Jump to content

Recommended Posts

• Svar 120
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Besvaret

:thumbdown det må ha noget med internetudbyderens opsætning at gøre: jeg tog en pc med fra jobbet i dk, hvor jeg kunne modtage såvel radio direkte som arkivudsendelser fra både tv og radio. Men da jeg kom hjem til Helsingborg, kunne jeg intet. (Jeg har også BBB)

Besvaret

Har lige prøvet at hente podcast fra DR.dk via Itunes. Heller ikke der igennem kan man få forbindelse. Men det må være noget BBB har gjort aktivt for at lukke det da det tidligere har virket. Er spændt på at høre hvad de siger på mandag.

Besvaret

jamen så kan jeg godt hakke jeres teori helt i jorden om der skulle være noget galt med BBB, for jeg har de samme problemer. Jeg har altid kunne streame fra DR, men kan heller ikke mere.. Jeg har OWNIT som udbyder!! Det virker godt nok underligt det her, kunne godt forestille mig det er DR der her skrærmet af for nogle bestemte IP-adresser for at spare på udlandstrafikken, det skulle ikke komme bag på mig! :thumbdown

Besvaret

Så har jeg snakket med BBB. Der er lavet en fejl meddellelse på problemet og jeg vil få svar om ca 10 arb. dage. Han snakkede noget om at han ville sende en tekniker hjem til mig på et tidspunkt for at teste med hans egen computer. Hvis det så virkede på hans egen kom jeg selv til at betale for tekniker timer. Så nu håber jeg satme det stadig ikke virker den dag han kommer forbi :D

Besvaret
Så har jeg snakket med BBB. Der er lavet en fejl meddellelse på problemet og jeg vil få svar om ca 10 arb. dage. Han snakkede noget om at han ville sende en tekniker hjem til mig på et tidspunkt for at teste med hans egen computer. Hvis det så virkede på hans egen kom jeg selv til at betale for tekniker timer. Så nu håber jeg satme det stadig ikke virker den dag han kommer forbi :D
Super BS! :love2: Tror at jeg vil afvente svar fra dig, og se om de finder problemet dér... og så krydse fingre for, at du ikke skal punge ud! Med mine tekniske kundskaber, så er det måske lettere at henvise til dig når/hvis jeg skal igennem samme tur...
Besvaret

Hvis du nu lige læser mit svar, så kan jeg med 99,9% sikkerhed sige det ikke er noget med BBB at gøre, hvorfor skulle jeg så have samme problem nar jeg aldrig har haft BBB? indtil for 14 dage siden kørte alt perfekt, vi får jeg serverfejl ligesom andre i forumet gør, holder stadig på det er noget med diverse IP-adresser at gøre...

Besvaret

Nu har jeg fundet ud af det ikke er mit system der er noget galt med, jeg har prøvet med programmet Hide IP Platinum, ja og så kører det hele perfekt, og nu ved jeg fejlen ikke ligger her.. Har stadig stor stor mistanke til DR, de blocker udenlandske IP de rø......:thumbdown :thumbdown

Besvaret
Nu har jeg fundet ud af det ikke er mit system der er noget galt med' date=' jeg har prøvet med programmet Hide IP Platinum, ja og så kører det hele perfekt, og nu ved jeg fejlen ikke ligger her.. Har stadig stor stor mistanke til DR, de blocker udenlandske IP de rø......:thumbdown :thumbdown[/quote'] Kunne det tænkes at de ikke vil dele med dem der ikke betaler medie-afgift eller hvad de nu kalder licensen?
Besvaret
Hvis du nu lige læser mit svar' date=' så kan jeg med 99,9% sikkerhed sige det ikke er noget med BBB at gøre, hvorfor skulle jeg så have samme problem nar jeg aldrig har haft BBB? indtil for 14 dage siden kørte alt perfekt, vi får jeg serverfejl ligesom andre i forumet gør, holder stadig på det er noget med diverse IP-adresser at gøre...[/quote'] Jeg har heller ikke kunne se dr.dk. tv de sidste 14 dage.......fik serverfejl. I dag går jeg igen derind og få så denne besked "dr.dk tv is only viewable for users with a danish IP-number" Efter et par forsøg med serverfejl kan jeg lige pludselig godt se Forbrydelsen - men nu ser vi hvor lang tid det vare. Og bare for at få det klarlagt, så har jeg Bahnhof.
Besvaret
Nu har jeg fundet ud af det ikke er mit system der er noget galt med' date=' jeg har prøvet med programmet Hide IP Platinum, ja og så kører det hele perfekt, og nu ved jeg fejlen ikke ligger her.. Har stadig stor stor mistanke til DR, de blocker udenlandske IP de rø......:thumbdown :thumbdown[/quote'] jeg kunne tænke mig at prøve samme program. Det ser ud til at ha fornuftige features i mange sammenhænge. Er det nemt at bruge? og hvor "lovligt" er det? :fight:
Besvaret
Nu har jeg fundet ud af det ikke er mit system der er noget galt med' date=' jeg har prøvet med programmet Hide IP Platinum, ja og så [b']kører det hele perfekt, og nu ved jeg fejlen ikke ligger her.. Har stadig stor stor mistanke til DR, de blocker udenlandske IP de rø......:thumbdown :thumbdown
Betyder det at du kan se nettv?... for så tror jeg lige at jeg prøver det program du linker til...
Besvaret

Tja hele ideen med at programmet bruger en proxy er god nok men hos mig hakker den altså lidt rigeligt men igen det beviser jo bare at der er lukket enten fra DR eller BBB/m.fl de er nogle røvbamser vi kræver vores netradio/tv tilbage :-)

Besvaret
Tja hele ideen med at programmet bruger en proxy er god nok men hos mig hakker den altså lidt rigeligt men igen det beviser jo bare at der er lukket enten fra DR eller BBB/m.fl de er nogle røvbamser vi kræver vores netradio/tv tilbage :-)
Det er en klassiker. Sputnik spærrer også for en del indhold, netop på grund af rettigheder. Vedr. IP-programmet, så ville jeg aldrig røre noget sådant (...medmindre jeg var terrorist eller pædofil), da det hele foregår igennem proxies, og kan gøre din internetforbindelse stinkende sløv. Proxy´en har man jo ikke for sig selv ;)
Besvaret
JA :mad: Hvis det er DR som har gjort det, så tror jeg nu at damen havde fortalt mig det... eller det BURDE damen have gjort... Alt andet ville være total svinsk...
Besvaret
JA :mad: Hvis det er DR som har gjort det, så tror jeg nu at damen havde fortalt mig det... eller det BURDE damen have gjort... Alt andet ville være total svinsk...
Stort firma = informations-brister....:o
Besvaret
Stort firma = informations-brister....:o
Ja, dem kan der selvfølgelig være nogle af... og så er jeg jo nok heller ikke den bedste til at forklare mig når det omhandler sådanne tekniske utroligheder... :lol:
Besvaret
I dag går jeg igen derind og få så denne besked "dr.dk tv is only viewable for users with a danish IP-number"
"Udenlandsk IP-adresse I løbet af det kommende år vil vi evaluere tilbuddet. Indtil da har vi af økonomiske årsager besluttet at begrænse udsendelsen til brugere med en dansk IP-adresse. Benytter din internetforbindelse ikke et dansk IP-nummer, vil du blive informeret om det, når du prøver at se dr.dk tv live. Langt størstedelen af brugerne på dr.dk har danske forbindelser, dog benytter nogle brugere udenlandske IP-numre, selvom de er placeret i Danmark. Har du spørgsmål til dette, bør du kontakte din netværksadministrator.!" Fra http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/20070207112412.htm
Besvaret

Ja jeg brugte kun programmet for at finde ud af årsagen om det var min maskine der var fucked, men hensyn til proxy, så må vi bare finde en Dansk en med Dansk IP-nummer :D Skal også lige siges der er nogle proxyer der er bedre end andre, så lige forbrydelsen, og det kørte faktisk helt hæderligt, den måtte dog buffe to gange undevejs.

Besvaret
"Udenlandsk IP-adresse I løbet af det kommende år vil vi evaluere tilbuddet. Indtil da har vi af økonomiske årsager besluttet at begrænse udsendelsen til brugere med en dansk IP-adresse. Benytter din internetforbindelse ikke et dansk IP-nummer, vil du blive informeret om det, når du prøver at se dr.dk tv live. Langt størstedelen af brugerne på dr.dk har danske forbindelser, dog benytter nogle brugere udenlandske IP-numre, selvom de er placeret i Danmark. Har du spørgsmål til dette, bør du kontakte din netværksadministrator.!" Fra http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/20070207112412.htm
Jeg men det er jo helt vildt overkill at de så også lader det gå ud over radiodelen og alle de tv programmer som ikke kører live.....
Besvaret
Jeg men det er jo helt vildt overkill at de så også lader det gå ud over radiodelen og alle de tv programmer som ikke kører live.....
Selv programmer der ikke er live kan have rettigheds-issues udover DK´s grænser. Men Netradioen...tja. De har vel "bare" implementeret reverse-lookup over hele linien - og hvis ip´en ikke er dansk, så er der bare lukket. Men tro mig - der vil komme en masse brok over dette fra udenlandsdanskere ;)
Besvaret

Jeg kunne have dem mistænkt for at det "kun" er når belastningen på serveren er størst?? Hos mig kører både dr.dk/tv og netradio hvertfald stadig uden problemer (BBB) - og min IP er tydeligt svensk: 81.26.241.xxx / 81-26-241-xxx.brfpyramiden.se

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...