Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Ja så var der endnu et medie der faldt i fælden og lod sig inspirere af både foreningen men også den store tilflytning der sker i Öresundsregionen. I dag, Onsdag d. 24/1-07 kl. 16 blev der sendt et 25 min. langt indslag med "debat" omkring problemer og fordele ved tilflytningen og hvilke problemer det giver danskeren. Her er oplægget til det: http://www.sr.se/cgi-bin/p1/program/index.asp?programid=1637 Og her er selve klippet i RealPlayer format.. http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?typ=db&namn=428063&intUnitID=&pubId=&broadcastDate=&MainChannel=&audioAvailableCodingFormats=%20&bitIsBlockChannel= Det er undertegnede der blev nødt til at være stand-in for foreningens formand da hans stemme ikke virkede..

Besvaret
Perfekt :-)
Ja Martin, men det havde været endnu mere perfekt, hvis ikke lige journalisten startede indslaget med sætningen:" De burde klappe i deres hænder, men øresundspendlerne er alligevel vrede", men det er måske bare mig der er lidt "overfølsom":confused: .Senere i indslaget oplyses det at prisen er 50 kr. efter tur 17:surprise:
Besvaret

Uha.. det er jeg da meget ked af at høre.. men jeg kan desværre ikke høre det her på arbejdet.. Har du mulighed for at linke til indslaget her i tråden så vil jeg høre det når jeg har tid og mulighed for det.

Besvaret

Det skulle vara spännande att höra förklaringen till "Øresundskonsortiet forsvarer sig med at man ikke ønsker at give rabat til folk som kører over broen for sjov." Måste man ha en verkligt seriös anledning till att köra på bron? Blir ni stoppade ibland och frågade om "Ni sitter väl inte och skrattar i bilen nu?"

Besvaret
Det skulle vara spännande att höra förklaringen till "Øresundskonsortiet forsvarer sig med at man ikke ønsker at give rabat til folk som kører over broen for sjov." Måste man ha en verkligt seriös anledning till att köra på bron? Blir ni stoppade ibland och frågade om "Ni sitter väl inte och skrattar i bilen nu?"
Det er så Kbh´s Radio´s egen (dårlige) formulering af artikelen fra Berlingeren:thumbdown Jacob Vestergaard er citeret for følgende:"Øger vi den grænse (50 ture) bliver det en fritidsrabat i stedet for en pendlerrabat". Slutfacit det samme, men formuleringen til forskel;)
Besvaret

træt af Jacob Vestergaard Om jeg begriber Jacob Vestergaards udtalelser først udtaler manden af hvis man har mere end en 2 ture dagligt en frem og en tilbage så anses det for kommercielt og nu dette med alt over 50 ture er fritid/for sjov. Hvordan er det lige han kan gøre sig til dommer over hvordan kunderne bruger deres turer - det er lidt som om manden gerne vil styre folks daglige adfærsmønster måske han skulle have været psykolog eller måske statsminister i stedet.

Besvaret

Jacob Vestergaard har tidligere udtalt i et brev til mig: "De gennemsnitlige prisstigninger for alle pendlere fra 2006 til 2007 bliver på 1,8 procent. Godt 50 procent af vores pendlere kører i intervallet mellem 30 og 45 passager pr. måned (gennemsnittet ligger på 34,7 passager pr. måned) – hvor prisstigningerne balancerer på under +/- 10 procent. For de øvrige grupper er der prisfald eller prisstigninger som er større, men samlet set balancerer pris-stigningen altså på lige under 2 procent" :sick:

Besvaret

statistik

Jacob Vestergaard har tidligere udtalt i et brev til mig: "De gennemsnitlige prisstigninger for alle pendlere fra 2006 til 2007 bliver på 1,8 procent. Godt 50 procent af vores pendlere kører i intervallet mellem 30 og 45 passager pr. måned (gennemsnittet ligger på 34,7 passager pr. måned) – hvor prisstigningerne balancerer på under +/- 10 procent. For de øvrige grupper er der prisfald eller prisstigninger som er større, men samlet set balancerer pris-stigningen altså på lige under 2 procent" :sick:
Statistik kan være svært. Men alle med noget statistik i bagasjen vil ha problemer med at forstå hvordan Vestergaard finder en prisstigning på 2% samlet set, når 50% af pendlerne har en på 10%.. Dette vil da kræve at de øvrige 50% har et prisfald på 6%. Jeg tror hr Vestergaard beregner bygger på svært forkerte forudsætninger, og at han fremlægger tal der åbenbart er misvisende.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
×
×
  • Tilføj...