Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Och danskarna kallas för Nordens Araber...
Hi hi den havde jeg godt nok aldrig hørt før:lol: I øvrigt har jeg en fornæmelse af at Svenskere ikke bryder sig om Nordmænd. Da vi flyttede til Malmø for 3,5 år siden, var det første møde med en af vores naboere i elevatoren, den reagerede lidt langsomt på vores nabo´s trykken på hvilken sal han skulle på, det fuldte han så op med straks at kalde den for en Jävla Normand:lol:
Besvaret
Och danskarna kallas för Nordens Araber...
Ja det har jeg godt hørt flere sige nu. Men hvorfor er det? fordi vi kræver 2.000 i rabat når vi køber en ny bil? Mvh Dennis
Besvaret

För att ni är svåra att göra affärer med. Min ex-chef sa en gång angående att vi skulle öppna en filial i Köpenhamn: - Bara för att man har fått nycklarna och skrivit under kontraktet, så ska man inte tro att affären är klar. :cool:

Besvaret
För att ni är svåra att göra affärer med. Min ex-chef sa en gång angående att vi skulle öppna en filial i Köpenhamn: - Bara för att man har fått nycklarna och skrivit under kontraktet, så ska man inte tro att affären är klar. :cool:
Hi hi ja det har jeg faktisk godt hørt før det der, om det er sandt eller ej skal jeg lade være usagt;)
Besvaret
Hvis man efterlader nordmændene' date=' der er i en særklasse for sig selv (og det er ikke noget kompliment!), så er der masser af fordomme på begge sider af sundet som det kan ses :laugh:[/quote'] Hi hi ja den slags er altid sjove at grave lidt i:p
Besvaret
Men fik han så lokalerne? for ellers er det jo bare en fordom og ikke et konkret eksempel. Tror ikke på der er noget om det. Men skal måske også bare lade være med at være så nærtagende
Besvaret

Nix!! Vi fick leta upp några andra. Det var någon som plötsligt kom med ett bättre bud! Men klart att det finns "fördommar" mellan olika länder. Det kan ju vara ganska kul ibland. En sak som jag märkt dock - och nu sticker jag ut hakan ordentligt som svensk i en samling av danskar - är att danskarna inte har problem att skoja, eller vara "nærtagende" mot andra, men om någon säger nåt fördomsfullt eller dåligt om Danmark så jävlar...

Besvaret
En sak som jag märkt dock - och nu sticker jag ut hakan ordentligt som svensk i en samling av danskar - är att danskarna inte har problem att skoja' date=' eller vara "nærtagende" mot andra, men om någon säger nåt fördomsfullt eller dåligt om Danmark så jävlar...[/quote'] Det har faktisk altid været en go "dansk" disiplin at lave grin med sig selv og andre, og vi har som regel ikke haft noget problem med at tage imod. Men jeg vil give dig ret i at der er en tændens til at folk er blevet mere nærtagende. Men når det er sagt så vil jeg nu sige at der er mange mennesker ude i verden der er er mere nærtagende end Danskere, der var nogle Tyrkiske tegnere der lavede nogle lidet flaterende tegninger af Anders Fog og Dronningen(mener jeg det var) som "hævn" for Muhammed tegningerne og den slags bider altså ikke rigtig her oppe, Fog ænsede det dårligt.
Besvaret

Det er rigtigt Mohlin - vi er både nærgående og nærtagende. Danskere generelt stiller op for deres synspunkter, det synes jeg er positivt, og ikke noget, der behøver undskyldes eller bortforklares. Jeg går ud fra, du bliver mødt med - eventuelt ophidsede - argumenter og ikke stenkast, når du stikker din spidse, svenske hage frem i fikarummet. Måske har danskerne dybt i folkesjælen på grund af historien en større bevidsthed om, at man skal forsvare sine grænser, hvis man vil beholde dem. :)

Besvaret

Givetvis ska man stå för sina åsikter. Men iblen tycker jag att Danmark har sålt sig på "det danske smil" och "den danske hygge" och det är inte alltid det är varken hygge eller smil. Sen skal väl danskarna inte prata om att försvara gränserna. Hur många gånger har ni inte attackerat både Norge och Sverige? ;)

Besvaret
Givetvis ska man stå för sina åsikter. Men iblen tycker jag att Danmark har sålt sig på "det danske smil" och "den danske hygge" och det är inte alltid det är varken hygge eller smil.
Det kommer jo an på situationen - i myldretidstrafikken i Købehavn er der søreme ikke megen hygge eller smil. Men når der kommer der øl på bordet så skal du bare se;-)
Sen skal väl danskarna inte prata om att försvara gränserna. Hur många gånger har ni inte attackerat både Norge och Sverige? ;)
Norge har vi vist aldrig angrebet - de var jo en del af riget indtil 1812. Tordenskjold, som jo var berømt for at banke svenskere til søs, var faktisk nordmand, men blev betragtet som dansk søhelt. Danmark og Sverige har til gengæld været i krig utallige gange mellem vikingtiden og Napoleonskrigene. Men det ligger måske gemt i dansk mentalitet at vi ikke har været en stormagt siden Kalmarunionens sammenbrud i 1523, og siden da har vi tabt næsten alle krige vi har været involveret i - især dem af betydning.
Besvaret
Givetvis ska man stå för sina åsikter. Men iblen tycker jag att Danmark har sålt sig på "det danske smil" och "den danske hygge" och det är inte alltid det är varken hygge eller smil. Sen skal väl danskarna inte prata om att försvara gränserna. Hur många gånger har ni inte attackerat både Norge och Sverige? ;)
Med de udtryk refererer du til en udgave af danskerne eller det danske, som er made in Sweden. At danskerne skulle være mere smilende eller hyggelige end andre, er en svensk forestilling, som svenskere bruger til at fortælle noget om sig selv. Efter at de danske borgare/højreekstremister har overtaget regeringsmagten, har de svenske kulturskribenter justeret billedet af danskeren, så smilet nu er falsk og hyggen hul. Landet Ikkesverige er et land, hvor man slipper gækken løs, hvorefter det naturligvis går gruelig galt. Og så er Landet Ikkesverige jo et land, hvor man taler for højt om forkerte ting, hvorefter det går gruelig galt igen, og onde kræfter slippes løs i gaderne. Så af det kan man lære, at det er bedre at være skötsam og holde sin kæft som en god svensker. Samtidig er det også meget fastlåst, hvad Sverige er i en dansk bevidsthed. Egentlig interesserer vi os ikke ret meget for naboerne, hvis de ikke i forvrænget udgave kan anvendes som spejl. Jeg undskylder hermed for diverse danske felttog mod Sverige, men pointen var nu, at Danmark efter sin stormagtstid, og det vil sige i den tid, hvor nationen er blevet til, har levet en udsat tilværelse på stormagternes nåde. Det sætter måske nogle spor i den måde, man forholder sig til omverdenen på, at ens land bare et fnug, der kan knipses væk fra verdenskortet. Bare en tanke. :) Nils, falsk smilende xenofob
Besvaret
Sen skal väl danskarna inte prata om att försvara gränserna. Hur många gånger har ni inte attackerat både Norge och Sverige? ;)
Jo, det skal vi netop - husk lige på, at Skåne, Halland og Blekinge engang var dansk - det har I svenskere sq snuppet fra os. Vi har prøvet at få det igen, men mislykkedes. Derfor har vi attakeret jer! :) :rolleye: Iøvrigt er vi jo nu kommet og har bosat os i "vores gamle land", Ikk?;)
Besvaret

Dejligt. Undrar vad våra gamla förfäder hade sagt ifall de kunnat se oss nu. Folk som flyttar till "andra sidan", gifter sig med varandra, jobbpendlar, bygger broar.... Det var inte alltid bättre förr. Nils; du är väl medveten om att jag inte är helt allvarlig in mina attacker på Danmark och danskarna?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...