Greenking Skrevet December 5, 2006 Rapporter Skrevet December 5, 2006 Hej.. Min audi siger en mærkelig "dunkende" lyd når jeg kører. "dunkene" bliver hurtigere jo hurtigere jeg køre. Lyden er der også når jeg bare triller afsted i frigear. men mit spørgsmål går egentlig på, om der er nogle der kan anbefale et værksted? skal det være Audi i malmø selv, eller kan alle værksteder tjekke hva der er galt på bilen? på forhånd tak /
spinner Besvaret December 5, 2006 Rapporter Besvaret December 5, 2006 Hej.. Min audi siger en mærkelig "dunkende" lyd når jeg kører. "dunkene" bliver hurtigere jo hurtigere jeg køre. Lyden er der også når jeg bare triller afsted i frigear. men mit spørgsmål går egentlig på, om der er nogle der kan anbefale et værksted? skal det være Audi i malmø selv, eller kan alle værksteder tjekke hva der er galt på bilen? på forhånd tak / Kan kun anbefale MotorCenter i Skurup, hvis det skal være autoriseret værksted... Og det kan mange andre vist også... Alt efter hvor ny bilen er, kan du også vælge at lade et af "de frie" værksteder kigge på det...
thygesen Besvaret December 5, 2006 Rapporter Besvaret December 5, 2006 Ikke for noget, men har du tjekket dine dæk om der er kommet en stor sten ind? eller et søm.. Det kan nemlig give den type lyd.. havde selv problemet på min bil engang og så var der en der foreslog at jeg tjekkede. Ganske rigtigt så sad der et kæmpe søm i mit venstre bagdæk.
ulmus Besvaret December 5, 2006 Rapporter Besvaret December 5, 2006 Jeg var engang ude for, at der var noget slidbane, der have løsnet sig, og det gav også en dunkende lyd.
Homer Besvaret December 5, 2006 Rapporter Besvaret December 5, 2006 Jeg var engang med sovebus hjem fra Italien - der var også en dunkende lyd!!
Greenking Besvaret December 5, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret December 5, 2006 lol Homer :D lyden har været der i 2 uger, for en uges tid siden tog jeg op til autocity.se hvor jeg købte bilen. han kørte lidt i den, og tjekkede forskellige ting, bl.a. ved dækkene osv. så tror ikke der er noget med dem. han kunne ikke præcis sige hva der var galt, men ville finde en tid hos hans mekaniker. problemet er bare at hans mekaniker aldrig har tid, har ventet 3 uger på at få en tid til det lovede olieskift da jeg købte bilen. men nu er lyden bare blevet højere/værre. derfor har jeg tænkt mig på min dejlige fridag, at køre til et andet værksted. Der skulle stadig være garanti på bilen, jeg har haft den en måneds tid, og købte også en ekstra 6mdrs garanti. tak for alle de hurtige svar :)
Lynge Besvaret December 5, 2006 Rapporter Besvaret December 5, 2006 Skynd dig og ring til Motor Center Skurup og hør om de har en tid:th2: Motorcenter i Skurup AB - Ystad Tel. 0411-401 70 Norrg. 12, 27437 SKURUP · Karta Fullserviceverkstad för Audi, VW, Skoda, Seat.
Greenking Besvaret December 5, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret December 5, 2006 Har lige ringet, og jeg kunne bare komme :D vi ses der .. :th2:
Lynge Besvaret December 5, 2006 Rapporter Besvaret December 5, 2006 vi ses der .. :th2: Niks jeg køre Ford:lol:
irode Besvaret December 5, 2006 Rapporter Besvaret December 5, 2006 Hmmm - jeg kører Octavia, som har en del komponenter, der står Audi på. Og vi har et problem med at der et par gange er hoppet en sten ind i bremsen. Det kunne lyde lidt som om det er samme problem, du har. Iflg. vores værksted har det ingen praktisk betydning, men det lyder ikke rart. :) Inge
Greenking Besvaret December 5, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret December 5, 2006 så har jeg været en tur hos Motor Center i Skurup. Der er ingen der har "gættet" rigtigt :) Problemet var simpelthen at mit hjul var ved at falde af Der hvor jeg købte den var de så flinke at montere de medfølgende vinterdæk, dog synes de kun at venstre forhjul skulle monteres med 2/5 møtrikker. Mange tak for jeres hjælp og anbefaling af MC. de var meget flinke derude. kan kun anbefales. /Kasper
Lynge Besvaret December 5, 2006 Rapporter Besvaret December 5, 2006 Problemet var simpelthen at mit hjul var ved at falde af /Kasper Det var sku nok meget godt du kom derud idag:scared:
spinner Besvaret December 5, 2006 Rapporter Besvaret December 5, 2006 så har jeg været en tur hos Motor Center i Skurup. Der er ingen der har "gættet" rigtigt Problemet var simpelthen at mit hjul var ved at falde af Der hvor jeg købte den var de så flinke at montere de medfølgende vinterdæk, dog synes de kun at venstre forhjul skulle monteres med 2/5 møtrikker. Mange tak for jeres hjælp og anbefaling af MC. de var meget flinke derude. kan kun anbefales. /Kasper whups Men du huskede at efterspændende dem, ik? :D -Eller husker det denne gang... ;) Men ja, de er flinke og ikke mindst professionelle... Spændt på at se om de har fået kål på mine problemer når jeg skal hente dytten i eftermiddag :)
Greenking Besvaret December 5, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret December 5, 2006 ja, det var nok meget heldigt.. det kunne have endt grueligt galt hvis hjulet var faldet af under kørsel.
Greenking Besvaret December 5, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret December 5, 2006 han efterspændte dem på alle 4 hjul med bolt pistolen eller hva den nu hedder.. okay, hvilken bil skal du hente? der var 5 forskellige hejst op på værkstedet.
spinner Besvaret December 5, 2006 Rapporter Besvaret December 5, 2006 han efterspændte dem på alle 4 hjul med bolt pistolen eller hva den nu hedder.. okay, hvilken bil skal du hente? der var 5 forskellige hejst op på værkstedet. Hmm, tryklufts-"pistolen" bruges til at skrue dem på med ... Og så spænder man efter med en moment-nøgle ... Og så spænder man efter igen efter en 50-100 km ... Og for at være heeeeelt sikker efter 500 km. Jeg har nu altid bare kørt et par km., og så spændt efter. Ved ikke om det andet er hysteri eller hvad. Det er en sort Passat jeg har til service i dag, der nogen gange starter lidt som en fiskekutter...
birkster1977 Besvaret December 5, 2006 Rapporter Besvaret December 5, 2006 jeg har selv prøvet det samme med min gamle Audi, sjovt nok så gik lyden væk hver gang jeg speeder op, det kunne mærkes ved at speeder gav lidt modstand og bankede lidt op mod foden, til sidst en dag ved mobilia (burger king drivein) kom der nogle temlig voldsomme "knirkelyde" fra hjulet, sjovt nok var der ikke noget at se når man så udefra.. efter en akut tur ind til ViaNor lige ved mobilia, fandt de også ud af at højre forhjul var ved at falde af, mine bolte var totalt færdige, men ellers var der ikke noget som havde taget skade... så der kom 5 nye bolte på. ialt 110 sekk , bolte og montering, samt fejlfinding :-) De er sgu flinke dernede hos ViaNor :th2:
Greenking Besvaret December 5, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret December 5, 2006 jeg oplevede præcis det samme.. lyden forsvandt når jeg speedede op. hmm, han sagde at jeg vil modtage en regning fra dem på 5-600 kr. og jeg fik også bare 5 nye bolte i. men jeg har under alle omstændigheder tænkt mig at høre ham jeg købte den af om det ikke er en regning for dem, trodsalt dem der har monteret hjulet forkert.
Gio Besvaret December 5, 2006 Rapporter Besvaret December 5, 2006 sProblemet var simpelthen at mit hjul var ved at falde af "Sjovt"...jeg har også netop oplevet det samme. Var i onsdags ude og få skiftet til vintersutter, og kører glad hjem bagefter. Dagen efter synes jeg bilen kører lettere "anderledes", men skyder skylden på "nå-ja-de-gamle-dæk-var-jo-45-profil,-og-de-vinterdæk-nærmest-ballondæk"...cirka. Står så på Statoil igår og vil tjekke dæktryk, og ser at venstre forhjuls bolte er på vej ud. To sidder meget løse, og er ved at arbejde sig ud...og resten er ikke spændt. Så jeg går glad igang med dæknøglen, og får boltene spændt ind. Mærker på de tre andre dæk at de sidder fint, og er spændt med moment - imens de resterende bolte i mit føromtalte forhjul næsten kunne skrues ud med fingrene. Jeg er her stadig....men det kunne have været gået grueligt galt
Juff Besvaret December 5, 2006 Rapporter Besvaret December 5, 2006 hold da op.. 3 ud af 9 i denne tråd har haft problemer med hjul der var ved at falde af. Det er sgu da foruroligende... Lugter af at det går lidt for stærkt nogle steder Kanske jeg lige skal tjekke mine hjul i morgen. De har dog fået trykluftspistol efterfulgt af momentnøgle, så mon ikke de sidder der....
EBL Besvaret June 7, 2008 Rapporter Besvaret June 7, 2008 Kan kun anbefale MotorCenter i Skurup, hvis det skal være autoriseret værksted... Og det kan mange andre vist også... Alt efter hvor ny bilen er, kan du også vælge at lade et af "de frie" værksteder kigge på det... Ja jeg kan så ikke umiddelbart anbefale dem, 3,5 time var de om at skifte en nærlys og en positionslys pære i en Volvo V70. I procesen var de af uransagelige årsager som mekaniker ikke lige var istand til at forklare også nødt til at afmontere kofanger og tage lygten helt ud. Gud fader bevares en amatør :thumbdown
sup3rior Besvaret June 8, 2008 Rapporter Besvaret June 8, 2008 Ja jeg kan så ikke umiddelbart anbefale dem' date=' 3,5 time var de om at skifte en nærlys og en positionslys pære i en Volvo V70. I procesen var de af uransagelige årsager som mekaniker ikke lige var istand til at forklare også nødt til at afmontere kofanger og tage lygten helt ud. Gud fader bevares en amatør :thumbdown[/quote'] Det lyder ikke mærkeligt synes jeg... Har lige læst i Motormännens blad at det tager ca. samme tid at skifte en pære på den helt nye Passat, hvor de også er nødt til at afmontere kofanger og tage lygten ud. VW kalder det en uhensigtsmæssig konstruktion som er opstået pga. øgede sikkerhedskrav til bilerne
EBL Besvaret June 8, 2008 Rapporter Besvaret June 8, 2008 Det lyder ikke mærkeligt synes jeg... Har lige læst i Motormännens blad at det tager ca. samme tid at skifte en pære på den helt nye Passat, hvor de også er nødt til at afmontere kofanger og tage lygten ud. VW kalder det en uhensigtsmæssig konstruktion som er opstået pga. øgede sikkerhedskrav til bilerne Aha interessant, jamen så er det måske slet ikke så amatøragtigt, tak for oplysningen. Så skal jeg ellers nok love for at det er blevet en dyr fornøjelse at have bil hvis man skal til at betale 3-4 timers værksteds arbejdsløn hver gang en pærer springer.
larscph Besvaret June 8, 2008 Rapporter Besvaret June 8, 2008 Er det ikke helt normalt lige at checke om der skal spændes efter når man har kørt et par 100 kilometer? Eller er jeg super paranoid fordi jeg gør det? Har så aldrig haft problemer med bolte der er *faldet af* - men bestemt da et par gange at de kunne spændes en smule.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu