight for sagen ! Problemet ér, at dine kunder generelt forventer at få mere for pengene, end de betaler for - og at Dagens DK/S er dén, at man stort set altid får det modsatte. Pris og kvalitet hænger mere end nogensinde sammen - nu om stunder...
credde Besvaret July 16, 2007 Rapporter Besvaret July 16, 2007 Men er du blevet lapp-lisa pludselig? det med bøderne kan du vel være ligeglad med? Ville du ikke købe en lejlighed fordi mægleren har mange p-bøder? Jeg er fuldstændig ligeglad, men se på smiley'en bagefter. Jeg synes dog det er tankevækkende, at med så mange solgte biler, så vælger man ikke at betale p-bøder på dem, der åbentbart har været parkeret ulovligt.
Gio Besvaret July 16, 2007 Rapporter Besvaret July 16, 2007 Køb i bare biler hos SBB. Bare husk at køre dem til M-test inden i smider slanterne - som med ethvert andet brugtbils-køb :D
Nils Besvaret July 16, 2007 Rapporter Besvaret July 16, 2007 Der findes en udmærket måde at skelne mellem seriøse og useriøse virksomheder her i Skåne: Seriøse firmaer, der alligevel får utilfredse kunder - hmm... - accepterer afgørelser fra Almänna Reklamationsnämnden www.arn.se . Useriøse firmaer fortsætter med at jäklas. Min tillid til Sydsvenskan er generelt stærkt begrænset, men de har oplyst i forbindelse med deres kampagne, som man vist godt kan kalde det mod Sveriges Billigaste Bilar, at SBB i et antal tilfælde har ignoreret afgørelser fra ARN, og hvis det er korrekt, så er SBB en virksomhed, man bør holde sig fra.
mrroad Besvaret July 17, 2007 Rapporter Besvaret July 17, 2007 Vi giver en måneds garanti på motor og gearkasse uden vrøvl.og det står naturligvis i købsaftalen (er netop ved at lægge en ny motor i en kia caneval for 18000 på garantien) Men vi dækker ikke hvis bilen to måneder efter køb mester sin nøgle kode fordi man har tabt nøglen i noget vand og har været for nærig til at få lavet en ekstra nøgle, og så udskifter hele låse systemet for 15000 og sender os regningen (bilen kostede 17000) uanset hvad arn siger! hvis vi acceptere denne afgørelse ,acceptere vi at det ikke er lovligt at sælge en bil med en nøgle ,da sagen vil danne grundlag for alle andre ligende sager af denne art. og efter at have solgt ca 3000 biler har vi haft 8 sager det synes jeg er flot også taget i betraktning af at det er ældre biler i den billige ende vi sælger! og de tre andre afgørelser vi ikke har fulgt djejer sig om handpenge vi ikke vil betale tilbage når kunde pluselig ikke vil ha bilen efter vi har synet den og gjordt den klar! Og hvad hvad p-bøder angår så er det benjamin thorsen private bøder jeg mener ikke firmaet har modtaget nogen!! men det er jo altid nemt at have en mening ud fra en presse der skriver hvad det passer dem uanset om det er sandt eller ej!! og vi sælger ikke politi biler til sverige de ryger øst på! og alle er naturligvis velkommen til at m teste bilen hvis man har lyst til det! og med at bilprøvningen ikke checker motoren så er forurenningskravene så høje i sverige så en slidt motor ikke ikke kan passere dem! og om pris og kvalitet hænger sammen så gør det det jo netop her i sverige hvor man beteler det en bil koster og ikke 180% oven i til skatte far.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu