Stokholm Besvaret February 3, 2007 Rapporter Besvaret February 3, 2007 I mit område har de sat billet automater op for at komme alle de biler til livs der bare fylder, så man ikke kan parkere når man kommer hjem.. Dvs man skal ha' en boende parkering og betale 10kr om dagen på hverdage for at parkere ved sin bolig før kl 18.... Det er sgu latterligt. Det er selvfølgelig meget nemmere at parkere nu, men jeg fik altid en plads før i tiden, hvis jeg ventede lidt. Nu skal jeg op med 200 sek for samme ydelse, med inbrud i bil osv... FLOT
ulmus Besvaret February 3, 2007 Rapporter Besvaret February 3, 2007 Nu vi snakker om underlige svenske regler, så fik jeg en p-bøbe på 700!!!, for at holde i venstre side af vejen, ved godt at man heller ikke må holde i venstre side af vejen i dk på STØRRE veje (hvor der kører busser), men det her ver en lille bitte sidevej jeg lærte at det må man ikke, man må vist heller ikke bakke ind i en p-bås det koster 800 kan jeg forstå..?!!! Tommy Lige til din orientering: Du må heller ikke holde med et eller 2 hjul oppe på fortov, cykelsti eller de hvide streger i en p-bås. Det koster også 700 sek. Forresten, når du nu ikke må køre i venstre side af vejen, hvordan kan du så komme til at holde i venstre side???
testeren Besvaret February 3, 2007 Rapporter Besvaret February 3, 2007 EL-Området. for her går selv elektrikkerne og griner af det som de kan/må montere og kigger misundeligt når de træder en i hjem fra en "gæst" fra Danmark som har Lauritz Knudsen monteret overalt incl IHC Wireless. Nu er det desværre! sådan, at de danske stikkontakter IKKE er tilladte i SE, udover LK Fuga Opus 3 hedder den vist, og det derfor kan få store konsekvenser at installere disse, såfremt huset skulle brænde ned pga. fejl i el/el-artikler - så vil forsikringsselskabet blot kunne henvise til at der er indlagt ulovlig el, og undlade at udbetale en erstatning. Jeg synes også de svenske dåser egentlig er det grimmeste l..., og havde installeret danske dåser og købt artikler, efter et OK fra partner 1 i det svenske elektrikerfirma vi har hyret. Partner 2 kom så på besøg, og bortdømte alt = alle dåser og stik skulle bores ud og væk, og erstattes med svenske!! Jeg turde IKKE tage chancen med at have ulovlige stik - selvom chancen for der skulle ske noget er lille - men f.eks. skal der ikke mere end et dårligt Kina-produkt eller en væltet lampe til at sætte et hus i brand. Jeg har nu fundet nogle svenske stik der faktisk er ret acceptable: Mertens M-smart
ulmus Besvaret February 3, 2007 Rapporter Besvaret February 3, 2007 Jeg synes, det er mærkeligt, at man ikke har afbrydere på de svenske vægstik. P.t. kører de frem (i Danmark) med at man kan spare en del på at slukke på kontakten, også med tanke på den globale opvarmning. Men det kan man jo ikke er i Sverige. Og ligefrem gå at trække ledningerne ud af væggen bag skabe og reoler virker tåbeligt. Hvad gør I andre?.
irode Besvaret February 3, 2007 Rapporter Besvaret February 3, 2007 Jeg synes, det er mærkeligt, at man ikke har afbrydere på de svenske vægstik. P.t. kører de frem (i Danmark) med at man kan spare en del på at slukke på kontakten, også med tanke på den globale opvarmning. Men det kan man jo ikke er i Sverige. Og ligefrem gå at trække ledningerne ud af væggen bag skabe og reoler virker tåbeligt. Hvad gør I andre?. Tja - i DK boede vi et hus bygget i 2001 - der var heller ikke afbrydere på stikdåserne. Så danskerne er altså også blevet rablende skøre ... og forresten fik vi en P-bøde i en meget lille sønderjysk by for et par år siden for at holde parkeret mod kørselsretningen. Så egentlig er forskellen på DK og SE nok ikke så stor. Det er bare så let at synes at noget er dybt godnat, når tingene ikke lige passer i ens eget kram. Og så overser man let alle de ting, der er bedre. Som dansker i DK bliver jeg forbandet når f.eks. nogle muslimske indvandrere mener at danske kvinder er ludere når de ikke går med slør osv. Jeg kan derfor godt forstå at svenskere bliver ret irriterede på os danskere, hvis de møder fordømmende udsagn om pga forskelle i det svenske og det danske system. Derfor mener jeg at man skal tænke på at vi er udefra-kommende i Sverige og bør opføre os som høflige gæster i stedet for at tilsvine i tide og utide. Og hvis man virkelig er totalt utilfreds med de svenske forhold bør man nok se at finde returbilletten frem.....
larscph Besvaret February 3, 2007 Rapporter Besvaret February 3, 2007 Jeg synes, det er mærkeligt, at man ikke har afbrydere på de svenske vægstik. P.t. kører de frem (i Danmark) med at man kan spare en del på at slukke på kontakten, også med tanke på den globale opvarmning. Men det kan man jo ikke er i Sverige. Og ligefrem gå at trække ledningerne ud af væggen bag skabe og reoler virker tåbeligt. Hvad gør I andre?. Glæder mig over at størstedelen af elektriciteten i Sverige produceres uden CO2 belastning (vandkraft og atomkraft) og betaler hvad det nu koster at have det på standby, der er på standby. I procent af den samlede el-regning i et hus med elvarme er det vist tæt på meget lidt. Jeg forsøger dog at huske at slukke for PC'en Og trøster mig med at, i det mindste i fyringsperioden, er det lidt ligemeget om varmen kommer fra en dims på standby eller en el-radiator.
dan Besvaret February 5, 2007 Rapporter Besvaret February 5, 2007 Jeg havde en svensk elektrikker inde i huset for få uger siden som skulle godkende min installation for at få ændret fra 16 ampere til 20 ampere. Han så min danske HFI relæ tavle og jeg fortalte ham om alle de kommende danske LK kontakter, IHC wireless mv, jeg skulle have installeret og til det sagde han at det hele var godkendt og at nu hvor vi alle var i EU blev mere og mere godkendt af den vej. Så mit hus er fyldt med LK
irode Besvaret February 5, 2007 Rapporter Besvaret February 5, 2007 Jeg havde en svensk elektrikker inde i huset for få uger siden som skulle godkende min installation for at få ændret fra 16 ampere til 20 ampere. Han så min danske HFI relæ tavle og jeg fortalte ham om alle de kommende danske LK kontakter, IHC wireless mv, jeg skulle have installeret og til det sagde han at det hele var godkendt og at nu hvor vi alle var i EU blev mere og mere godkendt af den vej. Så mit hus er fyldt med LK Hvor er det mærkeligt. I sidste uge havde vi en fasefejl på vores elinstalation. Da vi fortalte Eon-teknikeren at vi havde aftalt med en elektriker at modernisere installationen, var hans eneste kommentar: husk nu at danske el-komponenter ikke er tilladt i Sverige. Er der nogen, der har noget på skrift om hvad der er rigtigt?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu