thygesen Skrevet December 11, 2006 Rapporter Skrevet December 11, 2006 Jeg sætter hermed referatet ind fra mødet, som jeg ikke selv deltog i. Referat af møde med Øresundsbroen fredag d. 8. december 2006-12-09 Deltagere: Anna Östrand, Jacob Vestergaard fra Øresundsbroen Trine Hansen og Lars Hougaard fra arbejdsgruppen til stiftelse af ”Foreningen Øresundsborgere”. Formålet med mødet var at starte en dialog mellem arbejdsgruppen/foreningen og Øresundsbro Konsortiet om den nye prisaftale for 2007. Der var ikke aftalt dagsorden for mødet, men alene på forhånd aftalt, at dialogen mere skulle være om prisstruktur/-model end om konkrete prisstigningsscenarier. Resultat af mødet: Øresundsbron er gjort opmærksom på, at en del af utilfredsheden med den nye prisaftale for 2007 er blevet ”organiseret” i arbejdsgruppen til stiftelse af Foreningen Öresundsborger Øresundsbron er gjort opmærksom på, at der holdes stiftende generalforsamling i Foreningen Öresundsborger d. 8. januar 2007 Øresundsbron (v. markedsdirektør Jacob Vestergaard og Anna Östrand) vil holde møde med den nyvalgte bestyrelse for Foreningen Öresundsborger efter denne er valgt d. 8. januar 2007. Jacob Vestergaard gjorde opmærksom på, at bestyrelsen for Øresundsbron Konsortiet fastlægger prisniveau og –model; under hensynstagen til Øresundsbrons finansielle rentabilitet. Jacob Vestergaard fandt det urealistisk at der vil ske ændringer af prisaftalen i 2007. Bestyrelsen refererer til Trafikministeriet. Markedsdirektør Jacob Vestergaard vil undersøge muligheden for en adfærdskortlægning af pendlernes prisfølsomhed. Eksempelvis i form af 200 pendlere, der i 1. halvår 2007 får brobizz med lav marginal betaling. Dialogen om dette initiativ tages videre med Jacob Vestergaard i januar 2007. Øresundsbron vil gerne indgå i konstruktivt samarbejde med Foreningen Öresundsborger, eksempelvis ved at:· Inddrage foreningen ved fastlæggelse af fremtidige produkter og services · Foreningen Öresundsborger får stillet ”statistiker”-arbejdskraft og datamateriale til rådighed af Öresundsbron til gennemførelse af prisstrukturscenarier o.lign. Foreningen Öresundsborger fik overdraget tre domæner som Øresundsbron havde registreret i indeværende uge:· www.oresundsborger.se · www.oresundsborger.dk · www.oresundsborger.com
bananas Besvaret December 11, 2006 Rapporter Besvaret December 11, 2006 .............Foreningen Öresundsborger fik overdraget tre domæner som Øresundsbron havde registreret i indeværende uge:· www.oresundsborger.se · www.oresundsborger.dk · www.oresundsborger.com Nææh tænk - havde de været så flinke at registrere de domæner for os - det var da rart og betænksomt gjort. *host*host*
darksaint Besvaret December 12, 2006 Rapporter Besvaret December 12, 2006 Jacob Vestergaard fandt det urealistisk at der vil ske ændringer af prisaftalen i 2007. Bestyrelsen refererer til Trafikministeriet. Med andre ord de vil skide os et langt stykke :-(
spinner Besvaret December 12, 2006 Rapporter Besvaret December 12, 2006 Nææh tænk - havde de været så flinke at registrere de domæner for os - det var da rart og betænksomt gjort. *host*host* Det kunne også være et tegn på at vise imødekommenhed og et sted måske vise at de er interesseret i en dialog med en fælles repræsentation af pendlerne, i stedet for i tide og utide modtage enkeltstående klager pr. mail og telefon. Selvfølgelig er det ikke uden bagtanke at de køber og forærer domænerne bort, men hvis de vitterligt ikke har direkte indflydelse på priserne, og måske slet ikke længere for 2007, hvor mange andre muligheder har de så for at vise velvilje? Hvor "ægte" deres interesse for dialog så er, kan kun de der var med til mødet svare på. Og nok først om et stykke tid...
hsahirf Besvaret December 12, 2006 Rapporter Besvaret December 12, 2006 Daværende trafikminister, Jacob Buksi, sagde i september 2000 bl.a. : "Øresundsforbindelsen er kun den ene halvdel af Øresundskonsortiet - i daglig tale ØresundsBron. Det er en dansk/svensk forbindelse, og det er Øresundskonsortiet, der fastsætter takststrukturen med ud-gangspunkt i færgepriserne på Helsingør-Helsingborg." Kilde: Trafikministeriet http://www.trm.dk/sw488.asp Meget kan naturligvis have ændret sig siden da ...
Nils Besvaret December 12, 2006 Rapporter Besvaret December 12, 2006 Daværende trafikminister' date=' Jacob Buksi, sagde i september 2000 bl.a. : [i']"Øresundsforbindelsen er kun den ene halvdel af Øresundskonsortiet - i daglig tale ØresundsBron. Det er en dansk/svensk forbindelse, og det er Øresundskonsortiet, der fastsætter takststrukturen med ud-gangspunkt i færgepriserne på Helsingør-Helsingborg." Kilde: Trafikministeriet http://www.trm.dk/sw488.asp Meget kan naturligvis have ændret sig siden da ... Det eneste han siger er jo, at Danmark kun bestemmer over den halve bro, for den anden halvdel bestemmer svenskerne over. Det har selvfølgelig ikke ændret sig. Men integrationsretorikken bolmer jo lige tykt på begge sider af sundet, så... :o De burde faktisk flække forbindelsen på midten, så kunne Danmark og Sverige føre den prispolitik, de nu hver især ville - det kunne starte en sund konkurrence om, hvem der er mest integrationsvenlig, og det ville lette beslutningsgangene. :)
eingin Besvaret December 12, 2006 Rapporter Besvaret December 12, 2006 Jeg må nok indrømme at så meget havde jeg ikke forventet af det møde- Hvis vi går ud fra at de 3 domainer koster ca. 1.000 kr. og vi er ca. 10.000 pendler. 1.000 / 10.000 = 10 øre. Vi har altså ved at holde møde med Øresundsbroen fået en besparelse på hele 10 øre. og det er en besparelse der vil sige noget. Selveste DR programmet rabatten vil sidde med ren misundelse.
Fagerland Besvaret December 13, 2006 Rapporter Besvaret December 13, 2006 Nu stopper I med al det negative sure antijule opkast!! Der møder 2 personer op fra Øresundsbroen, endda en Markedsdirektør, og ikke "bare" en kundeservice medarbejder, men det er personer, som vil lytte og indgå i en fremtid dialog. Hvorfor ikke se det, som værende noget godt?? Øresundsbroen har tidligere blot svaret på vores henvendelser med samme mailsvar UDEN, at kigge på de spørgsmål vi faktisk stillede. Nu møder de op, og er villig til at lytte. Og nu ikke er noget svar med" ja, men lads os nu se om de kun lytter, og ikke kan handle" Glæderlig jul til alle, og lads os da være super glade for, at vi(I) på under 1 mdr har stiftes en forening, og den bliver taget seriøst. Godt gået
bozzen Besvaret December 13, 2006 Rapporter Besvaret December 13, 2006 Det er lige mine ord. Jeg hade skrivit et lignende svar, men så kom arbejdet emellen. Tak Fagerland fordi du sætter skrift på mine tanker.
Xenius Besvaret December 13, 2006 Rapporter Besvaret December 13, 2006 Hold da op! Imponerende! :th2: Hatten af for alle dem der har været medvirkende til dette. Det' stort! Jeg kan ikke se dette, som andet end et KÆMPE skridt i den rigtige retning. At de overdrager 3 domæner (lidt sjovt de havde skyndt sig at registrere dem, men det er vel en anden historie), er vel også en erklæring om tillid og oplæg til videre konstruktiv dialog fra deres side. Samtidig synes jeg det indikerer, at de godt kan se de har fejlet med den kommende prispolitik for 2007. For den er mildest tal helt hen i vejret som allerede bekræftet.. Men at forestille sig Øresundbroen ville lave ændringer i den allerede vedtagne prispolitik for det kommende år, havde i mine øjne været ren utopi. Her kan blot nævnes et lille simpelt eksempel blandt mange, på hvorfor ikke: Informaterialet der allerede er kommet ud til os pendlere/ pressen osv. Man kan simpelthen ikke tage det "tilbage", for at komme med en ny prispolitik. Det ville da være en fallit-erklæring af dimensioner fra deres side, og fuldstændig underminere deres "signalerede" forretningsforståelse (ved godt denne sætning lægger op til sarkasme, men håber folk vil lade den ligge). Så med det for øje, synes jeg det er et bemærkelsesværdigt resultat der er blevet opnået. Kanon! Thumbs up til alle de involverede :th2:
Guest carspar Besvaret December 13, 2006 Rapporter Besvaret December 13, 2006 Ritigt Fagerland, denne tråd bör väre for de positive for dette initiativ. Måske var der en eller anden negativ person der kunne oprette en anden tråd for sortseere.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu