Gio Skrevet January 15, 2007 Rapporter Skrevet January 15, 2007 Jeg kom til at tænke på vejrsituationen omkring samme periode sidste år: (http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=3738) ...og hvad har vi nu!? - jow, temperaturer imellem 4 og 8 grader hver dag, knopper på træerne, erantisser og vintergækker der spirer, solsorte der fløjter på hustagene om aftenen (ok, det er ved at være tre uger siden jeg hørte den sidst....men alligevel!) Mine vinterdæk keder sig - og de larmer, når de ikke har noget deeeejlig nyfalden sne at putte sig i
Fagerborn Besvaret January 16, 2007 Rapporter Besvaret January 16, 2007 Mine vinterdæk keder sig - og de larmer' date=' når de ikke har noget deeeejlig nyfalden sne at putte sig i [/quote'] Dine dæk arbejder ihvertfald. Mine ligger i en stak på badeværelset og venter på dårligere vejr. Jeg tvivler på at det kommer i år. Men jeg er heller ikke afhængig af bilen så jeg har mulighed for at lade den stå hvis det lige skulle slå om en nat.
Fagerborn Besvaret January 16, 2007 Rapporter Besvaret January 16, 2007 Mine vinterdæk keder sig - og de larmer' date=' når de ikke har noget deeeejlig nyfalden sne at putte sig i [/quote'] Dine dæk arbejder ihvertfald. Mine ligger i en stak på badeværelset og venter på dårligere vejr. Jeg tvivler på at det kommer i år. Men jeg er heller ikke afhængig af bilen så jeg har mulighed for at lade den stå hvis det lige skulle slå om en nat. Det værste ved vejret er blæsten. Hellere sne end blæst. Tror jeg nok.
Guest Supermule Besvaret January 16, 2007 Rapporter Besvaret January 16, 2007 Pæn badeværelsesindretning..... Der er intet som et sæt vinterdæk til at pynte og stille blomster i.....
Guest Supermule Besvaret January 16, 2007 Rapporter Besvaret January 16, 2007 Og ja....Vejret er vildt underligt. Vinter får vi ikke en skid af i år... Det er naturen ganske enkelt for varm til.... Vi har slet ikke fået den afkøling af de øverste jordlag, som vi fik sidste efterår, da vi næsten ingen nedbør fik og temp var lav fra sidst i november....
Mulde Besvaret January 16, 2007 Rapporter Besvaret January 16, 2007 Dog - stor nyhed fra radioavisen i morges kl. 7: Værten havde kigget frem i vejudsigten og kunnne som dagens store nyhed fortælle, at det ser ud til at blive køligere omkring weekenden - så man skal ikke helt give op overfor vinterdækkene endnu tror jeg. Desuden kunne en TV2-vejrmand forleden fortælle om diverse statistikker fra år, hvor januar havde været varm og februar isnende kold, sååå...
Simon Irgens Besvaret January 16, 2007 Rapporter Besvaret January 16, 2007 Det skal sku nok komme det skidt. Nok ikke helt så meget som sidste år. Glæder mig faktisk til at stå op til det, skørt men sandt. Håber dog det bliver en weekend det går løs... så er ringen forhåbeligt blevet tilvendt til mandag morgen, men jeg tvivler
Furland Besvaret January 16, 2007 Rapporter Besvaret January 16, 2007 Vi har da haft lidt sne til dine dæk Gio! Hér senest 01/11/06... Tænk nu bare endnu mere på de faremomenter der færdes på vejene med de "åh-så-uundværlige-i-underafkølede-skåne" pigdæk! De burde være forbudt ved lov, medmindre der maximalt to dage senere var varsel heftigt snefald eller chance for is!
Guest Supermule Besvaret January 16, 2007 Rapporter Besvaret January 16, 2007 Det er fandme iorden der Furland.....Lige mine ord!!!!!
Nic Besvaret January 16, 2007 Rapporter Besvaret January 16, 2007 har lige hørt i radioen, at bjørne rundt om i de forskellige zoo er vågnet af deres dvale, ca. 1½ mnd før tid
Stokholm Besvaret January 16, 2007 Rapporter Besvaret January 16, 2007 har lige hørt i radioen' date=' at bjørne rundt om i de forskellige zoo er vågnet af deres dvale, ca. 1½ mnd før tid[/quote'] Kaninerne her er ikke gået i hulerne endnu!!
Jeppe Besvaret January 16, 2007 Rapporter Besvaret January 16, 2007 har lige hørt i radioen' date=' at bjørne rundt om i de forskellige zoo er vågnet af deres dvale, ca. 1½ mnd før tid[/quote'] Jeg hare læst at der er flere bjørne der slet ikke har kunnet gå i hi i det hele taget pga. temperaturen.... Og så var der jo også lige de 22 grader i New York her forleden.... Det er en underlig verden...
splint Besvaret January 16, 2007 Rapporter Besvaret January 16, 2007 Ja det er en underlig verden og det er osama bin ladens skyld :D :D
Fagerborn Besvaret January 16, 2007 Rapporter Besvaret January 16, 2007 Pæn badeværelsesindretning..... Der er intet som et sæt vinterdæk til at pynte og stille blomster i..... Der gav du mig en rigtig god idé :th2: Jeg bruger dem ellers i badekaret. Jeg kan nemlig ikke svømme.
ulmus Besvaret January 17, 2007 Rapporter Besvaret January 17, 2007 Og så var der jo også lige de 22 grader i New York her forleden.... Det er en underlig verden... Ja, og Californien havde -10 grader - jeg så en appelsingren med modne frugter med et tykt lag is på i en avis. Ja, der er måske herligt med en varm vinter, men har I tænkt på, at uden frost får vi en allerhelvedes insektsommer.
plup Besvaret January 17, 2007 Rapporter Besvaret January 17, 2007 Ja, og Californien havde -10 grader - jeg så en appelsingren med modne frugter med et tykt lag is på i en avis. Ja, der er måske herligt med en varm vinter, men har I tænkt på, at uden frost får vi en allerhelvedes insektsommer. Argh...frygter det allerede...gigantiske edderkopper og deslignende
Mulde Besvaret January 18, 2007 Rapporter Besvaret January 18, 2007 Argh...frygter det allerede...gigantiske edderkopper og deslignende Dem er jeg heller ikke glad for - edderkopperne. Det er godt nok nogle prægtige eksemplarer, de kan præstere her hinsidan.... Ja, ja - ikke fugleedderkopper ved jeg godt, men når man nu ikke kan lide skidtet og et par gange har opdaget en pile hen over madrassen, ligesom man skal til at sove... Yikes !!
plup Besvaret January 18, 2007 Rapporter Besvaret January 18, 2007 Dem er jeg heller ikke glad for - edderkopperne. Det er godt nok nogle prægtige eksemplarer' date=' de kan præstere her hinsidan.... Ja, ja - ikke fugleedderkopper ved jeg godt, men når man nu ikke kan lide skidtet og et par gange har opdaget en pile hen over madrassen, ligesom man skal til at sove... Yikes !![/quote'] Edderkopper der piler hen over madrassen?! Nu vil jeg aldrig kunne lægge mig til at sove igen!
Mulde Besvaret January 18, 2007 Rapporter Besvaret January 18, 2007 Edderkopper der piler hen over madrassen?! Nu vil jeg aldrig kunne lægge mig til at sove igen! Yes - har prøvet det to gange. Plonk - pludselig er den kommet et eller andet sted fra - jeg forestiller mig den hopper og sigter efter mig, men det er formentlig bare min paranoia. Og nej, når jeg først har opdaget en edderkop i sengen, så er det ikke dér jeg sover de næste par nætter - heller ikke selvom den (de) har måttet lade livet som belønning for deres eventyrlyst.
Fagerborn Besvaret January 18, 2007 Rapporter Besvaret January 18, 2007 Yes - har prøvet det to gange. Plonk - pludselig er den kommet et eller andet sted fra - jeg forestiller mig den hopper og sigter efter mig' date=' men det er formentlig bare min paranoia. Og nej, når jeg først har opdaget en edderkop i sengen, så er det ikke dér jeg sover de næste par nætter - heller ikke selvom den (de) har måttet lade livet som belønning for deres eventyrlyst.[/quote'] Jeg har et par håndgribelige tips: Vend sengen udad i rummet. Så du har hovedpuden væk fra væggen. Edderkopper går altid langs væggene og ad loftet nær væggen. At folk der besøger dig, eller som du måske overnatter hos, undrer hvorfor du møblerer så underligt, det skal man ikke tage sig af. Hav altid en støvsuger ved sengen. For sikkerheds skyld, med stanniol og elastik for slangen, så bæsterne ikke slipper ud igen. Prop køkkenrullepapir op i alle huller og lignende der kan være i malingen eller spartlingen mod loftet. Der kan de gemme sig eller komme ned fra loftet.
Mohlin Besvaret January 18, 2007 Rapporter Besvaret January 18, 2007 Var istället glad åt at du har färre flugor och mygg i sovrummet. Spindlar är snälla nyttodjur som man ska vara rädd om. Men, ok....jag vill heller inte ha dem i sängen. Det räcker med katten. Och mannen.
Madsen Besvaret January 18, 2007 Rapporter Besvaret January 18, 2007 Jeg har et par håndgribelige tips: Vend sengen udad i rummet. Så du har hovedpuden væk fra væggen. Edderkopper går altid langs væggene og ad loftet nær væggen. At folk der besøger dig, eller som du måske overnatter hos, undrer hvorfor du møblerer så underligt, det skal man ikke tage sig af. Hav altid en støvsuger ved sengen. For sikkerheds skyld, med stanniol og elastik for slangen, så bæsterne ikke slipper ud igen. Prop køkkenrullepapir op i alle huller og lignende der kan være i malingen eller spartlingen mod loftet. Der kan de gemme sig eller komme ned fra loftet. :o Det er så bare der jeg ( hvis jeg er alene hjemme og har overvundet frygten og besluttet mig for at komme af med 'koppen) lader støvsugeren køre i laaaang tid, da jeg bilder mig selv ind at de bliver kvalt...
Madsen Besvaret January 18, 2007 Rapporter Besvaret January 18, 2007 Var istället glad åt at du har färre flugor och mygg i sovrummet. Spindlar är snälla nyttodjur som man ska vara rädd om. Men, ok....jag vill heller inte ha dem i sängen. Det räcker med katten. Och mannen. Hehe, nogle katte kan faktisk godt lide at spise fluer og myg :th2: så edderkopperne er helt helt unødvendige!
Smølfine Besvaret January 18, 2007 Rapporter Besvaret January 18, 2007 Ja - eller som vores kat.. Hun spiser også fluer, myg, bier og edderkopper... Eller.. hun sætter sig på edderkopperne - gider ikke spise dem.. Har desværre også oplevet de mange edderkopper her i Malmø - også i min seng.. ... GYS!!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu